Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testületének 8/2015.(II.26.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól

Hatályos: 2015. 11. 01- 2017. 04. 12


Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete

8/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól


Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt rendelkezések, és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (továbbiakban Tv.) 19. § (1) bekezdése alapján az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól az alábbi rendeletet alkotja.


I. Általános rendelkezések


1.§ A rendelet hatálya Keszthely Város Önkormányzata illetékességi területén megtartott anyakönyvi eseményekre, a házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, egyéb családi eseményekre (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése megünneplése), a Keszthelyi Polgármesteri Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőre és a szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.


2.§ (1) A házasság megkötésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének céljára

Keszthely Város Önkormányzata hivatali helyiséget biztosít a Keszthelyi Polgármesteri

Hivatalban  (8360 Keszthely, Fő tér 1., 1. emelet).

(2) A házasság megkötésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolítását Keszthely város közigazgatási területén Keszthely Város Jegyzője engedélyezi a Tv. 18-19. §-ában foglalt rendelkezések figyelembevételével.

(3) Az anyakönyvi esemény – indokolt esetben – minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó szertartáshoz szükséges feltételek adottak és ahol az anyakönyvi iratok védelme biztosított. A kérelemhez 3 napon belül csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, vagy azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló befogadó nyilatkozatát.

(4) Szabadtéri helyszínen - május 2. - szeptember 30. közötti időszakban – anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az adott helyszínen rendelkezésre áll olyan fedett helyiség, ahol rossz idő esetén a szertartás lebonyolítható.

(5) Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket munkanapokon 18,30 óráig, - a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. Tv. 102. §-a szerinti munkaszüneti napok kivételével - szombaton 11,00 és 18,30 óra között lehet lebonyolítani.

(6) Rendkívüli körülmény esetén az engedély megadásakor az e rendeletben foglalt feltételek meglététől el lehet tekinteni. Rendkívüli körülménynek számít különösen valamely kérelmező közeli halállal fenyegető, illetve ágyhoz kötött betegsége, mozgásban korlátozottsága.

(7) Nyílt vízen, vízi és légi járművön házasságkötés nem engedélyezhető.

(8) Egy napon egy anyakönyvvezető legfeljebb 6 szertartásban működhet közre.

(9) A külső helyszínre történő szertartásra az anyakönyvvezető szállítására kizárólag hivatali gépjármű vagy taxi vehető igénybe. A szállítással kapcsolatos költségek e rendelet 3.§-ában meghatározott szolgáltatási díjakba beépítésre kerülnek.

(10) Nem adható engedély, ha a felek által kérelmezett időpont más, az anyakönyvvezető közreműködését igénylő esemény időpontjával ütközik, ideértve a hivatali helyiségen kívül tartható szertartás helyszínére és onnan vissza történő utazás idejét is.





II. Díjak


3.§ A megtartott házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások (továbbiakban: szertartások) esetén jelen rendeletben meghatározott mértékű szolgáltatási díjat kell fizetni szertartásonként az alábbiak szerint:

1) hivatali időben és hivatali helyiségben: a szolgáltatás a jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás esetén díjmentes.

2) a) hivatali időn belül, hivatali helyiségen kívül: bruttó 8.000,- Ft

b) hivatali időn kívül, hivatali helyiségben: bruttó 10.000,- Ft

c) hivatali időn kívül, hivatali helyiségen kívül: bruttó 8.000,- Ft

d) hivatali időn belül és kívül a Balaton-parton: bruttó 25.000,- Ft


4.§ Az anyakönyvvezetőt a házasságkötési eljárások és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások (továbbiakban: szertartások) során az alábbi díjazás illeti meg:

1.) munkaidőn kívül, hivatali helyiségben: 10.000,- Ft/szertartás,

2.) munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül: 10.000,- Ft/szertartás.


5.§ Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete Keszthely város közigazgatási területén a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más, az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások megrendezésével, ünnepélyessé tételével kapcsolatos szolgáltatásokat (zeneszolgáltatás, asztali virágdísz, pezsgőfelszolgálás, stb.) a Goldmark Károly Művelődési Központ útján - az intézmény által meghatározott térítési díj ellenében - biztosítja.


6.§ E rendelet 3.§-ában és a 4.§-ában meghatározott szolgáltatási díjat előre, legalább a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, egyéb családi esemény kitűzött időpontját megelőző 15 nappal korábban egy összegben a Keszthelyi Polgármesteri Hivatal költségvetési számlájára kell befizetni, melyet a befizető szelvénnyel vagy annak másolatával igazolni kell az anyakönyvvezető előtt.


7.§ A szertartás elmaradásáról a kitűzött időpontot megelőzően legalább 15 nappal az érintettek kötelesek Keszthely Város Jegyzőjét írásban értesíteni. Ebben az esetben a díjnak befizető számára történő visszafizetésére kerül sor az értesítés hivatalba történő érkezését követő 30 napon belül.


8.§ Az anyakönyvvezető részére a díjazást a közvetlen munkahelyi vezető igazolása után havonta a munkáltató fizeti ki.


III. Záró rendelkezések


9. § E rendelet alkalmazásában:

a) anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése

b) egyéb szertartás: házassági évforduló, házasságkötés megerősítésének megünneplése, névadó,

c) hivatali helyiség: a Keszthelyi Polgármesteri Hivatal épületében lévő anyakönyvvezetői iroda, udvari tárgyaló és Díszterem

d) hivatali munkaidő: az általános teljes napi 8 órás munkaidő, a Keszthelyi Polgármesteri  Hivatal Szervezeti és Működési szabályzatában meghatározottak szerinti munkarendben

e) alapszolgáltatás: a házasság megkötésekor az anyakönyvvezető közreműködése, a jogszabályban meghatározott intézkedések megtétele


f) a rendelet 3. §-ában meghatározott szolgáltatási díj: hivatalban rezsi költségek, a  portaszolgálat biztosítása, terembérlet,  mosdók használata, takarítás, külső helyszínen: anyakönyvvezető taxi költsége, közterület soron kívüli rendbetétele,

g) a rendelet 4.§-ában meghatározott díjazás alapja: az anyakönyvvezető rendelkezésre állás, ünnepi beszéd megtartása,

h)többletszolgáltatás: minden olyan ünnepélyességet biztosító szolgáltatás, amely a jogszabályi előírásokon túl, a szolgáltatást igénybe vevők egyéni kérelmének teljesítését biztosítja, (zene, pezsgő felszolgálása, stb.), a helyszínt biztosító egyéb szolgáltatása.


10. § (1) Jelen rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséről, valamint a fizetendő díjakról szóló 4/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.






Ruzsics Ferenc

Dr. Horváth Teréz

polgármester

jegyző




Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete

8/2015. (II. 26.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól

(egységes szerkezetben)


Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében foglalt rendelkezések, és az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény (továbbiakban Tv.) 19. § (1) bekezdése alapján az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól az alábbi rendeletet alkotja.


I. Általános rendelkezések


1.§ A rendelet hatálya Keszthely Város Önkormányzata illetékességi területén megtartott anyakönyvi eseményekre, a házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésére, egyéb családi eseményekre (névadó, házassági évforduló, házasságkötés megerősítése megünneplése), a Keszthelyi Polgármesteri Hivatalnál közszolgálati jogviszonnyal rendelkező anyakönyvvezetőre és a szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.


2.§ (1) A házasság megkötésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének céljára

Keszthely Város Önkormányzata hivatali helyiséget biztosít a Keszthelyi Polgármesteri

Hivatalban  (8360 Keszthely, Fő tér 1., 1. emelet).

(2) A házasság megkötésének és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének hivatali helyiségen kívül, valamint hivatali munkaidőn kívül történő lebonyolítását Keszthely város közigazgatási területén Keszthely Város Jegyzője engedélyezi a Tv. 18-19. §-ában foglalt rendelkezések figyelembevételével.

(3) Az anyakönyvi esemény – indokolt esetben – minden olyan helyszínen engedélyezhető, ahol a méltó szertartáshoz szükséges feltételek adottak és ahol az anyakönyvi iratok védelme biztosított. A kérelemhez 3 napon belül csatolni kell a kérelemben megjelölt helyszín tulajdonosának, vagy azzal rendelkezni jogosultnak a helyszín biztosításáról szóló befogadó nyilatkozatát.

(4) Szabadtéri helyszínen - május 2. - szeptember 30. közötti időszakban – anyakönyvi esemény akkor engedélyezhető, ha az adott helyszínen rendelkezésre áll olyan fedett helyiség, ahol rossz idő esetén a szertartás lebonyolítható.

(5)[1] Hivatali munkaidőn túl anyakönyvi eseményeket munkanapokon 19,30 óráig, - a Munka Törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. Tv. 102. §-a szerinti munkaszüneti napok kivételével - szombaton 11,00 és 19,30 óra között lehet lebonyolítani.

(6) Rendkívüli körülmény esetén az engedély megadásakor az e rendeletben foglalt feltételek meglététől el lehet tekinteni. Rendkívüli körülménynek számít különösen valamely kérelmező közeli halállal fenyegető, illetve ágyhoz kötött betegsége, mozgásban korlátozottsága.

(7) Nyílt vízen, vízi és légi járművön házasságkötés nem engedélyezhető.

(8) Egy napon egy anyakönyvvezető legfeljebb 6 szertartásban működhet közre.

(9) A külső helyszínre történő szertartásra az anyakönyvvezető szállítására kizárólag hivatali gépjármű vagy taxi vehető igénybe. A szállítással kapcsolatos költségek e rendelet 3.§-ában meghatározott szolgáltatási díjakba beépítésre kerülnek.

(10) Nem adható engedély, ha a felek által kérelmezett időpont más, az anyakönyvvezető közreműködését igénylő esemény időpontjával ütközik, ideértve a hivatali helyiségen kívül tartható szertartás helyszínére és onnan vissza történő utazás idejét is.





II. Díjak


3.§ A megtartott házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások (továbbiakban: szertartások) esetén jelen rendeletben meghatározott mértékű szolgáltatási díjat kell fizetni szertartásonként az alábbiak szerint:

1) hivatali időben és hivatali helyiségben: a szolgáltatás a jogszabályban rögzített hivatalos szöveg és eljárás esetén díjmentes.

2) a) hivatali időn belül, hivatali helyiségen kívül: bruttó 8.000,- Ft

b) hivatali időn kívül, hivatali helyiségben: bruttó 10.000,- Ft

c) hivatali időn kívül, hivatali helyiségen kívül: bruttó 8.000,- Ft

d) hivatali időn belül és kívül a Balaton-parton: bruttó 25.000,- Ft


4.§ Az anyakönyvvezetőt a házasságkötési eljárások és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások (továbbiakban: szertartások) során az alábbi díjazás illeti meg:

1.) munkaidőn kívül, hivatali helyiségben: 10.000,- Ft/szertartás,

2.) munkaidőn kívül, hivatali helyiségen kívül: 10.000,- Ft/szertartás.


5.§ Keszthely Város Önkormányzata Képviselő-testülete Keszthely város közigazgatási területén a házasságkötés és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, továbbá egyéb más, az anyakönyvvezető közreműködésével tartandó szertartások megrendezésével, ünnepélyessé tételével kapcsolatos szolgáltatásokat (zeneszolgáltatás, asztali virágdísz, pezsgőfelszolgálás, stb.) a Goldmark Károly Művelődési Központ útján - az intézmény által meghatározott térítési díj ellenében - biztosítja.


6.§ E rendelet 3.§-ában és a 4.§-ában meghatározott szolgáltatási díjat előre, legalább a házasságkötés vagy a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése, egyéb családi esemény kitűzött időpontját megelőző 15 nappal korábban egy összegben a Keszthelyi Polgármesteri Hivatal költségvetési számlájára kell befizetni, melyet a befizető szelvénnyel vagy annak másolatával igazolni kell az anyakönyvvezető előtt.


7.§ A szertartás elmaradásáról a kitűzött időpontot megelőzően legalább 15 nappal az érintettek kötelesek Keszthely Város Jegyzőjét írásban értesíteni. Ebben az esetben a díjnak befizető számára történő visszafizetésére kerül sor az értesítés hivatalba történő érkezését követő 30 napon belül.


8.§ Az anyakönyvvezető részére a díjazást a közvetlen munkahelyi vezető igazolása után havonta a munkáltató fizeti ki.


III. Záró rendelkezések


9. § E rendelet alkalmazásában:

a) anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése

b) egyéb szertartás: házassági évforduló, házasságkötés megerősítésének megünneplése, névadó,

c) hivatali helyiség: a Keszthelyi Polgármesteri Hivatal épületében lévő anyakönyvvezetői iroda, udvari tárgyaló és Díszterem

d) hivatali munkaidő: az általános teljes napi 8 órás munkaidő, a Keszthelyi Polgármesteri  Hivatal Szervezeti és Működési szabályzatában meghatározottak szerinti munkarendben

e) alapszolgáltatás: a házasság megkötésekor az anyakönyvvezető közreműködése, a jogszabályban meghatározott intézkedések megtétele


f) a rendelet 3. §-ában meghatározott szolgáltatási díj: hivatalban rezsi költségek, a  portaszolgálat biztosítása, terembérlet,  mosdók használata, takarítás, külső helyszínen: anyakönyvvezető taxi költsége, közterület soron kívüli rendbetétele,

g) a rendelet 4.§-ában meghatározott díjazás alapja: az anyakönyvvezető rendelkezésre állás, ünnepi beszéd megtartása,

h)többletszolgáltatás: minden olyan ünnepélyességet biztosító szolgáltatás, amely a jogszabályi előírásokon túl, a szolgáltatást igénybe vevők egyéni kérelmének teljesítését biztosítja, (zene, pezsgő felszolgálása, stb.), a helyszínt biztosító egyéb szolgáltatása.


10. § (1) Jelen rendelet 2015. március 1. napján lép hatályba azzal, hogy rendelkezéseit a hatályba lépést követően bejelentett szándék alapján indult eljárásokban kell alkalmazni.

(2) E rendelet hatálybalépésével egyidejűleg a házasságkötésre és a bejegyzett élettársi kapcsolat létesítésének engedélyezéséről, valamint a fizetendő díjakról szóló 4/2011. (I. 28.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.






Ruzsics Ferenc

Dr. Horváth Teréz

polgármester

jegyző



[1]

Módosította a 24/2015. (X. 30.) önkormányzati rendelet. Hatályos 2015. november 1-től.