Nagyhalász Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(IX. 16.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról

Nagyhalász Város Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2013.(IX. 16.) önkormányzati rendelete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról Egységes szerkezetben

Hatályos: 2013. 10. 01- 2021. 03. 22

Nagyhalász Város Önkormányzat Képviselő-testületének

11/2013.(IX. 16.) önkormányzati rendelete


a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról


Egységes szerkezetben

Hatályos. 2013. 10. 01-


Nagyhalász Város Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény a 32. §. (1) b) pontjában, a 33. § (7) bekezdésében, a 37. §. (1) d) pontjában, a 37/A. §. (3) bekezdésében, a 38. §. (9) bekezdésében, a 45. § (1) bekezdésében, a 46. §. (1) bekezdésében, az 50. §. (3) bekezdésében, az 58/B. § (2) bekezdésében, a 62. §. (2) bekezdésében, valamint a 92. §-ában kapott felhatalmazása alapján az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva - a következőket rendeli el.


I. Fejezet


Általános rendelkezések


1. §


A rendelet 15. § (1) bekezdésének területi hatálya a Nagyhalászi Humánszolgáltató Társulás által fenntartott Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ (székhelye: 4485; Arany J. u. 100.) által biztosított

1. étkeztetés, házi segítségnyújtás és nappali ellátás tekintetében Nagyhalász település közigazgatási területe;

2. jelzőrendszeres házi segítségnyújtás tekintetében Nagyhalász, Kemecse és Beszterec települések közigazgatási területe;

3. idősek otthona tekintetében Ibrány, Demecser, Kemecse, Nagyhalász, Gávavencsellő, Balsa, Beszterec, Buj, Gégény, Kék, Nyírbogdány, Paszab, Székely, Tiszabercel, Tiszatelek, Tiszarád, Vasmegyer települések közigazgatási területe;

4. családsegítés tekintetében Nagyhalász, Tiszatelek települések közigazgatási területe;


II. Fejezet


Pénzbeli szociális ellátások


1. Rendszeres szociális segélyezettek együttműködési kötelezettségei


2. §


(1) A rendszeres szociális segélyben részesülő, egészségkárosodottnak nem minősülő személy a rendszeres szociális segély folyósításának feltételeként együttműködésre köteles, amelynek keretében:

1. az együttműködésre kijelölt szervnél nyilvántartásban veteti magát, és

2. a beilleszkedést segítő programról írásban megállapodik az együttműködésre kijelölt szervvel, továbbá

3. teljesíti a számára előírt beilleszkedését segítő programban foglaltakat.


(2)Az önkormányzat a Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ intézmény útján gondoskodik az együttműködés intézményi feltételeiről.


(3)A rendszeres szociális segélyben részesülő, egészségkárosodottnak nem minősülő személy az együttműködés keretében köteles:


  1. 1. az együttműködésre kijelölt szervvel való rendszeres kapcsolattartásra,
  2. 2. a számára előírt egyéni képességeket fejlesztő vagy életmódot formáló foglalkozáson, tanácsadáson, illetőleg a munkavégzésre történő felkészülési programban részt venni,
  3. 3. a részére felajánlott, és az iskolai végzettségének megfelelő oktatásban, képzésben részt venni, különös tekintettel az általános iskolai és első szakképesítés megszerzésére.


(4) A beilleszkedést segítő programok típusai:

  1. 1. munkavállalási tanácsadás
  2. 2. életmódformáló tanácsadás
  3. 3. pályaválasztási tanácsadás
  4. 4. álláskeresési technikák
  5. 5. rehabilitációs tanácsadás bemutatása


 (5) Az együttműködésre kijelölt szerv felveszi a kapcsolatot, illetve folyamatos kapcsolatot tart azokkal a szervekkel, melyek a beilleszkedést segítő programok intézményi hátterét biztosítják. Az együttműködésre kijelölt szerv köteles tájékozódni a beilleszkedési programok megvalósításához szükséges intézményi lehetőségekről.


(6) Az együttműködésre kijelölt szerv egyidejűleg több beilleszkedési program típusba tartozó beilleszkedést segítő programban is megállapodhat a segélyezettel akkor, ha azok együttes alkalmazása éri el a kívánt eredményt.


(7) A beilleszkedést segítő programról kötött megállapodásnak tartalmazni kell:

     1. a programban meghatározott tevékenységek, magatartások teljesítésének olyan

     leírását, hogy abból egyértelmű legyen, hogy a kötelezettség teljesítése mikor 

     valósul meg  

      (ennek érdekében célszerű meghatározni a kötelezettség rendjét, időtartamát, 

      mértékét),

     2. azokat az eseteket, körülményeket, melyek miatt a megállapodás nem teljesítése  

        az együttműködési kötelezettség megszegését jelentik.


(8) A Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ a segélyezett nyilvántartásba vételétől számított 60 napon belül a nem foglalkoztatott személy bevonásával kidolgozza az egyéni élethelyzethez igazodó beilleszkedést elősegítő programot és arról a segélyben részesülő személlyel írásban megállapodást köt.


(9) A Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ folyamatosan kapcsolatot tart az ügyféllel háromhavonta egyszer személyes találkozás útján figyelemmel kíséri a beilleszkedést elősegítő programban foglaltak betartását.


(10) A Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ évente legalább egyszer írásos értékelést készít a beilleszkedést elősegítő program végrehajtásáról, melyet megküld a települési önkormányzat jegyzőjének is, s amennyiben szükséges a nem a rendszeres szociális segélyezett személy bevonásával módosítja a programot.


(11) A Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ az aktív korú nem foglalkoztatott személlyel történő kapcsolattartásról esetnaplót vezet.



2. Az együttműködés megszegésének esetei


3. §


(1) A rendszeres szociális segélyben részesülő egészségkárosodottnak nem minősülő személy az együttműködési kötelezettségét a következő esetekben szegi meg:

1. a Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ történő jelentkezési kötelezettségének nem, vagy nem a számára előírt határidőben tesz eleget, s a nem teljesítését igazolni nem tudja, vagy

2. felülvizsgálati kötelezettségének a nem, vagy nem a számára előírt határidőben tesz eleget, s a nem teljesítését igazolni nem tudja, vagy

3. az előírt megállapodásban meghatározott foglalkozásról távol marad, s a távolmaradását nem igazolja, vagy

4. az előírt oktatásról távol marad, s a távolmaradását nem igazolja.


(2) Amennyiben a rendszeres szociális segélyre jogosult személy a Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központtal fennálló az (1) bekezdésben meghatározott együttműködési kötelezettségét a rendszeres szociális segély folyósításának időtartama alatt két éven belül ismételten megszegi a rendszeres szociális segélyt meg kell szüntetni.



3. Rendszeres szociális segélyre jogosultak köre


4. §


  1. (1) Rendszeres szociális segélyre jogosult a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben foglaltakon túl
    1. a) egészségi állapotára tekintettel az az aktív korúak ellátására jogosult személy, aki a munkaképességét legalább 50 %-ban elvesztette, vagy legalább 40 %-os mértékű egészségkárosodást szenvedett,
    2. b) mentális állapotára tekintettel az az aktív korúak ellátására jogosult személy, aki mentális állapota miatt a munkavégzésre nem alkalmas.


(2) Az egészségi állapotot

     a)  munkaképesség-csökkenése esetében:

          aa) az Országos Rehabilitációs és Szociális Szakértői Intézet (a továbbiakban:

                ORSZI),

          ab) 2007. augusztus 15-ét megelőzően az Országos Egészségbiztosítási

                Pénztár Országos Orvosszakértői Intézete (a továbbiakban: OOSZI)

          ac) 2001. január 1-jét megelőzően vasutas biztosítottak esetében a Magyar

                Államvasutak Orvosszakértői Intézetének

          szakvéleményével lehet igazolni.

   b) egészségkárosodás esetében az ORSZI szakvéleményével lehet igazolni.


(3) A mentális állapot miatti munkavégzésre való alkalmatlanságot háziorvos szakvéleményével lehet igazolni.


4. Aktív korúak ellátásra jogosultság egyéb feltételei


5. §


(1) Aktív korúak ellátása csak azon jogosult kérelmező részére állapítható meg, aki a tulajdonában/használatában lévő, általa lakott ingatlanának lakóépületét és az ahhoz tartozó kertet és udvart, valamint az ingatlannal határos területet és járdát tisztán, rendben tartja.


(2) A lakás céljára szolgáló lakóépület abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, ha:

1. az alapvető higiénés feltételekkel rendelkezik- különös tekintettel az árnyékszékre-

nem szemetes, nem lomos,

2. rendezett és felsepert, felmosott a padlózata,


(3) A lakóépülethez tartozó udvar abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, amennyiben az rendezett, nem szemetes, nem lomos.


 (4) A lakóépülethez tartozó kert abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, amennyiben:

 1. március-április hónapokban felszántott (amennyiben nem vízállásos), rendezett, nem szemetes;

 2. május- október időszakában: gyommentes;

 3. november-február időszakában gyomnövénytől, mezőgazdasági termelvény maradványoktól letakarított, nem szemetes;


(5) Az ingatlannal határos terület és járda abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, ha:

1. az ingatlan határa és az előtte lévő közterület gyomtalanított, vagy rendszeresen kaszált, nyírott,

2. az ingatlan előtti járda télen havazás esetén rendszeresen el van takarítva, jeges időben csúszásmentesítve, egyéb időszakban rendszeresen seperve van,

3. ha az ingatlan előtt nyílt belvízárok van, akkor az rendszeresen takarítva van, hogy a vízfolyás akadálytalan legyen.



5. Normatív lakásfenntartási támogatásra jogosultság egyéb feltételei


6. §


(1) Normatív lakásfenntartási támogatás csak azon jogosult kérelmező részére állapítható meg, aki a tulajdonában/használatában lévő, általa lakott ingatlanának lakóépületét és az ahhoz tartozó kertet és udvart, valamint az ingatlannal határos területet és járdát tisztán, rendben tartja.


(2) A lakás céljára szolgáló lakóépület abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, ha:

1. az alapvető higiénés feltételekkel rendelkezik- különös tekintettel az árnyékszékre-

nem szemetes, nem lomos,

2. rendezett és felsepert, felmosott a padlózata,


(3) A lakóépülethez tartozó udvar abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, amennyiben az rendezett, nem szemetes, nem lomos.


 (4) A lakóépülethez tartozó kert abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, amennyiben:

 1. március-április hónapokban felszántott (amennyiben nem vízállásos), rendezett, nem szemetes;

 2. május- október időszakában: gyommentes;

 3. november-február időszakában gyomnövénytől, mezőgazdasági termelvény maradványoktól letakarított, nem szemetes;


(5) Az ingatlannal határos terület és járda abban az esetben minősül tisztának és rendben tartottnak, ha:

1. az ingatlan határa és az előtte lévő közterület gyomtalanított, vagy rendszeresen kaszált, nyírott,

2. az ingatlan előtti járda télen havazás esetén rendszeresen el van takarítva, jeges időben csúszásmentesítve, egyéb időszakban rendszeresen seperve van,

3. ha az ingatlan előtt nyílt belvízárok van, akkor az rendszeresen takarítva van, hogy a vízfolyás akadálytalan legyen.



6. Átmeneti segély


7. §


(1) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága átmeneti segélyt állapíthat meg kérelemre azon személyek részére, akik létfenntartását veszélyeztető, rendkívüli élethelyzetbe kerültek, illetve időszakosan, vagy tartósan önmaguk és családjuk létfenntartásáról más módon nem tudnak gondoskodni, vagy alkalmanként jelentkező többletkiadások, különösen betegség, elemi kár miatt anyagi segítségre szorulnak.

 (2) Az (1) bekezdés szerinti helyzetbe kerültek közül, különösen azok támogathatóak, akiknek családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegét, egyedülálló esetén 150 %-át.

(3) Az átmeneti segély formái:

  1. egyszeri segély, mely éves összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének kétszeresét.
  2. időszakos (meghatározott) időre szóló átmeneti segély, melyet legfeljebb 3 hónapra lehet megállapítani, havi összege nem haladhatja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének felét.

(4) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága egyszeri segélyként legfeljebb 10000 Ft-os segélyt állapíthat meg.


(5) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága meghatározott időre szóló segélyként legfeljebb havi 8000 forintos segélyt állapíthat meg.


(6) A Képviselő-testület Szociális és Egészségügyi Bizottsága javaslatára a Képviselő-testület a (4) és (5) bekezdésében meghatározott összegnél nagyobb mértékű segélyt állapíthat meg.


(7) A szociális ellátásra vonatkozó kérelem egyedi elbírálása során az átmeneti segély a hatáskör gyakorlójának döntése alapján természetbeni támogatásként is nyújtható.

 (8) A természetben nyújtott átmeneti segély lehet:

a) élelmiszersegély (utalvány formájában);

b) gyógyszertámogatás (utalvány formájában);

c) gyógyászati segédeszköz;

(9) A Nagyhalászi Polgármesteri Hivatalhoz benyújtandó kérelem-nyomtatványt a 1. melléklet tartalmazza.


(10) A polgármester azonnali intézkedést igénylő esetben egyszeri segélyként legfeljebb 20000 Ft-os átmeneti segélyt állapíthat meg.


7. Temetési segély


8. §


(1) Temetési segély annak a személynek állapítható meg, akinek a családjában az egy főre jutó havi nettó jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének háromszorosát.

(2) A helyben szokásos legolcsóbb temetés költsége 100.000 Ft.


(3) a temetési segély összege a (2) bekezdésben meghatározott helyben szokások temetési költség 10 %-a.


(4) A Nagyhalászi Polgármesteri Hivatalhoz benyújtandó kérelem-nyomtatványt a 2. melléklet tartalmazza.


(5) A temetési segéllyel kapcsolatos első fokú hatósági jogkört a Képviselő-testület Szociális Bizottsága gyakorolja.


III. Fejezet


Természetben nyújtott szociális ellátások


8. Közgyógyellátás


9.§


(1) Közgyógyellátásra jogosult az a szociálisan rászorult személy is, akinél az egy főre számított havi családi jövedelem a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 150%-át, egyedül élő esetén az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200%-át nem haladja meg, valamint a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke eléri, vagy meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 25%-át és népegészségügyi szempontból kiemelkedő krónikus megbetegedésben szenved.


(2) Jövedelemhatár vizsgálata nélkül közgyógyellátásra jogosult az a szociálisan rászorult, súlyos rosszindulatú daganatos beteg személy is, a havi rendszeres gyógyító ellátás költségének mértéke eléri, vagy meghaladja az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 10%-át.


IV. Fejezet


Szociális alapszolgáltatások


9. Helyi szociálpolitikai kerekasztal


10. §


(1) Az önkormányzat helyi szociálpolitikai kerekasztalt hoz létre, különösen a szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósításának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kisérésére.


(2) A kerekasztal szükség szerint, de évente legalább egyszer ülésezik.


(3) A kerekasztal tagjai:

  1. a) Szociális és Egészségügyi Bizottság elnöke,
  2. b) Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ vezetője,
  3. c) A Cigány Kisebbségi Önkormányzat elnöke,
  4. d) Védőnői Szolgálat képviselője,
  5. e) A közoktatási intézmények vezetői,
  6. f) A háziorvosok.


V. Fejezet


Személyes gondoskodást nyújtó ellátások


10. személyes gondoskodást nyújtó ellátások formái


11. §


(1) Nagyhalász Város Önkormányzata a szociálisan rászoruló személyek részére az alábbi személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat biztosítja:


a.)  Szociális alapszolgáltatások:

aa.) házi segítségnyújtás

ab.) jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

ac.) családsegítés

ad.) gyermekjóléti szolgálat

ae.) étkeztetés

af.) nappali ellátás


b.)  Személyes gondoskodás keretébe tartozó szakosított ellátás:

      ba.) ápolást, gondozást nyújtó intézmény

(2) Az Önkormányzat az (1) bekezdésben felsorolt ellátásokat a Nagyhalászi Humánszolgáltató Társulás által fenntartott Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ (4485; Nagyhalász, Arany J. u. 100.) által, feladat-ellátási megállapodás alapján biztosítja.

 (3) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások iránti kérelmeket a Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központ vezetőjéhez kell benyújtani.


11. Étkeztetés


12. §


 (1) Szociálisan rászorult az, illetve annak eltartottja, aki

      a.) 50 év feletti,

      b.) mozgásában korlátozott,

      c.) akut vagy krónikus betegségben szenved,

      d.) szenvedély vagy pszichiátriai beteg,

      e.) fogyatékos,

      f.) hajléktalan.


(2) Az egészségi állapot miatti rászorultságot háziorvosi vagy szakorvosi igazolással kell igazolni.



12. Szakosított ellátási formák


13. §


(1) A település közigazgatási területén működő szakosított ellátási formák:

a) ápolást, gondozást nyújtó tartós bentlakásos intézmény: Időskorúak Otthona.

b) ápolást, gondozást nyújtó tartós bentlakásos intézményen belül működik az Idősek Klubja.

(2) Az önkormányzat a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzattal kötött megállapodás alapján biztosítja a településen működő szakosított intézményeiben nem gondozható rászorultak megfelelő ellátáshoz való juttatását.


13. Térítési díj


14. §


(1) A Nagyhalászi Humánszolgáltató Társulás által fenntartott Mikrokörzeti Humánszolgáltató Központban (4485, Nagyhalász, Arany J. u. 50.) fizetendő térítési díj mértékét a 3. melléklet tartalmazza.




VI. Fejezet


Záró rendelkezések


14. §



(1) A rendelet 2013. október 1. napján lép hatályba.

(2) Hatályát veszti a 12/2011.(VI.28.) önkormányzati rendelet.

(3) Hatályát veszti a 18/2011. (V. 29.) önkormányzati rendelet.

(4) Hatályát veszti az 5/2012. (III. 29.) önkormányzati rendelet.

(5) Hatályát veszti a 3/2013. (IV. 11.) önkormányzati rendelet.



1. melléklet


Nagyhalászi Polgármesteri Hivatal

4485. Nagyhalász, Arany J. u. 50




K É R E L E M


Átmeneti segély megállapításához


………………………………………….(név)……………………………………(szül.hely)


………………………………………..(szü.idő)………………………………….(anyja neve)


TAJ szám:…………………………………..


Nagyhalász,……………………………..út…………….szám alatti lakos kérem a Szociális és


Egészségügyi Bizottságot, hogy átmeneti segélyben részesíteni szíveskedjen.


Részletes indokaim:

………………………………………………………………………………………………….


…………………………………………………………………………………………………


…………………………………………………………………………………………………


…………………………………………………………………………………………………..


………………………………………………………………………………………………….


…………………………………………………………………………………………………



Nagyhalász, 201………………………………………




                                                                                     ………………………………………

                                                                                                           kérelmező


A kérelem elbírálásához az alábbi igazolások szükségesek: család jövedelmi igazolása/kereseti igazolások/ nyugdíjszelvény/, gyermekek után járó kedvezmény szelvényei, GYES, GYET szelvény, munkanélküliek igazolása az ellátásról vagy a Munkaügyi Központnál történő regisztrálásról.

2. melléklet


Nagyhalászi Polgármesteri Hivatal

4485. Nagyhalász, Arany J. u. 50


K É R E L E M


Temetési segély megállapításához


………………………………………….(név)……………………………………(szül.hely)


………………………………………..(szü.idő)………………………………….(anyja neve)


TAJ szám:…………………………………..


Nagyhalász,……………………………..út…………….szám alatti lakos kérem a Szociális és Egészségügyi


Bizottságot, hogy temetési segélyben részesíteni szíveskedjen.


Részletes indokaim:

………………………………………………………………………………………………….


…………………………………………………………………………………………………


…………………………………………………………………………………………………


…………………………………………………………………………………………………..


………………………………………………………………………………………………….


…………………………………………………………………………………………………



Nagyhalász, 201………………………………………




                                                                                     ………………………………………

                                                                                                           Kérelmező



A kérelem elbírálásához az alábbi igazolások szükségesek: család jövedelmi igazolása/kereseti igazolások/ nyugdíjszelvény/, gyermekek után járó kedvezmény szelvényei, GYES, GYET szelvény, munkanélküliek igazolása az ellátásról vagy a Munkaügyi Központnál történő regisztrálásról.


3. melléklet


1.) Idősek Otthona


Az intézményi térítési díjból az ellátottnak csak a jogszabályokban meghatározott mértékig kell – elsősorban a havi jövedelméből – személyi térítési díjat megfizetnie.


Intézményi térítési díj


Tárgyévre tervezett önköltség összege:           97.582.000Ft

Férőhelyek száma:                                             53 fő


Ellátottak száma:                                              52.35

(a gondozási napokra vonatkozó nyilvántartás szerint összesített éves gondozási napok száma=19165/366)


Egy főre jutó önköltség összege: 97.582.000 Ft /52.35 fő= 1.864.031


Egy főre jutó támogatás összege:

A kötelezően foglalkoztatott szakmai dolgozók bértámogatása: 36.484.560 Ft

Intézmény-üzemeltetési támogatás: 20.474.000 Ft

Mindösszesen: 56.958.560 Ft

Egy főre jutó támogatás összege:56.958.560 Ft/52.35fő= 1.088.034


Intézményi térítési díj:

Egy főre jutó önköltség- egy főre jutó támogatás /12 hó /30 nap

1.864.031-1.088.034/12/30= 64.666 Ft/ hó, kerekítve 64.665 Ft/hó; 2155Ft/nap


Intézményi  térítési díj



  • fizetendő  intézményi térítési díj:


időskorúak ápoló-gondozó otthoni ellátása: 64.665 Ft/hó, 2155 Ft/nap

demens betegek bentlakásos intézményi ellátása: 64.665  Ft/hó, 2155Ft/nap  Ft/hó


Amennyiben az ellátott nem tudja megfizetni a részére megállapított személyi térítési díj összegét, az általa fizetett személyi térítési díj nem haladhatja meg havi jövedelemhányadának a 80 % - át.


Személyi térítési díj



Idős korúak számára:                                        63.000 Ft/hó =  2100 Ft/nap

Demens betegek számára:                                63.000 Ft/hó =  2100 Ft/nap




2.) Szociális étkeztetés



Intézményi térítési díj



  • Tárgyévre tervezett önköltség

10.029.000Ft

  • Igénybevételi napló nyilvántartása alapján naponta összesített ellátottak száma: 11.837 Fő


  • 2013. évi önköltség: 10.029.000 forint
  • 2012-ben ellátottak száma: 11.837 fő

(az igénybevételi naplóban naponta összesített ellátottak száma éves szinten)


  • 10.029.000 / 11.837= 847 forint/adag
  • Kiszállítási költség 2012-ben: 732.000 forint,
  • Kiszállítások száma: 10.934 db
  • 732.000 : 10.934 =  66.94 ~ 67 forint/szállítás


Szociális étkeztetés számított intézményi térítési díja:


Az egy adagra jutó normatív állami hozzájárulás:

  • cc) 55.360 : 251 = 220.56 ~ 221 forint

Számított intézményi térítési díj:

  • cc) 847 –221 = 626 forint szállítás nélkül, kerekítve: 625 Ft.

szállítással: 626+67= 693 Ft/adag, kerekítve: 690 Ft.



Szociális étkeztetés személyi térítési díja 




Jövedelem összege


Jövedelemmel nem rendelkező

Jövedelem kategóriák

28.500 Ft

alatt

28.501 – 35.600 Ft

35.601 – 42.750 Ft

42.751 – 64.000 Ft

64.001 – 85.500 Ft

85.501 Ft felett

Ebéd

Térítésmentes

200

320

380

430

475

490

Szállítás

Térítésmentes

40

40

50

60

60

60

Ebéd + Szállítás

Térítésmentes

240

360

430

490

535

550

Ebéd + szállítás

Havi összege

Térítésmentes

5.040

7.560

9.030

10.290

11.235

11.550



Intézményi térítési díj: 625 Ft / fő / adag, szállítással 690 Ft/adag


Amennyiben az ellátott nem tudja megfizetni a részére megállapított személyi térítési díj összegét, az általa fizetett személyi térítési díj nem haladhatja meg a  jövedelem 30 % - át.


3.) Házi segítségnyújtás


Intézményi térítési díj


  • Normatíva kategóriák {ktgv. tv. 3. sz. melléklet 11cd  pontja}
    • cd) 145.000 Ft/fő

Házi segítségnyújtás önköltsége

  • 2013. évi tervezett önköltség: 2.278.000 Ft
  • Ellátottak száma (a gondozási napló alapján naponta összesített ellátottak száma osztva 251-gyel) 7.81 fő
  • 2.278.000/7.81= 291.677 forint az egy ellátottra jutó szolgáltatási önköltség
  • 2012-ban a gondozási órák száma: 2379,30 óra


Házi segítségnyújtás számított intézményi térítési díja


Gondozási óradíj:

2.278.000/2379,30= 957.42 ~ 957Ft/óra

Egy gondozási óradíjra jutó normatíva

145.000/251/8=72.21

Számított intézményi térítési díj:

967-72=885/Ft/óra

Személyi térítési díj


  • a fizetendő személyi térítési díj összege: 0 Ft/óra

 Amennyiben az ellátott nem tudja megfizetni a részére megállapított személyi térítési díj összegét, az általa fizetett személyi térítési díj nem haladhatja meg a  jövedelem 25 % - át., 30%-át ha házi segítségnyújtás mellett étkeztetést is biztosítanak.


4.) Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás

Intézményi térítési díj


Tárgyévre tervezett önköltség összege:              5.781.000Ft

Ellátottak száma:                                                       49.95 fő

Egy ellátottra jutó szolgáltatási önköltség:   5.781.000/49.95 ellátott  =  115.736 Ft


Egy ellátottra jutó önköltség és a feladatfinanszírozás különbözete:

115.736-25.000= 90.736 Ft


90.736/12=7561Ft/hó =252 Ft/nap

Intézményi térítési díj: 250Ft/nap

Személyi térítési díj

  • a fizetendő személyi térítési díj összege: 0 Ft/óra


5.) Nappali ellátás – Idősek Klubja


Intézményi térítési díj

Időskorúak nappali ellátása intézményi térítési díjához szükséges adatok:


  • tárgyévre tervezett önköltség (dolgozók bére és járulékai, fűtés, világítás, víz, bérleti díj, programok díja, étkezés költsége, stb.)
  • Látogatási és eseménynapló alapján naponta összesített ellátottak száma

Időskorúak nappali ellátása
 intézményi térítési díja:

  • Tárgyévre tervezett önköltség összesen: 0 Ft
    • -ebből étkezés költsége: 0 forint (nem volt  étkező)
  • Normatíva: 109.000forint/fő
  • Férőhelyek száma: 30 Fő
  • Ellátottak száma: 0 Fő
  • Étkezést igénybe vevők száma éves szinten: 0 fő

Időskorúak nappali ellátása
 intézményi térítési díja (étkezés nélkül):


  • Számított intézményi térítési díj: 0– 109.000 =  -109.000forint/év : 251 nap = -434 forint/nap

 Intézményi térítési díja: -434Ft/nap 0Ft/nap

Az intézményi térítési díj negatív számot eredményez, ezért 0 FT a személyi térítési díj!


Intézményi  térítési díj *


Jövedelem összege

Jövedelem kategóriák

28.500 Ft

alatt

28.501 – 35.600 Ft

35.601 – 42.750 Ft

42.751 – 64.000 Ft

64.001 – 85.500 Ft

85.501 Ft felett

Nappali ellátás

0

0

0

0

0

0