Szabadkígyós Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017.(II.23.) önkormányzati rendelete

Cím nélküli

Hatályos: 2017. 02. 24- 2017. 12. 30

Szabadkígyós Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2017.(II.23.) önkormányzati rendelete

2017.02.24.

SZABADKÍGYÓS KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 4/2017.(II.23.) számú önkormányzati R E N D E L E T E Szabadkígyós Község 2017. évi költségvetéséről

Szabadkígyós Község Önkormányzat Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában. valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. § (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § E rendelet hatálya Szabadkígyós Község Önkormányzatának Képviselő-testületére (a továbbiakban: képviselő-testület), a polgármesterre, a bizottságokra, a polgármesteri hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó más költségvetési szervekre (a továbbiakban: intézmények) terjed ki.

1. §

Az Önkormányzat költségvetési szervei

(1)

Szabadkígyós Község Önkormányzat

Polgármesteri Hivatal

Általános Művelődési Központ

Szociális Alapszolgáltató Központ

Szélessávú Informatikai Infrastruktúra Építési Beruházást Lebonyolító és Üzemeltető Társulás

1. §

1. A képviselő-testület a 2017. évi eredeti költségvetés kiadási főösszegét 645 574 585 Ft-ban, azaz Hatszáznegyvenötmillió-ötszázhetvennégyezer-ötszáznyolcvanöt forintban, bevételi főösszegét 645 574.585Ft-ban Hatszáznegyvenötmillió-ötszázhetvennégyezer-ötszáznyolcvanöt forintban állapítja meg.
1. Kiadások bontása:
adatok: forintban
A Költségvetési kiadások:
1. Működési Kiadások 460 485 345
Személyi juttatások összesen: 249 269 350
1. Önkormányzat 151 860 850
2. Polgármesteri Hivatal 28 443 500
3. Általános Művelődési Központ 53 995 000
4. Szociális Alapszolgáltató Központ 14 970 000
1. Munkaadókat terhelő járulékok összesen: 44 488 555
1. Önkormányzat 23 319 655
2. Polgármesteri Hivatal 5 970 000
3. Általános Művelődési Központ 12 048 900
4. Szociális Alapszolgáltató Központ 3 150 000
1. Dologi kiadások összesen: 150 357 440
1. Önkormányzat 86 660 000
2. Polgármesteri Hivatal 4 940 000
3. Általános Művelődési Központ 51 311 440
4. Szociális Alapszolgáltató Központ 7 446 000
1. Egyéb működési kiadások összesen: 5 600 000
1. Önkormányzat működési célú pénzeszközátadás ÁH-on kívülre 5 600 000
5. Ellátottak pénzbeli juttatásai összesen: 10 770 000
5.1 Önkormányzat 10 770 000
1. Felhalmozási kiadások: 15 136 400
1. Beruházási kiadások ÁFA-val összesen: 15 136 400
1. Önkormányzat beruházási kiadásai 15 136 400
2. Önkormányzat felújítási kiadásai
III. Egyéb Felhalmozási c. kiadások összesen:0
1.1. Önkormányzat 0
IV. Támogatási kölcsönök nyújtása, törlesztése0
V.Pénzforgalom nélküli kiadások0
1.1 Önkormányzat fejlesztési célú tartalék0
VI.Intézményfinanszírozás összesen:169 952 840
1. Költségvetési kiadások összesen: 645 574 585
1. A képviselő-testület a 2017. évi költségvetési egyenleget O EFt-ban, azaz Nulla forintban állapítja meg.
1. Bevételek bontása::
1. Működési bevételek:
1. Működési bevételek összesen: 460 485 345
1. Önkormányzatok működési támogatásai: 220 408 595
1.1. Önkormányzat működési támogatásai197 808 334
1.2. Helyi önkormányzatok kiegészítő támogatása22 600 261
1. Önkormányzat közhatalmi bevétele 25 650 000
2.1 Közhatalmi bevételek25 650 000
1. Működési bevételek összesen: 62 268 300
3.1. Önkormányzat működési bevétele: 49 946 300
3.2 Polgármesteri Hivatal0
3.3 Általános Művelődési Központ8 890 000
3.4 Szociális Alapszolgáltató Központ3 432 000
4. Működési célú támogatásértékű bevételek összesen:152 158 450
4.1. Önkormányzat 152 158 450
1. Finanszírozási bevételek összesen: 0
1. Előző évi maradvány igénybevétele működési 0
II. Felhalmozási bevételek:15 136 400
1. .Felhalmozási c. támogatásértékű bevételek összesen:0
1.1. Önkormányzat tám.értékű bevétele0
2. Felhalmozási c. átvett pénzeszközök összesen:0
2.1 Önkormányzat pénzeszk.bevétel0
3.Finanszírozási bevételek összesen: 15 136 400
3.1 Előző évi maradvány igénybevétele felhalmozási15 136 400
III. Intézményfinanszírozás összesen:169 952 840
3.1 Polgármesteri hivatal39 353 500
3.2 Általános Művelődési Központ108 465 340
3.3 Szociális Alapszolgáltató Központ22 134 000
B. Költségvetési bevételek összesen 645 574 585

4. § (1) Az Önkormányzat és költségvetési szervei kiemelt bevételi előirányzatainak alaptevékenységek szerinti alakulását a rendelet 2. melléklete tartalmazza.

(2) Az Önkormányzat és költségvetési szervei kiemelt kiadási előirányzatainak alaptevékenységek szerinti részletezését a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

(3) Az Önkormányzat működési és felhalmozási bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatása a rendelet 1. melléklete tartalmazza.

5. § (1) A Képviselő-testület a 2017. évben és az azt követő években tervezi olyan 10 millió forintot meghaladó működési célú adósságot keletkeztető ügylet megkötését a működési célú hiány finanszírozása érdekében, melyhez a Kormány hozzájárulása, adatszolgáltatása szükséges.

(2) Az Önkormányzat a kiadások között 0 Ft általános, 0 Ft működési célú, 0 Ft fejlesztési célú céltartalékot állapít meg.

(3) Amennyiben évközben jelentkezik finanszírozási művelet, akkor a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület fenntartja magának.

6. § (1) Az Önkormányzaton keresztül megvalósuló pénzeszköz átadás 5 600 000 Ft – ebből 5 600 000 Ft működési célú és 0 Ft fejlesztési célú – melyek részletezését a rendelet 5. melléklete tartalmazza.

7. § (1) Az Önkormányzat vállalkozási tevékenységének bevételeit és kiadásait mérlegszerű bemutatását a 4. melléklet mutatja.

8. § (1) Az Önkormányzatnál és költségvetési szerveinél megtervezett felhalmozási kiadások előirányzatának összege 15 136 400 Ft. A felújítási és beruházási kiadások előirányzatainak célonkénti részletezését a rendelet 6. számú melléklete tartalmazza.

9 §

(1) A Képviselő-testület 2017. évre az önkormányzat létszám előirányzatát együttesen 56,5 főben(közfoglalkoztatottak létszámát 70 főben) a 11. mellékletben foglalt részletezettségnek megfelelően határozza meg.

10. § (1) A Képviselő-testület az év várható bevételi és kiadási előirányzatinak teljesüléséről szóló előirányzat felhasználási ütemtervet mind a bevételi, mind a kiadási főösszeget tekintve a 7. mellékletben részletezettek szerint – egyezően a költségvetési rendelet 2. és 3. mellékletével – önkormányzati szinten összesen 645 574 585 Ft-tal jóváhagyja.

11. § (1) Az Önkormányzat áthúzódó kötelezettségvállalásait a rendelet 8. melléklete tartalmazza.

12. § (1) Az Önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 9. melléklet tartalmazza.

13. § (1) A költségvetési bevételek és költségvetési kiadások előirányzat csoportok, kiemelt előirányzatok és azon belül kötelező feladatokat, önként vállalt feladatokat a rendelet 10. melléklete tartalmazza.

14. § A Szélessávú Informatikai Infrastruktúra Építési Beruházást Lebonyolító és Üzemeltető Társulás költségvetését 50 000 Ft összeggel hagyja jóvá a Képviselő-testület.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

15. § (1) A Képviselő-testület a köztisztviselők jogállásáról szóló, módosított 1992. évi XXIII. törvény 43. §-ának (1) bekezdésében foglalt, a II. besorolási osztály első fizetési fokozata szerinti illetményalapot 2017. évben is 38.650,- Ft-ban állapítja meg.

(2) A köztisztviselőket megillető cafetéria-juttatás éves keretösszege 2017. évben az illetményalap ötszöröse, azaz 200.000 Ft/év/fő, mely összeg tartalmazza a munkáltató által fizetendő járulékokat is.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott foglalkoztatott az ott megjelölt juttatás igénybevételéről a Rendelet hatálybalépését követő legkésőbb 8 napon belül, illetve a jogviszony létesítésekor, vagy az áthelyezéskor nyilatkozik, s ezt a nyilatkozatot 2017. évben legfeljebb egyszer, a 2017. június 15-ig benyújtott írásbeli kérelem alapján 2017. július 1-től kezdődően módosíthatja.

16. § (1) A Képviselő-testület a Szabadkígyós Községi Önkormányzat képviselő-testületének az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és helyiségek bérletére vonatkozó szabályokról szóló 20/2005.(VI.23.) számú önkormányzati rendelete 27. § (2) bekezdése szerinti bérleti díj alsó határát 2017. évre a következők szerint állapítja meg:

a)Az önkormányzat tulajdonában lévő üzlethelyiség bérleti díjának alsó határa nettó 13 000 Ft, mely összeg az ÁFÁ-t nem tartalmazza.
b) Az inkubátorház üzemcsarnokainak bérleti díja nettó 515 Ft/hó/m², mely összeg az ÁFÁ-t nem tartalmazza.
c) Az inkubátorház irodáinak bérleti díja nettó 495 Ft/hó/m², mely összeg az ÁFÁ-t nem tartalmazza.

17. § (1) Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A költségvetési hiány elkerülése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

(3) A költségvetési hiány fedezetének megteremtése érdekében a Képviselő-testület elrendeli, hogy az önkormányzati hivatal készítse elő a központi költségvetés által biztosított fejezeti tartalékból megpályázható helyi önkormányzatok kiegészítő támogatásának benyújtásához szükséges igénybejelentést.

(4) A szükséges intézkedések megtételéről és a támogatási igény kimunkálásáról a polgármester gondoskodik, külön Képviselő-testületi döntés alapján.

18. § (1) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az ideiglenesen szabad pénzforrások hozam elérése érdekében történő befektetésére.

Az előirányzatok módosítása

19. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a Képviselő-testület dönthet.

(2) A költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai saját hatáskörben módosíthatók, a kiadási előirányzatok egymás között átcsoportosíthatók. A polgármester a saját hatáskörben végrehajtott módosításokról, átcsoportosításokról a Képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja.

(3) A költségvetési szerv vezetője a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt. A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(4) Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a Képviselő-testületet tájékoztatja.

(5) A Képviselő-testület – az első negyedév kivitelével – negyedévenként, de lekésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(6) A Képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani.

(7) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert az évközben kapott póttámogatások és terven felüli átvett pénzeszközök (pályázaton nyert források) nyilvántartásba vételére és a cél szerinti felhasználására. Az ezzel kapcsolatos előirányzat változásokat a soros költségvetési rendelet módosításakor a költségvetési rendeleten át kell vezetni.

A gazdálkodás szabályai

20. § (1) A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételei és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

(2) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(3) Az Önkormányzati Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

21. § (1) Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az Önkormányzat a belső ellenőrzésről szolgáltatási szerződés útján gondoskodik. A megfelelő működtetéséről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

22. § Mellékletek:

1. sz. melléklet: Működési és felhalmozási célú bevételi és kiadási előirányzatok mérlegszerű bemutatása,

2. sz. melléklet: Bevételek alakulása intézményenként,

3. sz. melléklet: Kiadások alakulása intézményenként ,

4. sz. melléklet: Vállalkozási tevékenység bemutató mérleg

5. sz. melléklet: Pénzeszköz átadási kötelezettség,

6. sz. melléklet: Felhalmozási kiadásokról,

7. sz. melléklet: Előirányzat-felhasználási ütemterv,

8. sz. melléklet: Kötelezettségek részletezése,

9. sz. melléklet: Saját bevételek részletezése adósságot keletkeztető ügyletekről,

10. sz. melléklet: Kötelező-önként vállalt feladatok,

11. sz. melléklet: Létszám kimutatás

Záró rendelkezések

23. § (1) Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezésit azonban 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.

1. melléklet

https://or.njt.hu/onkormanyzati-archiv-csatolmany/a8110be9069be4966c195c62de9b2d82_405369

2. melléklet

https://or.njt.hu/onkormanyzati-archiv-csatolmany/dc78166e758d4c457964b806627510c9_405388