Aparhant Község Önkormányzata Képviselő-testületének 1/2018. (III.1.) önkormányzati rendelete

az Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2018. 03. 02- 2018. 09. 27

Aparhant Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában, valamint az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében foglalt felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 111. §-ában és az Áht. 23. §-ban foglaltak szerint Aparhant Község Önkormányzata 2018. évi költségvetéséről a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya


1. §


A Rendelet hatálya kiterjed az Aparhant Község Önkormányzatára (továbbiakban: Önkormányzat), valamint az Önkormányzat költségvetésében szereplő költségvetési szervek gazdálkodására.

2. §


(1) Az Önkormányzat költségvetési szervei:

a) önállóan működő költségvetési szerv: Aparhanti Felhőcske Óvoda

b) önállóan működő költségvetési szerv: Községi Önkormányzat Vízműve


(2) Az (1) bekezdésben felsorolt önállóan működő intézmény külön címet alkot.


(3) Az Önkormányzat címrendjét az 1. melléklet tartalmazza.

3. §


(1) Az Önkormányzat 2018. évi költségvetési

a) Bevételi főösszegét 214.157.695,- Ft-ban,

b) Kiadási főösszegét 214.157.695,- Ft-ban állapítja meg.


(2) Az (1) bekezdésben megállapított bevételek forrásonként, kiadások jogcímenkénti megoszlását a rendelet 3. melléklete szerint határozza meg a Képviselő-testület.


(3) Az Aparhanti Felhőcske Óvoda intézmény 2018. évi költségvetésének bevételei és kiadási főösszegét 23.075.000,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.


(4) A Községi Önkormányzat Vízműve intézmény 2018. évi költségvetésének bevételei és kiadási főösszegét 23.700.000,- Ft-ban állapítja meg a képviselő-testület.

I. Költségvetési bevételek és kiadások


4. §


(1) Az Önkormányzat kiadásait és bevételeit jogcímenként a rendelet 2. melléklete, a működési célú, valamint a felhalmozási célú bevételek és kiadások mérlegét a rendelet 2.1. és 2.2. melléklete tartalmazza.


(2) Az Önkormányzat költségvetési szerveinek előirányzat-csoportonkénti és kiemelt előirányzatonkénti bevételeit és kiadásait bontásban a rendelet 4.1.-4.5. melléklete tartalmazza.


(3) Az Önkormányzati intézmény az Aparhanti Felhőcske Óvoda bevételeit és kiadásait a rendelet 4.6. melléklete tartalmazza.


(4) Az Önkormányzati intézmény a  Községi Önkormányzat Vízműve bevételeit és kiadásait a rendelet 4.7. melléklete tartalmazza.


(5) Az Önkormányzatot megillető állami támogatás összegét az 5. melléklet tartalmazza.


(6) Az Önkormányzat beruházási felhalmozási kiadásai és felújításai és felújítási kiadásait a 6-7 melléklet részletezi.


(7) Az Önkormányzat működésre átvett pénzeszközeit, támogatásra átvett bevételeit, továbbá a az Önkormányzat működésére átadott pénzeszközeit, támogatásértékű kiadásait a rendelet 8. melléklet mutatja be.


(8) Az Önkormányzat által beszedett adóbevételeket a 9. melléklet tartalmazza.


(9) Jelen rendelet az Áht. 24 § (4) bekezdésében foglaltak alapján tájékoztató jelleggel kerül bemutatásra:

a) az önkormányzat előirányzat-felhasználási terve a 10. melléklet szerint

b) az önkormányzat többéves kihatással járó döntései a 11. melléklet szerint

c) az önkormányzat közvetett támogatásai 12. melléklet szerint

Létszám és bérgazdálkodás


5. §


(1) Aparhant Község Önkormányzata Képviselő-testülete a Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők illetményalapját 2018. évben 43.700 forintban állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület a köztisztviselőket – ideértve a polgármestert is – megillető cafetéria-juttatás éves keretösszegét a rendszeres személyi juttatások előirányzata terhére, bruttó 200.000 Ft-ban határozza meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő közterheket is magában foglalja.


(3) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva az intézmény részére engedélyezett létszám (álláshely) keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok


6.§


Az Önkormányzat költségvetési szerveinek elemi költségvetését a Polgármester hagyja jóvá az önkormányzat költségvetési rendeletének elfogadását követő 10 napon belül.

7. §


(1) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert az esedékes bevételek beszedésére, illetve a kiadások teljesítésére. A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, és az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.


(2) Az Önkormányzat rendeletében szereplő bevételi és kiadási előirányzatok, valamint a költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai az Áht. 34. § (1)-(2) bekezdésében foglaltak szerint módosíthatóak, átcsoportosíthatóak.

8. §


(1) A Képviselő-testület kizárólagos hatáskörébe tartozik a költségvetési rendelet módosítása az Áht. 34.§ (4) bekezdésében foglaltak szerint.


(2)  Aparhant Község Önkormányzat nevében kötelezettséget csak a polgármester, vagy az általa felhatalmazott személy vállalhat.


(3) Aparhant Község Önkormányzata, az Aparhanti Felhőcske Óvoda, valamint a Községi Önkormányzat Vízműve gazdálkodási feladatait a Kakasdi Közös Önkormányzati Hivatal Aparhanti Kirendeltsége látja el.

9. §


A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy az általános tartalék felett 200.000,- Ft-os azaz kettőszázezer forintos értékhatárig rendelkezzen, melyről a soron következő ülésen a képviselő-testületet tájékoztatni köteles.

Záró és átmeneti rendelkezések


10. §


A Rendelet kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit 2018. január 1. napjától kell alkalmazni.


Aparhant, 2018. február 28.



                          Csóka Attila                                                dr. Dobai Sándor

                         polgármester                                                         jegyző


Záradék:

A rendelet 2018. március 01. napján kihirdetésre került.



                                                                                                 dr. Dobai Sándor

                                                                                                           jegyző


Mellékletek