Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2005 (X.27.) önkormányzati rendelete

az elektronikus ügyintézés bevezetéséről

Hatályos: 2005. 11. 01

(egységes szerkezetben a módosító 26/2006. (VII. 06.), 8/2007. (III. 22.) és a 15/2009. (X.15.) Ör-ekkel)



Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: KET) 160. § (1) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az Európai Unió célkitűzéseire – különösen az Europe 2005 ajánlásban foglaltakra – az elektronikus ügyintézés bevezetéséről az alábbi rendeletet alkotja:



A RENDELET HATÁLYA

1. §

A rendelet hatálya kiterjed Hajdúszoboszló Város Önkormányzata szerveinek hatáskörébe és illetékességébe tartozó mindazon közigazgatási hatósági ügyre, amelyben jogszabály elektronikus úton történő ügyintézésre lehetőségét biztosít. 



ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

2. §


(1) Az önkormányzat az elektronikus tájékoztató szolgáltatás működtetését és a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus intézését fokozatosan vezeti be.

(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben foglalt szolgáltatások bevezetéséig – pályázati támogatással megvalósuló programja segítségével – biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket.

(3) A jegyző a (2) bekezdésben foglalt személyi feltételek biztosítása során a portálon közzéteendő adatok összegyűjtésére adatgazdát jelöl ki.

(4) Az adatgazda tartozik felelősséggel a portálon közzétett adatok pontos, hiteles, naprakész és folyamatos közzétételéért, vagy az adatközlőnek való megküldéséért.

(5) Az önkormányzat a (2) bekezdésben foglalt tárgyi feltételek biztosítása során figyelemmel van az adatközlő, adattovábbító távközlési infrastruktúra kialakítására, üzemeltetésére, közreműködik a szükséges hardver, szoftver eszközök biztosításában.



FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK

3. §


(1) E rendelet alkalmazásában:

a) portál: a használók számára a település egészéről, valamint az aktuális önkormányzati hírekről, az önkormányzattal kapcsolatos információkról tájékoztatást nyújtó, véleménycseréhez és ügyintézéshez lehetőséget biztosító internetes felület;

b) belső ügyintézési rendszer: a hatóságnál létesített, a KET rendelkezéseit felölelő, közigazgatási munkafolyamatot megvalósító informatikai rendszer, az e-ügyintézés alapvető eszköze, amely előre meghatározott ügymenet leírásokat is tartalmaz.



AZ ÖNKORMÁNYZAT ELEKTRONIKUS ELÉRHETŐSÉGE

4.§


  1. Az önkormányzat portáljának elérhetősége: www.e-tarsulas.hu/hajduszoboszlo
  2. Elektronikus levelezési (e-mail) címe: hajduszoboszlo@e-tarsulas.hu
  3. Az önkormányzat vezetőinek és köztisztviselőinek elektronikus elérhetősége az – elektronikus tájékoztató szolgáltatás keretében – a portálon kerül közzétételre.

   


A HELYI ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

5 .§


  1. Az önkormányzat elektronikus tájékoztató szolgáltatást működtet. 

              

  1. Az önkormányzat bárki számára hozzáférhetővé teszi a portálját, amelynek adatbázisa alkalmas arra, hogy az érdeklődők tájékozódhassanak az önkormányzattal kapcsolatos általános információkról.


  1. A település internetes portálja legalább a KET 164. § (1) bekezdésében  foglaltakat tartalmazza.


  1. Az elektronikus tájékoztató szolgáltatásként a portálon közzétett tájékoztatók és formanyomtatványok listája e rendelet 1. számú mellékletét képezi, később kerül megalkotásra.
  2. A portálnak – a KET-ben meghatározottakon túl – az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:

a.) A hatóság által az ügyfelek személyes megjelenéséhez kötött hatósági ügyek intézése elektronikus úton történő előzetes időpontfoglalással is lehetővé tehető.

b.) A portálnak rendszeresen frissített, aktuális információkat kell tartalmaznia. 



A HELYI ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSSEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK

6. §


  1. Az elektronikus közigazgatási ügyintézés igénybevételének lehetőségét a hatóság saját információs felületén, a portálon biztosítja.


  1. A portálon az elektronikusan is intézhető ügyekben az ügyfelek részére biztosított az elektronikus ügyindítás lehetősége.


  1. Az elektronikusan is indítható ügyek listája e rendelet 2. számú mellékletét képezi,


  1. Az elektronikus ügyindítás igénybe vételéhez szükséges regisztráció folyamata:


a.) Ügyfél személyes megjelenése során előterjesztett szóbeli kérelmére regisztrációs       űrlap kitöltése, ügyfél  részéről történő aláírása;

b.) Az ügyfél  azonosítót és jelszót kap a rendszertől.


  1. A (4) bekezdésben meghatározott  regisztrálás végrehajtására kizárólag a jegyző által erre kijelölt ügyintéző jogosult.


  1. Az ügyfél által a regisztráció során a hatósággal közöltek helyességéért és pontosságáért az ügyfél tartozik felelősséggel, továbbá a rendszertől kapott azonosító és jelszó esetében szintén az ügyfélnek kell gondoskodnia az adatok védelméről.


  1. Az elektronikus ügyindítást az ügyfél kezdeményezi a portálon keresztül. Az ügyindítás folyamata :


a.) A regisztrált ügyfél  saját azonosítója útján történő belépése a rendszerbe.

b.) Az adott ügy kiválasztása az indítható ügyek listájából.

c.) A formanyomtatvány kitöltése.

d.) A formanyomtatvány továbbítása a hatósághoz.


  1. Az elektronikusan is intézhető ügyek listája e rendelet 3. számú mellékletét képezi.
  2. A helyi elektronikus ügyintézés belső ügyintézői rendszeren keresztül történik.


  1. A papíralapú, illetve elektronikus ügyintézés során egyszerűsített határozat hozható, ha a hatóság a kérelemnek helyt ad, és az ügyben nincs ellenérdekű ügyfél.



ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

7. §


(1) A rendelet 1 – 3. §-ai 2005. november 1-jén lépnek hatályba.

(2) A rendelet 4 – 5. §-ai 2006. január 1. napján lépnek hatályba.

(3) A rendelet 6. §-a 2007. január 1-jén lép hatályba.

(4) A rendelet 3. sz. melléklete 2007. április 1-jén lép hatályba.

(5) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és Tanács 2006/123/EK (2006. december 12.) irányelvnek megfelelést szolgálja.