Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 02. 14- 2025. 02. 15Inárcs Nagyközség Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelete
a talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Inárcs Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva
[2] Inárcs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény (továbbiakban Köt) 21/A. § (2.) bek.-ében, valamint a 26. §.(4 bek-ében) foglalt felhatalmazás alapján a talajterhelési díjjal kapcsolatos eljárási és adatszolgáltatási szabályok, valamint a díjfizetési kedvezmények, ill. mentességek helyi szabályozására a talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendeletét az alábbiak szerint módosítja.
1. § A talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendelet 5. § (1)–(6) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) Nem terheli díjfizetési kötelezettség azt a kibocsátót, aki külön jogszabályok szerint egyedi szennyvíz elhelyezési kislétesítményt, illetve egyedi szennyvíztisztító kisberendezést alkalmaz, és a kibocsátás közvetlen környezetében a kibocsátó által létesített megfigyelő objektumban a talajjal kapcsolatban lévő felszín alatti vízben a kibocsátó által évente vizsgált nitrát-, ammónium-, szulfát-, klorid tartalom egyik komponens tekintetében sem haladja meg 20%-kal a jogszabály szerint végzett alapállapot-felmérés keretében mért értékeket. A felmérés eredményét a kibocsátó köteles 5 évig megőrizni, és ellenőrzés esetén az adóhatóság rendelkezésére bocsátani. Kérelemre, tárgyévre mentesül a talajterhelési díj megfizetése alól a természetes személy kibocsátó
(2) akinek a háztartásában az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg az érvényes szociális vetítési alap összegének 350 %-át, egyedül élő esetén az 500 %-át.
(3) Mentesül a talajterhelési díj megfizetése alól a 62 éven felüli nyugdíjas, azon év január 1. napjától, amikor betölti a 65. életévét, amennyiben nem él egy háztartásban más keresőképes személlyel.
(4) Mentesül a talajterhelési díj megfizetése alól az a személy, aki az Inárcs Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testületének a szociális igazgatásról és szociális ellátások helyi szabályairól szóló 2/2025.(I.30.) önkormányzati rendelete alapján a következő ellátások valamelyikében részesül:
a) Lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtható települési támogatás,
b) A gyógyszerkiadások viseléséhez kapcsolódó települési támogatás
(5) Mentesül a talajterhelési díj megfizetése alól az a kibocsátó, aki a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény 33. § (1) bekezdése alapján, a törvény erejénél fogva rehabilitációs ellátásban vagy rokkantsági ellátásban részesül, amennyiben nem él egy háztartásban más keresőképes személlyel és jövedelme nem éri el a szociális vetítési alap 500 %-át.
(6) Mentes a talajterhelési díj megfizetése alól az a felhasználó, aki a vételezett vízmennyiséget üres telken folyó építkezéshez használja fel.”
2. § A talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A talajterhelési díj megfizetésére, bevallására, az ehhez kapcsolódó jogkövetkezményekre, a megállapításához és a beszedéséhez való jog elévülésére, pénzügyi ellenőrzésére, valamint végrehajtására a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. szerint nem szabályozott kérdésekben az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.”
3. § A talajterhelési díjról szóló 3/2006. (III. 30.) önkormányzati rendelet 1. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.
4. § Ez a rendelet 2025. február 14-én lép hatályba, és 2025. február 15-én hatályát veszti.
1. melléklet a 8/2025. (II. 13.) önkormányzati rendelethez