Kátoly Község Önkormányzat Képviselő-testületének 9/2014( XII.30.) számú rendelete

a szervezeti és működési szabályzatáról szóló 2/2014. ( IV. 28.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2015. 01. 01- 2015. 01. 01

Kátoly Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban Képviselő-testület) a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés a) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a képviselő – testület szervezeti- és működési szabályzatáról szóló 2/2014.( IV. 28.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: R) alábbiak szerinti módosítását rendeli el:


1. §


  1. A R. 1.,2, 3., 4.,6. számú függelékét hatályon kívül helyezi.
  2. Az 5.számú függelék a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez

 elnevezése „1.számú függelék a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez”-re módosul.

  1. A R 2.számú függelékkel kiegészül az alábbiak szerint:

„2.számú függelék a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez


Együttműködési megállapodás a Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzat és Kátoly Község Önkormányzata között



mely létrejött egyrészről

Kátoly Község Önkormányzata Képviselő-testülete (székhelye: 7661.Kátoly Szabadság utca 26. adószáma: 15333825-1-02, törzskönyvi nyilvántartási száma 333827, képviseli : Trubicsné Csibi Nóra polgármester) a továbbiakban helyi önkormányzat


másrészről


Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye: 7661.Kátoly Szabadság utca 26. adószáma: 15779193-1-02, törzskönyvi nyilvántartási száma: 779199 képviseli Hoffmann Zsoltné elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat – felek együttesen Szerződő felek – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27.§ (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:


Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njtv. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.


A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:

  • a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njtv.)
  • Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (Mötv.)
  • az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.)
  • az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.)
  • az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. Rendelet (Áhsz.)
  • a 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről



I. Az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása

  1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.
  2. Kátoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati hivatala (továbbiakban a helyi önkormányzat hivatala) útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:
  1. a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);
  2. a képviselő-testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;
  3. a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.
  1. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a képviselő-testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.
  2. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a feladata ellátáshoz szükséges és jelen együttműködési megállapodás függelékében részletesen felsorolt tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt 7661.Kátoly Szabadság utca 26. szám alatti ingatlant/helyiséget biztosítja.


II. A helyi önkormányzat költségvetési koncepciója elkészítésének, jóváhagyásának rendje


  1. A költségvetési koncepció elkészítésének és benyújtásának határideje az Áht. 24.§-a alapján a tárgyév október 31. napja.
  2. A jegyző vagy az általa megbízott személy a helyi önkormányzat költségvetési koncepció tervezetének a helyi nemzetiségi önkormányzatot érintő adatairól, keretszámairól – a tervezet elkészültét követő 8 munkanapon belül írásban – tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét.
  3. A nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzat költségvetési koncepciójáról – a nemzetiségi önkormányzatot érintő részéről – véleményt alkot, melyet határozat formájában hoz meg. A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési koncepcióról kialakított véleményét a koncepciótervezethez kell csatolni.
  4. A jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester október 31-ig benyújtja a képviselő-testületnek. A koncepciót a képviselő-testület megtárgyalja, és határozatot hoz a költségvetés-készítés további munkálatairól.
  5. A költségvetési koncepció elfogadását követő 8 munkanapon belül a jegyző a koncepciót a nemzetiségi önkormányzat rendelkezésére bocsátja.



III. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése, tartalma, határideje


  1. A jegyző, vagy az általa megbízott személy a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat - a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állást követően - közli a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével.
  2. A helyi nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23.§-ban és az Ávr 24. és 26-28.§-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
  3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának tartalmaznia kell:

a) a nemzetiségi önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban;

b) a nemzetiségi önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatai költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként részletezve,

c) a költségvetési egyenleg összegét működési és felhalmozási cél szerinti bontásban,

d) a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek költségvetési maradványának, vállalkozási maradványának igénybevételét (összegét),

e) a d) ponton túli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételeket és kiadásokat működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban;

f) a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegével együtt;

g) a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket;

h.) amennyiben a nemzetiségi önkormányzat irányítása alá tartozik költségvetési szerv, akkor annak a bevételi és kiadási előirányzatait, engedélyezett létszámát is.

  1. A helyi önkormányzati hivatal által elkészített költségvetési előterjesztést és a határozat tervezetét, a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat képviselőtestülete elé.




IV. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje


Ha a nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, ahhoz módosítja a költségvetésről szóló határozatát.



V. Költségvetési információ szolgáltatás rendje


A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27.§. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza. A belső szabályzatok megismerését a nemzetiségi önkormányzat elnöke és gazdálkodási feladattal megbízott képviselője aláírásával igazolja.



VI. A költségvetési gazdálkodás rendje


A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi Csoportja  látja el.

A helyi önkormányzat hivatala ellátja a belső ellenőrzési feladatot a nemzetiségi önkormányzat számára.


A Kötelezettségvállalás rendje:


A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult.

A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.

Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok és az EU forrásból származó pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.


Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot elérő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.

  1. A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.
  2. A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:
    • a kötelezettségvállalás azonosító számát,
    • a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
    • a kötelezettségvállaló nevét,
    • a kötelezettségvállalás tárgyát,
    • a kötelezettségvállalás összegét,
    • a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
    • a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
    • a teljesítési adatokat.
  3. A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi csoport költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.


Pénzügyi ellenjegyzés:

  1. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi  Csoportjának vezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
  1. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
  2. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
    • a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
    • a kifizetés időpontjában a fedezet biztosított, rendelkezésre áll,
    • a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
  3. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót. 
  4. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.


Érvényesítés:


  1. Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.
  2. A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell
    • az összegszerűséget,
    • a fedezet meglétét és azt, hogy
    • a megelőző ügymenetben az Áht., az Ávr. és az Áhsz., továbbá a vonatkozó Szabályzat előírásait betartották-e.
  3. Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
  4. Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell
    • a megállapított összeget,
    • az érvényesítés dátumát és
    • az érvényesítő aláírását.
  5. Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.


A teljesítés igazolása:


  1. A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.
  2. A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.
  3. A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell
    • a kiadások teljesítésének jogosságát,
    • a kiadások összegszerűségét,
    • ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás esetében annak teljesítését.
  4. A teljesítésigazolás
    • a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
    • a teljesítés igazolásának dátumával, és
    • a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.


Utalványozás:


  1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt  legalább 3 munkanappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
  2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
  3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
    • az „utalvány” szót,
    • a költségvetési évet,
    • a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
    • a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
    • a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
    • a bevétel, kiadás egységes rovatrend és kormányzati funkció szerinti számát és megnevezését, a terheléssel, jóváírással (kifizetéssel, bevételezéssel) érintett pénzeszköz államháztartási számviteli kormányrendelet szerinti könyvviteli számlájának számát és megnevezését, 
    • a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
    • a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
    • az érvényesítést.
    • A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.

Nem kell külön utalványozni:

  • a termékértékesítésből, szolgáltatásból – számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
  • a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
  • továbbá a fizetési számla vezetésével és az azon végzett műveletekkel kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
  • az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
  • a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
  1. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
  2. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
  3. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
  4. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.



VII. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése


A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet.

Kátoly Német Nemzetiségi önkormányzata pénzforgalmi szolgáltatója: Bóly és Vidéke Takarékszövetkezet


VIII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje


  1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásától elkülönítetten, önállóan vezeti.
  2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a felelős.
  3. Kátoly Német Nemzetiségi Önkormányzata számára az önkormányzati hivatal közérdekű adatokra vonatkozó közzétételi kötelezettségét a Kátoly települési önkormányzat www.katoly.hu honlapján teljesíti, amellyel kapcsolatosan a nemzetiségi önkormányzatot költség nem terheli.
  4. 4. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján az általános közzétételi listát a 3. pont szerint teszik közzé.



IX. Egyéb rendelkezések


1. Ebben a pontban nevezhető meg, hogy a nemzetiségi önkormányzatot a településen milyen, az egyéb jogszabályokban meghatározott együttdöntési jogok illetik meg. (pl.: nemzetiségi nevelési intézmény vezetője kinevezése, felmentése, alapító okirata elfogadása, módosítása, költségvetésének elfogadása stb.)

2. Itt határozható meg, hogy a helyi önkormányzat a jogszabályi kötelezettségeken túl milyen együttdöntési jogokat biztosít a nemzetiségi önkormányzat részére (pl. egyetértési jogot a helyi közművelődési rendelet megalkotása során, vagy jogilag nem nemzetiséginek minősülő, de ténylegesen nemzetségi feladatokat is ellátó közösségi színterek (könyvtár, művelődési ház) vezetői pályáztatása és vezetői kinevezése, alapító okiratai, vagy költségvetései elfogadása során).

3. Itt rögzíthető, hogy hogy a nemzetiségi feladatot ellátó nevelési-oktatási intézmény vezetője kinevezési eljárása során már a pályázat kiírásánál is ki kell kérni a helyi nemzetiségi önkormányzat egyetértését.



X. Vegyes rendelkezések


A költségvetés tervezésével, végrehajtásával kapcsolatos feladatok, határidők összegzése:


A nemzetiségi önkormányzat határozatban véleményezi:

  • a helyi önkormányzat éves költségvetési koncepcióját a tárgyévet megelőző év október 15-ig.
  • a helyi önkormányzat költségvetési rendeletét tárgyév február 04-ig
  • a helyi önkormányzat éves zárszámadását tárgyév április 10-ig


A nemzetiségi önkormányzat határozatot hoz:

  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetési koncepciójáról tárgyévet megelőző október 15-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről tárgyév február 04-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat zárszámadásáról tárgyév április 10-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat féléves beszámolójáról tárgyév július 31-ig.
  • Nemzetiségi önkormányzat éves beszámoló tárgyévet követő február 28-ig.
  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatainak módosításáról, azonnal.
  • Nemzetiségi önkormányzat és a helyi önkormányzat között létrejött megállapodás felülvizsgálatáról – minden év január 15-ig.



XI. Záró rendelkezések


  1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
  2. Szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, évente január 15. napjáig felülvizsgálják és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.
  3. Felek megállapodnak abban, hogy jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg a köztük 2011. január 12. napján létrejött, Kátoly Község Önkormányzat Képviselő-testülete által hozott 51/2010. ( XII.14.) számú, valamint a Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzata által hozott 2/2011. (I.12.) számú határozatokkal elfogadott együttműködési megállapodás hatályát veszti.


Az együttműködési megállapodást Kátoly Község Önkormányzat Képviselőtestülete a 88/2014.(XI.27.) számú határozatával, a Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 36/2014.(XI.28.) számú határozatával jóváhagyta. Rendelkezéseit 2014. december 1. napjától kell alkalmazni.


Kátoly, 2014. november 28.




                   ..............................................                                                                  

                        Trubicsné Csibi Nóra                               Hoffmann Zsoltné

                   Kátoly Község polgármestere                     Kátolyi Német Nemzetiségi

                                                                                          Önkormányzata elnöke

Függelék


Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzat által használt 7661.Kátoly Szabadság utca 26. sz. alatti ingatlan/helyiség tárgyi eszköz leltára:


1. 1 db asztal

2. 1 db szék

3. 1 db asztali számítógép


  1. A R 3.számú függelékkel kiegészül az alábbiak szerint:

„3.számú függelék a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez


Együttműködési megállapodás a Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat és Kátoly Község Önkormányzata között



mely létrejött egyrészről

Kátoly Község Önkormányzata Képviselő-testülete (székhelye: 7661.Kátoly Szabadság utca 26. adószáma: 15333825-1-02, törzskönyvi nyilvántartási száma 333827, képviseli : Trubicsné Csibi Nóra polgármester) a továbbiakban helyi önkormányzat


másrészről


Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete (székhelye: 7661.Kátoly Szabadság utca 26. adószáma: 15779162-1-02, törzskönyvi nyilvántartási száma: 779166 képviseli Ivánkovicsné Kovácsevics Rozália elnök) a továbbiakban: nemzetiségi önkormányzat – felek együttesen Szerződő felek – között, a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (a továbbiakban: Njtv.) 80.§ (2) bekezdése, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 27.§ (2) bekezdése alapján, az alulírt helyen és időben az alábbi tartalommal:


Szerződő felek jelen megállapodásban rögzítik a nemzetiségi önkormányzat helyiséghasználatával, a Njtv. 80.§ (1) bekezdésében meghatározott önkormányzati működési feltételek biztosításával kapcsolatos feladatok ellátásának, a költségvetés elkészítésének, jóváhagyásának eljárási rendjével és a költségvetési gazdálkodással, az információs és adatszolgáltatási, a beszámolási kötelezettség teljesítésével, valamint a nyilvántartási tevékenységgel, illetve a vagyonkezeléssel összefüggő szabályokat.


A megállapodás szabályainak kialakítása az alábbi jogszabályok figyelembevételével történt:

  • a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény (Njtv.)
  • Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvény (Mötv.)
  • az államháztartásról szóló 2011. CXCV. törvény (Áht.)
  • az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendelet (Ávr.)
  • az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) Korm. Rendelet (Áhsz.)
  • a 370/2011. (XII.31.) Korm. rendelet a költségvetési szervek belső kontrollrendszeréről és belső ellenőrzéséről



I. Az önkormányzati működés személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása


  1. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére előzetes egyeztetés alapján havonta igény szerint, de legalább tizenhat órában ingyenesen biztosítja az önkormányzati feladat ellátásához szükséges helyiséghasználatot. A helyiség használatához kapcsolódó tárgyi infrastruktúra és rezsiköltséget a helyi önkormányzat viseli.
  2. Kátoly Község Önkormányzata Képviselő-testületének önkormányzati hivatala (továbbiakban a helyi önkormányzat hivatala) útján biztosítja a nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges tárgyi és személyi feltételeket, melynek keretében a helyi önkormányzat hivatala ellátja:
  1. a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testületi üléseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat (meghívók, előterjesztések, hivatalos levelezés előkészítése, postázása, a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítése, postázása);
  2. a képviselő-testületi és tisztségviselők döntéseinek előkészítésével kapcsolatos feladatokat, a döntéshozatalhoz szükséges nyilvántartási, sokszorosítási és postázási feladatokat;
  3. a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatokat.

3. A 2. pontban meghatározott feladatellátáshoz kapcsolódó költségeket – a képviselő-testületi tagok és tisztségviselők telefonhasználata kivételével – a helyi önkormányzat viseli.

4. A helyi önkormányzat a nemzetiségi önkormányzat részére a feladata ellátáshoz szükséges és jelen együttműködési megállapodás függelékében részletesen felsorolt tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt 7661.Kátoly Szabadság utca 26. szám alatti ingatlant/helyiséget biztosítja.



II. A helyi önkormányzat költségvetési koncepciója elkészítésének, jóváhagyásának rendje


  1. A költségvetési koncepció elkészítésének és benyújtásának határideje az Áht. 24.§-a alapján a tárgyév október 31. napja.
  2. A jegyző vagy az általa megbízott személy a helyi önkormányzat költségvetési koncepció tervezetének a helyi nemzetiségi önkormányzatot érintő adatairól, keretszámairól – a tervezet elkészültét követő 8 munkanapon belül írásban – tájékoztatja a nemzetiségi önkormányzat elnökét.
  3. A nemzetiségi önkormányzat a helyi önkormányzat költségvetési koncepciójáról – a nemzetiségi önkormányzatot érintő részéről – véleményt alkot, melyet határozat formájában hoz meg. A helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési koncepcióról kialakított véleményét a koncepciótervezethez kell csatolni.
  4. A jegyző által elkészített, a következő évre vonatkozó költségvetési koncepciót a polgármester október 31-ig benyújtja a képviselő-testületnek. A koncepciót a képviselő-testület megtárgyalja, és határozatot hoz a költségvetés-készítés további munkálatairól.
  5. A költségvetési koncepció elfogadását követő 8 munkanapon belül a jegyző a koncepciót a nemzetiségi önkormányzat rendelkezésére bocsátja.



III. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítése, tartalma, határideje


  1. A jegyző, vagy az általa megbízott személy a helyi nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának előkészítéséhez szükséges adatokat - a költségvetési törvényből adódó részletes információk rendelkezésre állást követően - közli a helyi nemzetiségi önkormányzat elnökével.
  2. A helyi nemzetiségi önkormányzat elemi költségvetési határozatának szerkezetére az Áht. 23.§-ban és az Ávr 24. és 26-28.§-ában foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
  3. A nemzetiségi önkormányzat költségvetési határozatának tartalmaznia kell:

a) a nemzetiségi önkormányzat költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban;

b) a nemzetiségi önkormányzat működési, fenntartási kiadási előirányzatai költségvetési szervenként, kiemelt előirányzatonként részletezve,

c) a költségvetési egyenleg összegét működési és felhalmozási cél szerinti bontásban,

d) a költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek költségvetési maradványának, vállalkozási maradványának igénybevételét (összegét),

e) a d) ponton túli költségvetési hiány külső finanszírozására vagy a költségvetési többlet felhasználására szolgáló finanszírozási bevételeket és kiadásokat működési és felhalmozási cél szerinti tagolásban;

f) a költségvetési év azon fejlesztési céljait, amelyek megvalósításához a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény 3.§ (1) bekezdése szerinti adósságot keletkeztető ügylet megkötése válik vagy válhat szükségessé, az adósságot keletkeztető ügyletek várható együttes összegével együtt;

g) a finanszírozási célú pénzügyi műveletekkel kapcsolatos hatásköröket;

h.) amennyiben a nemzetiségi önkormányzat irányítása alá tartozik költségvetési szerv, akkor annak a bevételi és kiadási előirányzatait, engedélyezett létszámát is.

  1. A helyi önkormányzati hivatal által elkészített költségvetési előterjesztést és a határozat tervezetét, a nemzetiségi önkormányzat elnöke terjeszti a nemzetiségi önkormányzat képviselőtestülete elé.



IV. A költségvetési előirányzatok módosításának rendje


Ha a nemzetiségi önkormányzat az eredeti előirányzatán felül többletbevételt ér el, bevételkiesése van, illetve kiadási előirányzatain belül átcsoportosítást hajt végre, ahhoz módosítja a költségvetésről szóló határozatát.



V. Költségvetési információ szolgáltatás rendje


A helyi önkormányzat hivatala az Áht. 27.§. (2) bekezdése szerint ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzat bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási, ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatokat. A feladat ellátásával kapcsolatos jogosultságokat és kötelezettségeket a gazdálkodás rendjét szabályozó belső szabályzataiban a helyi nemzetiségi önkormányzatra vonatkozóan elkülönülten szabályozza. A belső szabályzatok megismerését a nemzetiségi önkormányzat elnöke és gazdálkodási feladattal megbízott képviselője aláírásával igazolja.



VI. A költségvetési gazdálkodás rendje


A nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtásával kapcsolatos feladatokat a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi Csoportja  látja el.

A helyi önkormányzat hivatala ellátja a belső ellenőrzési feladatot a nemzetiségi önkormányzat számára.


A Kötelezettségvállalás rendje:


A helyi nemzetiségi önkormányzat nevében a helyi nemzetiségi önkormányzat feladatainak ellátása során fizetési vagy más teljesítési kötelezettséget vállalni (továbbiakban: kötelezettségvállalás) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott kisebbségi önkormányzati képviselő jogosult.

A kötelezettségvállalás előtt a kötelezettséget vállalónak meg kell győződnie arról, hogy a rendelkezésre álló, fel nem használt előirányzat biztosítja-e a kiadás teljesítésére a fedezetet.

Az Áht. 2. § (1) bekezdés o) pontjában leírtak alapján kötelezettségvállalásnak minősül: a kiadási előirányzatok és az EU forrásból származó pénzeszközként nyilvántartott pénzeszközök terhére fizetési kötelezettség - így különösen a foglalkoztatásra irányuló jogviszony létesítésére, szerződés megkötésére, költségvetési támogatás biztosítására irányuló – vállalásáról szóló, szabályszerűen megtett jognyilatkozat. A kötelezettségvállalás csak írásban és az arra jogosult személy pénzügyi ellenjegyzése után történhet.


Előzetes írásbeli kötelezettségvállalás szükséges a gazdasági eseményenként 100.000 Ft-ot elérő kifizetések, jogerős és végrehajtható bírósági, hatósági döntéseken, kötelező előíráson alapuló fizetési kötelezettségek, továbbá pénzügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó kiadások esetében. A kötelezettségvállalások teljesítésére (érvényesítés, utalványozás, teljesítésigazolás) és nyilvántartására vonatkozó szabályokat fenti esetekben is alkalmazni kell.

1.A kötelezettségvállalást követően gondoskodni kell annak nyilvántartásba vételéről.

2.A nyilvántartásnak tartalmazni kell legalább:

  • a kötelezettségvállalás azonosító számát,
  • a kötelezettségvállalás alapjául szolgáló dokumentum megnevezését, iktatószámát és keltét,
  • a kötelezettségvállaló nevét,
  • a kötelezettségvállalás tárgyát,
  • a kötelezettségvállalás összegét,
  • a kötelezettségvállalás évek és előirányzatok szerinti megoszlását,
  • a kifizetési határidőket és azok jogosultjait, továbbá
  • a teljesítési adatokat.

3.A kötelezettségvállalások nyilvántartását folyamatosan, naprakészen kell vezetni. A nyilvántartást a Pénzügyi csoport költségvetési ügyintézője vezeti. A kötelezettségvállalás nyilvántartó – nyilvántartás adatai alapján – haladéktalanul köteles jelezni a jegyző felé, ha valamelyik kiemelt előirányzat a kötelezettségvállalások következtében teljes egészében lekötésre került.


Pénzügyi ellenjegyzés:


  1. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére a helyi önkormányzat hivatala Pénzügyi  Csoportjának vezetője, ennek hiányában a jegyző által írásban kijelölt, a helyi önkormányzat hivatala állományába tartozó köztisztviselő írásban jogosult. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzésére feljogosított személynek a felsőoktatásban szerzett pénzügyi-számviteli végzettséggel, vagy legalább középfokú iskolai végzettséggel és emellett pénzügyi-számviteli képesítéssel kell rendelkeznie.
  2. A pénzügyi ellenjegyzést a kötelezettségvállalás dokumentumán a dátum és a pénzügyi ellenjegyzés tényére történő utalás megjelölésével, valamint az arra jogosult személy aláírásával kell elvégezni.
  3. A kötelezettségvállalás pénzügyi ellenjegyzési feladataival megbízott személynek az ellenjegyzést megelőzően meg kell győződnie arról, hogy
    • a szükséges szabad előirányzat rendelkezésre áll, illetve a befolyt vagy a megtervezett és várhatóan befolyó bevétel biztosítja a fedezetet,
    • a kifizetés időpontjában a fedezet biztosított, rendelkezésre áll,
    • a kötelezettségvállalás nem sérti a gazdálkodásra vonatkozó szabályokat.
  4. Amennyiben a kötelezettségvállalás nem felel meg a fentiekben leírtaknak, a pénzügyi ellenjegyzésre jogosultnak erről írásban tájékoztatni kell a kötelezettségvállalót. 
  5. Ha a kötelezettséget vállaló a tájékoztatás ellenére írásban utasítást ad az ellenjegyzésre, az ellenjegyző köteles az utasításnak eleget tenni és az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglaltak szerint eljárni.


Érvényesítés:


1.Az érvényesítést a jegyző által megbízott pénzügyi-számviteli szakképesítésű köztisztviselője végzi.

2.A teljesítés igazolás alapján az érvényesítőnek ellenőrizni kell

  • az összegszerűséget,
  • a fedezet meglétét és azt, hogy
  • a megelőző ügymenetben az Áht., az Ávr. és az Áhsz., továbbá a vonatkozó Szabályzat előírásait betartották-e.

3.Amennyiben az érvényesítő az érvényesítés során a jogszabályok, illetve a belső szabályzatok megsértését tapasztalja, köteles azt jelezni az utalványozónak. Az érvényesítés nem tagható meg, ha ezt követően az utalványozó erre írásban utasítja. A további eljárási szabályokra az Ávr. 54. § (4) bekezdésében foglalt szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

4.Az érvényesítésnek – az „érvényesítve” megjelölésen kívül – tartalmaznia kell

  • a megállapított összeget,
  • az érvényesítés dátumát és
  • az érvényesítő aláírását.

5.Az érvényesítés az utalványon kerül rávezetésre.


A teljesítés igazolása:


1.A teljesítés igazolásával kapcsolatos feladatok elvégzésére jogosult kötelezettségvállaló továbbá az általa írásban kijelölt személy.

2.A teljesítés igazolása a kiadás utalványozása előtt történik.

3.A teljesítés igazolás során ellenőrizhető okmányok alapján ellenőrizni, igazolni kell

  • a kiadások teljesítésének jogosságát,
  • a kiadások összegszerűségét,
  • ellenszolgáltatást is magában foglaló kötelezettségvállalás esetében annak teljesítését.

4.A teljesítésigazolás

  • a számlán „A teljesítést összegszerűségében is igazolom” szöveg rávezetésével,
  • a teljesítés igazolásának dátumával, és
  • a teljesítésigazolásra jogosult személy aláírásával történik.


Utalványozás:


  1. A helyi nemzetiségi önkormányzatnál a kiadás teljesítésének, a bevétel beszedésének vagy elszámolásának elrendelésére (továbbiakban: utalványozásra) kizárólag az elnök vagy az általa felhatalmazott nemzetiségi önkormányzati képviselő jogosult. Utalványozni csak az érvényesítés után lehet. Pénzügyi teljesítésre az utalványozás után kerülhet sor. Készpénz a házipénztárból akkor fizethető ki, ha a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a kifizetés teljesítéséhez szükséges dokumentumokat (szerződés, számla) bemutatja, és szándékát a pénzfelvételt  legalább 3 munkanappal megelőzően a helyi önkormányzat hivatala pénztári feladatokkal megbízott köztisztviselőjének jelzi.
  2. Utalványozni készpénzes fizetési mód esetén az érvényesített pénztárbizonylatra rávezetett, más esetben az utalványrendeletre rávezetett írásbeli rendelkezéssel lehet.
  3. A készpénzes fizetési mód kivételével az utalványon fel kell tüntetni:
  • az „utalvány” szót,
  • a költségvetési évet,
  • a befizető és a kedvezményezett megnevezését, címét, bankszámlájának a számát,
  • a fizetés időpontját, módját, összegét, devizanemét,
  • a megterhelendő, jóváírandó pénzforgalmi számlaszámát és megnevezését,
  • a bevétel, kiadás egységes rovatrend és kormányzati funkció szerinti számát és megnevezését, a terheléssel, jóváírással (kifizetéssel, bevételezéssel) érintett pénzeszköz államháztartási számviteli kormányrendelet szerinti könyvviteli számlájának számát és megnevezését, 
  • a kötelezettségvállalás nyilvántartási számát,
  • a keltezést, valamint az utalványozó aláírását,
  • az érvényesítést.
  • A rövidített utalványon – készpénzfizetési mód bizonylaton – az előzőekben felsoroltak közül a számla okmányon már feltüntetett adatokat nem kell megismételni.

Nem kell külön utalványozni:

  • a termékértékesítésből, szolgáltatásból – számla, egyszerűsített számla, számlát helyettesítő okirat, készpénzátutalás alapján – befolyó, valamint
  • a közigazgatási hatósági határozaton alapuló bevétel beszedését,
  • továbbá a fizetési számla vezetésével és az azon végzett műveletekkel kapcsolatos pénzügyi szolgáltatások kiadásait,
  • az EU forrásokból nyújtott támogatások lebonyolítási számláról történő kifizetését,
  • a fedezetkezelői számláról, illetve a fedezetkezelői számlára történő utalás esetén az építtetői fedezetbiztosítási számláról történő kifizetéseket.
  1. A kötelezettségvállaló és a pénzügyi ellenjegyző ugyanazon gazdasági esemény tekintetében azonos személy nem lehet.
  2. Az érvényesítő ugyanazon gazdasági esemény tekintetében nem lehet azonos a kötelezettségvállalásra, utalványozásra jogosult és a teljesítést igazoló személlyel.
  3. Kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, érvényesítési, utalványozási és teljesítés igazolására irányuló feladatot nem végezheti az a személy, aki ezt a tevékenységét a Ptk. szerinti közeli hozzátartozója vagy maga javára látná el.
  4. A kötelezettségvállalásra, az utalványozásra, a pénzügyi ellenjegyzésre, az érvényesítésre és a teljesítés igazolásra jogosult személyek nevéről és aláírás mintájáról a helyi önkormányzat hivatala nyilvántartást vezet. A nyilvántartás vezetéséért költségvetési ügyintéző a felelős.



VII. A nemzetiségi önkormányzat számlavezetése


A helyi nemzetiségi önkormányzat önálló pénzforgalmi számlát vezet.

Kátoly Horvát Nemzetiségi önkormányzata pénzforgalmi szolgáltatója: Bóly és Vidéke Takarékszövetkezet


VIII. Vagyoni és számviteli nyilvántartás, adatszolgáltatás rendje


  1. A helyi önkormányzat hivatala a helyi nemzetiségi önkormányzat vagyoni, számviteli nyilvántartásait a helyi önkormányzat nyilvántartásától elkülönítetten, önállóan vezeti.
  2. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.) Korm. rendeletben meghatározott adatszolgáltatás során szolgáltatott adatok valódiságáért, a számviteli szabályokkal és a statisztikai rendszerrel való tartalmi egyezőségéért a helyi nemzetiségi önkormányzat tekintetében a helyi nemzetiségi önkormányzat elnöke a felelős.
  3. Kátoly Horvát Nemzetiségi Önkormányzata számára az önkormányzati hivatal közérdekű adatokra vonatkozó közzétételi kötelezettségét a Kátoly települési önkormányzat www.katoly.hu honlapján teljesíti, amellyel kapcsolatosan a nemzetiségi önkormányzatot költség nem terheli.
  4. 4. Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény alapján az általános közzétételi listát a 3. pont szerint teszik közzé.



IX. Egyéb rendelkezések


1. Ebben a pontban nevezhető meg, hogy a nemzetiségi önkormányzatot a településen milyen, az egyéb jogszabályokban meghatározott együttdöntési jogok illetik meg. (pl.: nemzetiségi nevelési intézmény vezetője kinevezése, felmentése, alapító okirata elfogadása, módosítása, költségvetésének elfogadása stb.)

2. Itt határozható meg, hogy a helyi önkormányzat a jogszabályi kötelezettségeken túl milyen együttdöntési jogokat biztosít a nemzetiségi önkormányzat részére (pl. egyetértési jogot a helyi közművelődési rendelet megalkotása során, vagy jogilag nem nemzetiséginek minősülő, de ténylegesen nemzetségi feladatokat is ellátó közösségi színterek (könyvtár, művelődési ház) vezetői pályáztatása és vezetői kinevezése, alapító okiratai, vagy költségvetései elfogadása során).

3. Itt rögzíthető, hogy hogy a nemzetiségi feladatot ellátó nevelési-oktatási intézmény vezetője kinevezési eljárása során már a pályázat kiírásánál is ki kell kérni a helyi nemzetiségi önkormányzat egyetértését.



X. Vegyes rendelkezések


A költségvetés tervezésével, végrehajtásával kapcsolatos feladatok, határidők összegzése:


A nemzetiségi önkormányzat határozatban véleményezi:

  • a helyi önkormányzat éves költségvetési koncepcióját a tárgyévet megelőző év október 15-ig.
  • a helyi önkormányzat költségvetési rendeletét tárgyév február 04-ig
  • a helyi önkormányzat éves zárszámadását tárgyév április 10-ig


A nemzetiségi önkormányzat határozatot hoz:

  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetési koncepciójáról tárgyévet megelőző október 15-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetéséről tárgyév február 04-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat zárszámadásáról tárgyév április 10-ig
  • Nemzetiségi önkormányzat féléves beszámolójáról tárgyév július 31-ig.
  • Nemzetiségi önkormányzat éves beszámoló tárgyévet követő február 28-ig.
  • Nemzetiségi önkormányzat költségvetési előirányzatainak módosításáról, azonnal.
  • Nemzetiségi önkormányzat és a helyi önkormányzat között létrejött megállapodás felülvizsgálatáról – minden év január 15-ig.



XI. Záró rendelkezések

  1. Szerződő felek kijelentik, hogy a jövőben az éves költségvetési beszámoló és az éves költségvetési terv elkészítése során jelen megállapodásban rögzített eljárási rend szerint járnak el, és az elfogadott költségvetés végrehajtása során az együttműködés szabályait kölcsönösen betartják.
  2. Szerződő felek jelen megállapodást határozott időre, a nemzetiségi önkormányzat megbízatásának idejére kötik, évente január 15. napjáig felülvizsgálják és szükség szerint módosítják. A jegyző a megállapodásra vonatkozó jogszabályok változása miatti módosítások szükségességét a települési és a nemzetiségi önkormányzatnak jelzi. A települési és a nemzetiségi önkormányzat képviselő-testülete a megállapodást szükség esetén határozatával módosíthatja.
  3. Felek megállapodnak abban, hogy jelen megállapodás aláírásával egyidejűleg a köztük 2011. január 12. napján létrejött, Kátoly Község Önkormányzat Képviselő-testülete által hozott 51/2010. ( XII.14.) számú, valamint a Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzata által hozott 2/2011. (I.12.) számú határozatokkal elfogadott együttműködési megállapodás hatályát veszti.


Az együttműködési megállapodást Kátoly Község Önkormányzat Képviselőtestülete a 89/2014.(XI.27.) számú határozatával, a Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat Képviselő-testülete a 52/2014.(XI.28.) számú határozatával jóváhagyta. Rendelkezéseit 2014. december 1. napjától kell alkalmazni.


Kátoly, 2014. november 28.




                   ..............................................                                                                  

                        Trubicsné Csibi Nóra                  Ivánkovicsné Kovácsevics Rozália

                   Kátoly Község polgármestere                     Kátolyi Horvát Nemzetiségi

                                                                                          Önkormányzata elnöke

Függelék


Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat által használt 7661.Kátoly Szabadság utca 26. sz. alatti ingatlan/helyiség tárgyi eszköz leltára:


1. 1 db asztal

2. 1 db szék

3. 1 db asztali számítógép



2. §


(1) A R. 4. számú melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:


„4. számú melléklet a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez



A Képviselő-testület tagjainak felsorolása



  • Trubicsné Csibi Nóra polgármester                            
  • Polics Szaniszló alpolgármester
  • Ivánkovics Gábor képviselő
  • Erdorfné Pólics Katalin képviselő
  • Hosszú István képviselő



(2) A R. 5. számú melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:


„5. számú melléklet a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez



A településen működő önszerveződő közösségek



Kátoly Közösségéért Alapítvány                    7661 Kátoly, Szabadság u.26.




(3) A R. 6. számú melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:




„6. számú melléklet a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez


A bizottságok tagjainak felsorolása



A képviselők összeférhetetlenségének kivizsgálását végző bizottság


  • Erdorfné Pólics Katalin képviselő
  • Hosszú István képviselő
  • Ivánkovics Gábor képviselő


A bizottság elnöke: Erdorfné Pólics Katalin képviselő



A vagyonnyilatkozatot nyilvántartó és ellenőrző bizottság


  • Erdorfné Pólics Katalin képviselő
  • Hosszú István képviselő
  • Ivánkovics Gábor képviselő


A bizottság elnöke: Hosszú István képviselő



(4) A R. 7. számú melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:


„7. számú melléklet a 2/2014.(IV.28.) önkormányzati rendelethez


Az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítése, munkarendje, ügyfélfogadási rendje



Az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban KÖH vagy Hivatal) Ügyrendje tartalmazza a KÖH által végzett feladatok ügyintézésének rendjét, menetét és az alapvető működési kérdéseket.



Általános bevezetés


A KÖH a települési önkormányzatok által fenntartott  költségvetési szerv.

A Hivatali feladatokat a KÖH szervezetében alkalmazott köztisztviselők látják el.


A Az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal megnevezése, székhelye,

 jogállása, irányítása, képviselete


A Hivatalt a képviselőtestületek döntései szerint és saját önkormányzati jogkörében a Polgármester irányítja. A polgármester munkáját az alpolgármesterek segítik, feladataikat a polgármester által meghatározottak szerint látják el.


A Hivatalt a jegyző vezeti. A jegyzőt a jegyző által megbízott személy helyetesíti, a Möhtv.-ben foglaltak alapján.


A hivatal képviseletét a jegyző, akadályoztatása esetén az által megbízott személy látja el. Eseti képviselettel a Hivatal dolgozóját is megbízhatják.


Hivatali ügyek típusai


A lakosságot érintő önkormányzati ügyek két csoportba sorolhatók:

  1. a település üzemeltetésével, fejlesztésével kapcsolatos ügyek
  2. hatósági ügyek.

A település üzemeltetésével, fejlesztésével kapcsolatos ügyekben a központi jogszabály a döntési jogkört a Képviselőtestületre telepíti.

Bizonyos esetekben – átruházott hatáskörként - a központi jogszabály a döntéshozatalt a Polgármester, illetve az Önkormányzat bizottságainak hatáskörébe utalhatja. 

Önkormányzati ügyekben a Hivatal feladata a döntés előkészítés és a döntés végrehajtása a Polgármester irányításával.

Az államigazgatási ügyek központi jogszabályokon alapuló, jegyzői hatáskörben intézett eljárások.

Mivel az álligazgatási hatósági ügyek a napi élet nagyon széles területét érintik, a jegyző a kiadmányozási jogot az kirendeltségek vezetőire, köztisztviselőire telepítette, így a döntések felelőse az adott iroda vezetője.

Mindkét ügytípusban tehát az eljárás során a Hivatal ügyintézői fogadják az ügyfeleket, az adminisztratív feladatokat ők látják el.


Ügyfélfogadás rendje


Ügyfélszolgálat


Erzsébeti Székhelyhivatal

     

                Hétfő-Kedd                       8-12 óra és 13-15.30 óra

                Szerda:                                13-15 óra

Csütörtök                          8-12 óra és 13-18 óra  

                Péntek:                                               8-11.30 óra


Geresdlaki Kirendeltség


                Hétfő-kedd                       8-12 óra és 13-15.30 óra

                Szerda                                 13-15.30 óra

                Csütörtök                          8-12 óra és 13-15.30 óra

Péntek:                                               8-12 óra

               

Nagypalli Kirendeltség


                Hétfő-kedd                        7.30-12 óra és 13-14.30 óra

                Szerda                                 7.30-12 óra

Csütörtök                          13-14.30 óra

                Péntek:                                              7.30-12 óra

               


Pénztár


Erzsébeti Székhelyhivatal


                Hétfő-Kedd                       8-12 óra és 13-15.30 óra

                Szerda:                                13-15 óra

Csütörtök                          8-12 óra és 13-18 óra  

                Péntek:                                              8-11.30 óra


Geresdlaki Kirendeltség


                Hétfő-kedd                       8-12 óra és 13-15.30 óra

                Szerda                                 13-15.30 óra

                Csütörtök                          8-12 óra és 13-15.30 óra

Péntek:                                               8-12 óra


Nagypalli Kirendeltség


                Hétfő-kedd                        7.30-12 óra és 13-14.30 óra

                Szerda                                 7.30-12 óra és 13-14.30 óra

Csütörtök                          7.30-12 óra és 13-14.30 óra

                Péntek:                                              7.30-12 óra

                               

Polgármester:             


Erzsébet Község Önkormányzat Polgármestere Telefonon egyeztetett időpontban

Geresdlak Község Önkormányzat Polgármestere Telefonon egyeztetett időpontban

Nagypall Község Önkormányzat Polgármestere Telefonon egyeztetett időpontban


Alpolgármester


Erzsébet Község Önkormányzat Alpolgármestere: Telefonon egyeztetett időpontban

Geresdlak Község Önkormányzat Alpolgármestere: Telefonon egyeztetett időpontban

Nagypall Község Önkormányzat Alpolgármestere: Telefonon egyeztetett időpontban


Jegyző:


Erzsébeti Székhelyhivatal:

                                                               Csütörtök: 13.00-14.00 óra      

Geresdlaki Kirendeltség:

                                                                              Kedd:          13.00-14.00 óra

Nagypalli Kirendeltség:

                                                                              Szerda:      10.00-11.00


A jegyző

-   Geresdlaki Kirendeltségen:       kedden, illetve szerda délután;

-   Nagypalli Kirendeltségen:         szerda délelőtt látja el hivatali teendőit. 


A települési képviselőket soron kívül, munkaidőben bármikor, az önkormányzat intézményeinek vezetőit ügyfélfogadási időn kívül is – lehetőleg előre egyeztetett időpontban – fogadni kell.


Az ügyfélszolgálat feladata

  • a kérelmek átvételével,
  • általános tájékoztatással, információval áll rendelkezésre,


A hivatal szervezeti felépítése


A Hivatal a feladatait a szükséges munkamegosztás céljából az alábbi szervezeti egységekben látja el:

-   Erzsébeti Székhelyhivatal:

-   Geresdlaki Kirendeltség:

-   Nagypalli Kirendeltség:

o   Erdősmecskei Ügyfélszolgálat:

A kirendeltségek vezetésére a jegyző csoportvezetőt egyes az SZMSZ-ben szabályozott ügyek ellátására jegyzői referenst nevezhet ki.

A Szervezeti és Működési Szabályzat részletesen tartalmazza az egyes kirendeltségek feladatait.

Fentieken túlmenően részletesen felsorolja a gazdálkodással-, valamint működéssel kapcsolatos alapvető előírásokat azzal, hogy a további részletes szabályokat a hivatal további belső szabályzatai tartalmazzák. (Pld: cafetéria szabályzat, közszolgálati szabályzat, teljesítmény értékelési szabályzat, pénzügyi iroda ügyrendje, kötelezettségvállalási szabályzat stb.)


1.      Az alapító önkormányzatok képviselő-testületei a szervezeti felépítést és a hatáskörgyakorlás rendjét együttes testületi ülésükön fogadták el, a megállapodás módosítása, megszüntetése is együttes testületi ülés keretében történik.

  1. A jegyző felett az egyéb munkáltatói jogokat a gesztor település, Erzsébet Község Önkormányzat Polgármestere gyakorolja.
  2. Az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal feletti irányítói jog gyakorlására az alapító települések  polgármesterei „Irányítói Vezetői Össz-polgármesteri Értekezletet” tartanak. Az értekezletet a gesztor település polgármestere hívja össze, a költségvetési beszámolót megelőzően, illetve polgármesteri, vagy jegyzői kezdeményezés esetén alkalmanként. Az Értekezleten polgármesterek döntési, a Jegyző tanácskozási joggal, meghívottként, vessz részt.
  3. A törzshivatal és a társ hivatalok székhelye szerinti polgármesterek az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal irányítói jogkörében felmerülő kérdések, és a jegyzői -kivétel a költségvetésben szereplő irányzatok- javaslatok, stratégiai fejlesztési elképzelések, működési problémák megbeszélésére kétheti gyakorisággal, egyeztetett időpontban, „Irányítói Székkehely-társszékhely Vezetői Értekezletet” tartanak.  Az értekezletet a gesztor település polgármestere hívja össze, rendkívüli esetben az összehívást a polgármesterek vagy a jegyző kezdeményezheti.  Az Irányítói Vezetői Értekezleten a Erzsébet, Geresdlak és Nagypall Községek Polgármesterei döntési, a Jegyző meghívottként, tanácskozási joggal vessz részt.
  4. A szervezeti egységek feletti irányítói jog gyakorlására a szervezeti egységhez tartozó települések polgármesterei a szervezeti egység irányítói jogkörében felmerülő kérdések, és a jegyzői -kivétel a költségvetésben szereplő irányzatok- javaslatok, stratégiai fejlesztési elképzelések, működési problémák megbeszélésére egyeztetett gyakorisággal, és időpontban, „Szervezeti egység irányítói értekezletet” tartanak. Az értekezletet polgármesteri, vagy jegyzői kezdeményezés esetén a szervezeti egység helye szerinti polgármester hívja össze. A szervezeti egység vezetői értekezleten polgármesterek döntési joggal, a jegyző vagy a jegyző által delegált köztisztviselő meghívottként, tanácskozási joggal vessz részt.  

6.      Az irányítói jogokat az:

6.1.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Erzsébeti Törzshivatal tekintetében Erzsébet, Kátoly Kékesd Szellő Polgármesterei

6.2.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Geresdlaki Kirendeltsége tekintetében Geresdlak Polgármestere

6.3.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Nagypalli Kirendeltsége tekintetében Nagypall, Fazekasboda, Erdősmecske Polgármesterei gyakorolják

7.      A munkáltatói jogokat a kinevezés felmentés tekintetében a jegyző:

7.1.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Erzsébeti Törzshivatal tekintetében Erzsébet, Kátoly Kékesd Szellő Polgármesterei

7.2.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Geresdlaki Kirendeltsége tekintetében Geresdlak Polgármestere

7.3.   Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal Nagypalli Kirendeltsége tekintetében Nagypall, Fazekasboda, Erdősmecske Polgármesterei egyetértésével gyakorolja.



(5) A R 8. számú melléklettel egészül ki, az alábbiak szerint:


„8. számú melléklet a 2/2014.( IV. 28.) önkormányzati rendelethez


Kátoly Község telephelyei feladat ellátási hely szerint


7661 Kátoly Szabadság u.25.                                            Művelődési Ház

7661 Kátoly Szabadság u.25.                                            Ifjúsági Klub 

7661Kátoly Szabadság u.25.                                             Mozgó Könyvtár                                        

7661 Kátoly Szabadság u. 15.                                           Orvosi rendelő




  1. §


(1)  A R  kiegészül a 33/A.§-al  az alábbiak szerint


33/A. §


A nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 81. §-a szerinti tárgykörökben  a nemzetiségi lakosságot e minőségében érintő   önkormányzati rendelet megalkotásához a helyi nemzetiségi önkormányzat(ok) egyetértése szükséges.


(2) A R kiegészül a 45/A.§-al az alábbiak szerint


45/A. §

A bizottság ülésein tanácskozási joggal vehet részt:

  1. a polgármester, az alpolgármesterek,
  2. a nem bizottsági tag képviselő,
  3. a jegyző, és a Közös Önkormányzati Hivatalnak a jegyző által megbízott köztisztviselője,
  4. a helyi nemzetiségi önkormányzat(ok) elnöke az általa képviselt nemzetiséget érintő ügy napirend tárgyalásakor.


(3) A R 63.§-a kiegészül a (3) bekezdéssel az alábbiak szerint


63.§ (3) Az Önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény alapján megkötött együttműködési megállapodását e rendelet 2. és 3.számú függeléke tartalmazza.


(4) A R kiegészül a 63/A.§-al az alábbiak szerint

63/A. §

A jegyző az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatalon keresztül ellátja a helyi nemzetiségi önkormányzatok költségvetésével, gazdálkodásával kapcsolatos, az államháztartásról szóló törvényben és az államháztartás működési rendjéről szóló Kormányrendeletben meghatározott feladatokat.


(5) A R kiegészül a 63/B.§-al az alábbiak szerint


63/B. §

Az Önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvény 80. §-ában foglaltak szerint, a Német és Horvát helyi nemzetiségi önkormányzattal megkötött megállapodásban részletezett módon

  1. az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal épületében, valamint az Önkormányzat által fenntartott Kátoly, Szabadság u.26. épületében biztosítja a nemzetiségi önkormányzati feladat ellátásához szükséges tárgyi, technikai eszközökkel felszerelt helyiség ingyenes használatát;
  2. a Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal közreműködésével biztosítja
    •  a testületi ülések előkészítésével kapcsolatban a meghívók, az előterjesztések, a hivatalos levelezések előkészítését, postázását,
    • a testületi ülések jegyzőkönyveinek elkészítését, postázását,
    • a testületi döntések és a tisztségviselők döntéseinek előkészítését,
    • a testületi és tisztségviselői döntéshozatalhoz kapcsolódó nyilvántartási, sokszorosítási, postázási feladatok ellátását,
    • a nemzetiségi önkormányzat működésével, gazdálkodásával kapcsolatos nyilvántartási, iratkezelési feladatok ellátását, és
    • viseli az a) és b) pontokban foglaltakkal járó költségeket.


(6) A R 64.§-a kiegészül az (5) bekezdéssel az alábbiak szerint


64.§ (5) E rendelet függelékeinek hatályosításáról a jegyző gondoskodik.



  1. §



(1) A R. 7. §-a  az alábbiak szerint módosul:


7. § A Képviselő-testület tagjainak felsorolását e rendelet 4. melléklete tartalmazza.


(2) A R. 15. § g) pontja  az alábbiak szerint módosul:



15. § A Képviselő-testület ülésére – tanácskozási joggal – meg kell hívni különösen:


g)      a településen működő – e rendelet 5. mellékletben felsorolt – önszerveződő közösségek képviselőit;


(3) A R. 45. §. (1) bekezdése az alábbiak szerint módosul:


45. § (1) A bizottság elnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg. A bizottság tagjainak felsorolását e rendelet 6. melléklete tartalmazza.


5. §


  1. A R 64 § (3) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

64.§

(3)E rendelet mellékletei

1.         A Képviselő-testület állandó bizottságaink feladat- és hatáskörei, a bizottságok tagjainak száma;

2.           A Képviselő-testület által a polgármesterre átruházott feladat- és hatáskörök;

3.          A Képviselő-testület által a jegyzőre átruházott feladat- és hatáskörök;

4.          A Képviselő-testület tagjainak felsorolása;

5.          A településen működő önszerveződő közösségek;

6.          A bizottságok tagjainak felsorolása;

7.          Az Erzsébeti Közös Önkormányzati Hivatal belső szervezeti felépítése, munkarendje, ügyfélfogadási rendje.

8.          Kátoly Község telephelyei feladat ellátási hely szerint


(2) A R 64 § (4) bekezdése az alábbiak szerint módosul


64.§ (4)E rendelet függelékei:

  1. Az Önkormányzat alaptevékenységei.
  2. Együttműködési megállapodás az Kátolyi Német Nemzetiségi Önkormányzat és Kátoly Község Önkormányzata között
  3. Együttműködési megállapodás az Kátolyi Horvát Nemzetiségi Önkormányzat és Kátoly Község Önkormányzata között



6.§


Ez a rendelet 2015. január 1. napján lép hatályba és 2015. január 2.-án hatályát veszti.



K.m.f.




Trubicsné csibi Nóra

dr. Tóth Sándor

Polgármester


Jegyző




Kihirdetve Kátoly Községben 2014. december 30. napján.




dr. Tóth Sándor

Jegyző