Kisherend Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Kisherend Község Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről
Hatályos: 2015. 02. 19- 2015. 07. 14Kisherend Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2015. (II. 18.) önkormányzati rendelete
Kisherend Község Önkormányzatának 2015. évi költségvetéséről
Kisherend Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (a továbbiakban: Képviselő-testület) az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
1. § (1) A rendelet hatálya a helyi önkormányzatra, annak képviselő-testületére, és szerveire és az önkormányzat által irányított költségvetési szervekre.
(2) Az irányított költségvetési szervek közös megjelöléseként e rendelet az önkormányzati költségvetési szerv megnevezést használja.
(3) E rendelet személyi hatálya kiterjed a közvetlen és közvetett támogatások tekintetében minden támogatást nyújtó e rendelet hatálya alá tartozó szervre, szervezetre, valamint minden támogatásban részesülőre.
KÖLTSÉGVETÉS BEVÉTELEI ÉS KIADÁSAI
2. § A Képviselő-testület az önkormányzat 2015.évi költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatok, és kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az alábbiak szerint állapítja meg:
a) önkormányzatok működési támogatásai – állami támogatás |
12.505 |
---|---|
b) működési és felhalmozási célú támogatásértékű bevétel amelyből |
3.051 |
ba) elkülönített állami pénzalapból |
0 |
bb) társadalombiztosítási pénzügyi alapjaiból |
0 |
bc) helyi önkormányzattól |
0 |
bd) nemzetiségi önkormányzattól |
0 |
be) többcélú kistérségi társulástól |
0 |
bf) jogi személyiségű társulástól |
0 |
bg) térségi fejlesztési tanácstól az államháztartás központi alrendszerén belülről kapott Eu-s forrásból szárma pénzeszközből |
0 |
bh) a fejezeti kezelésű előirányzat bevételeként elszámolható összegből |
3.051 |
bi) központi költségvetés előirányzat módosítási kötelezettség nélkül túlteljesíthető előirányzatából származik |
0 |
c) közhatalmi bevétel |
1.050 |
d) intézményi működési bevétel |
640 |
e) felhalmozási bevétel |
0 |
f) működési és felhalmozási célú átvett pénzeszköz |
0 |
g) előző évi működési és felhalmozási célú maradvány átvétel (amely nem az átvevő költségvetési maradványból származik) |
0 |
h) kölcsön |
0 |
i) előző évi pénzmaradvány |
2.211 |
3. § Az önkormányzat összesített 2015. évi kiemelt kiadási előirányzatai az alábbiakban meghatározott tételekből állnak:
a) működési költségvetés |
19.457 |
---|---|
aa) személyi jellegű kiadások |
6.012 |
ab) munkaadót terhelő járulékok és szociális hozzájárulási adó |
943 |
ac) dologi jellegű kiadások |
7.606 |
ad) ellátottak pénzbeli juttatásai |
2.000 |
ae) egyéb működési célú kiadások |
743 |
af) irányítószervi támogatások |
0 |
ag) általános tartalék |
2.153 |
b) felhalmozási költségvetés |
0 |
ba) intézményi beruházás |
0 |
bb) felújítás |
0 |
bc) kormányzati beruházások |
0 |
bd) lakástámogatás |
0 |
be) lakásépítés |
0 |
bf) egyéb felhalmozási kiadások |
0 |
c) kölcsön |
0 |
4. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat 2015. évre összesített – közfoglalkoztatottak nélkül – létszám előirányzatát az alábbiak szerint állapítja meg.
a) átlagos statisztikai állományi létszám – átlaglétszám - 1,5 fő
b) az év utolsó napján foglalkoztatott záró létszám 2 fő
(2) A közfoglalkoztatottak éves létszám előirányzata 20 fő
5. § (1) Az önkormányzat 2015. évi költségvetésében az általános tartalék 2.153 eFt
(2) A Képviselő-testület a 2 millió Ft-ot meg nem haladó mértékű általános és céltartalékkal való rendelkezés jogát a polgármesterre ruházza, aki a tartalékkal való rendelkezésről a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
6. § (1) Az önkormányzati gazdálkodás során az év közben létrejött hiány finanszírozási módja a hitelfelvétel.
(2) A Képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése a likviditás biztosítása érdekében maximum évi 1,5 MFt forrás kiegészítő hitel felvételét hagyja jóvá. Ezen kívül legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető éven belüli likvid hitel összegét 800 e Ft–ban határozza meg.
(3) A felhalmozási hiány miatt a benyújtott, de el nem bírált pályázatok projektjei külön Képviselő-testületi határozat alapján csak akkor indíthatók, ha a projektek a finanszírozásra biztosított, és a saját erő e költségvetésben nem tervezett bevételből rendelkezésre áll.
(4) A Képviselő-testület felhatalmazza a Polgármestert a számlavezető bankkal a folyószámla hitelkeret megállapodásnak maximum 800 eFt összegű- a bankszámla-szerződésben rögzített 2014. évi kondíciókkal történő - aláírására, illetve amennyiben a likviditási helyzet indokolja a számlavezető banktól munkabér és más rövid lejáratú éven belüli hitel felvételére.
(5) A (3) bekezdésben foglaltakon túli hitelügyletekkel kapcsolatos hatáskörök kizárólagosan a Képviselő-testületet illetik meg.
7. § (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a Képviselő-testület államilag garantált értékpapír vásárlással, illetve pénzintézeti pénzlekötés útján hasznosíthatja.
(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 1 MFt-ig a Képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedéséről következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.
(4) A költségvetési szerv bevételei körében a jóváhagyott bevételi előirányzatain felüli, a többletfeladatokkal összefüggő többletbevételét - a Képviselő-testület egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többletnek megfelelő összegű, saját hatáskörű egyidejű előirányzat-módosítás után - működési és felhalmozási feladatai ellátására használhatja fel.
(5) A költségvetési szerv a személyi juttatások előirányzatából származó megtakarítást év közben, továbbá a pénzmaradvány, illetve előirányzat-maradvány jóváhagyását követően felhasználhatja azzal, hogy a személyi juttatások eredeti előirányzatának megállapításakor számításba vett létszám-előirányzat vagy a munkaidő alap év közbeni csökkentéséből származó tartós megtakarítás jóváhagyás nélkül illetményemelésre is felhasználható.
A KÖLTSÉGVETÉS VÉGREHAJTÁSÁNAK SZABÁLYAI
8. § (1) A helyi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő körjegyzőség.
(2) A képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása.
9. § (1) A helyi önkormányzat, a költségvetését, valamint az irányítása alá tartozó költségvetési szervek előirányzatait a rendeletének módosításával megváltoztathatja. Az előirányzat megváltoztatás nem érintheti az Országgyűlés kizárólagos – költségvetési törvényben felsorolt –, illetve a Kormány előirányzat-módosítási hatáskörébe tartozó előirányzatokat.
(2) Ha év közben az Országgyűlés, a Kormány, illetve valamely költségvetési fejezet, vagy elkülönített állami pénzalap a helyi önkormányzat számára pótelőirányzatot biztosít, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja. A képviselő-testület - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb a költségvetési szerv számára a költségvetési beszámoló irányító szervhez történő megküldésének külön jogszabályban meghatározott határidejéig, december 31-i hatállyal dönt a költségvetési rendeletének ennek megfelelő módosításáról.
10. § (1) Az önkormányzat és a költségvetési szerve bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.
(2) A Képviselő-testület a működési/fejlesztési előirányzat-csoport előirányzatai között 1 MFt-ot meg nem haladó mértékű előirányzat átcsoportosítás jogát a polgármesterre ruházza, aki az előirányzat átcsoportosításról a legközelebbi képviselő-testületi ülésen köteles tájékoztatást adni.
(3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.
(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.
11. § (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.
(2) A helyi önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen, ha az önkormányzat 30 napon túli lejárt tartozásállománya meghaladja a 1,5 Mft-ot.
(3) A helyi önkormányzati költségvetési szerv saját hatáskörében végrehajtott előirányzat-változtatásáról a jegyző előkészítésében a polgármester a képviselő-testületet harminc napon belül tájékoztatja. A Képviselő-testület negyedévente, de legkésőbb a költségvetési szerv számára az éves beszámoló irányító szervhez történő megküldésének határidejéig, december 31-i hatállyal módosítja ennek megfelelően a költségvetési rendeletét.
12. § (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.
(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.
13. § (1) A Képviselő-testület dönt a támogatások elbírálásával kapcsolatban.
(2) A támogatási kérelem, pályázat (a továbbiakban együtt: támogatási igény) minden évente két alkalommal április 15. és szeptember 30. napjáig nyújtható be.
(3) Képviselő-testület a támogatási igény benyújtási határidejét követő első Képviselő-testületi ülésén, de legkésőbb 60 napon belül dönt. A döntést 22 munkanapon belül a támogatást igénylőt értesíti határozatáról.
(4) A támogatást igénylő és a támogatást nyújtó támogatási szerződést köt. A támogatási szerződésben rögzíteni kell legalább az Áht.vhr. 66. § (2) bekezdésében foglalt feltételeket.
(5) A támogatás folyósítására a támogatási szerződés aláírását követő 5 munkanapon belül kerül sor.
(6) A támogatásban részesülő elszámolási kötelezettséggel tartozik a támogatást odaítélő Képviselő-testület felé.
14. § (1) A támogatás összegének célhoz rendelt felhasználását a támogatott nevére kiállított számviteli bizonylattal kell igazolni. A támogatott elszámolási kötelezettségének a támogatás folyósítását követő év február 10. napjáig köteles eleget tenni.
(2) A Képviselő-testület évente a november 15-ig megalkotandó éves belső ellenőrzési tervébe beépíti a helyi önkormányzat költségvetéséből céljelleggel juttatott támogatások felhasználása elszámolásának ellenőrzését.
(3) Az elszámolási kötelezettséget nem teljesítő illetve a támogatást nem célirányosan felhasználó szervezetek, személyek részére újabb támogatás 5 évig nem ítélhető meg.
(4) Amennyiben az önkormányzati támogatás csoportmentességi rendelet, illetve a csekély összegű támogatásokra vonatkozó bizottsági rendelet hatálya alá tartozik, a támogatás folyósítását megelőzően a támogatási szerződést az Európai Közösséget létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bekezdése szerinti állami támogatásokkal kapcsolatos eljárásról és a regionális támogatási térképről szóló 37/2011.(III.22.) Korm. rendelet alapján előzetesen be kell jelenteni a miniszternek.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
15. § .
(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2015. január 01. napjától kell alkalmazni.
(2) A rendelet kihirdetéséről a helyben szokásos módon a körjegyző gondoskodik.
1. melléklet
adatok ezer forintban |
|||
Éves tervezett |
Megállapított éves tám. |
||
I.1.b) Település üzemeltetéshez kapcsolódó feladatellátás támogatása összesen: |
2 261 |
||
I.1.ba) zöldterület gazdálkodással kapcs feladatok. |
757 |
||
I.1. bb) Közvilágítás fenntartásának támogatása |
768 |
||
I.1. bc) Köztemető fenntartás tám. |
100 |
||
I.1.bd) Közutak fenntartása |
636 |
||
V. infó Beszámítás összege |
1 566 |
||
I.1.c) Egyéb kötelező önk. Feladatok támogatása. |
4 000 |
||
I.1.d.9) Lakott külterületi feladatok támogatása |
3 |
||
Önkormányzatra jutó településüzemeltetési és egyéb kötelező feladatok támogatása összesen: |
7 830 |
||
III.2 Települési Önkormányzatok szociális feladatainak egyéb támogatása |
974 |
||
III.1 Egyes jövpótló támogatások kiegészítése |
748 |
||
Rendszeres szoc segély (90%-a) |
46 |
||
Lakásfenntartási támogatás (90%-a) |
702 |
||
FHT (80 %-a) |
- |
||
Óvodáztatási támogatás (100%-a) |
- |
||
IV. Kulturális feladatok támogatása (1140.-Ft*fő) |
- |
||
Helyi adó bevételek |
885 |
||
HIPA |
745 |
||
kommunális adó |
140 |
||
Gépjárműadó |
165 |
||
Bérleti és lízingdíj bevételek |
500 |
||
Működési célú átvett pü. /közfoglalkoztatás/ |
3504 |
||
- |
|||
Egyéb sajátos folyó bevételek |
140 |
||
- |
|||
Falugondnoki Szolgálat |
2 500 |
||
- |
|||
Pénzmaradvány előző évi |
2211 |
||
19 457 |
2. melléklet
KIADÁSOK |
Önkorm. |
közvi- |
Köztemető |
zöldterület |
Közutak |
Műv.Ház |
Város és |
Közfoglal |
Falugond. |
Szociális |
Átadott |
Összesen: |
|
jogalkotás |
lágítás |
fenntart |
gazd. |
fenntart. |
község |
koztatás |
pénzeszk. |
||||||
Megbízási díj |
0 |
0 |
207 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
207 |
||||
Tiszteletdíj |
polg.mester |
898 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
898 |
|||
Tiszteletdíj |
képviselők |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|||
Alapilletmémy |
0 |
0 |
0 |
0 |
3087 |
1685 |
0 |
0 |
4772 |
||||
Cafetéria |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
Közlekedési költségtér. |
135 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
135 |
||||
Szem.jut.összesen |
1033 |
0 |
207 |
0 |
3087 |
1685 |
0 |
0 |
6012 |
||||
Járulékok |
242 |
0 |
56 |
0 |
417 |
227 |
0 |
0 |
943 |
||||
Irodaszer |
30 |
0 |
0 |
0 |
0 |
10 |
0 |
0 |
40 |
||||
Üzemanyag |
0 |
0 |
79 |
597 |
0 |
53 |
0 |
500 |
0 |
0 |
1229 |
||
Anyag, készlet vás. |
35 |
0 |
160 |
170 |
0 |
50 |
0 |
0 |
415 |
||||
Telefon |
100 |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
0 |
0 |
150 |
||||
Internet |
60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
60 |
||||
gázdíj |
160 |
0 |
100 |
60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
320 |
||||
áramdíj |
40 |
605 |
75 |
43 |
0 |
0 |
0 |
0 |
763 |
||||
vízdíj |
15 |
0 |
12 |
40 |
0 |
0 |
0 |
0 |
67 |
||||
üzemeltetés |
0 |
0 |
100 |
1826 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1926 |
||||
Szállítási kiadás |
0 |
0 |
0 |
66 |
0 |
0 |
0 |
0 |
66 |
||||
Karbantartás |
10 |
0 |
501 |
0 |
0 |
0 |
100 |
0 |
0 |
611 |
|||
Pénzügyi szolg./bank ktg |
150 |
0 |
0 |
150 |
|||||||||
Áfa |
110 |
163 |
21 |
160 |
135 |
120 |
595 |
0 |
0 |
0 |
0 |
1304 |
|
Egyéb kül.dologi |
30 |
0 |
0 |
150 |
0 |
12 |
0 |
0 |
192 |
||||
Munkáltatói SZJA |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
Adók. Díjak |
115 |
0 |
0 |
15 |
0 |
183 |
0 |
0 |
313 |
||||
Dologi összesen: |
855 |
768 |
100 |
757 |
636 |
567 |
3018 |
0 |
905 |
0 |
0 |
7606 |
|
Szoc.segély |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
51 |
0 |
51 |
||||
Fogl. Hely. Tám. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
Lakásfenntart. Tám. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
702 |
0 |
702 |
||||
Közgyógyellátás |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
Rendkívüli települési tám. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
357 |
0 |
357 |
||||
Temetési segély |
0 |
0 |
0 |
0 |
80 |
0 |
80 |
||||||
Ellátottak pénzbeli jut. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
420 |
0 |
420 |
||||
rendkívüli Gyevet tám. |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
150 |
0 |
150 |
||||
Köztemetés |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
240 |
0 |
240 |
||||
Átadott pénzeszköz |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
743 |
743 |
||||
Kiadások összesen: |
2130 |
768 |
100 |
757 |
636 |
830 |
3018 |
3504 |
2817 |
2000 |
743 |
17304 |
|
Tartalék |
2153 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
2153 |
|
Kiadások mindösszesen: |
4283 |
768 |
100 |
757 |
636 |
830 |
3018 |
3504 |
2817 |
2000 |
743 |
19457 |