Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testületének 8/2014 (X.20.) önkormányzati rendelete

Az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.19.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2014. 10. 20- 2014. 10. 20


Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) és d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53,. §. (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva  a következőket rendeli el:  


1.§


A Kaposkeresztúr Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 6/2011. (IV.19.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Ör.)   9. §. (1), (2) és (5) bekezdése    helyébe a következő rendelkezés lép:



„9. §


  1. Az alakuló ülést, a választást követő 15 napon belül a polgármester hívja össze és vezeti az ülést.

   

  1. Az alakuló ülésen a helyi választási bizottság elnöke ismerteti a képviselő-testület tagjainak megválasztásának eredményét.


(5) Az alakuló ülés kötelező napirendi pontja:

  1. képviselők és polgármester eskütétele,
  2. bizottsági tagok megválasztása,
  3. polgármesteri program ismertetése,
  4. polgármester juttatásainak megállapítása,
  5. polgármester javaslatára alpolgármester választása és juttatásainak megállapítása,
  6. Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban:  SZMSZ) felülvizsgálata. „


2. §.


Az Ör. 11. §. (6) bekezdése az alábbi h) ponttal egészül ki:

„ (6) A képviselő-testületi ülésre meg kell hívni:)

  1. a nemzetiségi önkormányzat elnökét.


                                                                    3. §.


Az Ör. 12. §. (3) bekezdése az alábbi e) ponttal egészül ki:

„(3)A meghívottak közül tanácskozási jog illeti meg az ülés valamennyi napirendi  

        pontjához kapcsolódóan:)

e) a nemzetiségi önkormányzat elnökét.


4. §.

Az Ör.  28. §. (3) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:


„28. §. (3) Az ügyrendi és jogi bizottság feladatai:

a szavazatszámlálási feladatok ellátása az alpolgármester titkos választása során,

a polgármester juttatásának törvény alapján történő rögzítése,

a képviselők, a polgármester összeférhetetlensége  és méltatlansága esetén az eljárás lefolytatása,

vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatok ellátása,”



5. §.


Az Ör. 30. §. (1) bekezdés helyébe a következő rendelkezés lép:  


„30. §. (1) A képviselő-testület saját tagjai közül  - a polgármester javaslatára, titkos szavazással a képviselő-testület megbízatásának időtartamára - a polgármester helyettesítésére, munkájának a segítésére  1 fő társadalmi megbízatású  alpolgármestert választ. „


6. §.


Az Ör. az alábbi VI/A. fejezettel és 35/A,. §-al egészül ki:



VI.  fejezet

Nemzetiségi  önkormányzat


35/a. §


(1) A települési önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat működéséhez való hozzájárulást külön megállapodás alapján  az éves költségvetésében rögzíti.


(2) A települési önkormányzat A nemzetiségek jogairól szóló törvény 80. §-a alapján külön megállapodásban rögzíti a  nemzetiségi önkormányzat részére a működésükhöz szükséges feltételeket.


(3) A felek a megállapodást a nemzetiségi önkormányzat alakuló ülését követő 30 napon belül elfogadják és minden év  január 31-ig módosíthatják. 


(4) A települési önkormányzat a nemzetiséggel kapcsolatos egyeztetésekre a 6. függelékében meghatározott személyt jelöli ki kapcsolattartásra.”



7. §.


 (1) E rendelet  2014. október 20-án 13.óra 30 perkor lép hatályba.


(2) A rendelet a kihirdetését követő napon hatályát veszti.


(3)Az Ör. 1. és 3. mellékletei helyébe ezen rendelet mellékletei lépnek.


(4)A  rendelet  függelékeinek folyamatos vezetéséről, naprakész állapotban tartásáról a jegyző gondoskodik.  



Budánné Simonfalvi Katalin                                              Patakiné Kercsó Szilvia

polgármester                                                                        jegyző


A rendelet kihirdetve:


Kaposkeresztúr, 2014. október 22-én 13. óra 25 perckor.



Patakiné Kercsó Szilvia

jegyző




1.melléklet a 8/2014.(X.20.) önkormányzati rendelettel módosított 6/2011.(IV.19.) önkormányzati rendelethez


Az önkormányzat által ellátandó alapfeladatokról, szakfeladat szerinti rendben az Mötv. 13. §-ában felsorolt feladatok alapján


1

Kományzati funkciók és Szakfeladatok

2

011130 - 841126  Önkormányzatok és önk. Hivatalok jogalkotó és ált. ig.tev

3

013320-960302 - Köztemető fenntartás és működtetés

4

013350 Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcs. Feladatok

5

041231- 890441- Rövid időtartamú közfoglalkoztatás

6

041233- 890442-Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás

7

041232 -  Start munkaprogram téli közfoglalkoztatás

8

041237 -Közfoglalkoztatási Mintaprogramok

9

045125 - út, autópálya építése

10

045160 - 522001 - Közutak, hidak üzemeltetése, fenntartása

11

061220- Lakóépület építése

12

063020 Víztermelés- kezelés, ellátás

13

064010 - 841402  Közvilágítás

14

066020-  841403  Város-községgazdálkodási egyéb szolgáltatások

15

072111 - 862101 - Háziorvosi alapellátás

16

074011 Foglalkoztatás-egészségügyi alapellátás

17

081030-  931102 - Sportlétesítmények működtetése

18

081045- 931301  Szabadidősport, rekreációs sporttevékenység támogatása

19

082044-910123 - Könyvtári szolgáltatás

20

082091 Közművelődés-közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése

21

082092- 910502 - Közművelődés, hagyományos közösségi, kulturális értékek gondozása

22

084031- 890301 - Civil szervezetek működési támogatása

23

084070 A fitalok táradalmi integrációját segítő struktúra, szakmai szolg. Fejl.működt.

24

091140-  851011-5 - Óvodai nevelés, ellátás, működtetési feladatok

25

091120 -Köznmvelési int. 5-8 évf. tanulók nev. Okt. összefüggő működtetési fel.

26

091220-  852011 Köznevelési intézmény 1-4. évf.tanulók nevelésével, okt. fel.

27

101150- 882116 - Betegséggel kapcsolatos pénzbeli ellátások, támogatások

28

101150-  882202 - Betegséggel kapcsolatos pénzbeni ellátások, támogatások

29

103010-  882123 - Elhunyt személyek hátramaradottainak pénzbeli ellátásai

30

104042- 889201-5 Gyermekjóléti szolgáltatások

31

104051- 882117 - Gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások

32

104051- 882119 - Gyermekvédelmi pénzbeni és természetbeni ellátások

33

105010-  882111 -Munkanélküli aktív korúak ellátásai

34

106020- 882113 - Lakásfenntartással, lakhatással összefüggő ellátások

35

107055-  889928-  Falugondnoki ellátás

36

107060-  882122 - Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

37

107060-  882129 - Egyéb szociális pénzbeli és természetbeni ellátások, támogatások

38

107060-  882203 - Egyéb szociális pénzbeni és természetbeni ellátások














3. melléklet a  8/2014. (X.20 önkormányzati rendelettel módosított 6/2011.(IV.19.) önkormányzati rendelethez


Ügyrendi és jogi bizottság feladatai


I. Feladatok meghatározása


Az ügyrendi bizottság az alábbi feladatokat látja el:

1.szavazatszámlálással kapcsolatos feladatok lebonyolítása az alpolgármester választásakor,

2.a polgármester juttatásának törvényi szinten történő rögzítése

3.a képviselők és a polgármester összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatos feladatok ellátása,

4. a képviselők, polgármester és hozzátartozójuk vagyonnyilatkozat-tétellel kapcsolatos feladatok ellátása,


II.  Feladatok részletezése


1.A szavazatszámlálással kapcsolatban ellátja:

a)alpolgármester választás lebonyolítását,

b) szavazatszámlálás előkészítését, eredmény megállapítását, kihírdetését


2. A polgármester juttatásainak törvényi szinten történő rögzítése- döntési jogkör nincs


3. A vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatban ellátja:

 a) Vagyonnyilatkozatok nyilvántartását, azonosítókkal való ellátását

 b)   Vagyonnyilatkozatok határidőben történő beadására felhívás megtétele,

  c)    Vagyonnyilatkozatok kiosztását,

  d) Vagyonnyilatkozatokkal kapcsolatos eljárás lefolytatását, amennyiben azt bárki kezdeményezi, és erről tájékoztatni a      képviselőtestületet,

  e) Kezdeményezni a képviselőtestületnek – a polgármester útján -  a vagyonnyilatkozat-tételi határidő elmulasztása esetén a képviselői juttatások megvonását

  f) A vagyonnyilatkozati azonosítók nyilvántartását.

  g) A képviselők és polgármester vagyonnyilatkozatába történő betekintést biztosítja, amelyhez legalább a bizottsági elnök jelenléte szüksége.

  h)A vagyonnyilatkozatok nyilvántartását a Batéi Közös Önkormányzati Hivatal épületében lévő páncélszekrényben biztosítja.


4. Összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárással kapcsolatban:


a) A képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági eljárásával kapcsolatban a vizsgálat lefolytatását.

b) Az összeférhetetlenségi és méltatlansági vizsgálat lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület elé terjesztés döntésre.

c) A polgármester M.ötv-ben foglalt összeférhetetlenség és méltatlanság fennállása esetén indítványt tesz a testület elé az összeférhetetlenség kivizsgálására