Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testületének 6/2017. (II.15.) önkormányzati rendelete

Az egyes anyakönyvi események engedélyezésével kapcsolatos helyi szabályokról

Hatályos: 2017. 07. 21- 2018. 06. 27

Balmazújváros Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, a 19. § (1)-(2) bekezdésében, valamint a 33. § (1)-(2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testületének a Képviselő-testület Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 16/2010. (XI. 25.) önkormányzati rendelete 21. § (1) bekezdés d) pontjában biztosított véleményezési jogkörében eljáró Balmazújváros Város Önkormányzat Ügyrendi és Jogi Bizottsága véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. §


A rendelet tárgyi hatálya Balmazújváros Város Önkormányzat közigazgatási területén történő anyakönyvi eseményekre, személyi hatálya a Balmazújvárosi Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) anyakönyvvezetőjére, továbbá az anyakönyvi eseményt bejelentő személyekre terjed ki.

 Értelmező rendelkezések

2. §


E rendelet alkalmazásában


a) anyakönyvi esemény: házasságkötés, bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése,

b) hivatali munkaidő: a Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata III. fejezet19. pontjában                                        meghatározott munkaidő,

c) hivatali helyiség: a Hivatal Balmazújváros Kossuth tér 4-5. szám alatti házasságkötő terme.

A hivatali munkaidőn és hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény

 engedélyezésének rendje

3. §


(1) A hivatali munkaidőn, valamint a hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartására irányuló kérelmet írásban, az anyakönyvi esemény megtartására irányuló szándék bejelentésével egyidejűleg kell benyújtani.

(2) Az anyakönyvvezető a megjelölt helyszínen szemlét tart, melyről feljegyzést készít és az engedélyezésre javaslatot tesz a jegyzőnek.

(3) Hivatali helyiségen kívüli helyszínként kizárólag olyan helyszín jelölhető meg, ahol az esemény méltósága, meghittsége és a nyilvánosság biztosítható.

(4) Nem engedélyezhető anyakönyvi esemény megtartásának helyszíneként:

a) olyan terület, ahol az anyakönyvvezető és az anyakönyvi esemény közvetlen résztvevői elhelyezését biztosító szilárd talpazat és az időjárás zavaró hatását kivédő pavilon nem áll rendelkezésre,

b) olyan terület vagy épület, ahol az anyakönyvi esemény méltósága, meghittsége és nyilvánossága bármely okból nem biztosítható, így különösen presszóban, bár közösségi termében,

c) olyan extrém hely, ahol az anyakönyvi esemény résztvevőinek élete, egészsége, testi épsége veszélybe kerülhet.

Az anyakönyvi eseményekkel összefüggésben fizetett díjak

4. §


(1) A hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi eseményben való közreműködésért - a (4) bekezdésben foglalt kivétellel – 40.000,- Ft többletszolgáltatási díjat kell fizetni. A többletszolgáltatási díj az ÁFA összegét nem tartalmazza. [1]A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény térítésmentesen vehető igénybe.

(2) Az (1) bekezdés szerinti díjat legkésőbb az anyakönyvi eseményt megelőző 15 nappal kell befizetni a Hivatal házipénztárába, vagy átutalni a Hivatal 11738091-15728506 számú számlájára.

(3) Elmaradt anyakönyvi esemény esetén a befizetett többletszolgáltatási díj visszafizetésre kerül.

(4) A többletszolgáltatási díjat nem kell befizetni, amennyiben az anyakönyvi eseményben érintett felek valamelyikének egészségi állapota közeli halállal fenyeget, vagy mozgáskorlátozottsága, egészségi állapota, életkora miatt nem képes a hivatali helyiségben megjelenni.

5. §


(1) A hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményekről az anyakönyvvezető nyilvántartást vezet.

(2) Amennyiben a hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi eseményeken közreműködő anyakönyvvezető a többletmunkája ellenértékeként pénzbeli térítésre tart igényt, abban az esetben az anyakönyvvezetőt eseményenként bruttó 12.000,- Ft díjazás illeti meg.

(3) A (2) bekezdés szerinti díj elszámolására és kifizetésére az anyakönyvvezető nyilvántartása és a jegyző engedélyezése alapján, negyedévenként egy alkalommal, a negyedévet követő hónap 5. napjáig kerül sor.

Hatályba léptető és átmeneti rendelkezések

6. §


(1) A rendelet a kihirdetését követő első napon lép hatályba, rendelkezéseit az ezt követően bejelentett anyakönyvi események tekintetében kell alkalmazni.

(2) Hatályát veszti az egyes anyakönyvi események engedélyezésének szabályairól, valamint az eseményekhez kapcsolódó többletszolgáltatás ellentételezéseként fizetendő díjak mértékéről szóló 13/2011. (IV. 20.) önkormányzati rendelet, valamint az annak módosításáról szóló 3/2012. (I. 30.) önkormányzati rendelet.

(3) A rendelet 1. számú függelékét képezi Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testületének az egyes anyakönyvi és családi események megtartásának tárgyában hozott 33/2017. (II. 15.) számú határozata.


Balmazújváros, 2017. február 15.     


                        dr. Veres Margit                                                         dr. Bencsik Judit

                            polgármester                                                                     jegyző

[1]

Módosította Balmazújváros Város Önkormányzat Képviselő-testületének 21/2017. (VII.20.) önkormányzati rendelet 1. §-a. Hatályos: 2017. július 21. napjától.

Mellékletek