Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlésének 6/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli forrásátvétel és forrásátadás szabályairól

Hatályos: 2020. 02. 15

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Közgyűlésének 6/2020. (II.14.) önkormányzati rendelete

az államháztartáson kívüli forrásátvétel és forrásátadás szabályairól

2020.02.15.

Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. Általános rendelkezések

1. § (1) A rendelet személyi hatálya kiterjed a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzatának (továbbiakban: Önkormányzat) szervezeteire, valamint az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre és a természetes személyekre.

(2) A rendelet tárgyi hatálya kiterjed minden államháztartáson kívüli forrásátvételre és – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel – az önkormányzat által államháztartáson kívülre történő forrásátadásra függetlenül azok visszatérítendő vagy végleges jellegétől.

(3) A rendelet tárgyi hatálya nem terjed ki

a) a tárgy szerint külön önkormányzati rendeletben szabályozott működési célú forrásátadásra, így különösen a civil szervezetek pályázati és eseti önkormányzati támogatására, a sporttámogatásra,

b) a tárgy szerint külön önkormányzati rendeletben szabályozott felhalmozási célú forrásátadásra, így különösen a lakáscélú munkáltatói kölcsönre, a hagyományos technológiával épült ingatlanok felújításának, korszerűsítésének támogatására, a társasházak energiamegtakarítást eredményező korszerűsítésének, felújításának támogatására, valamint a helyi egyedi védelem alatt álló épületek értékmegőrző felújításának és állagmegóvásának támogatására,

c) a külön önkormányzati rendeletben szabályozott szociális ellátásokra, a szociálisan rászorultak részére megállapított pénzbeli és természetbeni támogatásokra,

d) a tárgy szerint magasabb rendű jogszabályban szabályozott forrásátvételre, így különösen a víziközmű-fejlesztési hozzájárulás átvételére.

2. Értelmező rendelkezések, fogalmak

2. § (1) E rendelet alkalmazásában

1. Államháztartáson kívüli forrás: az államháztartás körébe nem tartozó jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek, valamint a természetes személyek részére átadott, illetve tőlük kapott pénzeszköz, ingó, valamint ingatlan vagyontárgy.

2. Felhalmozási célú forrásátadás:

a) a felhalmozási célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára visszafizetési kötelezettség mellet felhalmozási célból nyújtott támogatások, kölcsönök,

c) a felhalmozási célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetések, ideértve a közcélú felajánlásokat, adományokat, a segélyeket, az agrár és a bűncselekmények áldozatainak fizetett kárenyhítéseket, a bevett egyháznak átadásra nem került ingatlanok utáni járadékot, az életjáradékot, valamint a tanulmányi szerződés díját,

d) az államháztartáson kívüli szervezetektől, személyektől felhalmozási célú pénzeszközként vagy felhalmozási bevételként kapott bevételek bármely okból, a bevétel elszámolását követő években történő visszafizetése.

3. Felhalmozási célú forrásátvétel:

a) a felhalmozási célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések eredeti kötelezett általi megtérítése,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett felhalmozási célból nyújtott támogatások, kölcsönök kamatot és más költséget, díjat nem tartalmazó törlesztéséből származó bevétel,

c) az államháztartáson kívüli szervezetektől, személytől felhalmozási célból, ellenérték nélkül kapott bevételek,

d) az ellátottak pénzbeli juttatásaiként folyósított ellátások és az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára felhalmozási célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetéseknek a kiadás elszámolását követő években történő visszafizetéséből származó bevételek.

4. Működési célú forrásátadás:

a) a működési célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára visszafizetési kötelezettség mellet működési célból nyújtott támogatások, kölcsönök,

c) a működési célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetések, ideértve a közcélú felajánlásokat, adományokat, a segélyeket, az agrár és a bűncselekmények áldozatainak fizetett kárenyhítéseket, a bevett egyháznak átadásra nem került ingatlanok utáni járadékot, az életjáradékot, valamint a tanulmányi szerződés díját,

d) az államháztartáson kívüli szervezetektől, személyektől működési célú pénzeszközként vagy működési bevételként kapott bevételek bármely okból, a bevétel elszámolását követő években történő visszafizetése.

5. Működési célú forrásátvétel:

a) a működési célból államháztartáson kívüli szervezet felé vállalt garanciák, kezességek alapján az eredeti kötelezett helyett teljesített kifizetések eredeti kötelezett általi megtérítése,

b) az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára visszafizetési kötelezettség mellett működési célból nyújtott támogatások, kölcsönök kamatot és más költséget, díjat nem tartalmazó törlesztéséből származó bevétel,

c) az államháztartáson kívüli szervezetektől, személytől működési célból, ellenérték nélkül kapott bevételek,

d) az ellátottak pénzbeli juttatásaiként folyósított ellátások és az államháztartáson kívüli szervezetek, személyek számára működési célból végleges jelleggel nyújtott támogatások és más ellenérték nélküli kifizetéseknek a kiadás elszámolását követő években történő visszafizetéséből származó bevételek.

6. Támogatás: az önkormányzat által, valamint az államháztartás egyéb alrendszereiből az önkormányzaton keresztül bármilyen jogcímen nyújtott nem normatív, céljellegű, működési vagy felhalmozási célra adandó pénzbeli juttatás – függetlenül azok visszatérítendő vagy végleges jellegétől – a szociális ellátások, a szociálisan rászorultak részére megállapított pénzbeli és természetbeni támogatások kivételével.

3. Államháztartáson kívüli forrásátvételre vonatkozó szabályok

3. § (1) Az államháztartáson kívüli érkező:

a) alapítványi forrás értékhatár nélkül (ingó, ingatlan, pénzeszköz), 200 ezer forintot elérő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó, ingatlan vagyon, pénzeszköz végleges átvételéről a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzat Közgyűlése (továbbiakban: Közgyűlés),

b) 200 ezer forintot el nem érő pénzeszköz, 200 ezer forintot el nem érő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó, ingatlan vagyon átvételéről átruházott hatáskörben a polgármester dönt.

(2) Átvételre felajánlott ingó vagy ingatlan vagyon esetében a Közgyűlési döntés meghozatalához be kell mutatni annak forgalmi értéket, a vagyon működtetésével, fenntartásával kapcsolatos költségeket és egyéb kötelezettségeket, valamint a pénzeszköz átvétel következményeit legalább három évre vonatkozóan, továbbá javaslatot kell tenni a hasznosítás mikéntjére és a vagyontárgy besorolására.

(3) A forgalmi érték meghatározásához a költség-haszon elvre is tekintettel szükség szerint ingatlan esetében ingatlanforgalmi szakértői véleményt, ingó esetében tárgyszakértői véleményt kell beszerezni.

(4) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről az (6) - (7) bekezdésben meghatározott esetek kivételével megállapodást kell kötni, melynek tartalmaznia kell legalább:

a) a megállapodást kötő felek megnevezését, egyéb azonosításra szolgáló adatait, képviseletében eljáró személyeket,

b) a forrás átvételéről szóló közgyűlési döntést, amennyiben a döntés közgyűlési hatáskörbe tartozik,

c) az átvett forrás pontos megnevezését, értékét, összegét, annak célját,

d) az átvett forrás felhasználására vonatkozó szabályozást, ingó és ingatlan vagyon esetén a hasznosítás módját, feltételeit,

e) a forrás rendelkezésre bocsátásának ütemezését,

f) az átvett forrás felhasználásáról szóló elszámolás módját, határidejét,

g) a megállapodásban vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit.

(5) Az államháztartáson kívüli forrás átvételéről szóló megállapodásokat a Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának (továbbiakban: Polgármesteri Hivatal) Polgármesteri Kabinetje készíti el, a Jogi Iroda ellenjegyzése mellett és a polgármester köti meg.

(6) A 200 ezer forintot el nem érő pénzeszköz, illetve 200 ezer forintot el nem érő költséget, kötelezettséget keletkeztető ingó és ingatlan vagyon esetében az átvételhez nem kell megállapodást kötni, elegendő a polgármester hozzájáruló nyilatkozata.

(7) A Közgyűlés által határozatban elfogadott és kihirdetett közérdekű célra történő pénzeszköz- felajánlások Önkormányzat számlájára történő utalása, pénztárba történő befizetése esetén nem szükséges elfogadó nyilatkozat vagy megállapodás kötése. Amennyiben a közérdekű cél megvalósításához szükséges összegnél több pénzeszköz gyűlik össze, a Közgyűlés jogosult a maradékösszeg tekintetében döntést hozni az eredeti közérdekű célhoz hasonló cél megvalósításáról. Ennek lehetőségét az eredeti közérdekű célra vonatkozó határozatban és hirdetményben fel kell tüntetni.

(8) A polgármester a költségvetés végrehajtásáról szóló beszámoló keretében tájékoztatja a közgyűlést az államháztartáson kívülről átvett forrásokról és azok felhasználásáról.

4. A támogatás forrása, a támogatás nyújtásának alapelvei, a támogatás odaítélése

4. § (1) Az önkormányzat tárgyévi költségvetési rendeletében határozza meg a költségvetési előirányzatait, amelyek terhére működési vagy felhalmozási célú támogatás nyújtható.

(2) Támogatásban részesülhet

1. az önkormányzat által alapított közalapítvány, gazdasági társaság,

2. az önkormányzat kötelező feladatát feladat-ellátási vagy közszolgáltatási szerződés alapján ellátó gazdasági társaság,

3. nem az államháztartás alrendszereibe tartozó szervezet fenntartásában lévő közoktatási intézmény,

4. az a kérelmező,

a) amelynek javára az önkormányzat mindenkori költségvetési rendeletében támogatás kerül megállapításra,

b) amely az önkormányzathoz támogatás iránti kérelmet nyújt be,

c) amely a korábban kapott támogatással határidőre, hitelesített bizonylatokkal elszámolt,

d) amely a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény alapján összeférhetetlensége és érintettsége tekintetében az 1. melléklet szerinti nyilatkozatot benyújtja,

e) amelynek a helyi és állami adóhatósággal szemben lejárt tartozása nincs és erről a 2. melléklet szerint nyilatkozik,

f) amelynek az önkormányzat, az önkormányzat költségvetési szervei, valamint gazdasági társaságai felé nincs lejárt határidejű tartozása.

(3) A támogatások odaítéléséről a mindenkori költségvetési rendeletben foglaltak alapján a Közgyűlés dönt.

(4) Természetes személy részére véglegesen nyújtott támogatások esetében figyelemmel kell lenni a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvényben foglaltakra.

5. A támogatási megállapodás

5. § (1) Az Önkormányzat által nyújtott működési vagy felhalmozási célú támogatások esetén a támogatás folyósítására megállapodást kell kötni függetlenül azok visszatérítendő vagy végleges jellegétől.

(2) A megállapodásnak tartalmaznia kell:

a) a megállapodó felek megnevezését, címét, képviseletében eljáró személyeket,

b) a forrás nyújtásáról szóló döntés számát,

c) a forrás összegét,

d) a forrás felhasználásának célját,

e) a forrás felhasználásának feltételeit,

f) a pénzügyi teljesítést,

g) a teljesítés ütemezését,

h) a megállapodásban vállalt kötelezettségek nem teljesítésének következményeit,

i) véglegesen adott támogatás esetén a nem cél szerinti felhasználás esetén a visszatérítési kötelezettséget, a visszatérítés időpontját, időtartamát és feltételeit, a pénzügyi elszámolás módját, helyét és idejét,

j) visszatérítendő támogatás esetén a visszatérítés időpontját, időtartamát és feltételeit.

(3) Az Önkormányzat a támogatás összegét a támogatási szerződés aláírását követően az abban foglalt ütemezés szerint elsősorban a támogatott pénzintézeti számlájára való átutalással a Közgazdasági Iroda teljesíti.

(4) A támogatás csak a támogatási megállapodásban meghatározott célra használható fel.

6. Támogatással történő elszámolás

6. § (1) A véglegesen nyújtott támogatás célnak megfelelő, jogszerű felhasználásáról a támogatott – a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel – a támogatási szerződésben foglalt határidőig és az e rendelet 3. mellékletében előírt módon köteles elszámolni és megküldeni a Polgármesteri Kabinet részére. Az elszámoláshoz csatolni kell az e rendelet 4. melléklete szerinti Összesítő táblázatot és az 5. melléklete szerinti nyilatkozatot.

(2) A visszafizetési kötelezettséggel nyújtott támogatás célnak megfelelő, jogszerű felhasználásáról a támogatott szakmai beszámolót köteles készíteni, melyhez a felhasználást igazoló számlák és pénzügyi bizonylatok másolatát csatolni kell.

(3) Az önkormányzat által alapított közalapítvány az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény szerinti beszámoló, az önkormányzat által alapított gazdasági társaság a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény szerinti beszámoló benyújtásával teljesíti az elszámolási kötelezettségét.

(4) Az elszámolások benyújtását a Polgármesteri Kabinet referensei kísérik figyelemmel. Az elszámolás a hatályos számviteli szabályok és az e rendeletben foglaltak szerint történik, ezek megfelelőségét elfogadás előtt a Közgazdasági Iroda és a Jogi Iroda 1-1 kijelölt ügyintézője kell igazolja. Az elszámolások elfogadásáról a Pénzügyi, Gazdasági, Városfejlesztési és Városüzemeltetési Bizottság javaslatára a Közgyűlés dönt.

(5) Amennyiben a támogatott a támogatást nem a támogatási célnak megfelelően használta fel, vagy az elszámolás hiányos, az elszámolás benyújtásától számított 15 napon belül a támogatottat a Polgármesteri Hivatal felhívja az elszámolás kiegészítésére.

(6) Amennyiben a támogatott elszámolási kötelezettségének határidőben nem tett eleget, az elszámolási határidő leteltétől számítot 8 napon belül a Polgármesteri Hivatal felhívja figyelmét a kötelezettség elmulasztására.

(7) Amennyiben a támogatott az elmulasztott elszámolást, vagy hiányos elszámolás kiegészítését a hiánypótlásra történt felhívás kézhezvételétől számított 8 napon belül nem nyújtja be az Önkormányzatnak

a) az elszámolási kötelezettség elmulasztása esetén a támogatás teljes összegét,

b) a támogatási szerződésben meghatározott céltól eltérő felhasználás esetén a támogatás elszámolással alá nem támasztott részét

köteles visszafizetni.

(8) Amennyiben az (7) bekezdésben meghatározott visszafizetési kötelezettség keletkezik, a támogatott köteles az összeget a közgyűlési határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül visszafizetni az összeget. A kifizetés és a visszafizetés közötti időre eső, a Polgári Törvénykönyvben meghatározott késedelmi kamatot is hozzá kell számítani.

(9) Három évig nem nyújthat be támogatás iránti igényt az a támogatott,

a) amelynek elszámolását a Közgyűlés elutasította;

b) amely az elszámolást elmulasztotta;

c) amely visszafizetési kötelezettségének határidőben nem tett eleget.

(10) Az elszámolásra vonatkozó döntés meghozataláig további tárgyévi támogatási összeg nem folyósítható.

7. Záró rendelkezések

7. § Ez a rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba.

1. melléklet

TÁJÉKOZTATÓ
a közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvényben foglalt érintettségi és összeférhetetlenségi szabályokról*


A törvény hatálya – az abban meghatározott kivételekkel - kiterjed az államháztartás alrendszereiből, az európai uniós forrásokból, a nemzetközi megállapodás alapján finanszírozott egyéb programokból származó, egyedi döntés alapján nyújtott, pályázati úton vagy pályázati rendszeren kívül az államháztartáson kívüli természetes személyek, jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek – ide nem értve a társasházat – számára odaítélt, természetben vagy pénzben juttatott támogatásokra.
A törvény pályázatokra vonatkozó rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell a nem pályázati úton odaítélt támogatásokra is, azzal, hogy a pályázat fogalma alatt a támogatás odaítélésére irányuló kérelmet, a pályázati eljárás fogalma alatt pedig a támogatási döntés előkészítését és meghozatalát kell érteni. A nem pályázati úton odaítélt támogatásból nem részesülhet az, aki – ha a támogatási döntést pályázati eljárásban hoznák – a pályázati eljárásban nem vehetne részt pályázóként.
Összeférhetetlenség
Nem nyújthat be kérelmet, és nem részesülhet támogatásban:
a) aki a kérelem elbírálásánáldöntés-előkészítőként közreműködő vagy döntéshozó;
b) a kizárt közjogi tisztségviselő (a Kormány tagja, a kormánybiztos, az államtitkár, a szakállamtitkár, a regionális fejlesztési tanács elnöke, a fejlesztéspolitikai ügyekben feladatkörrel rendelkező központi hivatal vezetője, a regionális fejlesztési tanács által törvény előírása alapján létrehozott társaság vezető tisztségviselői, felügyelő bizottsága tagjai, illetve az Ágazati Operatív Programok Közreműködő szervezetei vezető tisztségviselői és ellenőrző szervének tagjai);
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója (a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és neveltgyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő, valamint a testvér);
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság;
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező olyan szervezeti egysége, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője, a társadalmi szervezet, az egyház vagy a szakszervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja;
f) az a társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, illetve ezek önálló jogi személyiséggel rendelkező azon szervezeti egysége,
fa) amely a kérelem benyújtását megelőző öt évben együttműködési megállapodást kötött vagy tartott fenn Magyarországon bejegyzett párttal (a továbbiakban: párt),
fb) amely a pályázat kiírását megelőző öt évben párttal közös jelöltet állított országgyűlési, európai parlamenti vagy helyi önkormányzati választáson;
g) akinek a részvételből való kizártságának tényét az ennek közzétételére szolgáló honlapon közzétették.
Érintettség
Ha a kérelmező
a) a kérelem elbírálásánál döntés-előkészítőként közreműködő vagy döntést hozó szervnél munkavégzésre irányuló jogviszonyban áll;
b) nem kizárt közjogi tisztségviselő (a köztársasági elnök, az Országgyűlés által választott vagy a köztársasági elnök által kinevezett tisztségviselő, az országgyűlési és az európai parlamenti képviselő, a polgármester, az alpolgármester, a főpolgármester, a főpolgármester-helyettes, a helyi önkormányzati képviselő, a helyi önkormányzat Közgyűlése bizottságának tagja, a központi államigazgatási szerv – kizárt közjogi tisztségviselők körébe nem tartozó - vezetője és helyettesei, a regionális fejlesztési tanács tagja);
c) az a)-b) pont alá tartozó személy közeli hozzátartozója (a házastárs, az egyeneságbeli rokon, az örökbefogadott, a mostoha- és neveltgyermek, az örökbefogadó-, a mostoha- és a nevelőszülő, valamint a testvér);
d) az a)-c) pontban megjelölt személy tulajdonában álló gazdasági társaság;
e) olyan gazdasági társaság, alapítvány, társadalmi szervezet, egyház vagy szakszervezet, amelyben az a)-c) pont alá tartozó személy vezető tisztségviselő, az alapítvány kezelő szervének, szervezetének tagja, tisztségviselője vagy a társadalmi szervezet ügyintéző vagy képviseleti szervének tagja
köteles kezdeményezni e körülménynek a közzétételre szolgáló honlapon történő közzétételét a pályázat benyújtásával egyidejűleg.
Ha az érintettséget megalapozó körülmény a kérelem benyújtása után, de a támogatási döntés előtt következik be, a pályázó köteles 8 munkanapon belül kezdeményezni e körülménynek a honlapon történő közzétételét. Ha a kérelmező a közzétételt határidőben nem kezdeményezte, támogatásban nem részesülhet.
* FIGYELEM! Jelen tájékoztató nem azonos a törvény szövegével, a törvény a fentieknél részletesebb szabályokat tartalmaz. A törvény teljes szövege megtalálható a www.magyarorszag.hu oldalon, a „Jogszabályok” menüpont alatt.

2. melléklet

Nyilatkozat köztartozásról

Alulírott …………………..…………….……., a kérelmező intézmény/szervezet törvényes képviselője (cégszerű aláírásra jogosult személy)
a) büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy

- az állami költségvetéssel (pl.: a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal, a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelővel) szemben a pályázó intézménynek/szervezetnek nincs lejárt határidejű és ki nem egyenlített tartozása, és nem áll csődeljárás, felszámolási vagy végelszámolási eljárás alatt; az államháztartás alrendszereiből folyósított támogatásból eredő lejárt és ki nem egyenlített tartozása nincs;
- a támogatási szerződés lejártáig bejelentem, ha az általam képviselt intézmény/szervezet ellen csőd-, végelszámolási, vagy felszámolási eljárás indult, illetve 60 napnál régebbi köztartozása áll fenn,
- a pályázatban foglalt adatok, információk és dokumentumok valódiak, hitelesek és teljes körűek.

b) tudomásul veszem, hogy
- az általam képviselt intézményt/szervezetet 60 napon túli köztartozás esetén a köztartozás megfizetéséig a támogatás nem illet meg, az esedékes támogatások folyósítása felfüggesztésre kerül, illetve az Áht. 13/A. §-ának (4) bekezdése alapján az esedékes támogatás a köztartozások megfizetése érdekében - a támogatás ellenében vállalt kötelezettségeket nem érintő módon - visszatartásra kerülhet,
- a támogatás kedvezményezettjének megnevezése, a támogatás tárgya, a támogatás összege, a támogatott program megvalósítási helye az Áht-ben szabályozott módon nyilvánosságra hozhatók,

c) hozzájárulok, hogy
a köztartozások - az Áht. 13/A. § (4) bekezdésében foglaltak szerinti - figyelemmel kísérése céljából az általam képviselt intézmény/szervezet adószámát a támogatást nyújtó szerv és a Kincstár felhasználja a lejárt köztartozások teljesítése, illetőleg az adósság bekövetkezése tényének és összegének megismeréséhez,
a pályázat szabályszerűségét és a támogatás rendeltetésszerű felhasználását a jogszabályban meghatározott szervek ellenőrizzék,
a Kincstár keretében működő, alapvetően pénzügyi szemléletű megfigyelő rendszer, az OTMR a jogszabályban meghatározott jogosultak (döntéshozók, előirányzat-kezelők, Monitoring Bizottságok) hozzáférjenek a pénzügyi adatbázishoz.

Tudomásul veszem, hogy a fent említett tartozások ill. eljárások eltitkolása a támogatásból történő kizárást eredményezi.

Hódmezővásárhely, …………………………….

…………………………………….………………..
törvényes képviselő aláírása
ph.

3. melléklet

Az elszámolás rendje

Az elszámolást postán vagy személyesen, magyar nyelven kell benyújtani. Az idegen nyelvű bizonylatokhoz hiteles magyar fordítást kell mellékelni.
Az elszámolás három részből áll:
I. Szakmai beszámoló
II. Pénzügyi-számviteli bizonylatok
III. Összesítő táblázat

I. A rövid írásos szakmai beszámoló tartalmazza a támogatás céljának megfelelő, az adott időszakban, a támogatási összeg felhasználásával végzett tevékenységek leírását.

II. A pénzügyi-számviteli bizonylatok köréből az alábbiak szükségesek az elszámoláshoz:
Az elszámolásban az igazolt és záradékolt számlákról, a pénzforgalmi bizonylatokról, a felhasználást illetve a használatbavételt igazoló bizonylatokról készült fénymásolatokat kell benyújtani. A fénymásolatok hitelességét a jogosult személynek igazolnia kell „A másolat az eredetivel megegyezik” szöveggel.
1.Számlák
Az elszámolás során csak a számviteli jogszabályoknak megfelelően kiállított számlák fogadhatóak el. Az eredeti számlákra felvezetve a jogosult személynek igazolnia kell a támogatás céljának megfelelő felhasználást. Az eredeti számlákra a jogosult személynek fel kell vezetni a „A számla összegéből ……. forint kizárólag az ……………… határozat pályázati támogatás elszámolásához került felhasználásra” záradékot. Ha a bizonylat adataiból nem derül ki egyértelműen a gazdasági művelet tartalma, akkor azt a jogosultnak bizonyító erejű dokumentummal igazolnia kell.
A támogatási forrás elszámolásánál csak azok a támogatási időszakot terhelő költségekre vonatkozó számlák, bizonylatok számolhatók el, melyek kiállítási dátuma és teljesítési időpontja a támogatási időszakba esik és melyek pénzügyi teljesítése az elszámolási határidő végéig megtörténik.
2. Pénzforgalmi bizonylatok
Pénzforgalmi bizonylattal igazolni kell az elszámolásra benyújtott számla kifizetését. Az elszámolásban a pénzforgalmi bizonylat másolatát a hozzá tartozó számla másolatához kell tűzni.

III. Összesítő táblázat
Az elszámoláshoz mellékelni kell egy összesítő táblázatot a támogatás céljának megfelelő és elszámolásra benyújtott számlákról. A táblázatnak tartalmaznia kell a sorszámot, a számla számát, a szállító (számla kiállító) nevét, a számla kiállításának dátumát, a gazdasági művelet rövid leírását, a bruttó számlaértéket, a teljesítés dátumát és a számlák összértékét.

4. melléklet

ÖSSZESÍTŐ TÁBLÁZAT
az önkormányzati közpénzből juttatott ……….... határozat alapján jóváhagyott támogatás elszámolásához (benyújtandó az elszámolási folyamat végén, annak utolsó elemeként)

Sorszám:

Számla száma

Kibocsátó megnevezése

Kiállítás dátuma

Szolgáltatás, áru megnevezése

Számla bruttó értéke (Ft-ban)

Kifizetés dátuma

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Összesen:

Kelt: ……………., 20……..………………….
………………………………………
aláírás

5. melléklet

Nyilatkozat

1. Alulírott kijelentem, hogy Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzat ………………….…. keretéből ……………………... célra kapott bruttó …………..… ,-Ft. összegű támogatást célhoz kötötten használtam fel.

2. A felhasználás során a hatályos számviteli jogszabályok rendelkezései szerint jártam el.

3. Az elszámolás tételeinek bizonylatait más támogatás elszámolásánál nem használta fel.

Kelt: ………….., 20….…………………
………………………………….
aláírás
név:…………………….………….
cím/székhely:..……………………
adószám:………………………….