Káloz Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VII. 7.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 07. 10- 2025. 07. 11Káloz Község Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (VII. 7.) önkormányzati rendelete
a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI.27.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Káloz Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a helyi közügyek intézését, a képviselő-testület szervezetének és működésének részletes szabályait a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése érdekében állapítja meg.
[2] Káloz Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. § (3) és (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(3) Az önkormányzati testület megnevezése: Káloz Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: képviselő-testület)
(4) Az Önkormányzat működési területe: Káloz község közigazgatási területe”
(2) A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 1. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A képviselő-testület hivatalának megnevezése és székhelye: Kálozi Közös Önkormányzati Hivatal
8124 Káloz, Bajcsy-Zsilinszky utca 3.
(6) Az Önkormányzat intézménye: Kálozi Aranyalma Óvoda és Bölcsőde”
2. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 2. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„2. § Az önkormányzat jelképei: a címer és a zászló. A címer és a zászló használatának rendjét és a díszpolgári intézményről szóló rendelkezéseket a község címere és zászló használatáról, valamint a díszpolgári intézményről szóló 11/1996. (XII. 11.) önkormányzati rendelet szabályozza.”
3. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 8. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A helyi közügy önálló megoldásának felvállalása előtt előkészítő eljárást kell lefolytatni, amelyben tisztázni szükséges a feladat ellátásának anyagi, személyi és technikai feltételeit. Az eljárás során a képviselő-testület illetékes bizottsága véleményt nyilvánít. Az eljárást - a testület döntésétől függően - lefolytathatja
1. a polgármester,
2. az alpolgármester, vagy
3. az erre felkért bizottság.”
4. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 15. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselőt az önkormányzati képviselők tiszteletdíjáról szóló 14/2014. (X.27.) önkormányzati rendeletben meghatározott tiszteletdíj illeti meg.”
5. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 45. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„45. § (1) A jegyzőkönyv az Mötv.-ben meghatározottakon túl tartalmazza:
a bejelentéssel és bejelentés nélkül távollévők nevét,
napirendi pontonként az előadók nevét, szóbeli előterjesztés esetén annak rövid tartalmát, a felszólalók nevét és mondanivalójuk lényegét,
a szóban előterjesztett határozati javaslatokat,
név szerinti szavazás esetén annak eredményét,
az önkormányzati rendeletek és határozatok szó szerinti szövegét,
az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat, illetve határozatokat,
a polgármester esetleges intézkedéseit,
a jegyzőkönyv-hitelesítők aláírását.
(2) A képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel bármely képviselő indítványára dönthet arról, hogy valamely hozzászólás szó szerint kerüljön a jegyzőkönyvbe.
(3) A hozzászóló és indítványtevő – a testület hozzájárulása nélkül – kérheti az általa elmondottak szó szerinti jegyzőkönyvbe foglalását.
(4) A jegyzőkönyv mellékletei:
a meghívó,
a jelenléti ív,
az írásos előterjesztések,
az a rendelet, amelyet terjedelme miatt a jegyzőkönyv nem tartalmaz,
az írásban benyújtott hozzászólások, interpellációk, kérdések,
titkos szavazás jegyzőkönyve,
név szerinti szavazás jegyzéke.
(5) A jegyzőkönyvet a polgármesteren és a jegyzőn kívül két hitelesítő írja alá. A hitelesítő képviselő kijelölése minden ülésen a napirendekre tett javaslat előtt, az ülésrend szerint történik, melyre a polgármester tesz javaslatot.
(6) A képviselő-testület üléséről két példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. A jegyzőkönyv eredeti példányát az irattárban, a második példányát a Kunoss Endre Községi-Iskolai Könyvtárban kell elhelyezni.
(7) A jegyzőkönyvet az ülést követő 15 napon belül meg kell küldeni a Fejér Vármegyei Kormányhivatalnak.
(8) A zárt ülés jegyzőkönyvét csak a képviselők, az ülésen résztvevők, valamint törvényességi felügyelet céljából az Mötv.-ben meghatározott szerv vezetője jogosult megtekinteni. A jegyzőkönyvet az általános szabályok szerint, de elkülönítetten kell kezelni.
(9) A nyílt ülésről készült hangfelvétel 1 példányban készül, melyet a jegyző kezel a Közös Önkormányzati Hivatalban.
(10) A jegyző köteles biztosítani, hogy a testületi ülések jegyzőkönyveit - a zárt ülésekről készült jegyzőkönyvek kivételével - a Kálozi Közös Önkormányzati Hivatalban - annak nyitvatartási idejében - a választópolgárok megtekinthessék.”
6. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 56. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A bizottsági üléseket a bizottsági elnök hívja össze. A bizottsági elnök akadályoztatása és a bizottsági elnöki pozíció betöltetlensége esetén az ülést a legidősebb képviselő bizottsági tag (képviselő bizottsági korelnök) hívja össze.”
7. § A Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet 59. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„59. § (1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ. Az alpolgármester társadalmi megbízatásában látja el feladatait.
(2) Az alpolgármester feladatai – jellegüket, tartalmukat tekintve, a polgármester utasításainak
megfelelően – előkészítő, összehangoló jellegűek.
(3) Az alpolgármester feladata:
a) ellátja a polgármestertől közvetlenül kapott feladatokat,
b) közreműködik a képviselő-testület elé kerülő előterjesztések kidolgozásában,
c) segíti a képviselő-testület, a bizottságok munkáját, üléseiken részt vesz,
d) részt vesz a képviselő-testület hatáskörébe tartozó egyes feladatok előkészítésében.
(4) Az alpolgármester az általa ellátott feladatokról legalább havonta, vagy szükség szerint beszámol a polgármesternek.
(5) Az alpolgármesterre megfelelően irányadóak a polgármesterre vonatkozó szabályok.
(6) Az alpolgármester keddi napokon 11.00 - 12.00 óra között fogadóórát tart.”
8. § Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelet
a) 3. §-a,
b) 38. § (7) bekezdése,
c) 47. §-a,
d) 22. alcíme.
9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő harmadik napon lép hatályba.