Damak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014. (X.22.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
Hatályos: 2014. 10. 23- 2015. 04. 30Damak Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2014. (X.22.) önkormányzati rendelete
A szervezeti és működési szabályzatról
2014-10-23-tól 2015-05-01-ig
Damak Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 53. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32.cikk (1) bekezedés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Az önkormányzat hivatalos megnevezése, székhelye
1. §
(1) Az Önkormányzat hivatalos megnevezése:
Damak község Önkormányzata
Székhelye, címe:
3780 Damak, Szabadság út 35.
(2) Az Önkormányzat képviselő-tetületének elnevezése:
Damak községi Önkormányzat Képviselő-testülete
Székhelye, címe:
3780 Damak, Szabadság út 35.
A képviselő-testület átruházott hatáskörei
2.§
Képviselő-testület a szociális igazgatásról és a szociális, gyermekvédelmi ellátások helyi szabályairól szóló 2/2014.(I.30.) önkormányzati rendelete 8.§-ban szabályozott ellátások tekintetében hatáskörét a polgármesterre ruházza át.
Az ülés összehívása, vezetése, tanácskozási rendje.
A tanácskozás rendjének fenntartása
3.§
( 1 ) A képviselő - testület évenként hat ülést tart.
( 2 ) Az ülés helye: Borsodsziráki Közös Önkomrányzati Hivatal Damaki Kirendeltsége Damak, Szabadság út 35.
(3) A munkatervben nem szereplő ülés rendkívüli ülésnek minősül.
(4) Rendkívüli ülés összehívását a polgármesternél írásban kell kezdeményezni az ülés időpontjára és napirendjére vonatkozó javaslattal együtt, az ülés tervezett időpontja előtt legalább 5 nappal.
(5) A polgármester a (4) bekezdésben foglalt eseten kívül rendkívüli ülést hívhat össze szükség szerint a feladatok jellegétől és nagyságától függően.
(6) A (4) bekezdés szerint kezdeményezett testületi ülést 15 napon belül hívja össze a polgármester.
(7) A polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén az Ügyrendi Bizottság elnöke gondoskodik a képviselő - testület ülésének összehívásáról, vezetéséről.
(8) Az írásbeli meghívót és előterjesztéseket az érdekeltek részére az ülést megelőzően legalább 5 nappal korábban kell kiküldeni.
(9) A meghívó tartalmazza:
a) az ülés helyét, kezdési időpontját,
b) a javasolt napirendeket, elõterjesztők nevét.
4. §
(1) Az önkormányzati ülések időpontjáról, helyéről és napirendjéről a lakosságot közhírré tétel útján, az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel kell értesíteni.
(2) A nyilvános testületi ülésen résztvevõ állampolgárok hozzászólási idõtartama testületi döntés alapján korlátozható.
5. §
Az önkormányzati ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni a munkatervben szereplő napirendekhez tartozó előadókat, meghívottakat.
6. §
A képviselő - testület a polgármester előterjesztése alapján dönt:
a) a napirendről,
b) a lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló jelentés elfogadásáról,
c) az előző ülést követő fontosabb eseményekről, intézkedésekről adott tájékoztatók, beszámolók elfogadásáról.
7. §
(1) A polgármester az elfogadott napirendeknek megfelelően az egyes előterjesztések felett külön - külön vitát nyit.
(2) Az írásbeli előterjesztést az előadó a vita megnyitása elõtt szóban tömören kiegészítheti úgy, hogy ne ismételje az elõterjesztésben foglaltakat.
(3) Az előadóhoz a képviselők és tanácskozási joggal meghívottak kérdéseket intézhetnek, amelyekre a vita előtt válaszolnia kell.
8. §
(1) A vita során a polgármester határozza meg a hozzászólások sorrendjét.
(2) A vita lezárására vagy a hozzászólások idõtartamának korlátozására a testület bármely tagja javaslatot tehet. Az indítvány felett a testület vita nélkül határoz.
(3) A vita lezárása után a napirendi pont előadója szükség esetén reagálhat a hozzászólásokra.
(4) A döntéshozatal előtt bizottság elnöke és a jegyző felszólalási jogot kaphat, amennyiben a döntést illetõen észrevételt kíván tenni.
(5) A polgármesteri összefoglalónak a vita lényegét tömören összegeznie kell, melyben érdemben térjen ki az előterjesztéstől eltérő véleményekre, a döntést érintő valamennyi
felvetésre.
9. §
(1) A tanácskozás rendjének fenntartása a polgármester feladata.
(2) Ez irányú jogosítványai :
a) figyelmezteti azt a hozzászólót, akinek a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő megfogalmazása.
b) rendre utasíthatja azt, aki a képviselő - testülethez méltatlan magatartást tanúsít.
c) figyelmezteti azt a ülésen jelenlévő állampolgárt, aki a tanácskozást magatartásával zavarja. Ismételt rendzavarás esetén a terem elhagyására kötelezheti.
d) ha a rendzavarás a tanácskozás folytatását lehetetlenné teszi a polgármester javaslatára képviselő - testület az ülést határozott időre félbeszakíthatja. Ebben az esetben az ülés csak újabb polgármesteri összehívásra folytatódhat.
A képviselő-testület,
az önkormányzati képviselőkre vonatkozó magatartási szabályok
10. §
(1) Damak község Önkormányzat képviselő - testületének tagjai: 4 fõ települési képviselő és a polgármester. A Képviselő-testület tagjainak névsorát e rendelet 1. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő köteles
a) tevékenyen részt venni a képviselő - testület munkájában,
b) olyan magatartást tanúsítani, amely méltóvá teszi a közéleti tevékenységre, a választók bizalmára,
c) felkérés alapján részt venni a testületi ülések elõkészítésében, különböző vizsgálatokban,
d) írásban vagy szóban bejelenteni, ha a képviselő - testület vagy bizottságának ülésén illetve egyéb megbízatásának teljesítésében akadályoztatva van,
e) kapcsolatot tartani a választópolgárokkal, a különböző önszerveződő közösségekkel,
(3) A képviselő a jogszabályi előírásoknak megfelelően köteles megtartani a tudomására jutott állami és szolgálati titkot, a személyi adatok védelmére vonatkozó szabályokat.
(4) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén –közeli hozzátartozójára is kiterjedően - bejelenteni személyes érintettségét.
(5) A személyesen érintett képviselő –érintettségének jelzése mellett bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
(6)A személyes érintettség bejelentésére vonatkozó kötelezettség elmulasztásának kivizsgálására –annak ismertté válását követően azonnal –a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat - és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.
(7) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(8) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
11. §
A képviselõt megilletõ tiszteletdíj és egyéb juttatások rendjét külön rendelet szabályozza.
A nyilvánosság biztosítása
12.§
A képviselő-testület működésének nyilvánosságát hivatalos honlap működtetése útján biztosítja.
Az önkormányzat hivatalos honlapjának címe: http://www.damak.hu/
A képviselő-testületi ülés előkészítése
13.§
(1) A képviselő - testület éves munkaterv alapján végzi tevékenységét.
(2) Az éves munkatervet a polgármester iránymutatása alapján a jegyző állítja össze, és azt a polgármester terjeszti a testület elé.
(3) A testület és a bizottság munkatervének összhangjáról a polgármester gondoskodik.
(4) A polgármester a munkaterv összeállításához javaslatot kérhet
a) a települési képviselőktől,
b) közszolgáltatást nyújtó szervezetek vezetőitől,
c) a helyi civil szervezetektől.
(5)A munkaterv tartalmazza:
a) az ülések tervezett idõpontját,
b) az ülések várható napirendjét
c) a napirend előkészítésében részt vevõ szerveket, személyeket,
d) a napirendek elõadóit,
e) a közmeghallgatás idõpontját,
f) a napirendi pontok elõkészítésével, az ülések lebonyolításával kapcsolatos szervezési feladatokat.
(6) A munkatervet meg kell küldeni:
a) a települési képviselőnek,
b) a munkatervben érintett előadóknak.
Az előterjesztések tartalmi, formai követelmények
14. §
(1) Előterjesztést kell készíteni azon napirendek esetében, amelyhez a képviselő – testület döntése szükséges.
(2) A képviselõ - testülethez előterjesztést nyújthat be:
a) a települési képviselő
b) a polgármester
c) a képviselő - testület bizottsága
(3) Kizárólag írásban készülhet előterjesztés az alábbi ügyekben:
a) önkormányzati rendeletalkotás,
b) intézmény alapítása, átszervezése, megszüntetése,
c) helyi népszavazás kiírása,
d) munkaprogram, munkaterv,
e) a képviselő - testület által meghatározott értékhatár feletti hitelfelvétel, kötvénykibocsátás, alapítványrendelés,
f) társulások létrehozása, csatlakozás társulásokhoz, társulásból való kilépés,
g) PTK-ból eredő jogügyletek,
h) önkormányzati vállalkozásokkal kapcsolatos ügyek,
i) valamennyi határozati javaslat,
j) lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról szóló beszámoló.
15. §
(1) Az előterjesztésnek általában két részbõl kell állnia.
(2) Az első részben
a) a tárgyat pontosan meg kell határozni,
b) meg kell jelölni, hogy a képviselő - testület korábban foglalkozott - e a témával, ha igen milyen határozatot hozott.
c) értékelni kell, hogy a korábbi határozat hogyan került végrehajtásra, milyen intézkedések történtek végrehajtása érdekében,
d) az előterjesztésből ki kell tűnnie az elõkészítő, összehangoló munkának, az esetleges eltérő véleményeknek,
e) fel kell tüntetni mindazokat a körülményeket, amelyek indokolják a döntés szükségességét,
f) az előterjesztés készítői érdemben terjesztik a testület elé az előkészület alakalmával felmerült nézeteket, a mellettük és ellenük szóló érvekkel együtt, hogy a testület ezek ismeretében hozhassa meg döntését.
(3) Az előterjesztés második része a határozati javaslat
a) a határozati javaslat csak egyértelműen megfogalmazott rendelkező részből állhat, indokolást nem tartalmazhat,
b) ne ismételje meg más szervek jogszabályi előírásait,
c) tartalmazza a végrehajtásért felelős személy nevét, a végrehajtás határidejét,
d) a végrehajtás határidejére vonatkozóan folyamatos vagy naptár szerinti megjelölést használhat, de folyamatos határidő esetén is meg kell jelölni az idõközönkénti beszámolási kötelezettség idõpontjait.
16. §
Az írásos előterjesztéseket az ülést megelőzően legalább 8 nappal korábban kell polgármester részére megküldeni.
A döntéshozatali eljárás, a szavazás módja
17. §
(1) A képviselő - testület döntéseit nyílt szavazással - kézfelemeléssel - hozza.
(2) A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben szabályozott titkos szavazás borítékba helyezett szavazólapon külön helyiség és urna igénybevételével történik.
(3) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza :
a) a szavazás helyét, napját,
b) a szavazatszedő bizottság tagjainak nevét és tisztségét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket,
d) a szavazás eredményét.
(4) Név szerinti szavazás esetén a képviselők névsor szerint „igen” „nem” „tartózkodom” nyilatkozattal szavaznak.
18. §
(1) Rendelet alkotását kezdeményezheti:
a) a polgármester
b) a képviselő
c) a képviselő - testület bizottsága
d) a jegyző
(2) A rendeletalkotással kapcsolatos kezdeményezést a polgármesternél kell benyújtani.
(3) A polgármester - az illetékes bizottság és a hivatal bevonásával megvizsgálja kezdeményezést, majd a tervezetet a képviselő - testület elé terjeszti.
(4) A szakmai elõkészítés minden esetben a jegyző feladata.
(5) A tervezetek érdemi vitája előtt, amennyiben szükséges a testület közmeghallgatást is tarthat.
19. §
(1) Az önkormányzati rendeletet az önkormányzat hirdetőtábláján történő kifüggesztés útján ki kell hirdetni.
(2) A jegyző feladata folyamatosan figyelemmel kísérni az önkormányzati rendeletek idõszerűségét és javaslatot tenni az elavult rendeletek hatályon kívül helyezésére, és szükség esetén javasolni új rendelet megalkotását.
20. §
(1) Az önkormányzati rendeletek végrehajtásáról a polgármester tájékoztatást ad a képviselő - testületnek.
(2) A képviselő - testület egyes rendeletek hatályosulását bizottsága utján ellenőrizheti.
(A hatályos önkormányzati rendeletek gyüjteményét a 2. függelék tartalmazza)
A határozathozatal
21. §
(1) Döntések előtt ellenőrizni kell a határozatképesség meglétét.
(2) Határozatképtelenség miatt elmaradt képviselő - testületi ülést 14 napon belül ugyanazon napirendek megtartásával össze kell hívni.
(3) A polgármester az előterjesztésben szereplő és a vita során elhangzott határozati javaslatokat egyenként bocsátja szavazásra, úgy hogy elõbb a vita során elhangzott módosító és kiegészítő, majd az elõterjesztésben szereplő határozati javaslat felett kell dönteni.
22. §
Minősített többség szükséges a helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott eseteken kívül:
a) képviselõ - testület hatáskörének átruházásához,
b) sürgősségi indítvány elfogadásához,
c) Hitel felvételhez, önkormányzati tulajdonban lévő vagyon értékesítéséhez, megterheléséhez,
d) Társasági jog hatálya alá tartozó vállalkozások társasági szerződésébe foglalt rendelkezések meghatározásához.
A képviselő - testület jegyzőkönyve
23. §
(1) A jegyzőkönyv tartalmazza a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló törvényben meghatározottakon kívül:
a) az ülésről távolmaradt képviselők nevét, távolmaradásuk okát
b) napirendi pontonként az előadók nevét, a felszólalók nevét, mondanivalójuk lényegét,
c) az elhangzott bejelentéseket, interpellációkat és kérdéseket, valamint az azokkal kapcsolatos válaszokat.
(2) A jegyzőkönyv mellékletei:
a) a meghívó,
b) az elõterjesztések,
c) a rendelet, valamint határozattervezetek egy-egy példánya,
d) a jelenléti ív,
e) az írásban benyújtott hozzászólás.
24. §
A polgármester vagy a képviselők egynegyed részének indítványára a testületi ülés egészérõl vagy egy-egy napirendjéről szó szerinti jegyzőkönyvet kell készteni.
25. §
A rendeletek, határozatok nyilvántartásának vezetéséről a jegyző gondoskodik.
26. §
A testületi ülések jegyzőkönyvei - a zárt ülésről készült jegyzőkönyvek kivételével - a közös önkormányzati hivatalb munkaidőben megtekinthetők.
Lakossági fórumok, közmeghallgatás
27. §
(1) Képviselő - testület a lakossággal való közvetlen kapcsolattartás érdekében évente egy alkalommal falugyűlést szervez.
(2) A falugyűlés idõpontját a testület határozza meg.
(3) A falugyűléssel egyidõben „Közmeghallgatást” is kell tartani.
(4) A falugyűlés helyérõl, idejéről, napirendjéről a lakosságot a helyben szokásos módon
tájékoztatni kell.
28. §
Közmeghallgatást a képviselő - testület külön is elrendelhet egy-egy nagyobb horderejű, a
lakosság szélesebb rétegét érintő kérdésben.
29. §
Képviselő - testület a közmeghallgatáson elhangzott hozzászólásokat értékeli és kijelöli azt a személyt, aki a szükséges intézkedést előkészíti
A helyi népszavazás, népi kezdeményezés
30. §.
A képviselõ - testület a helyi népszavazás és népi kezdeményezés eljárását és feltételeit önkormányzati rendeletben szabályozza.
A polgármester, alpolgármester és jegyző
31. §
(1) A polgármester tisztségét főállásban tölti be.
(2) A polgármester helyi önkormányzatokról szóló törvényben szabályozott feladatin túl ellátja a következő feladatokat:
a) Biztosítja az önkormányzat demokratikus működését, széles körű nyilvánosságát.
b) Feladata a településfejlesztés, a közszolgáltatások szervezése.
c) Segíti a települési képviselők, bizottságok munkáját.
d) Együttműködik a társadalmi szervezetekkel, különösen a lakosság önszerveződő közösségeivel.
32. §
A polgármester kötelező fogadó órája heti 2 óra , hétfői napokon 8.30 órától 1030óráig.
33. §
(1) A képviselő-testület saját tagjai közül egy alpolgármestert választ.
(2) Az alpolgármester társadalmi megbízatásban tölti be tisztségét.
A jegyző
34. §
(1) A jegyző a helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott feladatain túl
a) Rendszeresen tájékoztatást ad a képviselő - testületnek, bizottságnak, a polgármesternek az önkormányzat munkáját érintő jogszabályokról.
b) A polgármester irányításával elõkészíti a képviselő – testület és a bizottsága elé kerülő előterjesztéseket.
c) Tájékoztatja a képviselő - testületet a hivatal munkájáról és az ügyintézésről.
d) Szervezi a jogi felvilágosító munkát.
e) Gondoskodik a hivatali dolgozók rendszeres továbbképzéséről.
f) Igény szerint segíti a települési önszerveződő közösségek tájékoztatását.
g) Gondoskodik az SZMSZ függelékeinek folyamatos előkészítésérõl, vezetéséről, kiegészítéséről.
(2) Amennyiben a jegyző úgy ítéli meg, hogy az önkormányzat döntése, működése jogszabályt sért, abban az esetben haladéktalanul, de legkésőbb a jogsértés észlelését követő képviselő-testületi ülésen köteles ezt jelezni a képviselő-testület felé.
A Borsodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal
35. §
(1) A képviselő - testület Borodsziráki Közös Önkormányzati Hivatal elnevezéssel egységes hivatalt hoz létre.
(2) A Közös Önkormányzati hivatal belső szervezeti felépítését, feladatkörét, ügyfélfogadási rendjét a hivatal Szervezeti és Működési szabályzata tartalmazza.
(3) A hivatal működéséhez szükséges előirányzatokat, működési fenntartási költségeket, felhasználható bérkeretet a Közös Önkormányzati Hivatal létehozásáról szóló megállapodás alapján, Borsodszirák Községi önkormányzat költségvetési rendelete tartalmazza.
(4) A Közös Önkormányzati Hivatal létszámát, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a hivatal szervezeti és működési szabálytzata tartalmazza.
A képviselő - testület bizottsága
36. §.
(1) Az Ügyrendi Bizottság 4 fő képviselő tagból áll. Tagjainak névsorát e rendelet 3. függeléke tartalmazza.
(2) A képviselő-testület meghatározott feladatkörök ellátására ideiglenes ( ad hoc) bizottságot
hozhat létre. Az ideiglenes bizottság elnöke minden esetben képviselő lehet.
37. §
(1) A bizottság tevékenységéről évente legalább egy alkalommal beszámol a képviselő -
testületnek.
(2) A bizottság éves munkaterv alapján végzi tevékenységét, amelyet tájékoztatás céljából a képviselő-testületnek bemutat.
(3) A bizottság ülését a bizottság elnöke hívja össze és vezeti.
(4) Az elnök köteles összehívni a bizottságot a képviselő-testület határozatára.
38. §
(1) Az Ügyrendi Bizottság álalános feladatai:
a) a képviselő-testület munkatervéhez javaslattétel,
b) előterjesztés vagy önálló indítvány soron kívüli tárgyalásának kezdeményezése,
c) bizottsági ajánlástétel,
e) mindazoknak a feladatoknak az ellátása, amelyeket törvény vagy az Önkormányzat a kötelezően létrehozandó bizottság hatáskörébe utal.
f) önkormányzati képviselők, a polgármester, az alpolgármester és hozzátartozóik vagyonnyilatkozatának nyilvántartása, ellenőrzése
g) önkormányzati képviselők összeférhetetlenségi és méltatlansági ügyeinek kivizsgálása,
h) összeférhetetlenség és méltatlanság megállapításának kezdeményezése
i) a vagyonnyilatkozattal kapcsolatos eljárás eredményéről a bizottság tájékoztatja a soron következő ülésen a képviselő- testületet.
j) a település szociális és egészségügyi helyzetének figyelemmel kísérése
l) mindazoknak a hatásköröknek az ellátása, amelyeket törvény vagy az önkormányzat a bizottság hatáskörébe utal.
Az önkormányzat feladat- és hatáskörei
39. §
Az Önkormányzat a kötelezően előírt feladatait az alábbi módon látja el:
a) A közművelődés szervezése a művelődési házban történik, a könyvtári ellátást feladatellátási szerződés útján a II. Rákóczi Ferenc Megyei Könyvtár biztosítja.
b) A családsegítő és gyermekjóléti szolgáltatás, szociális étkeztetés, és a házi segítségnyújtás a Boldva Körzeti Szociális és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás útján biztosított.
c) Az önkormányzat gondoskodik a kezelésében lévõ út és járda, a közterületek és a ravatalozó karbantartásáról.
d) Biztosítja a község közterületein a közvilágítást az ÉMÁSZ szolgáltató által.
e) Vezetékes ivóvíz rendszert a Borsodvíz Zrt. üzemelteti.
f) Hulladék gyűjtési szállítási kötelező közszolgáltatást a ZV Zöld Völgy Közszolgáltató Nonporfit Kft-vel kötött közszolgáltatási Szerződés alapján biztosítja.
g) Szenyvízelvezetés és tisztítás közszolgáltatást a 9 település tulajdonában lévő hálózat bérbeadása útján, az Észak-magyarországi Regionális Vízművek végzi.
h) A különböző pénzbeni és természetbeni szociális alapellátást a jogszabályokban foglaltaknak megfelelően bizotsítja.
40. §
(1) Az önként vállalt feladatokat az éves költségvetésben, fedezet biztosításával dönti el.
(2) Nem kötelezõ feladatellátás keretében támogatja az egyház tevékenységét.
41. §
(1) A képviselő-testület a következő társulásokban vesz részt:
a) Edelényi Kistésrség Többcélú Kistérségi Társulása.
b) Boldva Körzeti Szociáli s és Gyermekjóléti Intézményfenntartó Társulás.
c) ZV Zöld Völgy Közszolgáltató Nonprofit Kft.
d) Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezlési Önkormányzati Társulás
(2) A társulások létrehozását, működési rendjét a társulás létrehozásáról szóló együttműködési megállapodás tartalmazza.
Az önkormányzat költségvetése, vagyona
42. §
A költségvetési rendelet megalkotása - a költségvetési törvény által előirt részletezésben az államháztartásról szóló törvény rendelkezéseit betartva – egy frodulóban történik.
43. §
A képviselő - testület vagyonát és a vagyonával való rendelkezés szabályait önkormányzati rendeletben állapítja meg.
44. §
Az önkormányzat és költségvetési szerveinek ellenőrzését belső ellenőr útján látja el, Réti Nagy László Pálné egyéni vállalkozó által, külön szerződésben meghatározottak szerint.
45. §
(1) A rendelet a kihirdetését követő napon hatályba.
(2) Hatályát veszti: Damak községi Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2012.(II.07) önkormányzati rendelete.
Baranyay Barnabás Némethné Fodor Szilvia
polgármester jegyző