Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2005 (X.27.) önkormányzati rendelete
az elektronikus ügyintézés bevezetéséről
Hatályos: 2005. 11. 01Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 30/2005 (X.27.) önkormányzati rendelete
az elektronikus ügyintézés bevezetéséről
2005-11-01-tól
(egységes szerkezetben a módosító 26/2006. (VII. 06.), 8/2007. (III. 22.) és a 15/2009. (X.15.) Ör-ekkel)
Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (a továbbiakban: KET) 160. § (1) bekezdésében, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. törvény 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, figyelemmel az Európai Unió célkitűzéseire – különösen az Europe 2005 ajánlásban foglaltakra – az elektronikus ügyintézés bevezetéséről az alábbi rendeletet alkotja:
A RENDELET HATÁLYA
1. §
A rendelet hatálya kiterjed Hajdúszoboszló Város Önkormányzata szerveinek hatáskörébe és illetékességébe tartozó mindazon közigazgatási hatósági ügyre, amelyben jogszabály elektronikus úton történő ügyintézésre lehetőségét biztosít.
ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK
2. §
(1) Az önkormányzat az elektronikus tájékoztató szolgáltatás működtetését és a közigazgatási hatósági ügyek elektronikus intézését fokozatosan vezeti be.
(2) Az önkormányzat az (1) bekezdésben foglalt szolgáltatások bevezetéséig – pályázati támogatással megvalósuló programja segítségével – biztosítja az elektronikus ügyintézéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket.
(3) A jegyző a (2) bekezdésben foglalt személyi feltételek biztosítása során a portálon közzéteendő adatok összegyűjtésére adatgazdát jelöl ki.
(4) Az adatgazda tartozik felelősséggel a portálon közzétett adatok pontos, hiteles, naprakész és folyamatos közzétételéért, vagy az adatközlőnek való megküldéséért.
(5) Az önkormányzat a (2) bekezdésben foglalt tárgyi feltételek biztosítása során figyelemmel van az adatközlő, adattovábbító távközlési infrastruktúra kialakítására, üzemeltetésére, közreműködik a szükséges hardver, szoftver eszközök biztosításában.
FOGALOM MEGHATÁROZÁSOK
3. §
(1) E rendelet alkalmazásában:
a) portál: a használók számára a település egészéről, valamint az aktuális önkormányzati hírekről, az önkormányzattal kapcsolatos információkról tájékoztatást nyújtó, véleménycseréhez és ügyintézéshez lehetőséget biztosító internetes felület;
b) belső ügyintézési rendszer: a hatóságnál létesített, a KET rendelkezéseit felölelő, közigazgatási munkafolyamatot megvalósító informatikai rendszer, az e-ügyintézés alapvető eszköze, amely előre meghatározott ügymenet leírásokat is tartalmaz.
AZ ÖNKORMÁNYZAT ELEKTRONIKUS ELÉRHETŐSÉGE
4.§
- Az önkormányzat portáljának elérhetősége: www.e-tarsulas.hu/hajduszoboszlo
- Elektronikus levelezési (e-mail) címe: hajduszoboszlo@e-tarsulas.hu
- Az önkormányzat vezetőinek és köztisztviselőinek elektronikus elérhetősége az – elektronikus tájékoztató szolgáltatás keretében – a portálon kerül közzétételre.
A HELYI ELEKTRONIKUS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
5 .§
- Az önkormányzat elektronikus tájékoztató szolgáltatást működtet.
- Az önkormányzat bárki számára hozzáférhetővé teszi a portálját, amelynek adatbázisa alkalmas arra, hogy az érdeklődők tájékozódhassanak az önkormányzattal kapcsolatos általános információkról.
- A település internetes portálja legalább a KET 164. § (1) bekezdésében foglaltakat tartalmazza.
- Az elektronikus tájékoztató szolgáltatásként a portálon közzétett tájékoztatók és formanyomtatványok listája e rendelet 1. számú mellékletét képezi, később kerül megalkotásra.
- A portálnak – a KET-ben meghatározottakon túl – az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:
a.) A hatóság által az ügyfelek személyes megjelenéséhez kötött hatósági ügyek intézése elektronikus úton történő előzetes időpontfoglalással is lehetővé tehető.
b.) A portálnak rendszeresen frissített, aktuális információkat kell tartalmaznia.
A HELYI ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSSEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK
6. §
- Az elektronikus közigazgatási ügyintézés igénybevételének lehetőségét a hatóság saját információs felületén, a portálon biztosítja.
- A portálon az elektronikusan is intézhető ügyekben az ügyfelek részére biztosított az elektronikus ügyindítás lehetősége.
- Az elektronikusan is indítható ügyek listája e rendelet 2. számú mellékletét képezi,
- Az elektronikus ügyindítás igénybe vételéhez szükséges regisztráció folyamata:
a.) Ügyfél személyes megjelenése során előterjesztett szóbeli kérelmére regisztrációs űrlap kitöltése, ügyfél részéről történő aláírása;
b.) Az ügyfél azonosítót és jelszót kap a rendszertől.
- A (4) bekezdésben meghatározott regisztrálás végrehajtására kizárólag a jegyző által erre kijelölt ügyintéző jogosult.
- Az ügyfél által a regisztráció során a hatósággal közöltek helyességéért és pontosságáért az ügyfél tartozik felelősséggel, továbbá a rendszertől kapott azonosító és jelszó esetében szintén az ügyfélnek kell gondoskodnia az adatok védelméről.
- Az elektronikus ügyindítást az ügyfél kezdeményezi a portálon keresztül. Az ügyindítás folyamata :
a.) A regisztrált ügyfél saját azonosítója útján történő belépése a rendszerbe.
b.) Az adott ügy kiválasztása az indítható ügyek listájából.
c.) A formanyomtatvány kitöltése.
d.) A formanyomtatvány továbbítása a hatósághoz.
- Az elektronikusan is intézhető ügyek listája e rendelet 3. számú mellékletét képezi.
- A helyi elektronikus ügyintézés belső ügyintézői rendszeren keresztül történik.
- A papíralapú, illetve elektronikus ügyintézés során egyszerűsített határozat hozható, ha a hatóság a kérelemnek helyt ad, és az ügyben nincs ellenérdekű ügyfél.
ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK
7. §
(1) A rendelet 1 – 3. §-ai 2005. november 1-jén lépnek hatályba.
(2) A rendelet 4 – 5. §-ai 2006. január 1. napján lépnek hatályba.
(3) A rendelet 6. §-a 2007. január 1-jén lép hatályba.
(4) A rendelet 3. sz. melléklete 2007. április 1-jén lép hatályba.
(5) E rendelet a belső piaci szolgáltatásokról szóló, az Európai Parlament és Tanács 2006/123/EK (2006. december 12.) irányelvnek megfelelést szolgálja.