Alsóörs Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2019 (XI.27.) önkormányzati rendelete

Alsóörs Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 13/2014. (XI.01.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2019. 11. 28- 2019. 11. 28

Alsóörs Község Önkormányzat Képviselő-testületének

13/2019. (XI.27.) önkormányzati rendelete

Alsóörs Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló

13/2014. (XI.01.) önkormányzati rendeletmódosításáról


Alsóörs Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott, eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


  1. § AzAlsóörs Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló13/2014. (XI.01.) önkormányzatirendelet (a továbbiakban: Rendelet)2. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(2) Napraforgó Óvoda és Bölcsőde”


  1. § A Rendelet 2. § (3) bekezdés ke) pontja törlésre kerül.


  1. § A Rendelet 22. § (30) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(30) Az általános tartalékalap terhére pályázatonként5MFt összeghatárig határozatban dönt a pályázatok önerejének biztosításáról. Ezen döntése az Önkormányzat és intézményei költségvetését nem veszélyeztetheti.”


  1. § A Rendelet 22. § (32) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:


„(32) Dönt az 500 EFt alatti vissza nem térítendő önkormányzati támogatások, pénzeszköz átadások odaítélésében az éves költségvetésben e célra fordítandó szabad előirányzat terhére.”

  1. § A Rendelet 22. § (34) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:

„A Képviselő-testület nyilvános és zárt üléseiről hangfelvétel készül.”


„(34) Az általános tartalékalap terhére 5MFt összeghatárig határozatban dönt a váratlan, előre nem látható, de a működéshez, beruházás/felújítás megvalósításához elengedhetetlen forrás biztosításáról. Ezen döntése az Önkormányzat és intézményei költségvetését nem veszélyeztetheti

  1. § A Rendelet 25. § (4) bekezdéssel


  1. § A Rendelet 30. § az alábbi (4) bekezdéssel egészül ki:


„(4) Az alpolgármester, mint a polgármestert helyettesítő személy, a polgármester távolléte esetén, (szabadság, keresőképtelenség, 1 napot meghaladó kiküldetés), a jegyző egyetértésével az Önkormányzat nevében kötelezettséget vállalhat, teljesítést igazolhat. (szerződést köthet, a kötelezettségvállaláshoz kapcsolódó pénzügyi bizonylatokat aláírhatja, az önkormányzat számlavezető bankjánál, az ott bejelentett módon – ketten együtt – pénzügyi műveletekkel kapcsolatos dokumentumokat aláírhatja). ”


  1. § A Rendelet 1. melléklete helyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
  2. § A Rendelet2. függelékehelyébe jelen rendelet 1. melléklete lép.
  3. § Jelen rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.


        Hebling Zsolt                               Báró Béla

polgármester                             jegyző


A rendelet kihirdetésének napja: 2019. november 27.

                                                                                                    Báró Béla

                                                                                                    jegyző


  1. mellékleta 13/2019. (XI.27.) önkormányzati rendelethez


„1. melléklet a 13/2014. (XI.01.) önkormányzati rendelethez


A képviselő-testület tagjainak névsora


Hebling Zsolt                                                 Alsóörs, Iskola köz 1.

dr. Bardóczi Miklós                                        Felsőörs, Malomvölgy u. 2.

dr. Bókáné Katona Tímea                              Alsóörs, Március 15. u. 1.

Tóth Zoltán                                                    Alsóörs, Fő u. 37.

Ferenczy Gábor                                            Alsóörs, Csokonai u. 15.

Gaál Dezső                                                    Alsóörs, Bihari János u. 9/B.

Szalai Emese                                                 Alsóörs, Jókai u. 4.”


  1. függelék: a 3/2019. (XI.27.) önkormányzati rendelethez


„2. függelék: a 13/2014. (XI.01.) önkormányzati rendelethez


Polgármesteri Program


POLGÁRMESTERI PROGRAM 2019-2024.


CÉLKITŰZÉSEINK  2019-2024. KÖZÖTT

1.          Lakosságunk életminőségének javítása, községünk komfortjának fokozása érdekében:

-           támogatjuk a rászorulókat ( pénzbeli, tűzifa stb.),

-           segítjük családjainkat, civil közösségeink , egyházaink egy irányba mutató, hasznos tevékenységét,

-           időseinket megbecsüljük,felköszöntjük őket,

-           ösztönözzük a helyi fiatalok lakáshoz jutását, megemeljük az iskolakezdési támogatásokat,

-           új rendezési tervet alkotunk – lakosaink véleménye alapján-, amely megőrzi a község élhetőségét, barátságos jellegét,

-           továbbra is nagy hangsúlyt fektetünk a környezetvédelemre: szorgalmazzuk a megújuló energiaforrásokat ( megvizsgáljuk napelempark létesítési lehetőségét ), fákat ültetünk, virágosítunk, folytatjuk a ZÖLDTENGELY programot,erdő és földterületeket vásárolunk,

-           közösségi munkákat szervezünk ( szemétgyűjtés, festés stb.),

-           vállalkozóinkat kamatmentes hitellel látjuk el, a fejlesztésekbe továbbra is bevonjuk a helyi vállalkozásokat,

-           az igényeknek megfelelő rendezvényeket szervezünk ( minden korosztálynak, fiataloknak is ), hagyományainkat ápoljuk, könyveket adunk ki,

-           számos fejlesztést tervezünk: utak, járdák szilárd burkolattal való ellátását,

csapadékvíz problémákat tovább enyhítjük,

játszótereink árnyékolását megoldjuk, 

kezdeményezzük a Vadtelepen gyalogátkelőhely létesítését ( főút,vasút),

-           további okos zebrát alakítunk ki, megújítjuk buszmegállóinkat,új kamerákat telepítünk,

-           támogatjuk a kereskedelmi ellátás javítását.

2.          Fő feladat intézményhálózatunk biztonságos, színvonalas működtetése:

-           legfontosabb a felelős,takarékos,adósságmentes gazdálkodás,

-           hivatalunk valamennyi , településünk érdekét szolgáló pályázati lehetőséget kihasznál (ez az előző ciklusban több mint 1.3 milliárd Ft volt!),

-           ösztönözzük az elektronikus ügyintézést,

-           segítséget nyújtunk  a szállásadók részére a NTAK informatikai rendszer bevezetéséhez,

-           bővítjük nevelési intézményeink szabadidős ( és játszó) eszközeit,

-           iskolánkban felújítjuk a focipályát,

-           új TEMÜSZ telephelyet hozunk létre, garázst építünk korszerű gépparkunk részére,

-           felújítjuk művelődési házunk külsejét.

3.          A turizmus biztosítja lakosaink igényeinek a kiszolgálását is -  hosszútávon:

-           befejezzük függő beruházásainkat: kerékpárút Felsőörsön át Veszprémig,

 Varázserdő projekt ( az amfiteátrum újjáépítésével új funkciók jelennek meg: családi szabadidő központ, rendezvény tér),

-           bővítjük az ingyenes parkolóhelyek számát, a vasúti területeken,

-           minden évben fejlesztjük fürdőhelyünket,

-           pályázunk Riviéra kempingünk fejlesztésére ( recepció, szálláshely bővítés).

4.          Továbbra is kiemelt feladat a közrend, közbiztonság, köznyugalom megtartása!

Elképzeléseink az Önök tevékeny közreműködésével valósulhatnak meg, amelyhez tisztelettel kérjük szíves támogatásukat!

Tájékoztató az előzetes hatásvizsgálat eredményéről:


A rendelet-tervezet címe:Alsóörs Község Önkormányzat Képviselő-testületének

13/2019. (IX.27.) önkormányzati rendelete Alsóörs Község Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzatának 2. módosításáról


Társadalmi-gazdasági hatása:                            van

Költségvetési hatása:                                          van

Környezeti, egészségi következményei:             nincs

Adminisztratív terheket befolyásoló hatása:        van

Egyéb hatása:                                                      van


A rendelet megalkotásának szükségessége: A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX törvényben foglaltak betartása, jogszabályváltozások követése.


A rendelet megalkotása elmaradása esetén várható következmények: a rendelet megalkotásának elmaradása esetén, annak következményeként jogszabálysértés valósulna meg az önkormányzat működése során.


A rendelet alkalmazásához szükséges feltételek:

- személyi:        van

- szervezeti:      van

- tárgyi:             van

- pénzügyi:        van