Újireg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2025. 11. 12- 2025. 11. 13Újireg Község Önkormányzata Képviselő-testületének 9/2025. (XI. 11.) önkormányzati rendelete
az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet módosításáról
[1] Újireg Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az önkormányzat működési kereteinek biztosítása érdekében
[2] az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet bevezetője helyébe a következő rendelkezés lép:
2. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 2. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) Az önkormányzat hivatalos honlapja: www.ujireg.hu”
3. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„4. § A Képviselő-testület a helyi kitüntetések, díjak, elismerő címek alapítását és adományozását a kitüntetések alapításáról és adományozásáról szóló 12/2005(VI.19.) számú önkormányzati rendeletében szabályozza.”
4. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 19. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Az alakuló ülés összehívásáról a polgármester gondoskodik.”
5. § (1) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 22. § (4) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(4) A polgármester indokolt esetben a Képviselő-testületi ülést más helyszínre is összehívhatja, mely helyszínt az ülés meghívójában egyértelműen meg kell jelölni.”
(2) Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 22. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:
„(5) A közmeghallgatást és a lakossági fórumot a képviselő-testület az újiregi Közösségi Színtérben is tarthatja.”
6. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 33. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(3) A rendes ülésre szóló meghívót a Képviselő-testületi ülést megelőzően legalább 5 nappal, rendkívüli ülés esetén legalább 24 órával korábban kell az érdekelteknek megküldeni.”
7. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 36. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„36. § (1) A Képviselő-testület ülésén szavazati joggal vesznek részt a Képviselő-testület tagjai.
(2) A Képviselő-testület ülésére tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a jegyzőt,
b) a napirendi pontok előterjesztőit,
c) akinek a részvételét a polgármester illetőleg a napirendi pont előterjesztője szükségesnek tartja,
d) akinek jelenlétét jogszabály kötelezővé teszi.
(3) A (2) bekezdés b) pontjában megjelöltek tanácskozási joggal való részvétele csak az őket érintő napirendre vonatkozik.
(4) A tanácskozási joggal meghívottak – a döntéshozatalban való részvétel kivételével – a képviselőket megillető jogosultságokkal rendelkeznek az ülésen.
(5) A Képviselő-testület ülésére eseti jelleggel meghívható:
a) az önkormányzati intézmény vezetője,
b) az önkormányzati gazdasági társaság vezetője,
c) a választókerület országgyűlési képviselője,
d) a Tamási Járási Hivatal vezetője,
e) az önkormányzati hivatal köztisztviselője,
f) az Újiregi Cigányok Szervezete, az Újiregi Baráti Kör, Újireg Közösségéért Egyesület civil szervezetek vezetői.
g) egyházak képviselői,
h) díszpolgárok
(6) Az eseti jelleggel meghívott személy az őt, vagy az általa képviselt szervezetet érintő kérdésben az ülésen tanácskozási joggal rendelkezik.”
8. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 39. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„39. § (1) A Képviselő-testület ülésének vezetése során a polgármester – illetve a 31. § (2)–(3) bekezdés szerinti levezető elnök – által ellátandó feladatok:
a) az ülés megnyitása, bezárása,
b) megállapítja és folyamatosan figyelemmel kíséri az ülés határozatképességét, megnyitja az ülést,
c) előterjeszti az ülés napirendjét, annak sorrendjét; a napirendről a Képviselő-testület vita nélkül határoz,
d) a Képviselő-testület által elfogadott napirendi pontonként megnyitja és berekeszti a vitát, megadja a szót a hozzászólásra jelentkező tanácskozási joggal meghívott személynek, összefoglalja a vitában elhangzottakat,
e) szavazást rendel el,
f) megállapítja a szavazás eredményét,
g) kihirdeti a határozatot,
h) beszámol a két ülés közötti munkáról és a fontosabb eseményekről,
i) biztosítja a tanácskozás rendjét.
(2) A napirendi javaslatban nem szereplő előterjesztés napirendek közé történő felvételére vagy előterjesztés napirendről történő levételére bármely képviselő tehet javaslatot.
(3) A képviselő-testületi előterjesztést – napirendre irányuló indítványt – a polgármesternél kell e-mailen benyújtani, legkésőbb a testületi ülést megelőző tizenötödik napig
(4) a napirendi javaslatban nem szereplő előterjesztést – sürgősségi indítványt – az előterjesztőnek legkésőbb a képviselő-testületi ülést megelőző két munkanappal korábban kell e-mailben megküldeni a polgármesternek és a képviselőknek.
(5) Minden napirend-módosításra irányuló indítványról, előterjesztésről külön-külön kell vitát nyitni és egyszerű többséggel döntést hozni róla. A Képviselő-testület a módosító indítványok megtárgyalását követően az ülés napirendjéről egyszerű szótöbbséggel dönt.
(6) A polgármester a (2a) és a (2b) bekezdésben leírt előterjesztést a soron következő rendes vagy rendkívüli testületi ülés napirendjére köteles javasolni.”
9. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 42. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„42. § (1) A Mötv 49. § (1) bekezdés szerinti személyes érintettséget az önkormányzati képviselő köteles bejelenteni. A bejelentés tényét a jegyzőkönyvben rögzíteni kell.
(2) A döntéshozatalból történő kizárást bármely képviselő kezdeményezheti a napirend határozati javaslatainak szavazásra bocsátásáig. A kizárási kezdeményezésről a képviselő-testület minősített többségű határozathozatallal dönt, de nincs kizárási kötelezettsége. A kizárt önkormányzati képviselőt a határozatképesség szempontjából jelenlevőnek kell tekinteni.
(3) Amennyiben a képviselő személyes érintettsége esetén a Mötv. 49. § (1) bekezdésében meghatározott bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, és az köztudomású, vagy a képviselő-testület azt megállapítja, a képviselő-testület határozatban rögzíti, hogy a képviselő a törvényben előírt kötelezettségének nem tett eleget, a szavazást megismétli az érintett kizárásával.
(4) A bejelentési kötelezettség elmulasztása esetén, a képviselő-testület minősített többségű döntése alapján rendbírsággal sújtható, melynek alkalmankénti összege 3000 Ft.”
10. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 44. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„44. § (1) A polgármester, - a 31. § (2)–(3) bekezdése szerinti levezető elnök, - a képviselő, a bizottság javaslatot tehet a meghívóhoz képest a napirendi pontok sorrendjének megváltoztatására, új napirendi pont felvételére, napirendi pont törlésére.
(2) A napirend elfogadásáról a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel, határozattal dönt.
(3) A napirendi pontokat az elfogadott sorrendben kell tárgyalni.
(4) A polgármester minden napirendi pont felett megnyitja a vitát, melynek során:
a) először az előterjesztő röviden ismerteti az előterjesztés tartalmát, ha szükséges, szóbeli kiegészítést tehet,
b) őt követően pedig annak a bizottságnak az előadóját illeti meg a szó, mely az adott napirendet előzetesen tárgyalta,
c) az előterjesztőhöz először a képviselők, majd a tanácskozási joggal résztvevők kérdést, észrevételt, hozzászólást intézhetnek,
d) a hallgatóság tanácskozási joggal nem rendelkező tagjai a napirendhez kapcsolódva hozzászólhatnak, kérdést tehetnek fel, ha erre a polgármester engedélyt ad.
(5) A képviselő és a bizottság a vita lezárásáig az előterjesztéshez módosító indítványt terjeszthet elő. A bizottság bármely előterjesztéshez, azok módosító javaslataihoz ajánlást, javaslatot tehet.
(6) Az előterjesztő – figyelemmel a vitában is elhangzottakra – az előterjesztésében szereplő javaslatát a vita lezárásáig módosíthatja, kiegészítheti, visszavonhatja.
(7) Javaslat visszavonása esetén arról a Képviselő-testületnek nem kell dönteni.
(8) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy a Képviselő-testület döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő Képviselő-testületi ülésen köteles azt jelezni a Képviselő-testület felé.
(9) A szavazás megkezdéséig a polgármester, jegyző, képviselő vagy a bizottság javasolhatja a döntés elnapolását, ha valamely lényeges körülmény az ülésen nem tisztázható, és a törvényes döntéshozatalt a jegyző nem tudja biztosítani.
(10) Ha a napirendi ponthoz több hozzászóló nincs, a polgármester a vitát lezárja, és rátér a szavaztatásra.”
11. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 45. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A polgármester az előterjesztésben szereplő és vitában elhangzott döntési javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra. Először a módosító és kiegészítő indítványokról dönt a Képviselő-testület – az elhangzás sorrendjében – majd az egész döntési javaslatról. Ha a szavazás eredményeként a Képviselő-testület végleges döntése eltér az előterjesztésben szereplő döntési javaslattól, a polgármester ismerteti a szövegszerű döntést.”
12. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 50. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Név szerinti szavazást kell elrendelni:
a) bármely képviselő indítványára, ha a Képviselő-testület azt megszavazza,
b) a legalább 2 képviselő írásbeli indítványára, valamint
c) ha jogszabály előírja.”
13. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„23/A. Az önkormányzati rendeletalkotás
54/A. § (1) A képviselő-testület a törvény által nem szabályozott helyi társadalmi viszonyok rendezésére, továbbá törvényi felhatalmazás alapján - annak végrehajtására - önkormányzati rendeletet alkot.
(2) A rendelet alkotását, módosítását, hatályon kívül helyezését kezdeményezheti:
a) a polgármester,
b) a bizottság elnöke,
c) a képviselő,
d) a jegyző.
(3) A (2) bekezdés szerinti kezdeményezésre irányuló javaslatot a polgármesterhez kell benyújtani. A képviselő-testület a kezdeményezést határozatban fogadja el, melyben meghatározza a rendelet-tervezetet előterjesztő és az előkészítésért felelős személyt, valamint az előterjesztés elkészítésének és a képviselő-testület elé terjesztésének határidejét.
(4) A rendelet-tervezetet meg kell küldeni a jogszabály alapján véleményezésre jogosult szerveknek, személyeknek is.
(5) A rendelettervezetről való szavazás során először a módosító indítványokról, majd a rendelettervezet egészéről dönt a testület.
54/B. § (1) A rendelet elfogadását követően annak hiteles szövegét a jegyző szerkeszti. A rendelet szerkesztése, számozása a jogalkotásról és a jogszabályszerkesztésről szóló hatályos jogszabályok szerint történik. A rendelet megjelölése magában foglalja a jogalkotó megnevezését, a rendelet számát, megalkotásának évét, zárójelben a kihirdetés napját, valamint a rendelet címét. A számozás évente egytől kezdődik, emelkedő számsorrendben.
(2) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá.
(3) A rendelet kihirdetéséről és azoknak naprakészen tartásáról a jegyző gondoskodik.
(4) A rendeleteket az önkormányzat hivatalos hirdetőtábláin a rendeletalkotásról szóló hirdetmény kifüggesztésével és az önkormányzat honlapján történő megjelentetéssel kell kihirdetni.
(5) A rendeletekről a hivatal nyilvántartást vezet, amely tartalmazza:
a) a rendelet számát és tárgyát
b) meghozatalának, hatályba lépésének és kihirdetésének időpontját
c) módosító, kiegészítő rendelet számát és annak időpontját
d) hatályon kívül helyező rendelet számát, hatálybalépésének és kihirdetésének időpontját.”
14. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 57. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„57. § (1) A kérdés az önkormányzati képviselő önkormányzati hatáskörbe tartozó szervezeti, működési, döntési, előkészítési jellegű felvetése, tudakozódása.
(2) A kérdést az ülés napját megelőző munkanapon 12.00 óráig lehet írásban bejelenteni a polgármesternél. A bejelentésnek tartalmaznia kell a kérdező nevét, a kérdés teljes tartalmi összefoglalását, a kérdés címzettjét, és annak feltüntetését, hogy a kérdező a kérdést szóban elő kívánja-e adni.
(3) A kérdésre adott válasz elfogadásáról nem dönt a testület. A válasz után képviselői viszontválaszra vagy vitára nem kerül sor.
(4) Az ülés kezdetekor ad tájékoztatást a polgármester a képviselők által már benyújtott kérdésekről.
(5) Ha a kérdés benyújtása a Képviselő-testület ülését megelőzően legalább 5 nappal korábban kerül sor, úgy arra az ülésen érdemben válaszolni kell.
(6) Képviselő azon kérdését, amelyben azt kéri a Képviselő-testülettől, hogy vizsgálja felül az önkormányzati ügyben hozott polgármesteri, bizottsági döntést, kizárólag írásban, a polgármesternek címezve lehet benyújtani. A soron következő testületi ülésen a kérdést tárgyalni kell, feltéve, hogy az a testületi ülést legalább 5 nappal megelőzően benyújtásra került.
(7) Visszavontnak kell tekinteni a kérdést, és tárgyalását meg sem kell kezdeni, ha a kérdező képviselő az ülésen nincs jelen.
(8) A kérdező a kérdést a Képviselő-testület ülésén ismertetheti.
(9) A kérdésre a Képviselő-testület ülésén a megkérdezett személyesen köteles választ adni. A válaszra történő felkészüléshez a Hivatal segítséget nyújt.”
15. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 60. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) A Képviselő-testület üléséről 1 példányban jegyzőkönyvet kell készíteni. Ebből:
a) az eredeti példányt a jegyző kezeli,
b) a jegyzőkönyvet a Kormányhivatalnak elektronikus módon az ülést követő 15 napon belül kell megküldeni,”
16. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 64. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki:
„(1a) Igazoltan távollévőnek az a képviselő minősül, aki az ülést megelőzően legkésőbb 24 órával távolmaradását bejelenti a polgármesternél.”
17. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 69. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(2) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a polgármester indítványára az indítvány kézhezvételétől számított 8 napon belül.”
18. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 71. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) Ügyrendi bizottság feladata, hatásköre:
a) felügyeli és ellenőrzi az e rendeletben foglaltak megtartását, az önkormányzat, a Képviselő-testület és szervei jogszabályoknak megfelelő működését,
b) a Képviselő-testület és szervei működésével összefüggő ügyrendi kérdésekben szükség szerint állást foglal,
c) figyelemmel kíséri e rendelet rendelkezéseinek megtartását, szükség esetén javaslatot tesz a módosítására,
d) kivizsgálja az önkormányzati képviselő összeférhetetlenségének megállapítására irányuló kezdeményezést, és javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a döntésre,
e) vizsgálja a polgármester, a települési képviselő, valamint a képviselő hozzátartozója vagyonnyilatkozatát, nyilvántartja, ellenőrzi és kezeli azt,
f) javaslatot tesz a Képviselő-testületnek vagyonnyilatkozati eljárással kapcsolatos döntésre,
g) a Képviselő-testület titkos szavazása esetén szavazatszámláló bizottságként jár el,
h) kivizsgálja a méltatlansági eljárással kapcsolatos kezdeményezéseket,
i) javaslatot tesz a Képviselő-testületnek a méltatlansággal kapcsolatos döntésre.”
19. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 72. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„72. § (1) A polgármester a megbízását főállásban, foglalkoztatási jogviszonyban látja el. A tisztség betöltésének módját a Képviselő-testület a megbízatás időtartamán belül egy esetben, a polgármester egyetértésével, az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatának egyidejű módosításával megváltoztathatja.
(2) A polgármester az polgármesteri hivatalban fogadóórát tart minden szerdán 10-12 óra között.
(3) A polgármester illetményét, költségtérítését a Képviselő-testület határozattal állapítja meg, és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat.
(4) A polgármester gyakorolja mindazon feladat- és hatásköröket, melyeket jogszabály és a rendelet hatáskörébe utal. A polgármester az államigazgatási tevékenységének ellátásáért a közszolgálati szabályok szerint felelős.
(5) A polgármester Mötv. 67. §-ában meghatározott feladatokon túl
a) segíti a Képviselő-testület tagjainak testületi és bizottsági munkáját,
b) meghatározza a jegyző Képviselő-testületi tevékenységével kapcsolatos feladatait,
c) kapcsolatot tart a választópolgárokkal, valamint a helyi társadalmi és egyéb szervezetekkel,
d) biztosítja a demokratikus helyi hatalomgyakorlás és a közakarat érvényesülését,
e) gondoskodik a testület működésének nyilvánosságáról, helyi fórumok szervezéséről,
f) együttműködik az egyházakkal, a társadalmi szervezetekkel, a lakosság önszerveződő közösségeivel,
g) nyilatkozik a sajtónak.
(6) A polgármesternek a bizottságok működésével összefüggő feladatai:
a) indítványozhatja a bizottság összehívását,
b) felfüggesztheti a bizottság döntésének végrehajtását, ha az ellentétes a Képviselő-testület döntésével, vagy sérti az önkormányzat érdekeit.
(7) A polgármester a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – az Mötv. 42. §-ában meghatározott ügyek kivételével – dönt az Mötv. 68. § (2) bekezdésben meghatározott esetekben a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó következő önkormányzati ügyekben:
a) életveszéllyel vagy súlyos kárral fenyegető helyzet megelőzése, elhárítása vagy káros következményeinek enyhítése,
b) nemzetbiztonsági és honvédelmi, vagy a közbiztonság fenntartása, vagy fontos közrendvédelmi ügy,
c) ha a döntés hiánya jelentős vagy helyrehozhatatlan kárral, vagy a személyiségi jogok jelentős sérelmével jár,
d) ha a döntés közegészségügyi, járványügyi, tűzvédelmi, katasztrófavédelmi okból szükséges.
(8) A polgármester az Mötv. 68. §. (3) bekezdése alapján – a Képviselő-testület utólagos tájékoztatása mellett – dönthet a két ülés közötti időszakban felmerülő, halaszthatatlan, a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben
a) olyan pályázat benyújtásáról, amely saját forrást nem igényel, vagy amelynek saját forrását a Képviselő-testület előzetesen biztosította – amennyiben a pályázat a biztosított saját forrást nem haladja meg,
b) pályázati eljárásban hiánypótlás teljesítéséről,
c) egyéb nyilatkozatok megtételéről.
(9) Amennyiben a polgármester a Képviselő-testület döntését az Önkormányzat érdekeit sértőnek tartja, ugyanazon ügyben – a Képviselő-testület önfeloszlatásáról szóló, valamint a Mötv. 70. § (1) bekezdésében meghatározott ügyben hozott döntése kivételével – egy alkalommal kezdeményezheti az ismételt tárgyalást. A kezdeményezést az ülést követő 3 napon belül nyújthatja be, a Képviselő-testület a benyújtás napjától számított 15 napon belül minősített többséggel dönt. A döntést addig végrehajtani nem lehet, amíg arról a Képviselő-testület a megismételt tárgyalás alapján nem dönt.
(10) A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott hatásköröket a 3. melléklet tartalmazza.”
20. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 74. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:
„74. § A polgármester a tisztségéről a Képviselő-testülethez intézett írásbeli nyilatkozatával mondhat le, amelyet az alpolgármesternek, ennek hiányában az ügyrendi bizottság elnökének ad át.”
21. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 75. §-a a következő (7) bekezdéssel egészül ki:
„(7) Az alpolgármester minden hónap utolsó keddi napján fogadónapot tart 8:00-9:00 óra között. Egyéb esetben előzetes telefonos időpont egyeztetést követően.”
22. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet a következő alcímmel egészül ki:
„31/A. Az aljegyző
76/A. § (1) A polgármester pályázat útján, a jegyző javaslatára határozatlan időre nevezi ki az aljegyzőt. Az aljegyző tekintetében az egyéb munkáltatói jogokat a jegyző gyakorolja.
(2) A jegyzőt az aljegyző helyettesíti. A jegyzői és az aljegyzői tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a jegyzői feladatokat a jegyzői megbízott látja el legfeljebb 6 hónap időtartamra.”
23. § Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet 78. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:
„(1) A Képviselő-testület megbízatásának időtartamára, vagy azt meghaladó időszakra gazdasági programot fogad el, melyet a polgármester terjeszt elő az alakuló ülést követő hat hónapon belül. A Képviselő-testület a meglévő programot a választást követő hat hónapon belül felülvizsgálja, szükség esetén módosítja vagy kiegészíti és elfogadja.”
24. § Hatályát veszti az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2024. (IX. 26.) önkormányzati rendelet
a) 4. alcíme,
b) 35. §-a,
c) 49. §-a,
d) 23. alcíme,
e) 76. § (2) bekezdése,
25. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, és a kihirdetését követő harmadik napon hatályát veszti.