Kántorjánosi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2015.(XII.17.) önkormányzati rendelete

a Kántorjánosi Község Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról

Hatályos: 2015. 12. 18- 2015. 12. 18

Kántorjánosi Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Mötv.) 43. § (3) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján szervezetének és működésének részletes szabályaira vonatkozóan a következőket rendeli el.

1.§.

A Rendelet 24.§ 15. helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„24. §

15. a rendelet-tervezet két fordulóban tárgyalása (kivéve a 22. § (8) bekezdését)



2. §

A Rendelet 25.§ az alábbi, (4) bekezdéssel egészül ki:

25. §

(4) A nyilvános ülések egy példányát évente be kell köttetni, és el kell helyezni a Polgármesteri Hivatal irattárába.

3. §

A Rendelet 26.§ az alábbi, (5) bekezdéssel egészül ki:

26. §

(5) A bizottságok nem képviselő tagjai a 2007. évi CLII. törvény 3. § (3) bekezdés e) pontja alapján kétévente vagyonnyilatkozat-tételre kötelesek. A vagyonnyilatkozatokat az Ügyrendi Bizottság tartja nyilván.


4. §

A Rendelet 28.§ (1) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„28. §

  1. A Pénzügyi Bizottság Képviselő-testület által átruházott hatáskörben dönt és megállapítja:
  •  az önkormányzati tulajdonú gépekkel végzett szolgáltatások díját és a kis értékű tárgyi eszközök bérleti díját
  • az önkormányzati vagyon nyilvános értékesítésének, hasznosításának ellenőrzése
  • 1 000 000.-Ft értékhatár alatt, ellenérték nélkül felajánlott ingó vagyon elfogadásának jóváhagyása
  • behajthatatlan követelések törlése 100 000.-Ft és 300 000.-Ft értékhatár között
  • elavult ingóságok értékesítése
  • 100 000,-Ft egyedi értéket meg nem haladó ingó vagyon érték megállapítása és az értékesítés lebonyolítása
  • 100 000,-Ft egyedi értéket meghaladó ingó vagyon értékesítése, egyszerűsített árverezés keretében
  • az egyszerűsített árverés idejéről és módjáról történő hirdetmény elkészítése és az önkormányzat honlapján, valamint hirdetőtábláján történő kifüggesztése és az értékesítés lebonyolítása
  • az önkormányzati tulajdonú eszközök bérleti díjának megállapítása


5. §

A Rendelet 32.§ (4) bekezdésének helyébe az alábbi rendelkezés lép:

32. §

(4) A polgármesternek a Polgármesteri Hivatallal összefüggő főbb polgármesteri jogosítványok:

  1. A Polgármesteri Hivatal irányítása körében a polgármestert megillető jogokra és kötelezettségekre a Mötv. erre irányuló rendelkezései alkalmazandók.
  2. gyakorolja a munkáltatói jogokat a jegyző, az egyéb munkáltatói jogokat az alpolgármester és az önkormányzati intézményvezetők tekintetében.


6. §

A rendelet 2015. december 18. napján lép hatályba, hatályba lépését követő napon hatályát veszti.




Kántorjánosi, 2015. december 16.


                        dr. Péter Zoltán  sk.                                        Makó Beáta sk.

                         polgármester                                                   jegyző                                 



Záradék:


A rendelet 2015. december 17-én került kihirdetésre.




Makó Beáta sk.

    jegyző


1. számú melléklet

„5. függelék

az Önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

1/2015 (I.28.) önkormányzati rendelethez




Kántorjánosi Polgármesteri Hivatal létszámadatai



Makó Beáta                                         jegyző

Kerecsenyné Görög Erika                   köztisztviselő

Mányi Györgyné                                 köztisztviselő

Huszti Csaba Alfrédné                                    köztisztviselő

Juhász Pálné                                       köztisztviselő

Szűcsné Tóth Tímea                           köztisztviselő

Bajnai Ádám Pál                                 köztisztviselő”


ELŐZETES HATÁSVIZSGÁLAT
a Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról 


A jogalkotásról szóló 2010. évi CXXX. törvény 17. §-a alapján a jogszabály előkészítője - a jogszabály feltételezett hatásaihoz igazodó részletességű - előzetes hatásvizsgálat elvégzésével felméri a szabályozás várható következményeit. 
Az előzetes hatásvizsgálat eredményéről a helyi önkormányzat képviselő-testületét tájékoztatni kell.
A hatásvizsgálat során vizsgálni kell
a) a tervezett jogszabály valamennyi jelentősnek ítélt hatását, különösen
aa) társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásait,
ab) környezeti és egészségi következményeit,
ac) adminisztratív terheket befolyásoló hatásait, valamint
b) a jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményeit, és
c) a jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételeket.

A fenti kötelezettségnek eleget téve, az előzetes hatásvizsgálatot elvégeztük, melyről az alábbiak szerint tájékoztatom a Képviselő-testületet.
A képviselő-testület szervezeti és működési szabályzatáról  szóló rendelet megalkotásának jelentősnek ítélt hatásai:
aa)    társadalmi, gazdasági, költségvetési hatásai:
Magyarországon minden önkormányzat maga határozza meg a szervezeti és működési rendjét (SZMSZ). Az SZMSZ határozza meg az önkormányzati működés alapjait, amennyiben nem kerül megalkotásra és elfogadásra a helyi sajátosságok nem kerülnek rögzítésre, így az önkormányzat működése veszélybe kerül. Gazdasági, költségvetési hatása abban mutatkozik meg, hogy megalapozza a működést ezeken a területeken is. 
A Rendelet módosítása vált szükségessé elsősorban a polgármesteri tisztség betöltésének módja, a társadalmi megbízatású polgármesterként megválasztott polgármester a jövőben főállásban kívánja ellátni a feladatait, melynek feltétele a szervezeti és működési szabályzat módosítása. 

ab) A rendelet környezeti és egészségi következményei:
Nem releváns.

ac) Adminisztratív terheket befolyásoló hatásai:
A rendelet megalkotásával az adminisztratív terhek jelentősen nem növekednek az előző évihez képest.

b) A jogszabály megalkotásának szükségességét, a jogalkotás elmaradásának várható következményei:
Az SZMSZ biztosítja a törvényességi alapon történő működést, ezért feltétlenül fontos, hogy minden változás naprakészen át legyen vezetve, és folyamatosan aktualizáljuk, hiszen így tudjuk biztosítani a törvényes működést. 

c) A jogszabály alkalmazásához szükséges személyi, szervezeti, tárgyi és pénzügyi feltételek rendelkezésre állnak.


Kántorjánosi, 2015. december 10.                


                                                                                                     Makó Beáta sk. 
                                                                                                          jegyző

Indoklás


a Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 1/2015. (I.28.) önkormányzati rendeletének módosításáról szóló rendelet-tervezethez


Kántorjánosi Község Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadta az 1/2015. (I.28.) önkormányzati rendeletet (továbbiakban: SZMSZ) Kántorjánosi Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról.

A Rendelet módosítása vált szükségessé elsősorban a polgármesteri tisztség betöltésének módja, a társadalmi megbízatású polgármesterként megválasztott polgármester a jövőben főállásban kívánja ellátni a feladatait, melynek feltétele a szervezeti és működési szabályzat módosítása.


A rendeletnek nincs európai uniós joggal kapcsolatos összehangolási és egyeztetési vonatkozása.


Mivel változik a polgármesteri tisztség betöltésének a módja, szükséges a polgármester tiszteletdíjáról szóló 66/2014. (X.30.) önkormányzati határozat módosítása is.