Mezőnyárád Község Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2014. (II. 20.) önkormányzati rendelete
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról
Hatályos: 2017. 04. 21- 2018. 03. 14Mezőnyárád Község Önkormányzat
Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról
2017-04-21-tól 2018-03-15-ig
Sze
2/2014.(II.20.)önkormányzati rendelete Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról Mezőnyárád község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f)pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Mezőnyárád Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
A címer csücskös talpú álló pajzs, kék mezejének zöld udvarában hegyével jobbra, élével lefelé forduló és jobbra néző, vörössel fegyverzett ezüst galamb áll, csőrében hétlevelű zöld olajágat tart. A pajzson bíbor bélésű háromágú, arany leveles korona helyezkedik el, melyet két gyöngy ékesít, a levelekbe pedig ékkövek /kék, vörös, kék/ foglaltak csakúgy, mint az abroncsba /vörös-kék-vörös-kék-vörös/. (3) Mezőnyárád község zászlója: 2:1 arányú, fekvő, téglalap alakú, a bal alsó sarokból kiinduló a jobb felső sarokba tartó átló a zászlót felezi. A felső háromszög sárga, míg az alsó háromszög fehér színű textil. A zászló közepén helyezkedik el a színes címer. (4) Mezőnyárád község pecsétje kör alakú 55 mm átmérőjű pecsétlap, szélén peremmel. A pecsét mezőben Mezőnyárád címerének kontúrrajza, körülötte köriratban:MEZŐNYÁRÁD . KÖZSÉG . PECSÉTJE . A szavakat 1-1 kis díszpont választja el egymástól. 3. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: Nyárádi Krónika (2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik : havonta (3) Az önkormányzat hivatalos lapjára térítésmentesen jogosultak: a település állandó lakcímre bejelentett lakosai. (4)Az önkormányzat hivatalos lapját évfolyamonként le kell fűzni és évenként be kell köttetni, így biztosítva a település történetének nyomon követhetőségét.
e) a Szociális Bizottság
15. §
A tanácskozás rendje 16. §
17. §
18. § A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(1) A települési képviselő tanácskozási joggal részt vehet a bizottsági ülésen. Javasolhatja a bizottság elnökének a bizottság feladatkörébe tartozó ügy megtárgyalását, amelyet a bizottság legközelebbi ülése elé kell terjeszteni és tárgyalására a települési képviselőt meg kell hívni.
(1) A képviselőt megilleti az interpelláció joga. Az interpelláció szóban és írásban is történhet. Írásban interpellációt a képviselő-testületi ülés előtt legalább 5 nappal kell benyújtani a polgármesterhez. Szóban elhangzó interpelláció esetén a választ legkésőbb 15 napon belül írásban kell megadni.
(1) A képviselő amennyiben a képviselő-testület, vagy bizottságának ülésén nem tud megjelenni, vagy egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van, ezt köteles előzetesen jelezni a polgármesternek.
23. §
(4) Az alpolgármester általános feladatai a következők:
b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek, c) biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
b)Szociális Bizottság 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő külső tag) (5) A bizottság ülését – 2 nappal az ülést megelőzően, a napirend megjelölésével – a bizottság elnöke, vagy a polgármester írásban hívja össze.
Előkészíti és lebonyolítja a titkos szavazásokat. A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a Képviselő-testületnek.
28.§ (1) A Szociális Bizottság feladata az önkormányzat egészségügyi és szociális rendeleteinek előzetes véleményezése, valamint a képviselő-testület által átruházott szociális és gyermekvédelmi hatáskörök gyakorlása. A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a képviselő-testületnek. (2) A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben dönt az önkormányzati segélyek megállapításáról.
A törvényben nem szabályozott a helyi népszavazásra vonatkozó viszonyokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
a) a képviselő-testületi tagokat, b) a jegyzőt, Az önkormányzat vagyona
- a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele, - az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
Mezőnyárád, 2014. február 19. Dr. Horváth László Farkas Julianna polgármester jegyző
1. függelék Képviselő-testületi tagok névsora, címe 2. függelék Ügyrendi Bizottság tagjainak neve 3. függelék Szociális Bizottság tagjainak neve 4. Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói 1. számú függelék az 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelethez A képviselő-testületi tagok névsora, címe: 1. Dr. Horváth László polgármester 3421 Mezőnyárád,Szent István király út 100. 2. Bárdos József Szabolcs alpolgármester 3421 Mezőnyárád,Szent István király út 106. 3. Bogyó József képviselő 3421 Mezőnyárád,Toldi út 81. 4. Szajlai Gábor képviselő 3421 Mezőnyárád,Szent Kossuth út 20. 5. Dr. Szántai-Kis László János képviselő 3421 Mezőnyárád,Szent István király út 100. 6. Vályi-Nagy Zsolt képviselő 3421 Mezőnyárád,Szent István király út 186. 7. Vígh Gyuláné képviselő 3421 Mezőnyárád, Petőfi út 29. 2. számú függelék az 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelethez Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora 1. Bogyó József bizottsági elnök, képviselő 2. Szajlai Gbor bizottsági tag, képviselő 3. Vígh Gyuláné bizottsági tag, képviselő 3. számú függelék az 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelethez Szociális Bizottság tagjainak neve Dr. Szántai-Kiss László János képviselő, bizottsági elnök Bárdos József Szabolcs képviselő, bizottsági tag Vályi-Nagy Zsolt képviselő, bizottsági tag Hegedűs Lászlóné külsős bizottsági tag Ötvös Sándorné külsős bizottsági tag 4. számú függelék az 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelethez Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói 013320 Köztemető – fenntartás és működtetés 013350 Önkormányzati vagyonról való gazdálkodással kapcsolatos feladatok 041232 Startmunka program – téli közfoglalkoztatás 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása 064010 Közvilágítás 066010 Zöld területkezelés 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások 074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás 076062 Település egészségügyi feladatok 082044 Könyvtári szolgáltatások 086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás 096010 Óvodai intézményi étkeztetés 096020 Iskolai intézményi étkeztetés 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások 107051 Szociális Étkeztetés 109010 Szociális szolgáltatások igazgatása |
MEZŐNYÁRÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelete Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról A módosításokkal egységes szerkezetben Mezőnyárád község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Mezőnyárád Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
(3) Az Önkormányzat működési területe: Mezőnyárád Község Önkormányzatának közigazgatási területe
(2) A címer csücskös talpú álló pajzs, kék mezejének zöld udvarában hegyével jobbra, élével lefelé forduló és jobbra néző, vörössel fegyverzett ezüst galamb áll, csőrében hétlevelű zöld olajágat tart. A pajzson bíbor bélésű háromágú, arany leveles korona helyezkedik el, melyet két gyöngy ékesít, a levelekbe pedig ékkövek /kék, vörös, kék/ foglaltak csakúgy, mint az abroncsba /vörös-kék-vörös-kék-vörös/. (3) Mezőnyárád község zászlója: 2:1 arányú, fekvő, téglalap alakú, a bal alsó sarokból kiinduló a jobb felső sarokba tartó átló a zászlót felezi. A felső háromszög sárga, míg az alsó háromszög fehér színű textil. A zászló közepén helyezkedik el a színes címer. (4) Mezőnyárád község pecsétje kör alakú 55 mm átmérőjű pecsétlap, szélén peremmel. A pecsét mezőben Mezőnyárád címerének kontúrrajza, körülötte köriratban:MEZŐNYÁRÁD . KÖZSÉG . PECSÉTJE . A szavakat 1-1 kis díszpont választja el egymástól. 3. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: Nyárádi Krónika (2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik : havonta (3) Az önkormányzat hivatalos lapjára térítésmentesen jogosultak: a település állandó lakcímre bejelentett lakosai. (4) Az önkormányzat hivatalos lapját évfolyamonként le kell fűzni és évenként be kell köttetni, így biztosítva a település történetének nyomon követhetőségét.
(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli. A képviselő-testületet –megbízás alapján- bármely képviselő képviselheti.
(1) A képviselő-testület munkaterv szerint, de évente legalább 6 alkalommal tart rendes, nyílt ülést. (2) A képviselő-testület a rendes nyílt üléseken túl rendkívüli ülést is tarthat. A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja.
(4) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:
(6) A képviselő-testület üléseit a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti. (7) A képviselői-testületi ülés meghívóját, illetve az abban szereplő egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell kiküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikus úton is továbbíthatóak. (8) A testület ülésének időpontját, helyét, a megtárgyalandó napirendi pontokat a hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján (www.mezonyarad.hu) közzé kell tenni. (9) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek: (3) A munkaterv tartalmazza: (4) A munkatervben kötelező napirendi pontként kell szerepelnie:
(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja bármelyik napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.
(3) Amennyiben a képviselő-testületi ülésen az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Előterjesztést nyújthat be: e) a Szociális Bizottság (4) A polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület tagja, a jegyző a képviselő-testület ülésén új napirendi pont tárgyalására - azt indokolva - sürgősségi indítványt tehet. (5) A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei: a sürgősség okát és a napirendi pontra vonatkozó előterjesztést is tartalmazó írásbeli indítványukat az ülést megelőző napon 12 óráig a polgármester részére benyújtják. A sürgősségi indítvánnyal kezdeményezett napirendi pont tárgyalásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel - vita nélkül - határoz.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja. Az előterjesztő az előterjesztéssel kapcsolatos konkrét kérdésekre azonnal válaszol. (5) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. (6) Az előterjesztés feletti vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzott észrevételekre, javaslatokra. (7) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni. (8) Az észrevételekre adott válasz után a polgármester összefoglalja a vitát, az előterjesztett határozati javaslatot érintő módosításokat, és azt szavazásra bocsátja.
(10) Titkos szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A titkos szavazás lebonyolítása borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben az urna igénybevételével történik. A titkos szavazás lebonyolításáról az ügyrendi bizottság gondoskodik, a titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
15. §
(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
(6) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A kihirdetés időpontja a hirdető táblára történő kifüggesztés napja. A tanácskozás rendje 16. §
17. §
(4) A nyilvános testületi ülések hitelesített jegyzőkönyveit, ha ezt jogszabály nem korlátozza, Mezőnyárád Község Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
18. § A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(4) A települési képviselő köteles részt venni a képviselő-testület munkájában.
(3) Az interpellációra írásban adott választ a képviselő-testületi ülés előtt meg kell küldeni minden képviselőnek, és annak elfogadásáról a testület dönt.
(3) A képviselő az elfogadott napirendi tárgysorozathoz nem tartozó közérdekű ügyben jogosult legfeljebb 2 perces - napirenden kívüli - hozzászólásra. (4) A képviselő gyakorolhatja az előterjesztés jogát a települési képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben, javaslatot tehet a képviselő-testület felé az esetleges összeférhetetlenség megállapítására vonatkozóan.
23. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, aki a képviselő-testület tagjai közül választandó.
b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek, c) biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
b) Szociális Bizottság 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő külső tag) (2) A bizottság elnöke és tagjai kötelesek részt venni a bizottság munkájában és ülésein. A bizottság üléseinek időpontjáról a Közös Önkormányzati Hivatal értesíti a bizottság tagjait, ezen túlmenően a Hivatal hirdetőtábláján ki kell függeszteni. (3) A bizottság elnökét és tagjait a Polgármester javaslatára a képviselő-testület minősített többséggel választja meg. A bizottság saját tagjai közül elnökhelyettest választhat, akit az elnök akadályoztatása esetén az elnök jogai megilletik.
Mezőnyárád község Önkormányzat Képviselő-testületének a 4/2017.(IV.20.) önkormányzati rendeletével módosított szöveg
A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a Képviselő-testületnek.
28.§ (1) A Szociális Bizottság feladata az önkormányzat egészségügyi és szociális rendeleteinek előzetes véleményezése, valamint a képviselő-testület által átruházott szociális és gyermekvédelmi hatáskörök gyakorlása. A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a képviselő-testületnek. (2) A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben dönt az önkormányzati segélyek megállapításáról.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatait, szervezeti felépítését a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület hagy jóvá.
A törvényben nem szabályozott a helyi népszavazásra vonatkozó viszonyokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról és helyszínéről az állampolgárokat a helyben szokásos módon kell tájékoztatni (hirdetőtábla, önkormányzat hivatalos honlapja).
a) a képviselő-testületi tagokat, b) a jegyzőt, Az önkormányzat vagyona
(1) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik. - a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele, - az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
(2) Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkcióit a rendelet 4 számú függeléke tartalmazza.
(2) A kihirdetés napján hatályát veszti Mezőnyárád Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított V/1995.(V.30.) számú rendelete a mellékletekkel együtt. Bárdos József Szabolcs Várnai Róbert polgármester jegyző
Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékei: 1. függelék Képviselő-testületi tagok névsora, címe 2. függelék Ügyrendi Bizottság tagjainak neve 3. függelék Szociális Bizottság tagjainak neve 4. Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói
Képviselő-testületi tagok névsora, címe:
3421 Mezőnyárád, Szent István király út 106.
3421 Mezőnyárád, Toldi út 81.
3421 Mezőnyárád, Toldi út 32/A.
3421 Mezőnyárád, Kossuth út 20.
3421 Mezőnyárád, Szent István király út 100.
3421 Mezőnyárád, Nyárfa út 15/A.
3421 Mezőnyárád, Kossuth út 16.
Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora
Szociális Bizottság tagjainak neve
4. számú függelék az 4/2016.(III.8.) önkormányzati rendelethez Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és ált. igazgatási tevékenysége 013320 Köztemető – fenntartás és működtetés 013350 Önkormányzati vagyonról való gazdálkodással kapcsolatos feladatok 041232 Startmunka program – téli közfoglalkoztatás 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása 064010 Közvilágítás 066010 Zöld területkezelés 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások 074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás 076062 Település egészségügyi feladatok 082042 Könyvtári állomány gyarapítása 082044 Könyvtári szolgáltatások 082092 Közművelődés-kulturális értékek gondozása 086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások 107051 Szociális Étkeztetés |
MEZŐNYÁRÁD KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK 2/2014.(II.20.) önkormányzati rendelete Az Önkormányzat Szervezeti és Működési szabályzatáról A módosításokkal egységes szerkezetben Mezőnyárád község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Mezőnyárád Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat)
(3) Az Önkormányzat működési területe: Mezőnyárád Község Önkormányzatának közigazgatási területe
(2) A címer csücskös talpú álló pajzs, kék mezejének zöld udvarában hegyével jobbra, élével lefelé forduló és jobbra néző, vörössel fegyverzett ezüst galamb áll, csőrében hétlevelű zöld olajágat tart. A pajzson bíbor bélésű háromágú, arany leveles korona helyezkedik el, melyet két gyöngy ékesít, a levelekbe pedig ékkövek /kék, vörös, kék/ foglaltak csakúgy, mint az abroncsba /vörös-kék-vörös-kék-vörös/. (3) Mezőnyárád község zászlója: 2:1 arányú, fekvő, téglalap alakú, a bal alsó sarokból kiinduló a jobb felső sarokba tartó átló a zászlót felezi. A felső háromszög sárga, míg az alsó háromszög fehér színű textil. A zászló közepén helyezkedik el a színes címer. (4) Mezőnyárád község pecsétje kör alakú 55 mm átmérőjű pecsétlap, szélén peremmel. A pecsét mezőben Mezőnyárád címerének kontúrrajza, körülötte köriratban:MEZŐNYÁRÁD . KÖZSÉG . PECSÉTJE . A szavakat 1-1 kis díszpont választja el egymástól. 3. § (1) Az önkormányzat hivatalos lapja: Nyárádi Krónika (2) Az önkormányzat hivatalos lapja megjelenik : havonta (3) Az önkormányzat hivatalos lapjára térítésmentesen jogosultak: a település állandó lakcímre bejelentett lakosai. (4) Az önkormányzat hivatalos lapját évfolyamonként le kell fűzni és évenként be kell köttetni, így biztosítva a település történetének nyomon követhetőségét.
(3) A képviselő-testületet a polgármester képviseli. A képviselő-testületet –megbízás alapján- bármely képviselő képviselheti.
(1) A képviselő-testület munkaterv szerint, de évente legalább 6 alkalommal tart rendes, nyílt ülést. (2) A képviselő-testület a rendes nyílt üléseken túl rendkívüli ülést is tarthat. A polgármester a képviselő-testület ülését a munkatervtől eltérő időpontban is összehívhatja.
(4) A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi pontjához:
(6) A képviselő-testület üléseit a polgármester - akadályoztatása esetén az alpolgármester - hívja össze. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve tartós akadályoztatásuk esetén a képviselő-testület ülését az Ügyrendi Bizottság elnöke hívja össze és vezeti. (7) A képviselői-testületi ülés meghívóját, illetve az abban szereplő egyes napirendi pontok előterjesztéseit a képviselőknek, a tanácskozási joggal meghívottaknak olyan időpontban kell kiküldeni, hogy azt az ülés előtt legalább 5 nappal megkapják. A meghívó és az előterjesztések elektronikus úton is továbbíthatóak. (8) A testület ülésének időpontját, helyét, a megtárgyalandó napirendi pontokat a hivatal hirdetőtábláján, valamint az önkormányzat hivatalos honlapján (www.mezonyarad.hu) közzé kell tenni. (9) Sürgős, halasztást nem tűrő esetben 24 órán belülre is összehívható a képviselő-testületi ülés. Ebben az esetben bármilyen értesítési mód igénybe vehető és el lehet tekinteni az írásbeliségtől, de a sürgősség okát mindenképpen közölni kell.
(2) A munkatervre javaslatot tehetnek: (3) A munkaterv tartalmazza: (4) A munkatervben kötelező napirendi pontként kell szerepelnie:
(4) A polgármester vagy bármely képviselő javasolhatja bármelyik napirend elnapolását. A javaslatról a képviselő-testület határoz.
(3) Amennyiben a képviselő-testületi ülésen az előterjesztett napirendi pontok tárgyalása rendkívül elhúzódik a polgármester a testület bármely tagjának javaslatára az ülést elnapolhatja. Az elnapolásról és a folytatólagos ülés időpontjáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel határoz.
(3) Előterjesztést nyújthat be: e) a Szociális Bizottság (4) A polgármester, az alpolgármester, a képviselő-testület tagja, a jegyző a képviselő-testület ülésén új napirendi pont tárgyalására - azt indokolva - sürgősségi indítványt tehet. (5) A sürgősségi indítvány benyújtásának feltételei: a sürgősség okát és a napirendi pontra vonatkozó előterjesztést is tartalmazó írásbeli indítványukat az ülést megelőző napon 12 óráig a polgármester részére benyújtják. A sürgősségi indítvánnyal kezdeményezett napirendi pont tárgyalásáról a képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel - vita nélkül - határoz.
(4) Az előterjesztő a javaslatot, illetve a települési képviselő a módosító javaslatát a vita bezárásáig megváltoztathatja, és a szavazás megkezdéséig azt bármikor vissza is vonhatja. Az előterjesztő az előterjesztéssel kapcsolatos konkrét kérdésekre azonnal válaszol. (5) A vita lezárására a testület bármely tagja tehet javaslatot. E javaslatról a testület vita nélkül határoz. (6) Az előterjesztés feletti vita lezárását követően az előterjesztő válaszol az elhangzott észrevételekre, javaslatokra. (7) A vita lezárása után, a határozathozatal előtt a jegyzőnek szót kell adni, ha a javaslatok törvényességét illetően észrevételt kíván tenni. (8) Az észrevételekre adott válasz után a polgármester összefoglalja a vitát, az előterjesztett határozati javaslatot érintő módosításokat, és azt szavazásra bocsátja.
(10) Titkos szavazást kell elrendelni bármely képviselő javaslatára, melyről a képviselő-testület vita nélkül határoz. A titkos szavazás lebonyolítása borítékba helyezett szavazólapon, arra kijelölt helyiségben az urna igénybevételével történik. A titkos szavazás lebonyolításáról az ügyrendi bizottság gondoskodik, a titkos szavazásról külön jegyzőkönyvet kell készíteni.
15. §
(2) Önkormányzati rendelet alkotását kezdeményezhetik:
(6) Az önkormányzati rendeletet a polgármester és a jegyző írja alá. A rendelet kihirdetéséről a jegyző gondoskodik. Az önkormányzati rendelet kihirdetésének helyben szokásos módja a Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztés. A kihirdetés időpontja a hirdető táblára történő kifüggesztés napja. A tanácskozás rendje 16. §
17. §
(4) A nyilvános testületi ülések hitelesített jegyzőkönyveit, ha ezt jogszabály nem korlátozza, Mezőnyárád Község Önkormányzat honlapján közzé kell tenni.
18. § A képviselő a település egészéért vállalt felelősséggel képviseli a választóinak az érdekeit. Részt vehet a képviselő-testület döntéseinek előkészítésében, végrehajtásuk szervezésében és ellenőrzésében. A települési képviselők jogai és kötelességei azonosak.
(4) A települési képviselő köteles részt venni a képviselő-testület munkájában.
(3) Az interpellációra írásban adott választ a képviselő-testületi ülés előtt meg kell küldeni minden képviselőnek, és annak elfogadásáról a testület dönt.
(3) A képviselő az elfogadott napirendi tárgysorozathoz nem tartozó közérdekű ügyben jogosult legfeljebb 2 perces - napirenden kívüli - hozzászólásra. (4) A képviselő gyakorolhatja az előterjesztés jogát a települési képviselők összeférhetetlenségi ügyeiben, javaslatot tehet a képviselő-testület felé az esetleges összeférhetetlenség megállapítására vonatkozóan.
23. § (1) A képviselő-testület a polgármester javaslatára, titkos szavazással, minősített többséggel a polgármester helyettesítésére, munkájának segítésére egy társadalmi megbízatású alpolgármestert választ, aki a képviselő-testület tagjai közül választandó.
b) gondoskodik arról, hogy az előterjesztések és a döntéstervezetek a törvényességi követelményeknek megfeleljenek, c) biztosítja a testületi ülésekről a jegyzőkönyv elkészítését és határidőn belüli elküldését,
b) Szociális Bizottság 5 fő (3 fő képviselő, 2 fő külső tag) (2) A bizottság elnöke és tagjai kötelesek részt venni a bizottság munkájában és ülésein. A bizottság üléseinek időpontjáról a Közös Önkormányzati Hivatal értesíti a bizottság tagjait, ezen túlmenően a Hivatal hirdetőtábláján ki kell függeszteni. (3) A bizottság elnökét és tagjait a Polgármester javaslatára a képviselő-testület minősített többséggel választja meg. A bizottság saját tagjai közül elnökhelyettest választhat, akit az elnök akadályoztatása esetén az elnök jogai megilletik.
Mezőnyárád község Önkormányzat Képviselő-testületének a 4/2017.(IV.20.) önkormányzati rendeletével módosított szöveg
A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a Képviselő-testületnek.
28.§ (1) A Szociális Bizottság feladata az önkormányzat egészségügyi és szociális rendeleteinek előzetes véleményezése, valamint a képviselő-testület által átruházott szociális és gyermekvédelmi hatáskörök gyakorlása. A polgármester által kiadott feladatokat előkészíti a képviselő-testületnek. (2) A Szociális Bizottság átruházott hatáskörben dönt az önkormányzati segélyek megállapításáról.
(2) A Közös Önkormányzati Hivatal feladatait, szervezeti felépítését a Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata tartalmazza, amelyet a jegyző javaslatára a polgármester előterjesztése alapján a képviselő-testület hagy jóvá.
A törvényben nem szabályozott a helyi népszavazásra vonatkozó viszonyokat külön önkormányzati rendelet szabályozza.
(2) A közmeghallgatás időpontjáról és helyszínéről az állampolgárokat a helyben szokásos módon kell tájékoztatni (hirdetőtábla, önkormányzat hivatalos honlapja).
a) a képviselő-testületi tagokat, b) a jegyzőt, Az önkormányzat vagyona
(1) A költségvetési rendelet elfogadása két fordulóban történik. - a Kormány által rendelkezésre bocsátott költségvetési irányelv tartalmának figyelembevétele, - az önkormányzatok részére kötelezően előírt és szabadon felvállalható feladatok körültekintő és alapos elemzése, helyzetfelmérése.
(2) Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkcióit a rendelet 4 számú függeléke tartalmazza.
(2) A kihirdetés napján hatályát veszti Mezőnyárád Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló többször módosított V/1995.(V.30.) számú rendelete a mellékletekkel együtt. Bárdos József Szabolcs Várnai Róbert polgármester jegyző
Szervezeti és Működési Szabályzatának függelékei: 1. függelék Képviselő-testületi tagok névsora, címe 2. függelék Ügyrendi Bizottság tagjainak neve 3. függelék Szociális Bizottság tagjainak neve 4. Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói
Képviselő-testületi tagok névsora, címe:
3421 Mezőnyárád, Szent István király út 106.
3421 Mezőnyárád, Toldi út 81.
3421 Mezőnyárád, Toldi út 32/A.
3421 Mezőnyárád, Kossuth út 20.
3421 Mezőnyárád, Szent István király út 100.
3421 Mezőnyárád, Nyárfa út 15/A.
3421 Mezőnyárád, Kossuth út 16.
Az Ügyrendi Bizottság tagjainak névsora
Szociális Bizottság tagjainak neve
4. számú függelék az 4/2016.(III.8.) önkormányzati rendelethez Az önkormányzat alaptevékenységi kormányzati funkciói 011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és ált. igazgatási tevékenysége 013320 Köztemető – fenntartás és működtetés 013350 Önkormányzati vagyonról való gazdálkodással kapcsolatos feladatok 041232 Startmunka program – téli közfoglalkoztatás 041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás 045160 Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása 051040 Nem veszélyes hulladék kezelése, ártalmatlanítása 064010 Közvilágítás 066010 Zöld területkezelés 066020 Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások 074031 Család- és nővédelmi egészségügyi gondozás 076062 Település egészségügyi feladatok 082042 Könyvtári állomány gyarapítása 082044 Könyvtári szolgáltatások 082092 Közművelődés-kulturális értékek gondozása 086090 Mindenféle egyéb szabadidős szolgáltatás 096015 Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben 096025 Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben 104037 Intézményen kívüli gyermekétkeztetés 106020 Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások 107051 Szociális Étkeztetés |