Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról
Hatályos: 2020. 04. 02- 2020. 07. 08Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelete
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról
2020-04-02-tól 2020-07-08-ig
KONYÁR KÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATÁNAK KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
4/2020. (III. 27.) számú polgármesteri rendelettel,15/2019. (XI. 26.), 10/2019. (XI. 04.), 14/2018. (X. 18.), 35/2017. (XI. 30.), 29/2017. (X. 26.), 26/2017. (VII. 27.), 23/2017. (VII. 04.), 8/2017 (II. 23.)., 1/2017. (I. 3.), 23/2016. (XI.24.) 20/2016. (X. 27.), 4/2016. (II.12.), 29/2015. (XII.19.), 24/2015. (XI.06.), 23/2015. (X.28.), 22/2015. (X.09.), 17/2015. (VIII.07.) számú önkormányzati rendeletekkel módosított
13/2015. (VI.16.) számú rendelete
a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló
1993. évi III. törvény végrehajtásáról
(EGYSÉGES SZERKEZET)
Konyár Község Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 1. § (2) bekezdésében, 10. § (1) bekezdésében, 26. § (3) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 45. § (1) bekezdésében, 48. §. (4) bekezdésében, 132. §. (4) bekezdésének g) pontjában, valamint a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) bekezdésében, a 131. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján,
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdésének 8 a. pontjában meghatározott feladatkörben eljárva,
a Konyár Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2015 (VII.08.) önkormányzati rendelet 2. mellékletben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Ügy- és Közrendi Bizottság, valamint
a Konyár Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 15/2015 (VII.08.) önkormányzati rendelet 2. mellékletben biztosított jogkörében eljáró Szociális, Kulturális és Oktatási Bizottság véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
I. FEJEZET
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
A rendelet hatálya
1.§.
A rendelet hatálya kiterjed Konyár Község közigazgatási területén életvitelszerűen élő – ott bejelentett lakóhellyel rendelkező – a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 3. § (1) – (3) bekezdésében megjelölt személyekre.
ELJÁRÁSI RENDELKEZÉSEK
2. §.
(1) E rendeletben alkalmazott fogalmak értelmezésére a Szt. 4. § rendelkezései az irányadók.
(2) A rendeletben szabályozott pénzbeli és természetbeni szociális ellátások megállapítására irányuló kérelmet postai úton, vagy a Konyári Polgármesteri Hivatalban (továbbiakban: Hivatal) lehet előterjeszteni az 1. számú melléklet szerinti nyomtatványon.
(3) A kérelem nyomtatvány beszerezhető a Hivatal irodáiban, valamint letölthető az önkormányzat honlapjáról (www.konyar.hu).
(4) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező köteles – az igényelt támogatástól függően – a családjában, vagy háztartásában élő személyek adataira, vagyoni és jövedelmi viszonyaira vonatkozó nyilatkozatokat, igazolásokat becsatolni. Köteles továbbá a kérelem nyomtatványon felsorolt igazolásokat – illetve ezek hivatalból történő beszerzéseihez szükséges hozzájárulásokat – mellékelni.
(5) A rendeletben szabályozott ellátások esetében a jövedelem számításának és igazolásának módjára a Szt. 10. §. (2) – (5) bekezdésében foglaltak az irányadók.
(6) A jogosultsági feltételek fennállását, a rokkantságot, a fogyatékosságot, munkanélküliséget, az önkormányzattól vagy szociális intézményektől igénybevett ellátást, közokirattal vagy teljes bizonyító erejű magánokirattal, illetve a Hivatalnál, valamint az önkormányzat intézményeinél vezetett nyilvántartások adatainak felhasználásával kell igazolni.
(7)[1] A rendeletben szabályozott ellátásokra vonatkozó döntés előkészítése során – a 10. §-ban meghatározott ellátás, továbbá a rendkívüli települési támogatás kivételével – a tényállás tisztázása érdekében a döntést előkészítő szervnek a kérelmében megjelölt lakcímen környezettanulmányt kell készítenie.
(8) Ha a hatáskör gyakorlója a kérelemhez mellékelt jövedelemnyilatkozatban foglaltakat vitatja, akkor az Szt. 10. § (6) bekezdésében foglaltak szerint kell eljárni.
(9) A környezettanulmány az elkészítésétől számított 6 hónapig érvényes.
3. §.
(1) A támogatás megállapítása szempontjából a személyi adat- és lakcímnyilvántartás adatai az irányadók.
(2)[2] A házastársak akkor tekinthetők különállónak, ha lakcímük különböző és ténylegesen is külön élnek. Amennyiben a különélő házastársak egy lakcímen laknak a különélés tényét bírósági okirattal vagy két tanú által aláírt tanúnyilatkozattal kell igazolniuk.
(3) A rendelet alapján támogatásban részesülő a jogosultsága feltételeit érintő lényeges tények, körülmények (jövedelmi, vagyoni viszonyai, családi állapota, lakhelye) megváltozását, annak bekövetkeztét követő 15 napon belül köteles a Hivatalba bejelenteni.
5. §.
(1) A hatáskör gyakorló képviselő-testületi szerv döntése alapján a rendkívüli települési támogatásban részesülő személy kötelezhető a pénzbeli juttatás felhasználásáról történő elszámolásra, melynek alapja számla lehet.
(2) Kérelmező életét, egészségét, megélhetését, vagy lakhatását súlyosan veszélyeztető, rendkívüli helyzet esetén rendkívüli települési támogatás megállapításáról a Polgármester dönthet azzal, hogy döntéséről a soron következő ülésén tájékoztatja a Képviselő-testületet.
(3) Amennyiben a kérelem hiányos, az előírt mellékleteket a kérelmező a Hivatal felszólítására nyolc napon belül pótolhatja.
6.§.
(1) Az e rendeletben megállapított ellátások folyósítása
a) a kérelmező lakcímére utalással,
b) a kérelmező bankszámlájára utalással,
c) az érintett szolgáltató számlájára utalással, vagy
d) házipénztárból
történhet.
(2) A folyósítás módjáról a támogatás megállapítását elrendelő határozatban rendelkezni kell.
(3) A havi rendszerességgel adott szociális ellátásokat utólag, minden hónap 5. napjáig kell folyósítani. Az eseti ellátások folyósítása hó közben történő kifizetéssel is történhet.
(4) A jogosult a jogerős határozatból eredő igényét a kifizetés esedékességétől számított hat hónapon belül érvényesítheti. Hat hónapon túl követelése elévül.
(5) Ezen rendelet alapján megállapított támogatások jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevétele esetén a Szt. 17. §. rendelkezései az irányadók.
(6) Jogerős pénzbeli és természetbeni juttatás pénzegyenértékének és kamatának visszafizetési kötelezettsége esetén – amennyiben a visszafizetés elrendelése a kötelezett és családja megélhetését súlyosan veszélyeztetné – a visszafizetés összege méltányosságból részletekben is megfizethető.
(7) A megélhetés súlyos veszélyeztetettsége akkor áll fenn, ha a kötelezett családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét és a megélhetési költségeket (a háztartás rezsi költségei, élelmiszer vásárlásával kapcsolatos költségek) kifizetése a kötelezett önhibáján kívül veszélybe kerül.
(8) A rendeletben nem szabályozott eljárási kérdésekben az ellátásra való jogosultságra, a jogosultat érintő jogok és kötelezettségek megállapítására, továbbá a hatósági ellenőrzésre a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény rendelkezéseit kell alkalmazni.
II. FEJEZET
PÉNZBELI ÉS TERMÉSZETBENI TELEPÜLÉSI TÁMOGATÁSOK
1. Az ellátások formái
7.§
(1) Szociális rászorultság esetén a jogosult részére az e rendeletben foglalt feltételek szerint:
a) rendkívüli települési támogatás
b) temetési támogatás
c) gyógyszertámogatás
d) [4]
e)[5] utazási támogatás
[6]2. Rendkívüli települési támogatás
8.§.
(1) Rendkívüli települési támogatást kell megállapítani a létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzetbe került, valamint az önhibáján kívüli időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondokkal küzdő személyek részére.
(2) Rendkívüli települési támogatásra az Szt.45.§ (4) bekezdésében foglaltak irányadóak.
9.§
(1) Rendkívüli települési támogatás akkor állapítható meg, ha a kérelmező családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át[7], [8] [9] [10] [11]nem haladja meg. A (6) bekezdésében felsorolt rendkívüli, indokolt élethelyzetekben a jövedelem határt nem kell vizsgálni.
(2) A rendkívüli települési támogatás eseti jelleggel, illetve évente maximum négy hónapig folyamatosan adható.
(3) A rendkívüli települési támogatás minimális összege alkalmanként 2.000,-Ft-nál kevesebb nem lehet, de nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét.
(4) Nem részesülhet folyamatosan nyújtott rendkívüli települési támogatásban az az aktív korú személy, aki munkahely keresése céljából a Munkaügyi Központtal nem működik együtt, illetve akit a Munkaügyi Központ az ügyfélnek felróható okból törölt az álláskeresők nyilvántartásából, továbbá jövedelemmel, vagy vagyonnal rendelkezik.
(5) A hatáskört gyakorló képviselő-testületi szerv az e paragrafusban rögzített feltételektől rendkívüli, indokolt esetben eltérhet.
(6) Rendkívüli, indokolt élethelyzet különösen
a) a családot ért elemi kár bekövetkezése,
b) öt napot meghaladó kórházi kezelés, vagy
c) családi tragédia bekövetkezése.
(7) A rendkívüli élethelyzetet az élethelyzet jellegének megfelelő dokumentummal kell igazolni.
(8) Konyár Község Önkormányzata természetben nyújtott rendkívüli települési támogatásként tűzifa támogatást nyújthat a szociálisan rászoruló személyek részére. Ingatlanonként egy háztartás részesülhet támogatásban.[12]
3. Temetési támogatás
10.§
(1) Az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulásként rendkívüli települési támogatás annak a kérelmezőnek állapítható meg, akinek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 150 %-át.
(2) Az eltemettetés költségeihez való hozzájárulásként rendkívüli települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.
(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége megegyezik a köztemetési szolgáltatásra kötött megállapodásban szereplő hamvasztásos temetés költségének összegével.
(4) A támogatás mértéke a (3) bekezdésben meghatározott összeg 10%-a.
(5) Nem állapítható meg támogatás, ha a temetési számla keltétől hat hónap eltelt.
4. Gyógyszertámogatás
11.§
(1) Gyógyszertámogatás adható a szociálisan rászoruló személy részére egészségi állapota megőrzéséhez és helyreállításához kapcsolódó kiadásainak csökkentése érdekében.
(2) Gyógyszertámogatásra jogosul a kérelmező, ha az egy főre jutó havi nettó jövedelme nem haladja meg:
a) az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 100 %-át, és krónikus, hosszantartó betegségre tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 30 %-át,
b) egyedül élő személy esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 150 %-át, és krónikus, hosszantartó betegségére tekintettel háziorvos vagy szakorvos által vényre felírt havi gyógyító ellátás költsége eléri az öregségi nyugdíj mindenkor legkisebb összegének a 30 %-át, továbbá
ha a Szt. 50. § (1) – (2) bekezdése alapján közgyógyellátásra nem jogosult.
(3) A támogatás évente legfeljebb négy alkalommal adható.
(4) A támogatás összeg esetenként maximum 10.000,-Ft lehet.
[13]5. Utazási támogatás
12. §
(1) A Szociális, Kulturális és Oktatási Bizottság önkormányzati segélyt adhat havi 5.000.- Ft. összegben azoknak a beteg gyermekeknek és fiatal felnőtteknek, akiknek utaztatása tömegközlekedéssel nem megoldható és orvosi igazolás alapján speciális intézményben való képzésük szükséges.
(2) A támogatás igénybevételéhez az iskolalátogatást havonta igazolni szükséges.”
14.§[15]
Szociális célú szén tüzelőanyag támogatás
(1) Konyár Község Önkormányzata, hozzájárulva a tüzelőanyag költségekhez, természetbeni szociális célú szén tüzelőanyag támogatást nyújthat (a továbbiakban: támogatás) a szociálisan rászoruló személyek részére. A támogatásra való jogosultságról a polgármester határozattal dönt.
(2) A szociális rászorultság megállapításánál előnyt élvez:
- aki a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti
aa) aktív korúak ellátására,
ab) időskorúak járadékára,
ac) vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásra (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) jogosult előnyt élvezzen,
b) az a család, aki a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család.
(3) Ingatlanonként egy háztartás részesülhet támogatásban. A (2) bekezdésben meghatározott támogatás jogosultjának a szociális célú szén tüzelőanyag támogatás megítélésének napján a településen kell tartózkodnia, és bejelentett lakóhelyének, tartózkodási helyének is a településen kell lennie.
(4) Háztartásonként legfeljebb 10 q szén biztosítására kerülhet sor.
(5) Konyár Község Önkormányzata a szociális szénben részesülőtől ellenszolgáltatást nem kér.
(6) Támogatásban az a háztartás részesülhet, ahol az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 300 %-át.[18]
(7) A támogatás megállapítása iránti eljárás kérelemre indul, melyet 2019. november 6. napjától 2019. „november 22. napján 13 óráig lehet benyújtani a Polgármesteri Hivatalban. 2019. november 22. napján 13 órát követően beadott kérelmek - mint elkésettek - elutasításra kerülnek.
Szociális célú szén a települési támogatáshoz rendszeresített kérelem formanyomtatványon benyújtott kérelemmel igényelhető. A kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolásokat, valamint a (2) bekezdés szerinti jogosultságokat igazoló dokumentumok másolati példányát, amennyiben a jogosultság nem szerepel a Konyári Polgármesteri Hivatal nyilvántartásában.[19] [20]
(8) Az önkormányzat a szén kiosztásáról a megvásárlását követő év február 15. napjáig gondoskodik. A szén kiosztása történhet személyes átvétellel, vagy az önkormányzat által biztosított lakcímre szállítással. A szociális célú szén átadás-átvételéről átvételi elismervényt kell felvenni.
(9) Amennyiben a támogatásra jogosult a támogatás odaítélését követően elhalálozik, a tüzelőanyagot a vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozója veheti át a következő sorrendben: házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő, testvér, egymást követő sorrendben. Közeli hozzátartozó hiányában a jogosultság megszűnik.
(10) Abban az esetben amennyiben a kiosztásra rendelkezésre álló tüzelőanyag támogatási keret a kérelmezők számától függően kimerül, a beérkező kérelmeket el kell utasítani.
15/A. §[21]
(1) Konyár Község Önkormányzata, hozzájárulva a tüzelőanyag költségekhez, természetbeni szociális célú tűzifa tüzelőanyag támogatást nyújthat (a továbbiakban: támogatás) a szociálisan rászoruló személyek részére. A támogatásra való jogosultságról a polgármester határozattal dönt.
(2) A szociális rászorultság megállapításánál előnyt élvez:
- aki a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti
aa) aktív korúak ellátására,
ab) időskorúak járadékára,
ac) vagy - tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására - települési támogatásra (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) jogosult előnyt élvezzen,
b) az a család, aki a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő család,
c) nyugdíjellátásra jogosult.
(3) Ingatlanonként egy háztartás részesülhet támogatásban. A (2) bekezdésben meghatározott támogatás jogosultjának a szociális célú tűzifa tüzelőanyag támogatás megítélésének napján a településen kell tartózkodnia, és bejelentett lakóhelyének, tartózkodási helyének is a településen kell lennie.
(4) Háztartásonként legfeljebb 6 q tűzifa biztosítására kerülhet sor.
(5) Konyár Község Önkormányzata a szociális tűzifában részesülőtől ellenszolgáltatást nem kér.
(6) Támogatásban az a háztartás részesülhet, ahol az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 400 %-át.[22]
(7)[23] A támogatás megállapítása iránti eljárás kérelemre indul, melyet 2020. november 25. napjától 2020. december 10. napján 16 óráig lehet benyújtani a Konyári Polgármesteri Hivatalban. 2020. december 10. napján 16 órát követően beadott kérelmek - mint elkésettek - elutasításra kerülnek.
Szociális célú tűzifa a települési támogatáshoz rendszeresített kérelem formanyomtatványon benyújtott kérelemmel igényelhető. A kérelemhez csatolni kell a jövedelem igazolásokat, valamint a (2) bekezdés szerinti jogosultságokat igazoló dokumentumok másolati példányát, amennyiben a jogosultság nem szerepel a Konyári Polgármesteri Hivatal nyilvántartásában.
(8) Az önkormányzat a tűzifa kiosztásáról a megvásárlását követő év február 15. napjáig gondoskodik. A tűzifa kiosztása az önkormányzat által biztosított lakcímre szállítással történik. A szociális célú tűzifa átadás-átvételéről átvételi elismervényt kell felvenni.
(9) Amennyiben a támogatásra jogosult a támogatás odaítélését követően elhalálozik, a tüzelőanyagot a vele közös háztartásban élő közeli hozzátartozója veheti át a következő sorrendben: házastárs vagy élettárs, gyermek, unoka, szülő, nagyszülő, testvér, egymást követő sorrendben. Közeli hozzátartozó hiányában a jogosultság megszűnik.
(10) Abban az esetben amennyiben a kiosztásra rendelkezésre álló tüzelőanyag támogatási keret a kérelmezők számától függően kimerül, a beérkező kérelmeket el kell utasítani.
IV. FEJEZET
SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK
SZEMÉLYES GONDOSKODÁST NYÚJTÓ ELLÁTÁSOK
FORMÁI, BIZTOSÍTÁSUK MÓDJA
16. §.
(1) Konyár Község Önkormányzata a személyes gondoskodást nyújtó ellátások körében az alábbi szociális alapszolgáltatásokat biztosítja
a.) az étkeztetést: az önkormányzat az Szt. 62.§ (1) bekezdése alapján azoknak a szociálisan rászorultak részére akik koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, vagy hajléktalanságuk miatt igazolhatóan az önmaguk, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel étkeztetésükről nem képesek gondoskodni - napi egyszeri meleg étkeztetést biztosít, melyet Konyár Község Önkormányzata szolgáltatási szerződés által biztosít. A szolgáltatási szerződéseket a rendelet 1. számú függeléke tartalmazza.[24] [25].[26]
b.) a házi segítségnyújtást: az önkormányzat az Szt. 63. §-a alapján a szociálisan rászorultak részére, amennyiben rendelkeznek gondozási szükségletet megállapító szakvéleménnyel. A három gondozási körzetet a rendelet 3. számú melléklete tartalmazza.
c.) családsegítést a Konyári Család- és Gyermekjóléti Szolgálat 4133 Konyár, Rákóczi u. 9. sz.) által biztosítja[27]
(2) Konyár Község közigazgatási területén a lakosság részére biztosított egyéb szociális ellátások:
a.) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás,
b.) támogató szolgáltatás,
c.) közösségi ellátás,
AZ ELLÁTÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK MÓDJA
17. §.
(1) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátások igénybevételével kapcsolatos hatáskört a polgármester gyakorolja.
(2) A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátás a családsegítés kivételével kérelemre biztosítható. Amennyiben a kérelmet nem az ellátásra szoruló terjeszti elő, hozzájárulását be kell szerezni. Hozzájárulása hiányában az ellátás nem biztosítható, kivéve az Szt. 93.§. (1-2) bekezdéseiben meghatározott eseteket.
(3) A kérelmet a polgármesternél kell előterjeszteni a 9/1999. (XI.24.) SZCSM. rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon.
(4) Amennyiben a polgármester a kérelmet elutasítja, az igénylő a döntés közlésétől számított 8 napon belül az önkormányzat képviselő-testületéhez fordulhat a döntés felüli vizsgálata érdekében.
(5) A képviselő-testület a polgármesteri döntés felülvizsgálatáról határozattal dönt.
(6) A polgármester és az igénylő az ellátás igénybevétele megkezdésekor az Szt. 94/D §-ában foglaltak figyelembevételével írásbeli megállapodást köt.
(7) Az ellátások biztosítása a kérelem nyújtásának napjától kezdődően engedélyezhetők.
(8) A családsegítés személyes megkeresésre, külön eljárás nélkül történik.
AZ ELLÁTÁS MEGSZÜNTETÉSÉNEK ESETEI ÉS MÓDJAI
18. §.
A polgármester az Szt. 100-102. §-ában meghatározott eseteken túl intézkedik az alapszolgáltatás megszüntetéséről, ha a személyes gondoskodásban részesülő személy
- az ellátás megszüntetését kéri,
- az ellátást előzetes bejelentés nélkül legalább 1 hónapon keresztül nem veszi igénybe,
- [28]
TÉRÍTÉSI DÍJAK
19. §.
(1) [29]
(3) [33]
(4) A szociális étkeztetés térítési díja 520 Ft/adag. Amennyiben az igénylő kiszállítást is igényel, annak díja 30 Ft/alkalom. A térítési díjat a szociális étkezésben részesülő megfizetheti a szociális gondozók közreműködésével, illetve ha egészségi állapota lehetővé teszi személyesen a Konyári Polgármesteri Hivatal pénzügyi ügyintézőjénél előre, minden hónap 8. napjáig. A határidő megváltoztatása a polgármester hatáskörébe tartozik.[34] [35]
V. FEJEZET
KÖZTEMETÉS
20.§
(1) Közköltségen történő eltemetés során a helyben szokásos legolcsóbb szertartás szerint kell eljárni.
(2) A köztemetés költségeinek megtérítése érdekében a Szt-ben biztosított lehetőségek szerinti intézkedést meg kell tenni.
(3) A polgármester az eltemettetésre köteles személyt a köztemetés költségeinek megtérítési kötelezettsége alól részben vagy egészben különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén mentesítheti.
(4) Különös méltánylást érdemlő körülménynek kell tekinteni, ha a temetés költségei a kérelmező mindennapi megélhetésével kapcsolatos kiadások kifizetését lehetetlenné tennék.
VI. FEJEZET
A TÁMOGATÁSOK ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI
21.§
(1) A rendkívüli települési támogatást kivéve valamennyi támogatás feltétele, hogy a kérelmező a rendezett lakókörnyezetet folyamatosan fenntartsa.
(2) Rendezett a lakókörnyezet, ha
a) a kérelmező által életvitelszerűen lakott lakás, vagy ház és az ahhoz tartozó udvar, kert, előkert
aa) tiszta, rendezett,
ab) rendeltetésszerű használhatósága biztosított,
ac) folyamatos tisztítása, hó- és síkosság-mentesítése, pormentesítése, valamint szükség szerinti gyakoriságú fűnyírással, kaszálással történő gyommentesítése biztosított.
ad) területén a higiénés állapotok alapján fertőzésveszély nem áll fenn, és
ae) területén a kérelmező biztosítja a fertőző betegségek és járványok megelőzése érdekében szükséges járványügyi intézkedésekről szóló 18/1998. (VI. 3) NM rendelet 35. § (1) és (2) bekezdésében foglaltakat.
b) a kérelmező által lakott lakásban, vagy házban és az ahhoz tartozó udvaron a szemét gyűjtésére és tárolására rendelkezésre áll a rendeltetésszerűen használt, a hulladékszállítást végző szolgáltató által elfogadott hulladéktároló edény, hulladékszállítási szerződéssel rendelkezik.
c) a kérelmező az általa életvitelszerűen lakott lakás, vagy ház vizes helyiségének, illemhelyének rendeltetésszerű használatát biztosítja, az ingatlan csatorna bekötéssel, vagy szigetelt szennyvíztározóval rendelkezik, annak rendszeres ürítését igazolni tudja
d) a kérelmező által lakott ingatlan előtti járda – járda hiányában egy méter széles területsáv -, a járda melletti zöldsáv úttestig terjedő teljes területe (legfeljebb az épület 10 méteres körzetében) tiszta, rendezett és síkosságtól mentesített
e) a kérelmező a köztisztasággal és a települési folyékony és szilárd kommunális hulladékkal gyűjtésével, elszállításával összefüggő önkormányzati rendeletekben foglaltak betartásra kerülnek.
VII. FEJEZET
HATÁSKÖRI ÉS EGYÉB ELJÁRÁSI SZABÁLYOK
23.§
(1) A Képviselő-testület jelen rendeletben szabályozott rendkívüli települési támogatás és gyógyszertámogatás ügyekkel kapcsolatos hatásköreit a Képviselő-testület Szociális, Kulturális és Oktatási Bizottsága látja el.
(2) [37]
(3) A polgármester hatáskörébe tartozik a köztemetéssel kapcsolatos ügyek elbírálása.
(4) A rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmeknek kizárólag az önkormányzat költségvetésében biztosított keretösszeg rendelkezésre állásig lehet helyt adni.
[38]Záró rendelkezések
24.§
(1) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a hatályba lépést követően indult ügyekben kell alkalmazni.
(2) A rendelet hatálybalépésekor a folyamatban lévő méltányos közgyógyellátás megállapítása iránti ügyekben a 19/2008. (XI. 17.) számú szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény végrehajtásáról önkormányzati rendelet 2015. február 28. napján hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni.
(3) [39]
Konyár, 2015. június 16.
Vig Szilárd Dr. Szabolcsi László
polgármester jegyző
Záradék:
A kihirdetés időpontja: 2015. június 16.
Dr. Szabolcsi László
jegyző
A 13/2015. (VI.16..) önkormányzati rendelet 1. számú melléklete
KÉRELEM
A települési támogatás megállapításához
I. Személyi adatok[40]
A kérelmező személyére vonatkozó adatok:
Neve:…………………………………………………………………………………………….
Születési neve: …………………………………………………………………………………..
Anyja neve: …………………………………………………………………………………......
Születési helye, ideje (év, hó, nap): …………………………………………………………….
Lakóhelye: ………………………………………………………………………………………
Tartózkodási helye: ……………………………………………………………………………..
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ………………………………………………………….
Állampolgársága: ……………………………………………………………………………….
Telefonszáma: …………………………………………………………………………………..
E-mail cím: ……………………………………………………………………………………...
Munkahely és a foglalkozás megnevezése: ……………………………………………………..
Családi állapot:
- Egyedülálló
- házastársával/élettársával együtt élő
A kérelmezővel azonos lakcímen élők száma összesen: ………… fő
A kérelmezővel azonos lakcímen élőkre vonatkozó adatok:
Neve | Születési hely, idő | Rokoni kapcsolat | Foglalkozás | TAJ | |
1. | |||||
2. | |||||
3. | |||||
4. | |||||
5. | |||||
6. |
II. Lakásviszonyok:
A lakásban tartózkodás jogcíme:………………………………………………………………..
A lakás nagysága: …………….. m2
III. Jövedelmi adatok
A kérelmező, valamint a vele közös háztartásban élő személyek havi jövedelme forintban:
A | B | C | |||||
A jövedelem típusa | Kérelmező | A kérelmezővel közös háztartásban élő további személyek | |||||
1. | Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből: közfoglalkoztatásból származó | ||||||
2. | Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó | ||||||
3. | Táppénz, gyermekgondozási támogatások | ||||||
4. | Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások | ||||||
5. | Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások | ||||||
6. | Egyéb jövedelem | ||||||
7. | Összes jövedelem: | ||||||
IV. A kérelmező és a vele egy háztartásban élő vagyoni viszonyai
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat)
tulajdonos neve.............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat)
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat) megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.):
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
4.Termőföldtulajdon (vagy állandó használat) megnevezése:
tulajdonos neve............................................................................................................................
címe……………………..város/község ....................................................... út/utca .......... hsz., alapterülete: .............. m2, tulajdoni hányad ............, a szerzés ideje: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:* ................... Ft.
Egyéb vagyontárgyak
5. Gépjármű
a) tulajdonos neve.........................................................................................................................
személygépkocsi: ............................................ típus: ..............., rendszám: .............., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ................. év.
Becsült forgalmi érték:** ............................... Ft.
b) tulajdonos neve.........................................................................................................................
tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: ....................... típus: ..................., rendszám ................., a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...................... év.
Becsült forgalmi érték:** ........................... Ft.
Megjegyzés:
Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi érékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.
V. Nyilatkozat az igényelni kívánt települési támogatás formájáról
- Rendkívüli települési támogatás megállapítását kérem az alábbi indok alapján:
- Létfenntartást veszélyeztető rendkívüli élethelyzet, időszakosan vagy tartósan létfenntartási gondok,
- Tartós betegség, baleset, orvosi kezelés, várandóság
- Elhunyt hozzátartozó eltemettetése,
- Elemi kár elhárítása,
- Gyermek fogadásának előkészítése, óvodai iskolai nevelés miatti többletkiadás,
- Nyugdíj, járadék, álláskeresési támogatás vagy egyéb rendszeres pénzellátás folyósításáig terjedő ellátatlanság
- Gyógyszertámogatás megállapítását kérem.
- [41]
- Utazási támogatás megállapítását kérem.[42]
Tudomásul veszem, hogy
- a szociális hatáskört gyakorló szerv – az állami adóhatóság útján – ellenőrizheti a kérelemben közölt jövedelmi adatok valódiságát,
- köteles vagyok a feltüntetett adatokban bekövetkezett változást 15 napon belül bejelenteni az eljáró hatóságnak,
- hozzájárulok a kérelemben szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárás során történő felhasználásához.
Nyilatkozom, hogy
- az eljárás megindításáról szóló értesítést nem kérem.
- Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Konyár, ………….. év ………………. hó ……… nap
……………………………………….
kérelmező aláírása
A 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelet 2. számú melléklete
Ellátás megnevezése | Határkört gyakorló megnevezése | Ellátás megnevezése | Hatáskört gyakorló megnevezése | Megjegyzések átmeneti rendelkezések | ||||
2015. február 28-ig | 2015. március 01-jétől | |||||||
aktív korúak ellátása
| jegyző | aktív korúak ellátása
| Járási Hivatal | A Szt. 134.§-a értelmében a jegyző 2015. március 1-jén folyamatban lévő ügyeket március 6-ig darabszintű iratjegyzékkel ellátott átadás-átvételi jegyzőkönyvvel adja át a járási hivatalnak. | ||||
lakásfenntartási támogatás | jegyző | települési támogatás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | A 2015.01.01-jén folyamatban lévő valamint a 2014. 12.13-ét követően benyújtott kérelemre legfeljebb 2015.02.28-ig állapítható meg a támogatás | ||||
adósságkezelési szolgáltatás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | települési támogatás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | 2015.03.01-jt megelőzően megállapított ellátás annak a megállapított időtartamára, vagy annak megszüntetéséig kell nyújtani a 02.28-án hatályos szabályok szerint | ||||
önkormányzati segély | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | rendkívüli települési támogatás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | Az ügyintézési határidő nem került meghatározásra, ezért a Ket. Szabályai az irányadóak (21 nap) | ||||
méltányossági közgyógyellátás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | települési támogatás | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | A 2015.03.01-jét megelőzően megállapított közgyógyellátás tekintetében, valamint a 02.28-án folyamatban lévő ügyekben a jogosultság határozatban megállapított időtartamára, vagy annak megszűnéséig a 02.28-án hatályos rendelkezéseket kell alkalmazni | ||||
köztemetés | Polgármester | köztemetés | Képviselő-testület, de átruházott hatáskörben: bizottság, polgármester, jegyző | Megszüntetésre kerül a törvényi szinten szabályozott polgármesteri hatáskör | ||||
házi segítségnyújtás | polgármester | házi segítségnyújtás | polgármester | |||||
szociális étkeztetés | Polgármester | szociális étkeztetés | polgármester | |||||
A 13/2015. (VI.16.) önkormányzati rendelet 3. számú melléklete
A Képviselő-testület a három házi gondozási körzetet az alábbiak szerint alakítja ki:
I. számú körzet
Ady Endre utca
Debreceni utca
Szabadság utca
Nyárfa utca
Kossuth utca
Széchenyi utca
Galamb utca
Sorompó utca
Sóstói út 22-től 80-ig
Arany János utca
Vásártér utca
MÁV 3-as őrház
II. számú körzet
Kiss utca
Hunyadi utca
Rákóczi utca
Sziget utca
Alsósziget utca
Kék-Kálló utca
Vágóhíd utca
Akác utca
Mély utca
Gáborjáni utca 2-36
Sóstói út 41-101
III. számú körzet
Petőfi utca
Szőlőskert utca
Dózsa György utca
Temető utca
Csillagváros utca
Béke utca
Kert utca
Gáborjáni utca 1-63
Sóstói út 1/A – 39
2 – 20/B
SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
KÖZÉTKEZTETÉS BIZTOSÍTÁSA
I.rész
amely létrejött egyrészről
Konyár Község Önkormányzata
nyilvántartási szám: 728449
adószám: 15728441-2-09
székhely: 4133 Konyár, Rákóczi u. 24.
képviselő: Víg Szilárd polgármester
mint megrendelő, továbbiakban Megrendelő
másrészről
SÁPEX DUETT Kft.
cégjegyzékszám: 09-09-013773
adószám: 14022010-2-09
székhely: 4241 Bocskaikert, Monostori út 17302/6 hrsz.
képviselő :Szabó Péter ügyvezető
mint közétkeztetést biztosító, továbbiakban Szolgáltató
együttesen Felek között a mai napon a következő feltételekkel.
Preambulum
Felek előzetesen rögzítik, hogy Megrendelő „Közétkeztetés biztosítása I. rész” tárgyában beszerzési eljárást folytatott le, mely magába foglalja az -Óvodai étkezés biztosítása (tízórai, ebéd, uzsonna), az- Általános iskolások (alsó tagozatosok) étkeztetése (tízórai, ebéd, uzsonna), az - Általános iskolások (felső tagozatosok) étkeztetése (tízórai, ebéd, uzsonna). Ennek során a SÁPEX DUETT Kft. (4241 Bocskaikert, Monostori út 17302/6 hrsz.) mint az összességében legelőnyösebb ajánlattevő került kihirdetésre nyertes ajánlattevőként, és ennek eredményeképpen létrejött az alábbi szolgáltatási szerződés.
A hivatkozott beszerzési eljárás időpontja: 2019. október 22.
- A szerződés tárgya
Közétkeztetés biztosítása az óvodás, általános iskolás gyermekek számára figyelembe véve a 1997. évi XXXI. törvény 151.§ 21/A.§ (1) bekezdés b) pontját. Az Ajánlattevő saját vagy bérelt főzőkonyhájában előállított (főzött), illetve elkészített hideg-meleg étel előállítására és az Ajánlatkérő ételkiosztó helyszíneire történő, hétfőtől-péntekig tartó kiszállítása.
- Óvodai étkezés biztosítása (tízórai, ebéd, uzsonna)
- Általános iskolások (alsó tagozatosok) étkeztetése (tízórai, ebéd, uzsonna)
- Általános iskolások (felső tagozatosok) étkeztetése (tízórai, ebéd, uzsonna)
II. A feladatellátásra vonatkozó rendelkezések
II.1. Szolgáltató a szerződés melléklete szerinti ajánlatnak megfelelő egységárakon köteles biztosítani a közétkeztetést.
II.2. Megrendelő heti rendszerességgel - megelőző hét szerda 12 óráig - megrendeli írásban Szolgáltatótól a szállítandó mennyiséget. A megrendelés napi módosítási határideje: a teljesítést megelőző nap 11 óra.
II.3. A Szolgáltató köteles az ünnepnapok és ünnepek étkezési szokásait is figyelembe venni.
II.4. Szolgáltató a megrendelt adagokat az étkeztetésben részesülőknek az alábbiak szerint adja át. A megrendelt ételeket a Szolgáltató saját edényzeteiben gépkocsival eljuttatja a Konyári tálalókonyhákra. Az adagok kiosztása a Megrendelő feladata.
II.5. Szolgáltató az adagok átvételét Megrendelő megbízottjával írásban igazoltatja:
- Szolgáltatónak az étkeztetés ellátása során be kell tartani a közétkeztetésre vonatkozó hatályos jogszabályokat.
- Szolgáltató a nyersanyag és tápérték mennyiségének megállapításánál a vendéglátóipari termékek előállításának és forgalomba hozatalának élelmiszerbiztonsági feltételeiről szóló 62/2011. (VI.30.) VM rendelet mellékletében foglaltak szerinti anyaghányadot biztosítja. A Szolgátató felelőssége az ebéden felül a többi étkeztetés (tízórai, uzsonna) előírásoknak megfelelő tápanyagtartalom szerinti megtervezése.
II.6. Szolgáltató – a táplálkozás-egészségügyi előírások megtartása mellett – az étlapváltoztatás jogát fenntartja, melyről megfelelő időben értesíti az étkeztetést igénylő intézményt.
II.7. A Szolgáltatónak az ételek leszállítását a szerződésben meghatározott, illetve a felek által kötelezően elfogadott határidők szerint kell elvégeznie.
II.8. A Szolgáltató teljesítési kötelezettségeinek késedelmes teljesítése folytán a Szolgáltatóra az alábbi szankciók alkalmazandók: Megrendelő késedelmi és meghiúsulási kötbérigényének érvényesítése, vagy a szerződés mulasztás miatti felmondása, és/vagy kártérítési igény támasztása.
II.9. Amennyiben a szerződés teljesítése során bármikor a Szolgáltató számára olyan vis maior körülmény áll elő, amely akadályozza az időben történő teljesítést, úgy a Szolgáltatónak haladéktalanul értesítenie kell erről a Megrendelőt a késedelem tényéről, annak várható elhúzódásáról és okairól, és haladéktalanuk köteles pótolni az ellátást.
II.10. Amennyiben a Szolgáltató elmulasztja a szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését a szerződésben vállalt határidőn (határidőkön) belül, úgy a Megrendelő a szerződésszegésből fakadó egyéb kárrendezésekre vonatkozó igényein túl késedelmi kötbérre jogosult. A késedelmes teljesítés esetén a kötbér mértéke az érkezés tekintetében, minden megkezdett órai késés esetén a késedelmet szenvedett szolgáltatás arányában a szolgáltatási díj napi nettó összegének 1 %-a óránként.
II.11. Megrendelő a kötbért meghaladó kárát is érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltató piaci tevékenységének nyeresége terhére.
II.12. A szerződés teljesítésére vonatkozó jogszabályok minőségi kifogást okozó megsértése, illetve szállítás elmaradása esetén a hibásan teljesített szolgáltatás arányában a szolgáltatási díj nettó összegének 30 % -át, mint meghiúsulási kötbért követelhet a Megrendelő a Szolgáltatótól. Megrendelőnek jogában áll az esedékessé vált kötbért a Szolgáltatói díjból visszatartani.
- Szolgáltatói díj
- Szolgáltató a tárgyhót követő hó 6. napjáig számlát bocsát ki a Megrendelőnek. A számla melléklete az írásos megrendelő egy példánya és az átvétel igazolásának egy példánya (szállítólevél). Megrendelő a számlát 8 banki napon belül átutalással egyenlíti ki a Szolgáltató Sberbank Magyarország Zrt-nél vezetett 14100361-92986249-01000004 számú számlájára.
- Az étkeztetés díja:
Megnevezés | Ajánlati ár Ft/fő/nap+ÁFA az alábbi bontásban nyersanyagnorma + rezsi |
Óvodai 3x étkezés | 350 Ft + 233 Ft + 157 Ft (ÁFA) |
Általános iskola alsó tagozat tízórai | 96 Ft + 64 Ft + 43 Ft (ÁFA) |
Általános iskola alsó tagozat ebéd | 241 Ft + 161 Ft + 108 Ft (ÁFA) |
Általános iskola alsó tagozat uzsonna | 96 Ft + 64 Ft + 43 Ft (ÁFA) |
Általános iskola felső tagozat tízórai | 96 Ft + 64 Ft + 43 Ft (ÁFA) |
Általános iskola felső tagozat ebéd | 251 Ft + 167 Ft + 113 Ft (ÁFA) |
Általános iskola felső tagozat uzsonna | 96 Ft + 64 Ft + 43 Ft (ÁFA) |
III.1. Az étkeztetési díjak - vis maior kivételével - évente egy alkalommal módosíthatók. A Szolgáltató a módosítást a tervezett bevezetést megelőzően legalább 30 nappal köteles kezdeményezni.
- A szerződés tartama.
- Felek a szerződést 2020. január 01. naptól határozott időre kötik 2020. december 31-ig.
- Felek a szerződést közös megegyezéssel, vagy rendes felmondás esetén három havi felmondási idővel szüntethetik meg.
- Felek a szerződést azonnali hatállyal megszűntethetik:
- ha a Szolgáltató elveszíti jogát a szolgáltatás nyújtására,
- ha a Szolgáltató nem tartja be a közétkeztetésre vonatkozó hatályos jogszabályokat, ezért egyeztetésre kerül sor és az 30 napon belül eredménytelen,
- Megrendelő 15 napon túl felszólításra sem egyenlíti ki a számlát Szolgáltató felé.
- Megrendelő ellenőrizheti, illetve tartós minőségromlás (egy hónapon túli) esetén szakértővel ellenőriztetheti a kiszállított ételek minőségét, tápanyagtartalmát.
- Amennyiben a szolgáltatás nyújtása során Szolgáltató részéről az időben történő teljesítés akadályozva van, köteles Megrendelőt haladéktalanul írásban, vagy telefonon értesíteni a késedelem tényéről, annak várható elhúzódásáról és okairól és haladéktalanul köteles pótolni az ellátást.
Szolgáltató kötelezettséget vállal az étkeztetéssel kapcsolatos közegészségügyi szabályok betartására és ellenőrizhetőségére. Ennek érdekében Megrendelő jogosult bármikor az ÁNTSZ útján ellenőriztetni a szolgáltatás körülményeit, minőségi és mennyiségi paramétereit. Szolgáltató elismeri, hogy a teljesítésre vonatkozó jogszabályok szándékos, illetve neki felróható módon való megsértése esetén teljes kárfelelősséggel tartozik Megrendelőnek. Az eseményről jegyzőkönyvet kell felvenni.
- Egyéb rendelkezések
- Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
- A szerződést érintő vitás kérdéseket Felek első sorban egyeztetés útján rendezik. Az egyeztetés eredménytelensége setén Felek kikötik a Debreceni Járásbíróság kizárólagos illetékességét.
Jelen szerződés 4 számozott oldalból álló 4 eredeti példányát Felek átolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írták alá.
Kelt.: Konyár, 2019. november 26.
…………………………………….. ………………………………..
Vig Szilárd Szabó Péter
polgármester ügyvezető
Konyár Község Önkormányzata SÁPEX DUETT Kft.
SZOLGÁLTATÁSI SZERZŐDÉS
KÖZÉTKEZTETÉS BIZTOSÍTÁSA
II. rész
amely létrejött egyrészről
Konyár Község Önkormányzata
nyilvántartási szám: 728449
adószám: 15728441-2-09
székhely: 4133 Konyár, Rákóczi u. 24.
képviselő: Víg Szilárd polgármester
mint megrendelő, továbbiakban Megrendelő
másrészről
SÁPEX DUETT Kft.
cégjegyzékszám: 09-09-013773
adószám: 14022010-2-09
székhely: 4241 Bocskaikert, Monostori út 17302/6 hrsz.
képviselő :Szabó Péter ügyvezető
mint közétkeztetést biztosító, továbbiakban Szolgáltató
együttesen Felek között a mai napon a következő feltételekkel.
Preambulum
Felek előzetesen rögzítik, hogy Megrendelő „Közétkeztetés biztosítása II. rész” tárgyában beszerzési eljárást folytatott le, mely magába foglalja a Szociális ellátást igénybe vevők étkezésének napi 1x-i biztosítását, Szünidei étkezés biztosítását napi 1x (bölcsőde, óvoda, általános iskola, középiskolások, vendég ebéd). Ennek során a SÁPEX DUETT Kft. (4241 Bocskaikert, Monostori út 17302/6 hrsz.) mint az összességében legelőnyösebb ajánlattevő került kihirdetésre nyertes ajánlattevőként, és ennek eredményeképpen létrejött az alábbi szolgáltatási szerződés.
A hivatkozott beszerzési eljárás időpontja: 2019. október 22.
- A szerződés tárgya
Közétkeztetés biztosítása az óvodás, általános iskolás gyermekek számára figyelembe véve a 1997. évi XXXI. törvény 151.§ 21/A.§ (1) bekezdés b) pontját. Az Ajánlattevő saját vagy bérelt főzőkonyhájában előállított (főzött), illetve elkészített hideg-meleg étel előállítására és az Ajánlatkérő ételkiosztó helyszíneire történő, hétfőtől-péntekig tartó kiszállítása.
- Szociális ellátást igénybe vevők étkezésének napi 1x-i biztosítása
- Szünidei étkezés biztosítása napi 1x, az alábbiak szerint: (bölcsődések, óvodások, általános iskolások, középiskolások)
-Vendég ebéd biztosítása
II. A feladatellátásra vonatkozó rendelkezések
II.1. Szolgáltató a szerződés melléklete szerinti ajánlatnak megfelelő egységárakon köteles biztosítani a közétkeztetést.
II.2. Megrendelő heti rendszerességgel - megelőző hét szerda 12 óráig - megrendeli írásban Szolgáltatótól a szállítandó mennyiséget. A megrendelés napi módosítási határideje: a teljesítést megelőző nap 11 óra.
II.3. A Szolgáltató köteles az ünnepnapok és ünnepek étkezési szokásait is figyelembe venni.
II.4. Szolgáltató a megrendelt adagokat az étkeztetésben részesülőknek az alábbiak szerint adja át. A megrendelt ételeket a Szolgáltató saját edényzeteiben gépkocsival eljuttatja a Konyári tálalókonyhákra. Az adagok kiosztása a Megrendelő feladata.
II.5. Szolgáltató az adagok átvételét Megrendelő megbízottjával írásban igazoltatja:
- Szolgáltatónak az étkeztetés ellátása során be kell tartani a közétkeztetésre vonatkozó hatályos jogszabályokat.
- Szolgáltató a nyersanyag és tápérték mennyiségének megállapításánál a vendéglátóipari termékek előállításának és forgalomba hozatalának élelmiszerbiztonsági feltételeiről szóló 62/2011. (VI.30.) VM rendelet mellékletében foglaltak szerinti anyaghányadot biztosítja. A Szolgátató felelőssége az ebéden felül a többi étkeztetés (tízórai, uzsonna) előírásoknak megfelelő tápanyagtartalom szerinti megtervezése.
II.6. Szolgáltató – a táplálkozás-egészségügyi előírások megtartása mellett – az étlapváltoztatás jogát fenntartja, melyről megfelelő időben értesíti az étkeztetést igénylő intézményt.
II.7. A Szolgáltatónak az ételek leszállítását a szerződésben meghatározott, illetve a felek által kötelezően elfogadott határidők szerint kell elvégeznie.
II.8. A Szolgáltató teljesítési kötelezettségeinek késedelmes teljesítése folytán a Szolgáltatóra az alábbi szankciók alkalmazandók: Megrendelő késedelmi és meghiúsulási kötbérigényének érvényesítése, vagy a szerződés mulasztás miatti felmondása, és/vagy kártérítési igény támasztása.
II.9. Amennyiben a szerződés teljesítése során bármikor a Szolgáltató számára olyan vis maior körülmény áll elő, amely akadályozza az időben történő teljesítést, úgy a Szolgáltatónak haladéktalanul értesítenie kell erről a Megrendelőt a késedelem tényéről, annak várható elhúzódásáról és okairól, és haladéktalanuk köteles pótolni az ellátást.
II.10. Amennyiben a Szolgáltató elmulasztja a szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését a szerződésben vállalt határidőn (határidőkön) belül, úgy a Megrendelő a szerződésszegésből fakadó egyéb kárrendezésekre vonatkozó igényein túl késedelmi kötbérre jogosult. A késedelmes teljesítés esetén a kötbér mértéke az érkezés tekintetében, minden megkezdett órai késés esetén a késedelmet szenvedett szolgáltatás arányában a szolgáltatási díj napi nettó összegének 1 %-a óránként.
II.11. Megrendelő a kötbért meghaladó kárát is érvényesítheti a Szolgáltatóval szemben a Szolgáltató piaci tevékenységének nyeresége terhére.
II.12. A szerződés teljesítésére vonatkozó jogszabályok minőségi kifogást okozó megsértése, illetve szállítás elmaradása esetén a hibásan teljesített szolgáltatás arányában a szolgáltatási díj nettó összegének 30 % -át, mint meghiúsulási kötbért követelhet a Megrendelő a Szolgáltatótól. Megrendelőnek jogában áll az esedékessé vált kötbért a Szolgáltatói díjból visszatartani.
- Szolgáltatói díj
- Szolgáltató a tárgyhót követő hó 6. napjáig számlát bocsát ki a Megrendelőnek. A számla melléklete az írásos megrendelő egy példánya és az átvétel igazolásának egy példánya (szállítólevél). Megrendelő a számlát 8 banki napon belül átutalással egyenlíti ki a Szolgáltató Sberbank Magyarország Zrt-nél vezetett 14100361-92986249-01000004 számú számlájára.
- Az étkeztetés díja:
Megnevezés | Ajánlati ár Ft/fő/nap+ÁFA az alábbi bontásban nyersanyagnorma + rezsi |
Szociális ellátást igénylők étkezése | 360 Ft + 240 Ft + 162 Ft (ÁFA) |
Önkormányzati dolgozók étkezése | 360 Ft + 240 Ft + 162 Ft (ÁFA) |
Vendég étkezés | 360 Ft + 240 Ft + 162 Ft (ÁFA) |
Szünidei étkezés bölcsőde, óvoda | 268 Ft + 179 Ft + 121 Ft (ÁFA) |
Szünidei étkezés általános iskola alsó tagozat | 268 Ft + 179 Ft + 121 Ft (ÁFA) |
Szünidei étkezés általános iskola felső tagozat és középiskola | 268 Ft + 179 Ft + 121 Ft (ÁFA) |
III.1. Az étkeztetési díjak - vis maior kivételével - évente egy alkalommal módosíthatók. A Szolgáltató a módosítást a tervezett bevezetést megelőzően legalább 30 nappal köteles kezdeményezni.
- A szerződés tartama.
- Felek a szerződést 2020. január 01. naptól határozott időre kötik 2020. december 31-ig.
- Felek a szerződést közös megegyezéssel, vagy rendes felmondás esetén három havi felmondási idővel szüntethetik meg.
- Felek a szerződést azonnali hatállyal megszűntethetik:
- ha a Szolgáltató elveszíti jogát a szolgáltatás nyújtására,
- ha a Szolgáltató nem tartja be a közétkeztetésre vonatkozó hatályos jogszabályokat, ezért egyeztetésre kerül sor és az 30 napon belül eredménytelen,
- Megrendelő 15 napon túl felszólításra sem egyenlíti ki a számlát Szolgáltató felé.
- Megrendelő ellenőrizheti, illetve tartós minőségromlás (egy hónapon túli) esetén szakértővel ellenőriztetheti a kiszállított ételek minőségét, tápanyagtartalmát.
- Amennyiben a szolgáltatás nyújtása során Szolgáltató részéről az időben történő teljesítés akadályozva van, köteles Megrendelőt haladéktalanul írásban, vagy telefonon értesíteni a késedelem tényéről, annak várható elhúzódásáról és okairól és haladéktalanul köteles pótolni az ellátást.
Szolgáltató kötelezettséget vállal az étkeztetéssel kapcsolatos közegészségügyi szabályok betartására és ellenőrizhetőségére. Ennek érdekében Megrendelő jogosult bármikor az ÁNTSZ útján ellenőriztetni a szolgáltatás körülményeit, minőségi és mennyiségi paramétereit. Szolgáltató elismeri, hogy a teljesítésre vonatkozó jogszabályok szándékos, illetve neki felróható módon való megsértése esetén teljes kárfelelősséggel tartozik Megrendelőnek. Az eseményről jegyzőkönyvet kell felvenni.
- Egyéb rendelkezések
- Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései az irányadók.
- A szerződést érintő vitás kérdéseket Felek első sorban egyeztetés útján rendezik. Az egyeztetés eredménytelensége setén Felek kikötik a Debreceni Járásbíróság kizárólagos illetékességét.
Jelen szerződés 4 számozott oldalból álló 4 eredeti példányát Felek átolvasás után, mint akaratukkal mindenben megegyezőt jóváhagyólag írták alá.
Kelt.: Konyár, 2019. november 26.
…………………………………….. ………………………………..
Vig Szilárd Szabó Péter
polgármester ügyvezető
Konyár Község Önkormányzata SÁPEX DUETT KFT.
Egységes szerkezetbe foglalva: 2016. február 12.
Dr. Gáti Zsuzsa
jegyző
Módosította: 22/2015. (X.09.) számú rendelete. Hatályba lépett: 2015. október 10.
Kiegészítette: 22/2015. (X.09.) számú rendelete. Hatályba lépett: 2015. október 10.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Beillesztette: 4/2016. (II.12.) számú önkormányzati rendelet: Hatályba lépett: Hatályba lépett: 2016. február 13.
Módosította: 17/2015. (VIII.07.) számú rendelete. Hatályba lépett: 2015. augusztus 8.
Módosította: 20/2016. (X. 27.) számú rendelet. Hatályba lépett: 2016. október 28.
Módosította:1/2017. (I. 3.) számú rendelet. Hatályba lépett: 2017. január 04.
Módosította: 8/2017.(II. 23.) számú rendelet. Hatályba lépett: 2017. február 24.
Módosította: 29/2017. (X. 26.) számú rendelet. Hatályba lépett: 2017. október 27.
Módosította a 10/2019. (XI. 04.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2019. november 5.
Beillesztette: 35/2017. (XI. 30.) számú rendelet. Hatályba lépett: 2017. december 1.
Beillesztette: 4/2016. (II.12.) számú önkormányzati rendelet: Hatályba lépett: Hatályba lépett: 2016. február 13.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Beillesztette: 24/2015. (XI.06.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015. november 7.
Módosította: 35/2017. (XI. 30.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. december 1.
Módosította a 14/2018. (X. 18.) számú önkormányzati rendelete. Hatályos: 2018. október 19.-től.
Módosította a 14/2018. (X. 18.) számú önkormányzati rendelete. Hatályos: 2018. október 19.-től.
Módosította a 10/2019. (XI. 04.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2019. november 5-től.
Beillesztette a 15/2019. (XI. 26.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2019. november 27.
Módosította a 12/2020. (XI. 20.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2020. november 21.
Módosította a 12/2020. (XI. 20.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2020. november 21.
Módosította a 26/2017. (VII. 27.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 27.
Módosította a 15/2019. (XI. 26.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2019. november 27.
Módosította a 26/2017. (VII. 27.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 27.
Módosította a 26/2017. (VII. 27.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 27.
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (III. 27.) számú polgármesteri rendelet. Hatályba lépett: 2020.03.28.
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (III. 27.) számú polgármesteri rendelet. Hatályba lépett: 2020.03.28.
Módosította a 26/2017. (VII. 27.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 27.
Módosította a 35/2017. (XI. 30.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2018. január 1.
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (III. 27.) számú polgármesteri rendelet. Hatályba lépett: 2020.03.28.
Hatályon kívül helyezte a 4/2020. (III. 27.) számú polgármesteri rendelet. Hatályba lépett: 2020.03.28.
Módosította a 26/2017. (VII. 27.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 27.
Módosította a 35/2017. (XI. 30.) számú önkormányzati rendelet. Hatályos: 2018. január 1.
Hatályon kívül helyezte a 23/2017. (VII. 04.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2017. július 04.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Módosította: 22/2015. (X.09.) számú rendelete. Hatályba lépett: 2015. október 10.
Hatályon kívül helyezte: 23/2015. (X.28.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2015.október 29.
Beillesztette: 4/2016. (II.12.) számú önkormányzati rendelet: Hatályba lépett: 2016. február 13.
Beillesztette a 15/2019. (XI. 21.) számú önkormányzati rendelet. Hatályba lépett: 2019. november 27.