Sátoraljaújhely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete
Sátoraljaújhely Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelete módosításáról
Hatályos: 2025. 03. 29- 2025. 03. 30Sátoraljaújhely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (III. 28.) önkormányzati rendelete
Sátoraljaújhely Város Önkormányzata Képviselő-testületének Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelete módosításáról
[1] A rendelet célja Sátoraljaújhely Város Önkormányzat Képviselő-testületének ülésén az „Egyebek” napirendi pontra vonatkozó részletszabályok megalkotása.
[2] Sátoraljaújhely Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott, és a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló, 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelet 16. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A napirend végleges megállapítása előtt a képviselő jelezheti, hogy a napirendi pontok tárgyalását követően „Egyebek” napirendi felszólalást kíván tenni. A felszólalás csak indokolt esetben, fontos társadalmi vagy gazdasági jellegű téma ismertetésére, valamint felvilágosítás kérésre irányulhat, és annak időtartama nem haladhatja meg az öt percet. A végleges napirendről a Képviselő-testület vita nélkül egyszerű szótöbbséggel határoz.”
(2) A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelet 16. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:
„(3) A napirendi pontok elfogadása előtt tett írásbeli vagy szóbeli „Egyebek” napirendi javaslat esetén az előterjesztés tárgyának pontos meghatározása szükséges.”
2. § A Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 28.) önkormányzati rendelet 18. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A Képviselő-testület tagjai esetében a vita során a hozzászólások rendjét a polgármester határozza meg. A hozzászólások időtartama napirendi pontonként, képviselőnként legfeljebb öt perc, az „Egyebek” napirendi pontban tárgyalt előterjesztések esetén a hozzászólás időtartama legfeljebb két perc.”
3. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.