Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 28/2005.(X.27.) önkormányzati rendelete

a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény hatálybalépésére vonatkozó jogharmonizációs kötelezettség végrehajtásáról

Hatályos: 2006. 01. 01- 2017. 12. 30
Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete a helyi önkormányzatokról szóló – többször módosított – 1990. évi LXV. törvény 16.§ (1) bekezdésében, valamint a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 160.§ (1) kapott felhatalmazás alapján a jogharmonizációs kötelezettség végrehajtására az alábbi rendeletet alkotja.


1.§


A közigazgatási hatósági eljárás során a ügyek elektronikus úton - azon ügyek kivételével, amelyek esetében magasabb szintű jogszabály rendelkezései alapján biztosítani kell az elektronikus út ügyfél által történő igénybevételének lehetőségét - nem intézhetők.




2.§


A gyermekvédelem helyi rendszeréről szóló 14/1998.(IV.30.) sz. rendelet az alábbiak szerint módosul:

1.) a 4.§ (2) bekezdése az alábbiak szerint módosul:

„ A kérelemhez csatolni kell az igénylő és családja vagyoni helyzetére vonatkozó nyilatkozatát és jövedelmi viszonyaira vonatkozó igazolásokat. Ennek elmulasztása esetén a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény 51.§-a az irányadó.” 



3.§


Keszthely város jelképeiről, a jelképek használatáról, valamint "Keszthely" név felvételéről, használatának rendjéről szóló 28/1999. (XI.1.) számú rendeletét az alábbiak szerint módosítja:

1.) a 7.§ az alábbiak szerint módosul:

„(1) A város jelképeinek használatáról – a használó szerv vezetőjének kérelmére – a polgármester a kérelem benyújtásától számított 30 napon belül dönt.  Az engedély esetenkénti felhasználására, vagy hosszabb időtartamra (meghatározott ideig, vagy visszavonásig) adható. Erről a polgármester által kiadott engedélyben kell határozni.”

2.) A 9.§  a következő (6) bekezdéssel egészül ki:

„ (6) A polgármester által elutasított kérelem elleni fellebbezést a döntés kézhezvételétől számított 15 napon belül lehet előterjeszteni, melyet a képviselő-testület a soron következő ülésén bírál el.”

3.) A 12.§ (1) bekezdése az alábbi szövegrésszel egészül ki:

„(1) A 11. § (1) bekezdésében meghatározott közigazgatási elnevezés felvétele és használata iránti kérelmet a Polgármesterhez kell benyújtani. A Képviselő-testület a kérelemről a benyújtástól számított 30 napon belül dönt, vagy ha ez nem lehetséges, a határidő letelte utáni első testületi ülésen.”



5.§


Záró rendelkezések


(1)Jelen rendelet a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény hatálybalépésének napján lép hatályba.







Dr. Markó Péter                                             Mohácsi József

      jegyző                                                      polgármester