Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 27- 2025. 11. 28Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (XI. 26.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 12/2019. (XI. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Rábapaty Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a törvények keretei között, saját felelősségére, önállóan szabályozza és igazgatja a feladat- és hatáskörébe tartozó helyi közügyeket, ehhez szükséges a szervezetének kialakítása és működésének meghatározása.
[2] Rábapaty Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotó hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § A Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatról. című Rábapaty község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(XI.29.) 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„19. § (1) A képviselő-testület ülésének vezetése során az ülés vezetője az alábbi feladatokat köteles teljesíteni:
a) a képviselő-testület határozatképességének megállapítása,
b) a napirend előterjesztése, elfogadtatása,
c) az ülés jellegének (nyílt/zárt) megítélése, a zárt ülés tényének bejelentése,
d) napirendenként
da) a vita levezetése, ezen belül hozzászólásokra, kérdésekre, kiegészítésekre a szó megadása,
db) a vita összefoglalása,
dc) az indítványok szavazásra való feltevése,
dd) a határozati javaslatok szavaztatása,
de) a szavazás eredményének megállapítása pontosan, számszerűen,
df) a napirend tárgyában hozott döntés vagy döntések kihirdetése,
e) a rend fenntartása,
f) az ügyrendi kérdések szavazásra bocsátása és a szavazás eredményének kihirdetése,
g) az időszerű kérdésekről tájékoztatás,
h) tájékoztatás a lejárt határidejű határozatokról és egyéb önkormányzati döntésekről, a két ülés között történ fontosabb eseményekről
i) az ülés bezárása.
j) tájékoztatás a következő ülés várható időpontjáról, napirendjéről.
(2) A vita bármelyik szakaszában, illetve annak lezárása után a döntéshozatal során, jogszabálysértés, illetve jogszabálysértő döntés észlelése esetén a jegyző törvényességi észrevételt tesz”
2. § A Rábapaty Község Önkormányzata Képviselő-testületének 12/2019.(XI.26.) önkormányzati rendelete a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatról. című Rábapaty község Önkormányzat Képviselő-testületének 12/2019.(XI.29.) 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén, a tisztség betöltetlensége, illetve akadályoztatása kezdő időpontjától számított legfeljebb hat hónap időtartamra a jegyzői feladatok ellátására a polgármester a Rábapatyi Közös Önkormányzati Hivatal Igazgatási előadó 1 munkakörben foglalkoztatott ügyintézőjét bízza meg.”
3. § Ez a rendelet 2025. november 27-én lép hatályba.