Ságvár Község Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (II.19.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2013. 02. 20- 2014. 04. 30

Ságvár Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 23. §-ának (1) (2)bekezdése alapján, továbbá a Kormány 368/2011.(XII.31) rendelet 24 § alapján a 2013. évi költségvetéséről az alábbi rendeletet alkotja:

1.§ (1) A rendelet hatálya a Képviselő-testületre, annak szerveire (polgármester, bizottságok) és az önkormányzat költségvetési szerveire terjed ki.

2.§ (1) A Képviselő-testület a címrendet a (2)-(3) bekezdés szerint állapítja meg.

(2) Az önállóan működő és gazdálkodó, valamint az önállóan működő költségvetési szervként működő intézmények külön-külön alkotnak egy-egy címet. Ennek felsorolását e rendelet 1. számú melléklete tartalmazza.

(3) Az önkormányzat költségvetésében szereplő nem intézményi kiadások és bevételek e rendelet 1. számú melléklete szerint külön-külön címet alkotnak.

1.A költségvetés bevételeinek és kiadásainak

fő összege, a hiány/többlet mértéke

3.§[1] (1) A képviselő-testület az önkormányzat és költségvetési szervei együttes 2013. évi   költségvetését

241.972 ezer Ft tárgyévi módosított költségvetési bevétellel,

245.268 ezer Ft tárgyévi módosított költségvetési kiadással és

3.296 ezer Ft költségvetési hiánnyal

állapítja meg.

Ezen belül:

  • a működési célú bevételt                                          206.168 e Ft-ban

ebből:

  • intézményi működési bevételek                           6.850.e Ft-ban
  • önkormányzatok sajátos működési bevételei       46.000 e Ft-ban
  • önkormányzatok költségvetési támogatása        105.311 e Ft-ban
  • támogatásértékű bevételeket                              33.617 e Ft-ban      
  • előző évi pénzmaradvány                                   11.094 e Ft-ban
  • működési célú likvid hitel felvétele                        3.296 e Ft-ban        
  • a működési célú kiadásokat                            206.168 e Ft-ban

ebből:

  • a személyi juttatások kiadásait                         33.537 e Ft-ban      
  • a munkaadókat terhelő járulékokat                      8.740 e Ft-ban
  • a dologi kiadásokat                                          31.834 e Ft-ban
  • az ellátottak pénzbeli juttatásait                        12.442 e Ft-ban
  • támogatás értékű működési kiadás                 114.315 e Ft-ban
  • működési célú pénzeszközátadás                            0 e Ft-ban
  • a speciális célú támogatásokat                                0 e Ft-ban
  • az általános tartalékot                                       2.004 e Ft-ban
  • a céltartalékot                                                        0 e Ft-ban
  • működési célú likvid hitel visszafizetése             3.296 e Ft-ban
  • a felhalmozási célú bevételt                              39.100 e Ft-ban

ebből:

  • felhalmozási és tőke jellegű bevételek               21.103 e Ft-ban
  • támogatásértékű felhalmozási bevételek            9.887 e Ft-ban
  • felhalmozási célú pénzmaradványt                    8.110 e Ft-ban

     

a felhalmozási célú kiadást                          39.100 e Ft-ban

ebből:

  • a beruházások összegét                                  8.000 e Ft-ban
  • a felújítások összegét                                      8.000 e Ft-ban
  • felhalmozási célú hitel tőketörlesztés                13.500 e Ft-ban
  • felhalmozási célú hitel kamat                            2.400 e Ft-ban
  • felhalmozási célú tartalék                                 7.200 e Ft-ban
  • felhalmozási célú pénzeszköz átadás                      0 e Ft-ban        
  • egyéb felhalmozási célú kiadások                           0 e Ft-ban
  • egyéb felhalmozási célú támogatások                     0 e Ft-ban

állapítja meg.

2. Az önkormányzat bevételei és kiadásai

4.§ (1)[2] Az önkormányzat bevételi módosított előirányzatait e rendelet 2. számú melléklete szerint hagyja jóvá.

(2)[3] Az önkormányzat kiadási módosított előirányzatait e rendelet 3., 3/A, 3/B. számú melléklete szerint hagyja jóvá.

(3)[4] A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felújítási előirányzatait e rendelet 4. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(4)[5] A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetésében szereplő felhalmozási előirányzatait e rendelet 5. sz. melléklete szerint hagyja jóvá.

(5)  Az önkormányzat költségvetési mérlegét e rendelet 8. számú melléklete tartalmazza.

(6) A Közös Önkormányzati Hivatal és a „Bóbita” Napköziotthonos Óvoda és Integrált Bölcsőde költségvetését Ságvár, Som és Nyim községek képviselő-testületei együttes testületi ülésen hagyják jóvá, mely költségvetések változatlan tartalommal e rendelet mellékletét képezik.

(7) A Képviselő-testület az önkormányzat éves létszámkeretét összesen, valamint önállóan működő és  önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervenként az alábbiak szerint állapítja meg:

  • „Bóbita” Napközi otthonos Óvoda és Integrált Bölcsőde       18 Fő
  • Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal                                12 Fő
  • Önkormányzat                                                                 11 Fő
  • Közfoglalkoztatottak                                                          5 Fő
  • Önkormányzat összesen:                                               46 Fő

(8) A (7) bekezdésben meghatározott létszámok közül az önkormányzati létszámösszetétel az alábbiak szerint alakul:

                   - védőnő szolgálat                                1 fő

                   - igazgatási feladatok                           1 fő

                   - parkfenntartás, községgazdálkodás     6 fő

                   - közművelődés                                   1 fő

                   - családsegítő                                     1 fő

                   - gyermekjóléti                                    1 fő

                   - közfoglalkoztatás (átlagos havi)          5 fő

(9) A Képviselő-testület az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek bevételeit, kiadásait, valamint az önkormányzaton kívüli ilyen projektekhez történő hozzájárulásokat 0 Ft-ban hagyja jóvá.

3. A bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtéséhez szükséges intézkedések, a hitelműveletekkel kapcsolatos hatáskörök

5.§ A képviselő-testület a bevételek és kiadások közötti egyensúly megteremtése érdekében 5.300 e Ft működési célú likvid hitel felvételét hagyja jóvá. Ezen belül a felhalmozási célú hitel összege 0 Ft, a legfeljebb 1 éves időtartamra felvehető folyószámla hitel összege 0 Ft.

4. A bevételi többlet kezelése

6.§ (1) A gazdálkodás során az év közben létrejött bevételi többletet a képviselő-testület értékpapír vásárlás, illetve pénzintézeti lekötés útján hasznosíthatja.

(2) Az (1) bekezdés szerinti hasznosítással kapcsolatos szerződések, illetve pénzügyi műveletek lebonyolítását 5.000 e Ft-ig a képviselő-testület a polgármester hatáskörébe utalja. A polgármester a megtett intézkedésekről a következő képviselő-testületi ülésen tájékoztatást ad.

(3) A (2) bekezdésben meghatározott összeget meghaladó bevételi többlet felhasználásáról a képviselő-testület annak felmerülését követő testületi ülésén esetenként dönt.

(4) A költségvetési szerv a jóváhagyott bevételi előirányzatain felül többletbevételét az irányító szerv egyidejű tájékoztatásával, a tényleges többlet 10 %-ának megfelelő összegű, saját hatáskörű előirányzat-módosítás után használhatja fel. A képviselő-testület ezt az előirányzat-módosítási jogosultságot indokolt esetben az érintett költségvetési szerv értesítése mellett magához vonhatja.

5. Általános és céltartalék

7.§ (1) A képviselő-testület az önkormányzat felhalmozási céltartalékát 7.200 ezer Ft összegben, a következő évi hiteltörlesztés fedezetére állapítja meg.

 (2) A képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 0 ezer Ft összegben állapítja meg.

6. Több éves kihatással járó feladatok

8.§ A képviselő-testület a többéves kihatással járó feladatok előirányzatait e rendelet 6. számú melléklete szerint fogadja el azzal, hogy a későbbi évek előirányzatait véglegesen az adott évi költségvetés elfogadásakor állapítja meg.

7. Előirányzat-felhasználási ütemterv

9.§ A 2013. évi költségvetés bevételi és kiadási előirányzatainak felhasználási ütemtervét havi bontásban a 7. számú melléklet tartalmazza.

8. Támogatások

10.§ (1) Az önkormányzat közvetett támogatásokat nem nyújt.

(2) A képviselő-testület a lakossági és közösségi szolgáltatások támogatásáról, - amelyeket nem a helyi önkormányzati, helyi kisebbségi önkormányzati költségvetési szervek útján végeztet – nem döntött.

(3) A képviselő-testület a fiatalok életkezdési támogatásához a benyújtott kérelmek alapján 30.000,-Ft egyszeri támogatást állapíthat meg a szociális keret terhére.

9. A 2013. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11.§ (1) Az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatóak.

(2) A Képviselő-testület ÁHT 34.§ (2) bekezdése alapján a jóváhagyott bevételi, kiadási előirányzatok között pályázati önrész biztosításához  5000 e forintot meg nem haladó összeg átcsoportosításáról való döntés jogát a polgármesterre ruházza át.

 (3) Az élet- és vagyonbiztonságot veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek az elhárítása érdekében (veszélyhelyzetben) a polgármester a helyi önkormányzat költségvetése körében átmeneti – Áht. rendelkezéseitől eltérő - intézkedést hozhat, amelyről a képviselő-testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(4) A (3) bekezdésben meghatározott jogkörben a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, a költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat is teljesíthet.

(5) Az átruházott hatáskörben hozott döntések a későbbi években a képviselő-testület által jóváhagyottnál nagyobb többletkiadással nem járhatnak.

(6) Az átruházott hatáskörben történt átcsoportosításokról az érdekeltek negyedévente, a negyedévet követő első képviselő-testületi ülésen kötelesek beszámolni. A költségvetési rendelet módosítására a polgármester ezzel egyidejűleg javaslatot tesz.

12.§ (1) Az önállóan működő illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek éves költségvetésének végrehajtásáért, a gazdálkodás jogszerűségéért, a takarékosság érvényesítéséért, a bevételek növeléséért az alapfeladatok sérelme nélkül a költségvetési szerv vezetője a felelős.

(2) Az önállóan működő illetve az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv éves költségvetését a megállapított önkormányzati támogatás és saját bevételei terhére úgy köteles megtervezni, hogy abból biztosított legyen az éves gazdálkodás, illetve kötelezően ellátandó feladatait maradéktalanul teljesíteni tudja.

(3) A költségvetési szervnél tervezett bevételek elmaradása nem vonja automatikusan maga után a költségvetési támogatás növekedését. A kiadási előirányzatok – amennyiben a tervezett bevételek nem folynak be – nem teljesíthetők.

(4) A költségvetési szervek számadási kötelezettséggel tartoznak a részükre juttatott céljellegű támogatás rendeltetésszerű felhasználására vonatkozóan.

(5) A költségvetési szervek kizárólag a képviselő-testület előzetes jóváhagyásával nyújthatnak be szakmai pályázatokat abban az esetben, ha a pályázattal megvalósuló feladat ellátása költségvetési többlettámogatást igényel.

(6) Az önkormányzat költségvetési szervei éven túli fejlesztési kötelezettséget csak a képviselő-testület jóváhagyásával vállalhatnak.

13.§ (1) Az év közben engedélyezett központi pótelőirányzatok felosztásáról - ha az érdemi döntést igényel - a testület dönt a polgármester előterjesztésére a költségvetési rendelet egyidejű módosításával.

(2)  Az (1) bekezdésben nem szereplő központi pótelőirányzatok felosztásáról és az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek saját hatáskörben kezdeményezett rendelet módosításáról a képviselő testület dönt.

14.§ (1) A helyi önkormányzati költségvetési szerv pénzmaradványát a képviselő-testület hagyja jóvá.

(2) A képviselő-testület gazdasági szükséghelyzetben a költségvetési szervet megillető pénzmaradvány felhasználását korlátozhatja. Gazdasági szükséghelyzetnek minősül különösen az, amikor az önkormányzat működése fizetésképtelenség miatt veszélybe kerül.

(3) A helyi önkormányzati költségvetési szervek pénzmaradványát az intézmények költségvetésének elfogadásakor együttes testületi ülésen a fenntartók a 2013. évi költségvetésbe bevonták.

15.§ A helyi önkormányzat, illetve a helyi nemzetiségii önkormányzattal történő megállapodás alapján a helyi nemzetiségi önkormányzat gazdálkodásának végrehajtó szerve a költségvetési szervként működő körjegyzőség.

10. A költségvetési szerv előirányzat-módosításának szabályai

16.§ (1) Az önkormányzat és a költségvetési szervek bevételi és kiadási előirányzatai év közben megváltoztathatók az előirányzat módosításával. Az előirányzatok megváltoztatása e költségvetési rendeletben meghatározottak szerint történik.

(2) A költségvetési szerv saját hatáskörű előirányzat módosítást csak abban az esetben hajthat végre, ha a személyi juttatások és a munkaadót terhelő járulék előirányzatból dologi kiadásokra csoportosít át. Az átcsoportosítást a képviselő-testület rendelet-módosításban hagyja jóvá.

(3) A költségvetési szervek a jóváhagyott bevételi előirányzataikon felüli többletbevételeiket a költségvetési rendeletbe történő átvezetése, annak módosítása után használhatják fel. 

(4) A jóváhagyott kiemelt előirányzatokon belül az átcsoportosításról a költségvetési szerv vezetője saját hatáskörben dönt.

(5) A költségvetési szerv a saját hatáskörű előirányzat módosításokról az irányító szervét negyedévenként tájékoztatja.

11. Létszám- és bérgazdálkodással kapcsolatos előírások

17. § (1) A költségvetési szerv vezetője önálló létszám- és bérgazdálkodási jogkörében eljárva a költségvetési szerv részére engedélyezett létszám (álláshely)-keretet a tényleges foglalkoztatás során köteles betartani.

(2) Az egyes foglalkoztatási formákra (teljes munkaidős, részmunkaidős, valamint a megbízási, tiszteletdíjas foglalkoztatás) álláshelyenként, illetve összességében az elemi költségvetésben tervezett (módosított személyi juttatás) előirányzatot nem lépheti túl.

(3) A költségvetési szerv csak abban az esetben fordulhat a fenntartóhoz személyi juttatási pótelőirányzat kérelemmel, ha előirányzata, illetve maradványa nem biztosítja törvényben előírt kötelezettségei teljesítését.

(4) A költségvetési szerv által jutalmazásra tervezett előirányzat (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-a.

(5) A Közös Önkormányzati Hivatal által céljuttatás címén tervezett előirányzat nem haladhatja meg az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át.

(6) A költségvetési szerv által jutalmazásra (prémium címén teljesítményösztönzésre, személyi ösztönzésre) kifizethető együttes összeg az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 8 %-át nem haladhatja meg.

12. A támogatások odaítélésének, folyósításának és

elszámolásának rendje

18.§ Az önállóan működő illetve önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetési támogatását a képviselő-testület a önkormányzat finanszírozási terve szerint biztosítja. Az egyéb szervezetek részére nyújtott támogatások a megállapodásoknak megfelelően, illetve negyedévente egyenlő részletekben kerüljenek kiutalásra.

19.§ A nettó 5 millió Ft-ot elérő, vagy azt meghaladó értékű az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 1.melléklet III. Gazdálkodási adatok 4. pontjában meghatározott szerződéseket közzé kell tenni a helyben szokásos módon, illetve e törvénynek megfelelően a szerződés létrejöttét követő 60 napon belül.

20.§ A környezetvédelmi Alap bevételeit ( talajterhelési díjból befolyt bevételek) a környezetterhelési díjról szóló 2003. évi LXXXIX. törvény 21/B § (2)-(3) bekezdése alapján kell felhasználni.

13. Pótköltségvetés, költségvetés módosítása

21.§ (1) A polgármester pótköltségvetési rendelettervezetet terjeszt a képviselő-testület elé, ha év közben a körülmények oly módon változnak meg, hogy ezek a helyi önkormányzat költségvetésének teljesítését jelentősen veszélyeztetik.

(2) A helyi önkormányzati költségvetés teljesítése jelentős veszélyeztetésének minősül különösen:

  • Az önkormányzat adóbevételei az első félévben a tervezetthez viszonyítva 40% alatt folynak be,
  • Ha az önkormányzattal szerződő fél (bérlet, értékesítés, szolgáltatási díj vállalása) a szerződési kötelezettségét a fizetési határidő lejártát követő 30 napon belül nem teljesíti, továbbá mindezen összegek meghaladják az 1.000 E Ft-ot.

14. Az önkormányzat és a költségvetési szervei által foglalkoztatottak

cafeteria juttatása

22.§ (1) A Képviselő-testület a közszolgálati tisztségviselőket megillető cafeteria juttatás éves keret összegét a Közös Önkormányzati Hivatal cím kiemelt előirányzaton belül, nem rendszeres személyi juttatás részeként azon belül  bruttó 200.000 Ft/Fő-ben állapítja meg. A megállapított összeg a munkáltató által megfizetendő  kifizetői adót és EHO-t  is  magába foglalja.

(2) A képviselő-testület a közalkalmazottaknak évi 96.000,- Ft+kifizetői adó+EHO/fő éves keretösszeget állapít meg munkahelyi étkezés támogatására Köznevelés/Óvoda kiemelt cím előirányzaton belül, nem rendszeres személyi juttatás részeként.

(3) A képviselő-testület az állandó alkalmazottaknak évi 96.000,- Ft+kifizetői adó+EHO/Fő keretösszeget állapít meg Erzsébet utalvány kiosztására,  Önkormányzat kiemelt cím előirányzaton belül belül a nem rendszeres személyi juttatás részeként.

15. Közoktatási intézményeknél megbízott vezetők illetmény pótléka

23.§ (1) A megbízott vezetőt pótlék illeti meg.

(2) A pótlék mértéke

  1. magasabb vezető megbízással rendelkező közalkalmazott esetén a pótlékalap 100%,
  2. vezető megbízással rendelkező közalkalmazott esetén a pótlékalap 100%.

16. Záró és egyéb rendelkezések

24.§ (1) A képviselő-testület a polgármesternek e rendelet elfogadásáig az átmeneti időszakban tett intézkedéseiről (bevételek beszedése, az előző évi kiadási előirányzatokon belül a kiadások arányos teljesítése) szóló beszámolóját elfogadja. Az átmeneti időszakban beszedett bevételek és teljesített kiadások e rendeletbe beépítésre kerültek.

  1. Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba. Rendelkezéseit 2013. januá

1. napjától kell alkalmazni.

(3) Hatályát veszti Ságvár Község Önkormányzatának 2011. évi költségvetéséről szóló 5/2011 (II.10.) sz. önkormányzati rendelete.

Ságvár, 2013. február 19.

                

Kecskés Gábor, s.k                                                                        dr. Schmieder Ibolya, s.k

  polgármester                                                                                               jegyző

Kihirdetési záradék:

A rendelet a Ságvári Közös Önkormányzati Hivatal hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2013. február 19. napján kihirdetésre került. A kihirdetés időtartama 30 nap.

                                                                                                      dr. Schmieder Ibolya, s.k

                                                                                                                   jegyző


 

[1] Módosította az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 3/2013 (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2013 (IX.13.) önkormányzati rendelet 2. §-a. Hatályos 2013.09.14-től.

[2] Módosította az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 3/2013 (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2013 (IX.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.09.14-től.

[3] Módosította az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 3/2013 (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2013 (IX.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.09.14-től.

[4] Módosította az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 3/2013 (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2013 (IX.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.09.14-től.

[5] Módosította az önkormányzat 2013. évi költségvetéséről szóló 3/2013 (II.19.) önkormányzati rendelet módosításáról szóló 13/2013 (IX.13.) önkormányzati rendelet 3. §-a. Hatályos 2013.09.14-től.