Győrasszonyfa Község Önkormányzat Képviselő-testületének 4/2014. (IV.30.) önkormányzati rendelete

a házasságkötések hivatali helyiségen, illetve hivatali munkaidőn kívüli engedélyezéséről, valamint az azokért fizetendő díjak mértékéről

Hatályos: 2014. 04. 30- 2017. 04. 29

Győrasszonyfa Község Önkormányzata Képviselő-testülete az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 42/A. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 1982. évi 17. törvényerejű rendelet 15. § (2) és (6) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed az Győrasszonyfa község közigazgatási területén történő házasságkötésre.

2. § (1) A házasságkötésre kijelölt hivatali helyiség a Kultúrházban található (9093 Győrasszonyfa, Hunyadi tér 18).

(2) A hivatali munkaidőt a Tápszentmiklósi Közös Önkormányzati Hivatala Szervezeti és Működési Szabályzata határozza meg.

3. § (1) Díjmentes

a) a házasságkötésre kijelölt hivatali helyiségben, hivatali munkaidőben, illetve

b) az anyakönyvekről, a házasságkötési eljárásról és a névviselésről szóló 6/2003. (III.7.) BM rendelet (továbbiakban : BM rendelet) 37.§-ban foglalt esetben megtartott házasságkötés.

c) ha a házasulandó felek egyike vagy mindegyike a bejelentkezés időpontjában legalább 1 éve állandó lakóhellyel rendelkezik Győrasszonyfa községben.

(2) Hivatali munkaidőn kívül megtartott házasságkötésért 10.000.- Ft díjat kell fizetni.

(3) Hivatali helyiségen kívül és munkaidőn kívül megtartott házasságkötésért 15.000.-Ft díjat kell fizetni.

(4) Hivatali munkaidőn belül és hivatali helyiségen kívül megtartott házasságkötésre a BM rendelet 37.§-ban foglalt esetet kivéve nincs lehetőség.

(5) A (2) és (3) bekezdésben meghatározott díj a szertartás díja, egyéb szolgáltatást, - így például asztali virágdísz, versmondás - nem tartalmaz. Amennyiben a házasulók egyéb szolgáltatást igénylenek, arról maguknak kell gondoskodniuk.


4. § (1) A házasságkötés hivatali helyiségen kívüli, valamint hivatali munkaidőn kívül történő megtartását a jegyző engedélyezi. Az engedély iránti kérelmet írásban kell előterjeszteni a házasságkötésre történő bejelentkezéskor.

(2) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés abban az esetben engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen a házasságkötés ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható, valamint az anyakönyv védelme és a személyes adatok védelme biztosított.

(3) Hivatali helyiségen kívüli házasságkötés engedélyezése során figyelemmel kell lenni a már előjegyzett házasságkötésekre, azok lebonyolítását az engedélyezendő hivatalon kívüli házasságkötés nem veszélyeztetheti.

(4) Rendkívüli körülmény fennállása esetén az anyakönyvvezető a jegyző engedélyével a házasulók vagy egyikük lakóhelyeként szolgáló ingatlanban bonyolítja le a házasságkötést.

(5) Külső helyszínen zajló házasságkötéskor az anyakönyv biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

5. § (1) A házasságkötésért fizetendő díjat a házasságkötés kitűzött időpontja előtt legkésőbb 15 nappal kell megfizetni az Önkormányzat részére. Az anyakönyvvezető ellenőrzi a díjfizetés megtörténtét.

(2) Ha a házasságkötés elmarad, az ügyfél a befizetett díj visszatérítésére igényt tarthat, ha a szertartás lemondására legalább a tervezett időpontot megelőző napon írásban került sor.

(3) Amennyiben a szertartás írásbeli lemondás nélkül elmarad, a befizetett díj 50 %-a téríthető vissza.

6. § (1) A hivatali munkaidőn kívüli házasságkötésben közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselők jogállásáról szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy e rendeletben 3. §-ban meghatározott díjazás illeti meg.

7. § Jelen rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépését követően bejelentett anyakönyvi események tekintetében kell alkalmazni.