Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének 20/2015. (V. 28.) önkormányzati rendelete

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatalának szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről

Hatályos: 2015. 10. 28- 2017. 01. 27

Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés a) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 67.§ (1) bekezdés b) valamint d) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján az alábbi rendeletet alkotja:

1.§


A Polgármesteri Hivatal


A Mötv. 84. § (1) bekezdése értelmében a helyi önkormányzat képviselő-testülete az önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatok ellátására polgármesteri hivatalt hoz létre, melyet a 81. § (1) bekezdésének c) pontja alapján a jegyző vezet, s ennek keretein belül gondoskodik az önkormányzat működésével kapcsolatos feladatok ellátásáról.

2.§


A hivatal megnevezése, székhelye


(1) A hivatal megnevezése:


Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatal


(2) A hivatal székhelye:


1173 Budapest, Pesti út 165.

3.§


A hivatal szervezeti felépítése


A Képviselő-testület hivatalon belül a szükséges munkamegosztás céljából az alábbi egységeket hozza létre:


(1) A Polgármesteri Irodát, s ezen belül:

  • Polgármesteri Titkárságot
  • EU Programirodát
  • Főépítészetet
  • Sajtó és kommunikációt
  • Közrendvédelmi Csoportot
  • Szociális és Egészségügyi Csoportot
  • Oktatási és Művelődési Csoportot.



(2) Jegyzői Irodát, s ezen belül:

  • Jegyzői Titkárságot
  • Iktatót
  • Gondnokságot
  • Képviselő-testületi Csoportot
  • Humán Csoportot
  • Igazgatási Csoportot
  • Építéshatósági Csoportot
  • Ügyfélszolgálati Csoportot.


(3) A Gazdasági Irodát az alábbi csoportbontásban:

  • Pénzügyi és Számviteli Csoport
  • Adócsoport.


(4) A Városüzemeltetési Irodát az alábbi csoportbontásban:

  • Mélyépítési és Környezetvédelmi Csoport
  • Magasépítési Csoport.


(5) A Vagyonkezelői Irodát az alábbi csoportbontásban:

  • Ingatlangazdálkodási Csoport
  • Ingatlankönyvelési Csoport.


(6) A Belső Ellenőrzést.


(7) Az Informatikát.

4.§


A hivatal munkarendje


(1) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal munkarendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Hétfő

8:00 órától

18:00 óráig

Kedd

8:00 órától

16:30 óráig

Szerda

8:00 órától

16:30 óráig

Csütörtök

8:00 órától

16:30 óráig

Péntek

8:00 órától

12:30 óráig



(2) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a Polgármesteri Iroda Közrendvédelmi Csoportjának közterület-felügyelői változó munkarendben látják el feladatukat.


(3) A Képviselő-testület az (1) bekezdésben foglaltaktól eltérően a Polgármesteri Iroda Közrendvédelmi Csoportja birtokvédelmi ügyintézőinek munkarendjét a következők szerint állapítja meg:


Hétfő

13:00 órától

17:30 óráig

Péntek

8:00 órától

12:00 óráig



(4) A birtokvédelmi ügyintézők nem tartanak telefonos ügyfélfogadást.

5.§


Az ügyfélfogadás rendje


(1) A Képviselő-testület az Ügyfélszolgálati Csoport ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Hétfő

8:00 órától

18:00 óráig

Kedd

8:00 órától

16:00 óráig

Szerda

8:00 órától

16:00 óráig

Csütörtök

8:00 órától

16:00 óráig

Péntek

8:00 órától

12:00 óráig



(2)[1] A Képviselő-testület a Zrínyi Miklós Általános Iskolába kihelyezett ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Kedd

8:00 órától

12:00 óráig



(3)[2] A Képviselő-testület a Rákoskerti Művelődési Házba kihelyezett ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Csütörtök

8:00 órától

12:00 óráig



(4) A Képviselő-testület a Csekovszky Árpád Művelődési Házba kihelyezett ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Kedd

8:00 órától

16:00 óráig



(5) A Képviselő-testület a Rákoshegyi Közösségi Házba kihelyezett ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Hétfő

8:00 órától

18:00 óráig



(6) A Képviselő-testület a Rákoscsabai Közösségi Házba kihelyezett ügyfélszolgálat ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Csütörtök

8:00 órától

16:00 óráig



(7) A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal – (1)-(5) bekezdésekben nem nevesített – szervezeti egységeinek ügyfélfogadási rendjét az alábbiak szerint állapítja meg:


Hétfő

13:00 órától

18:00 óráig

Szerda

8:00 órától

16:00 óráig

Péntek

8:00 órától

12:00 óráig



(8) Az Országgyűlési Képviselők választásakor, a helyi önkormányzati képviselők és polgármesterek, valamint a helyi nemzetiségi önkormányzatok tagjainak választásakor - az időközi választásokra egyaránt kiterjedően -, illetve az országos és helyi népszavazás esetében a szavazást követő munkanapon az ügyfélfogadás szünetel.

6. §


A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata


A Képviselő-testület a Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyásával kapcsolatos hatáskörét a polgármesterre ruházza át.

7.§


Vegyes és Záró rendelkezések


(1) E rendelet 2015. május 29. napján lép hatályba.


(2) E rendelet hatályba lépésének napjával hatályát veszti Budapest Fõváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Polgármesteri Hivatalának szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről szóló 25/1996. (V. 17.) számú rendelete.



Budapest, 2015. május 28.



                          Dr. Rúzsa Ágnes s.k.                                           Riz Levente s.k.
                                    jegyző                                                         polgármester


A rendelet kihirdetve: 2015. május 28.


                                                                                                  Dr. Rúzsa Ágnes s.k.

                                                                                                            jegyző

INDOKOLÁS


Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzata Képviselő-testületének Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatalának szervezetéről, munkarendjéről és ügyfélfogadási rendjéről szóló

20/2015. (V. 28.) önkormányzati rendeletéhez



Budapest Főváros XVII. kerület Rákosmente Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikke (1) bekezdés a) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 67.§ (1) bekezdés b) valamint d) pontjaiban kapott felhatalmazás alapján meghatározza Főváros XVII. kerület Rákosmenti Polgármesteri Hivatalának szervezetét, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét.


  1. §-hoz


E szakasz a Polgármesteri Hivatal feladatáról, vezetéséről rendelkezik.


  1. §-hoz


A Polgármesteri Hivatal hivatalos megnevezését, valamint székhelyét rögzíti.


  1. §-hoz

  

A polgármesteri Hivatal szervezeti felépítését határozza meg.


  1. §-hoz


Megállapítja a Polgármesteri Hivatal munkarendjét.


  1. §-hoz


Az ügyfélfogadás rendjét szabályozza.


  1. §-hoz


A Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzatának jóváhagyásának rendjéről rendelkezik.


  1. §-hoz


A rendelet hatályba lépéséről rendelkezik, továbbá hatályon kívül helyező rendelkezéseket tartalmaz.

[1]

Módosítva a 34/2015. (X. 26.) önkormányzati rendelet 1. §-a alapján. Hatályos: 2015. október 27. napjától.

[2]

Módosítva a 34/2015. (X. 26.) önkormányzati rendelet 1. §-a alapján. Hatályos: 2015. október 27. napjától.