Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 8/2025. (III. 21.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló 9/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2025. 03. 22- 2025. 03. 23

Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 8/2025. (III. 21.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló 9/2019. (II.15.) önkormányzati rendelete módosításáról

2025.03.22.

[1] A rendeletalkotás célja a rendelet egyes szöveges részéiben a szabályozás pontosítása, továbbá a rendelet által meghatározott egyes szolgáltatási díjak a piaci árhoz történő igazítása.

[2] Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzatának Közgyűlése az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„2. § E rendelet alkalmazásában

a) Hivatali helyiség: Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal C. épületében (Dunaújváros, Városháza tér 1.) a házasságkötésre, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére kijelölt házasságkötő, rendezvényterem és a B. épületben kijelölt hivatali helyiségek.

b) Hivatali munkaidő: Dunaújváros Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzatának 3. mellékletében meghatározott munkarend, kivéve, ha a jogszabály a naptár szerinti munkarendtől eltérő munkarendet állapít meg.

c) Hivatali helyiségen kívüli helyszín: A kijelölt hivatali helyiségeken kívül Dunaújváros közigazgatási területén tartott anyakönyvi esemény helyszíne.”

2. § Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 3–5. §-a helyébe a következő rendelkezések lépnek:

„3. § (1) A hivatali helyiségen kívül történő anyakönyvi esemény kizárólag a vonatkozó jogszabályi előírások megtartásával a jegyző előzetes engedélyével történhet amennyiben az anyakönyvi esemény érintettjei

a) gondoskodnak az anyakönyvi esemény megünneplésének méltó keretéről, az anyakönyvvezetővel egyeztetett technikai feltételek biztosításáról,

b) kérése esetén gondoskodnak az anyakönyvvezető helyszínre, illetve az esemény lebonyolítását követően a hivatali helyiségbe történő szállításáról.

(2) A döntést megelőzően az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínen szemlét tart.

(3) Hivatali helyiségen kívül anyakönyvi eseményt– amennyiben az anyakönyvi esemény büntetés-végrehajtási intézetben történik – hivatali munkaidőben csak ügyfélfogadási időn kívül lehet lebonyolítani.

(4) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény tartásának engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzésbe vett anyakönyvi eseményekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő anyakönyvi esemény nem veszélyeztetheti.

(5) Hivatali helyiségen kívül tartandó anyakönyvi esemény engedélyezését az anyakönyvi esemény bejelentésével egyidejűleg kell kérelmezni.

(6) A Hivatali helyiségen kívüli helyszínen történő lebonyolítást akadályozó körülmények bekövetkezte esetén a felek az anyakönyvvezetővel történt egyeztetés alapján az eseményre alkalmas helyiséget jelölnek meg.

4. § Munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményt tartani munkanapokon pénteken, valamint szombaton lehet, munkaszüneti napon nem.

5. § Hivatali helyiségben, hivatali munkaidőn belül anyakönyvi esemény csütörtökön 13.00 – 15.30 óráig terjedő időintervallumban tartható.”

3. § Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 6. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„6. § (1) A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény pénteken 13.30 – 18.00 óráig, szombati napokon 12.00 – 18.00 óráig terjedő időintervallumban tartható.

(2) Ha a munkanap szombati napra esik, úgy a hivatali munkaidőn kívül anyakönyvi esemény 13.30 – 18.00 óráig terjedő intervallumban tartható.

(3) A hivatali munkaidőn kívüli, de hivatali helyiségben tartandó anyakönyvi események időpontjait – lehetőség szerint – fél órás intervallumok és a folyamatosság betartásával kell meghatározni.”

4. § Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„17. § (1) Az anyakönyvvezetőt – választása szerint – a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott mértékű szabadidő vagy az 1. mellékletben meghatározott díj illeti meg.

(2) Ha az anyakönyvi esemény azért nem tartható meg, mert a felek nem jelennek meg az eseményen, az anyakönyvvezetőt az 1. mellékletben meghatározott díjazás illeti meg.”

5. § Az anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint a lebonyolításáért fizetendő szolgáltatási díjak mértékéről szóló Dunaújváros Megyei Jogú Város Önkormányzata Közgyűlésének 9 /2019. (II.15.) önkormányzati rendelete 2. melléklete helyébe az 1. melléklet lép.

6. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő második napon hatályát veszti.

1. melléklet a 8/2025. (III. 21.) önkormányzati rendelethez

2. melléklet
Anyakönyvi esemény többletszolgáltatásaiért fizetendő díjak

1. Az igénybe vehető többletszolgáltatásokat tartalmazó egyes csomagok bruttó többletszolgáltatás díjai:

A

B


1.


Egyes többletszolgáltatásokat tartalmazó csomagok


Csomag/Ft


2.


munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén, pezsgő
(1 üveg alkoholos,- vagy alkoholmentes pezsgő)


2 500


3.


munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén, pezsgő
(1 üveg alkoholos,- vagy alkoholmentes pezsgő), zeneszolgáltatás: gépzene / saját zene



7 500


4.


munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén, pezsgő
(1 üveg alkoholos,- vagy alkoholmentes pezsgő), 3 db díszített gyertya, zeneszolgáltatás



10 500


5.


munkaidőn kívül történő házasságkötés esetén,
3 db díszített gyertya, pezsgő (1 üveg alkoholos,- vagy alkoholmentes pezsgő), zeneszolgáltatás, asztali virágdísz


12 500


6.


külső helyszínen tartandó házasságkötés esetén


50 000

2. A többletszolgáltatások bruttó díjai:

A

B





Többletszolgáltatás


Többletszolgáltatás/Ft


1.


gyertya (3 db díszített)


4 000


2.


barokk házasságlevél


7 000


3.


pezsgő


3 000


4.


zeneszolgáltatás (hozott zene is)
– ebből szerzői jogdíj: 800 Ft


6 000


5.


asztali virágdísz


2 000


6.


állófogadás


10 000


7.



szülőköszöntő


0
(díjmentes)


8.



homoköntés ceremónia


0
(díjmentes)


9.



gyertyagyújtás


0
(díjmentes)