Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 11. 27- 2025. 11. 28

Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete

a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.11.27.

[1] Rábapaty Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a törvények keretei között, saját felelősségére, önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, ehhez szükséges a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása.

[2] Rábapaty Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatról. című Rábapaty község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(XI.29.) 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„19. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során az ülés vezetője az alábbi feladatokat köteles teljesíteni:

a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,

b) a napirend előterjesztése, elfogadtatása,

c) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,

d) napirendenként

da) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,

db) a vita összefoglalása,

dc) az indítványok szavazásra való feltevése,

dd) a határozati javaslatok szavaztatása,

de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,

df) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,

e) a rend fenntartása,

f) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,

g) az időszerű kérdésekről tájékoztatás,

h) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között történ fontosabb eseményekről

i) az ülés bezárása.

j) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.

(2) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után a döntéshozatal során, jogszabálysértés, illetve jogszabálysértő döntés észlelése esetén a jegyző törvényességi észrevételt tesz”

2. § A Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatról. című Rábapaty község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(XI.29.) 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Rábapatyi Közös Önkormányzati Hivatal Igazgatási előadó 1 munkakörben foglalkoztatott ügyintézőjét bízza meg.”

3. § Ez a rendelet 2025. november 27-én lép hatályba.