Paks Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (III. 24.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2025. 04. 01- 2025. 04. 02

Paks Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2025. (III. 24.) önkormányzati rendelete

a szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet módosításáról

2025.04.01.

[1] A jogalkotói célja a szemétszállítási költségtérítésben részesülők részére megállapított ellátás kiszámított mértéke és a kifizetett ellátási összeg mértéke egyezőségének biztosítása.

[2] Paks Város Önkormányzata Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, 10. § (1) bekezdésében, 26. §‑ában, a 32. § (3) bekezdésében, valamint 32. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A szociális és gyermekjóléti ellátásokról és a szociális és gyermekjóléti igazgatásról szóló 3/2015. (II. 13.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) 44. § (5) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(5) A szemétszállítási költségtérítést – a jogszabály alapján Paks városra vonatkozásában képzett érvényes lakossági díjszabás szerint – a hivatal a jogosult számlájára közvetlenül, vagy postai úton utalja.”

2. § A Rendelet 3. melléklete az 1. melléklet szerint módosul.

3. § A Rendelet 12. melléklete helyébe a 2. melléklet lép.

4. § A Rendelet

a) 5. § (1) bekezdés b) pontjában a „polgármesteri hivatal” szövegrész helyébe a „Paksi Közös Önkormányzati Hivatal” (a továbbiakban: hivatal)” szöveg,

b) 7. § (2) bekezdésében a „Paksi Polgármesteri Hivatal Humán Osztálya Szociális Csoportjához” szövegrész helyébe a „hivatalhoz” szöveg,

c) 21. § (1) bekezdésében a „polgármesteri hivatalban” szövegrész helyébe a „hivatalban” szöveg,

d) 34. § (1) bekezdésében a „polgármesteri hivatal” szövegrész helyébe a „hivatal” szöveg,

e) 38. § (1) bekezdésében a „polgármesteri hivatal” szövegrész helyébe a „hivatal” szöveg,

f) 43/C. § (4) bekezdésében a „Paksi Polgármesteri Hivatal Humán Osztálya Szociális Csoportjánál” szövegrész helyébe a „hivatalnál” szöveg,

g) 46. § (3) bekezdésében a „polgármesteri hivatalnál” szövegrész helyébe a „hivatalnál” szöveg,

h) 46. § (4) bekezdésében a „polgármesteri hivatal” szövegrész helyébe a „hivatal” szöveg

lép.

5. § Hatályát veszti a Rendelet 43/B. § (3) bekezdés d) pontja.

6. § Ez a rendelet 2025. április 1-én lép hatályba.

1. melléklet a 8/2025. (III. 24.) önkormányzati rendelethez

A Rendelet 3. melléklet 5. pontja helyébe a következő rendelkezés lép.

„5. Nyilatkozatok

a) Tudomásul veszem, hogy a kérelem benyújtásakor be kell mutatni a korábbi lejárt tanulóbérletet vagy telefonos alkalmazással vásárolt bérlet esetén a vásárlást igazoló elektronikus számlát.

b) Felelősségem tudatában kijelentem, hogy a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.

c) A fenti adatoknak az oktatási intézmény és a hivatal által történő kezeléséhez hozzájárulok.

d) Kijelentem, hogy a kérelemnek helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok.”

2. melléklet a 8/2025. (III. 24.) önkormányzati rendelethez

KÉRELEM
Rendkívüli települési támogatás megállapításához

1. Az ellátás megnevezése (megfelelő helyre tegyen „X”-et, egyidejűleg csak egy forma jelölhető meg):

a) |__| Egyszeri rendkívüli települési támogatás

b) |__| Méltányossági rendkívüli települési támogatás

c) |__| Hátralékkezelési támogatás

d) |__| Tűzifa iránti kérelem

e) |__| Temetésre megállapított rendkívüli települési támogatás (temetési segély)

f) A kérelem rövid indokolása: .................................................................

......................................................................................................................

2. Kérelmező adatai:

a) Neve: .........................................................................................................

b) Születési neve: ............................................................................................

c) Születési helye, ideje (év, hónap, nap): ..........................................................

d) Anyja neve: .................................................................................................

e) |__| Bejelentett lakóhelye: .............................................................................

f) |__| Tartózkodási helye: ................................................................................

g) (Amennyiben lakóhelye és tartózkodási helye is van, X-szel jelölje, hogy melyik címen él életvitelszerűen.)

h) Társadalombiztosítási Azonosító Jele: |__||__||__||__||__||__||__||__||__|

i) Állampolgársága: ..........................................................................................

j) (Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, menekült, oltalmazott vagy hontalan jogállású.)

k) Telefonszáma (nem kötelező megadni): ...........................................................

l) E-mail címe (nem kötelező megadni): ..............................................................

m) Családi állapota:

n) |__| egyedülálló (hajadon, nőtlen)

o) |__| házastársával/élettársával lakik együtt

p) Lakáshasználat jogcíme (pl.: tulajdonos, tulajdonostárs, albérlő, haszonélvező):......................................................................................................

q) Folyósítás formája: postai vagy fizetés számlaszámra (aláhúzandó). Számlaszám: ..................................................................................

3. Kérelmezővel közös háztartásban élő személyek adatai:

Név(születési név is)

Születési helye, ideje

Anyja neve

TAJ szám

Rokoni kapcsolat

1.

2.

3.

4.

5.

4. Nyilatkozatok:

4.1. Temetési segély esetén kitöltendő:

4.1.1. Az elhunyt személy adatai:

4.1.2. Neve: ...........................................................................................................

4.1.3. Születési neve: ..............................................................................................

4.1.4. Születési helye, ideje (év, hónap, nap): ............................................................

4.1.5. Anyja neve: ...................................................................................................

4.2. Nyilatkozom, hogy az elhunyt után az alábbi értékesíthető hagyaték maradt:

4.3. Alulírott kérelmező felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valósának megfelelnek.

4.4. Hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.

4.5. Tudomásul veszem, hogy köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak.

4.6. Kijelentem, hogy a kérelemnek helyt adó döntés elleni fellebbezési jogomról lemondok.

Paks, ..............................

...................................................................

kérelmező aláírása

Csatolandó mellékletek:

1. az 1. melléklet szerinti jövedelem és vagyonnyilatkozat

2. minden olyan dokumentum, irat, amely igazolja a létfenntartási gondot, illetve létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetet, például:

– a közüzemi szolgáltató által kiállított, közüzemi díjhátralékot, illetve a fizetést tanúsító igazolás (a kérelem benyújtását megelőző 12 hónapban), valamint a befizetett csekkek,
– betegségre hivatkozás esetén a gyógyszerek, gyógyászati segédeszközök eseti vagy havi költségeiről szóló igazolás, betegséget igazoló dokumentumok (kórházi zárójelentés, orvosi igazolás),
– rendkívüli kiadásokat igazoló dokumentumok, árajánlatok (pl. szemüveg)
– albérlet esetén: bérleti szerződés másolata, bérleti díj elmaradását tanúsító igazolás,
– temetési segély igénylése esetén az eltemettető nevére kiállított számla eredeti példánya,
– hátralékkezelési támogatásnál: a kérelem benyújtását megelőző évben befizetett közüzemi számlákról szóló igazolások, a szolgáltatói számlák befizetéséről szóló csekkek, valamint igazolás az önrész befizetéséről.”