Nyírcsaholy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III.14.) rendeletének módosításáról
Hatályos: 2025. 10. 31- 2025. 11. 01Nyírcsaholy Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III.14.) rendeletének módosításáról
[1] Nyírcsaholy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete szervezetének és működésének részleteit, a jogszabályokban megfogalmazott jogaival és kötelezettségeivel összhangban, az önkormányzati jogok kiteljesítése, a demokratikus működés feltételeinek megteremtése, a település önfenntartó képességének biztosítása és a helyi közösség öngondoskodásra való képességének erősítése érdekében állapítja meg.
[2] Nyírcsaholy Község Önkormányzatának Képviselő-testülete erre figyelemmel az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói körében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésének d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 1. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A képviselő-testület hivatalának megnevezése és címe: Nyírcsaholyi Polgármesteri Hivatal (a továbbiakban: hivatal).”
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 8. § (1) és (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(1) A képviselő-testület ülését az önkormányzat székhelyén tartja, azonban indokolt esetben a polgármester dönthet arról, hogy az ülésre székhelytől eltérő helyen a Házasságkötő teremben (4356 Nyírcsaholy, Szabadság utca 3.), illetve a Nyírcsaholyi Közösségi Színtér nagytermében (4356 Nyírcsaholy, Hunyadi J. utca 23.) kerüljön sor különösen azzal, hogy a nyilvánosság biztosításáról gondoskodni szükséges.
(2) A képviselő-testületi ülés meghívóját a helyi választópolgárok tájékoztatása érdekében a polgármester az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal a Hivatalban lévő hirdetőtáblán és az önkormányzat honlapján közzé teszi.”
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 9. § (2) bekezdés a) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:
(A munkatervnek tartalmaznia kell:)
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 12. § (2) és (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezések lépnek:
„(2) A meghívót és a napirendi pontok írásos előterjesztéseit, továbbá az azok megvitatásához szükséges mellékleteit az ülés tervezett időpontja előtt legkésőbb 3 nappal kell a képviselők és a meghívottak részére megküldeni. A meghívó megküldése postai úton, kézbesítő útján (hivatalsegéd), vagy elektronikus levélben történik.
(3) A lakosság tájékoztatása érdekében, a polgármester a meghívót az ülés tervezett időpontját megelőző 3 nappal a Hivatalban lévő hirdetőtáblán és az önkormányzat honlapján közzéteszi.”
5. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 14. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Sürgős, halaszthatatlan ügynek minősül:
a) az önkormányzati vagyon megóvása érdekében szükséges élet, és vagyonbiztonságot veszélyeztető helyzet,
b) az önkormányzat költségvetését érintő döntés,
c) pályázati, közbeszerzési-és beszerzési eljárás határidejét érintő döntés.”
6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 15. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A közmeghallgatás meghívóját a polgármester a közmeghallgatás tervezett időpontja előtt 3 nappal a Hivatalban lévő hirdetőtáblán és az önkormányzat honlapján közzé teszi. ”
7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 16. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A képviselő-testületi ülés napirendjére a polgármester tesz javaslatot. A polgármester napirendi javaslatra az előterjesztéseket,önálló indítványokat és az interpellációkat köteles felvenni.”
8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 17. § (7) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(7) A 14. § (1) bekezdése szerinti sürgős, halaszthatatlan ügyekben, vagy határidős döntések meghozatala érdekében a polgármester engedélyezheti az írásba foglalt előterjesztésnek, határozati javaslatnak az ülésen történő kiosztását, de ebben az esetben az előterjesztés, határozati javaslat terjedelméhez igazodó, meghatározott időt kell biztosítani a képviselőknek és a jegyzőnek annak megismerésére.”
9. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 22. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Ha a helyi önkormányzati képviselő, valamint a bizottság tagja, a képviselő-testület, illetve a bizottság üléséről igazolatlanul távol marad, az adott havi, tárgyhavi tiszteletdíj nem illeti meg. A képviselő-testület, bizottság üléseiről igazoltan csak legkésőbb az ülést megelőző nap 16.00 óráig szóban vagy írásban a polgármesternek, bizottság elnökének történő bejelentés alapján lehet távol maradni. Méltányolható személyes ok esetén az ülés napján is bejelentheti távolmaradását.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (2a)–(2d) bekezdéssel egészül ki:
„(2a) Méltányolható oknak:
(2b) a több napon át tartó tartó betegség, illetve az egyszeri beavatkozást igénylő orvosi ellátás,
(2c) a Ptk. szerinti hozzátartozó halála,
(2d) bíróság vagy hatóság felhívására történő megjelenési kötelezettség minősül.”
10. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 56. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A képviselő személyes érintettsége bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálását- tudomásra jutást követően- a képviselő-testület rendeli el, melyet a Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság folytatja le.”
11. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 64. § (1) bekezdés a) és b) pontja helyébe a következő rendelkezések lépnek:
(A képviselő-testület meghatározott önkormányzati feladatok ellátására az alábbi állandó bizottságokat hozza létre:)
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (1a)–(1c) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) A Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság 3 tagból áll, a bizottság elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.
(1b) A Szociális Bizottság 3 tagból áll, a bizottság elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.
(1c) A Rendvédelmi Bizottság 3 tagból áll, a bizottság elnöke és 2 tagja önkormányzati képviselő.”
(3) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 64. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A bizottságok üléseit a napirendi javaslat meghatározásával szükség szerint az elnök hívja össze és vezeti. Az elnök akadályoztatása esetén az ülést az elnök által kijelölt bizottsági tag vezeti, mindkettőjük akadályoztatása esetén a korelnök. Az elnök köteles összehívni a bizottságot:
a) a képviselő-testület határozatára,
b) a polgármester indítványára,
c) a bizottság tagjai több, mint felének indítványára.”
(4) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (3a) bekezdéssel egészül ki:
„(3a) Az ülést a bizottság elnöke úgy köteles összehívni, hogy a meghívót és az előterjesztéseket legalább az ülést megelőző 3 nappal kézhez kapják az érdekeltek.”
(5) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (6a) bekezdéssel egészül ki:
„(6a) A bizottság tagját és a bizottság elnökét az önkormányzati képviselők közül a polgármester javaslatára a képviselő-testület választja meg. A bizottságok személyi összetételét a 1. függelék tartalmazza. ”
12. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet V. Fejezet címe helyébe a következő rendelkezés lép:
A tisztségviselők”
13. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 67. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„67. § (1) A jegyző ellátja mindazon feladatokat, amely a törvény illetve más jogszabály számára megállapít.
(2) A jegyző ügyfélfogadást tart minden hétfőn 09.00 órától - 11.00 óráig.
(3) A jegyzőt eseti távolléte esetén az általa kijelölt köztisztviselő helyettesíti. A jegyzői tisztség betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatása esetén - legfeljebb hat hónap időtartamra - a polgármester által kijelölt köztisztviselő látja el.”
14. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet az 1. melléklet szerinti 3. melléklet 1. függelékkel egészül ki.
15. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 5/2024. (III. 14.) önkormányzati rendelet 13. § (2) bekezdése.
16. § Ez a rendelet 2025. október 31-én lép hatályba.
1. melléklet a 9/2025. (X. 30.) önkormányzati rendelethez
|
Nyírcsaholy Község Önkormányzat |
|
|
Bizottság megnevezése |
Bizottsági tagok |
|
Pénzügyi és Ügyrendi Bizottság |
3 fő |
|
Bizottság elnöke - képviselő |
Kicsák Attila |
|
tag - képviselő |
Bohán Imréné |
|
tag - képviselő |
Lakatos Róbert |
|
Szociális Bizottság |
3 fő |
|
Bizottság elnöke - képviselő |
Lakatos Róbert |
|
tag - képviselő |
Bohán Imréné |
|
tag - képviselő |
Nyiregyházi Edit |
|
Rendvédelmi Bizottság |
3 fő |
|
Bizottság elnöke - képviselő |
Herman Tamás |
|
tag - képviselő |
Kicsák Attila |
|
tag - képviselő |
Lakatos Róbert |