Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2018 (IV.19.) önkormányzati rendelete
Hajdúszoboszló Város Önkormányzata 2017. évi zárszámadásáról
Hatályos: 2018. 04. 19Hajdúszoboszló Város Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2018 (IV.19.) önkormányzati rendelete
Hajdúszoboszló Város Önkormányzata 2017. évi zárszámadásáról
2018-04-19-tól
Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (továbbiakban: Áht.) 91. §-ban, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) kormányrendeletben, és az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I. 11.) kormányrendeletben kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) bekezdésében foglalt feladatkörében eljárva, Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának szervezeti és működési szabályzatáról szóló 19/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendeletében (továbbiakban: SzMSz.) biztosított feladatkörében eljáró Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának Gazdasági Bizottsága, valamint Hajdúszoboszló Város Önkormányzatának az SzMSz-ben meghatározott további bizottságai véleményének kikérésével a következőket rendeli el:
1. §
A rendelet hatálya kiterjed az önkormányzatra, valamint az önkormányzat költségvetési szerveire.
2. §
(1) Az önkormányzat költségvetési szervei:
- Hajdúszoboszlói Polgármesteri Hivatal
- Járóbeteg - Ellátó Centrum
- Hajdúszoboszlói Gazdasági Szolgáltató Intézmény
- Hajdúszoboszlói Egyesített Óvoda
- Kovács Máté Városi Művelődési Központ és Könyvtár
- Hajdúszoboszlói Városi Televízió
- Városi Bölcsőde
- Bocskai István Múzeum
(2) Az (1) bekezdésben meghatározott önkormányzati intézmények külön-külön címet alkotnak.
(3) A címrendet az önkormányzat 2/2017. (I.19.) számú 2017. évi költségvetéséről szóló rendelete tartalmazza.
3. §
Az önkormányzat a 2017. évi zárszámadás bevételi főösszegét az 1. számú melléklet alapján 6.545.074 E Ft-ban, kiadási főösszegét 4.718.725 E Ft-ban állapítja meg, melyből:
Működési célú bevételek: 4.772.081 E Ft
Működési kiadások: 3.985.645 E Ft
Működési egyenleg: 786.436 E Ft
Felhalmozási célú bevételek: 1.772.993 E Ft
Felhalmozási célú kiadások: 773.080 E Ft
Felhalmozási egyenleg: 1.039.913 E Ft
4. §
Az Önkormányzat intézményeinek bevételeit és kiadásait a 1/a., 8/a. számú mellékletei részletezik.
5. §
A felhalmozási kiadások teljesítése a 8/a., 8/b., 8/c., 9., 11., 13., 14. számú mellékletek szerinti részletezésben, 733.080 E Ft-ban kerül elfogadásra.
6. §
Az önkormányzati hivatal kiadásait összességében az 8/a., részletesen a 8/c., 12. és 13. számú mellékletek tartalmazzák.
7. §
A céltartalékok felhasználása az 12. számú mellékletben foglaltak alapján történt.
8. §
(1) A képviselő-testület az önkormányzat teljesített létszámkeretét 605 főben hagyja jóvá, melyet intézményenkénti bontásban a 15. számú melléklet mutat be. A közfoglalkoztatottak 2017. évi átlagos statisztikai állomány létszáma 172 fő.
(2) A képviselő-testület a 2013. évben létszámleépítés miatt megszüntetett álláshelyeket 2017. évben nem állította vissza.
9. §
Az önkormányzat közvetett támogatást a 18. számú melléklet alapján biztosított.
10. §
Az európai uniós pályázatok részletezése a 16. számú mellékletben található.
11. §
A 19. és 20. számú mellékletekben találhatók az önkormányzat 2017. évi mérlegadatai, valamint a vagyonkimutatás törzsvagyon és üzleti vagyon szerinti bontásban.
12. §
Az önkormányzat költségvetési szerveinek 2017. évi felülvizsgált pénzmaradványát a 21. számú melléklet részletezésének megfelelően 1.790.838 E Ft-ban fogadja el, melyből a személyi juttatás 56.105 E Ft, járulékok 9.815 E Ft, áthúzódó kötelezettségek 119.735 E Ft, felhalmozásra 56.557 E Ft, pályázatokra 73.737 E Ft.
13. §
A pénzmaradvány, illetve bérmaradvány összegét e rendelet elfogadását követően azonnal, de legkésőbb 2018. június 30-ig fel kell használni, illetve a kiemelt előirányzatok között a képviselő-testület jóváhagyásával átcsoportosítható. A bérmaradvány csak olyan formában használható fel, hogy a 2018. évre áthúzódó kötelezettségek kifizetésre kell, hogy kerüljenek.
14. §
A 2017. december 31-i állapot szerinti önkormányzat tulajdonában lévő ingatlanok kimutatását a 23. számú mellékletben szereplő kataszteri naplók tartalmazzák, melyek az önkormányzati vagyonrendelet függelékét képezik.
15. §
A rendelet részét képezi a költségvetési szervek belső kontrollrendszere minőségének értékelését tartalmazó vezetői nyilatkozatok, valamint a belső ellenőrzés éves összefoglaló jelentése.
16. §
E rendelet kihirdetése napján lép hatályba.