Ostoros Község Önkormányzata Képviselő-testületének 15/2012. (VII.24.) önkormányzati rendelete

Ostoros község jelképeinek alapításáról és használatuk rendjéről

Hatályos: 2012. 07. 25

Ostoros Községi Önkormányzat Képviselő-testülete (továbbiakban: Önkormányzat) Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésének i) pontjában biztosított jogkörében Ostoros község jelképeiről, azok használatának rendjéről az alábbi rendeletet alkotja:


  1. §

Az önkormányzat jelképei


Az önkormányzat jelképei, mint a település történelmi múltjára utaló díszítő szimbólumok: a címer és a zászló.

  1. §

A címer leírása


Az Önkormányzat címere: álló, háromszögű pajzs, vörössel és kékkel osztott felső mezejének alján a cölöphelyen zöld hármas halom, közepén álló, lóhere végű kereszt, melyre balról indulva barna szőlőtőke tekeredik, ennek jobb és bal oldalán egy-egy indán zöld levél és kék szőlőfürt. A pajzs alsó mezejében középen, három hullámos ezüst pólya található.


  1. §

A címer használatának köre és szabályai


(1)       Az Önkormányzat címerét, mint díszítő és utaló jelképe engedély nélkül használható:

a) az Önkormányzat körpecsétjén, bélyegzőjét,

b) az Önkormányzat zászlóján és annak változatain,

c) az Önkormányzat és a Polgármesteri Hivatal által szervezett protokolláris, ünnepi, kulturális és sportrendezvényeken, konferenciákon, kiállításokon,

d) az Önkormányzat szerveinek, a polgármesternek, a jegyzőnek készített levélpapírok fejlécén, illetve borítékján,

e) az Önkormányzat által kiadott díszokleveleken, emléklapokon, kitüntető vagy emlékérmeken,

f) a Polgármesteri Hivatal épületén, tanácskozó és más protokolláris célt szolgáló helyiségeiben, irodáiban,

g) az önkormányzati intézmények épületein, irodáiban,

h) az Önkormányzat és társulásai által megjelentetett, a település életével foglalkozó kiadványokon, meghívókon, emléktárgyakon,

i) a községbe vezető utak mellett lévő táblán.


(2)       Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét az Önkormányzat bel-, illetve külföldi kapcsolatai során protokolláris célból, szerződések, megállapodások, egyéb önkormányzati okiratok hitelesítésekor, valamint az önkormányzat belső működésével kapcsolatos eljárások során keletkezett iratokon  használható.


(3)       Az Önkormányzat címerével ellátott körpecsét a Polgármesteri Hivatal belső működésével kapcsolatos eljárásai során keletkezett iratokon  nem alkalmazható.


(4)       Az (1) bekezdésben nem szereplő esetekben a címer csak engedéllyel használható.


  1. §


(1)       A 3. § (1) bekezdésének g) pontjában meghatározottakon kívül más jogi személy számára az általa készített kiadványokon vagy jellegzetes terméken az Önkormányzat címerének használatát – kérelemre – a polgármester engedélyezheti e rendelet szabályai szerint.


(2)       Kereskedelmi vagy reklámcélú felhasználás esetében a címerhasználati díjat kell fizetni. A díj mértékét a polgármester állapítja meg.


(3)       A díj megállapítása történhet egy alkalomra, meghatározott időtartamra szólóan, évi átalány formájában.


(4)       A (3) bekezdésben szereplő díj, illetve átalány összege gazdálkodó szervezeteknél 150.000 Ft-ig terjedhet.

 

  1. §


(1)       A címer használatára vonatkozó kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a kérelmező nevét,

b) a címerhasználat célját,

c) az előállítani kívánt mennyiséget (darabszámot),

d) a címer előállításának anyagát,

e) terjesztés, illetve forgalomba hozatal esetén ennek módját,

f) a használat időtartamát,

g) a címerrel díszítendő tárgy mintapéldányát (rajzát, fényképmásolatát stb.),

h) a felhasználásért felelős személy megnevezését.


(2)       A címer használatára vonatkozó engedélynek tartalmaznia kell:

a) az engedélyes megnevezését és címét,

b) az előállítás anyagát,

c) az engedélyezett felhasználás célját,

d) az előállításra engedélyezett mennyiségét,

e) a felhasználás idejét, illetőleg az engedély érvényességének időtartamát,

f)  a terjesztés, a forgalomba hozatal módjára vonatkozó esetleges kikötéseket,

g) a címer felhasználásáért felelős személy megnevezését,

h) amennyiben a címer használatáért díjat kell fizetni, a díj összegét.


(3)       A kiadott engedélyekről a Polgármesteri Hivatal nyilvántartást vezet.


(4)       Az engedély kiadását meg kell tagadni, ha a jelen rendelet 6. §-ában foglaltak betartása nem biztosított, vagy a címer tervezett használata a település hírnevét sértené.


(5)       A kiadott engedélyt a polgármester visszavonhatja, ha a címer használata az        engedélyben foglaltaktól eltérően, vagy a település hírnevét, illetőleg a címer    szimbolikus jellegét sértő módon történik.


(6)       A címernek az emléktárgyakon, érméken,    jelvényeken, más tárgyakon és          kiadványokon történő felhasználásához ezen rendelet alapján kiadott   engedély   nem     mentesíti a kérelmezőt a jogszabályok által a          termék,   jelvény, kiadvány, stb.        tervezésére,     előállítására, forgalomba hozatalára előírt egyéb engedélyek,    hozzájárulások megszerzése alól.


  1. §


(1)       Az Önkormányzat címere csak hitelesen, a színek, méretarányok betartásával ábrázolható, kicsinyítése csak olyan mértékű lehet, hogy az ne sértse a hiteles ábrázolást.


(2)       Amennyiben nincs lehetőség az Önkormányzat címerének eredeti színben való ábrázolására, akkor az csak a hordozó anyag (fém, fa, bőr, kerámia stb.) színében, de a heraldika általános szabályainak és színjelzéseinek megtartásával történhet. Nyomdai úton való előállításnál egy szín is alkalmazható.


  1. §

A zászló leírása


A zászlólap 2:1 arányú selyem alapú, fehér zászló. Az alapon a település címere – saját színeiben tömegének középpontjával – a függőleges tengelyen van elhelyezve.


  1. §

A zászló használata


(1) A zászló a Polgármesteri Hivatal tanácstermében van elhelyezve.


(2) A zászló lobogó formájában is használható. A zászló, illetve lobogó, vagy annak méretarányos változatai engedély nélkül használhatók:

a) hivatalos állami ünnepek alkalmával, a Magyar Köztársaság zászlójával együtt,

b) a község életében jelentős események, ünnepségek és rendezvények alkalmából, más hivatalos zászlókkal együtt,

c) a képviselő-testület ülései alkalmával önállóan az ülés helyszínén,

d) nemzeti, megyei, illetőleg helyi gyászesemény alkalmával, a fekete zászlóval együtt, félárbocra eresztve,

e) minden, a községgel összefüggő, vagy az Önkormányzat részvételével rendezett eseményen.


(3)       A zászló előállításának engedélyezésére, a címerre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


  1. §.


(1) E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


(2) Kihirdetésével egyidejűleg az Ostoros község címeréről és zászlójának alapításáról és használatának rendjéről szóló 10/2000. (VII. 31.) önkormányzati rendelet hatályát veszti.