Tiszabercel Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (VII. 26.) önkormányzati rendelete
önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról és a települési támogatásokról
Hatályos: 2021. 08. 01- 2021. 10. 14Tiszabercel Község Önkormányzat Képviselő-testületének 16/2021. (VII. 26.) önkormányzati rendelete
önkormányzati rendelete a szociális ellátásokról és a települési támogatásokról
Tiszabercel Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. évi törvény 10. § (1) bekezdésében, 25. § (3) bekezdés b) pontjában, 26. §-ban, 32. § (1) bekezdés b) pontjában, 32. § (3) bekezdésében, 33. § (7) bekezdésének, 45. § (1) bekezdésében, 48. § (4) bekezdésében, a 132. § (4) bekezdés d) és g) pontjában, valamint 134/E. §-ban, a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 18. § (2) kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdése valamint Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 41. § (9) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
A rendelet célja, hatálya, értelmező rendelkezései
1. § (1) A rendelet célja, hogy a szociális igazgatásról és szociális ellátásról szóló 1993. évi III. törvény (a továbbiakban az Szt.) alapján, a helyi sajátosságoknak megfelelően, az önkormányzat teherbíró képességének figyelembe vételével, Tiszabercel közigazgatási területén élő személyek és családok szociális biztonságának megőrzése érdekében szabályozza a Képviselő-testület hatáskörébe tartozó pénzbeli és természetbeni ellátások és támogatások formáit, azok megállapításának jogosultsági feltételeit, a megállapított támogatások folyósításának és ellenőrzésének szabályait.
(2) A rendelet személyi hatálya Tiszabercel község közigazgatási területén érvényes lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyekre terjed ki.
(3) A rendelet által alkalmazott fogalmak értelmezésére a (4) bekezdésben meghatározottakat kell alkalmazni.
(4) E rendelet alkalmazásában:
a) szociálisan rászoruló: a (2) bekezdésben meghatározott személy, akinek jövedelme a rendeletben meghatározott mértéket nem lépi túl.
b) különös méltánylást érdemlő helyzet: külső körülmény által kialakult létfenntartást veszélyeztető élethelyzet, amely a rászoruló személy részére olyan kirívóan nehéz állapotot eredményez, amely ellátás nélkül az élethelyzet súlyos romlásához vezetne (különösen: tartós betegség, fogyatékosság, rokkantság, éhezés, kilakoltatás, nagy összegű felhalmozódott közüzemi hátralék, vagy egyéb adósság és más hasonló élethelyzet)
c) rendkívüli méltánylást érdemlő élethelyzet: olyan különös méltánylást érdemlő eset, amely hirtelen fellépő külső körülmény hatására alakult ki, és ezáltal okozott a rászoruló személy részére a b) pontban foglalt kirívóan nehéz állapotot (különösen: elmei kár, kórházi ellátást igénylő betegség vagy baleset, közeli hozzátartozó halála, és más hasonló élethelyzet).
A rendeletben szabályozott települési támogatások formái
2. § (1) A képviselő-testület a szociálisan rászoruló személy részére települési támogatást biztosít az e rendeletben meghatározottak szerint.
(2) A képviselő-testület a települési támogatás keretében az alábbi támogatási formákat biztosítja:
a) rendszeres települési támogatások:
aa) közüzemi díjtámogatás
b) rendkívüli települési támogatások:
ba) kamatmentes szociális kölcsön
bb) temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás
bc) köztemetéshez kapcsolódó támogatás
bd) időskorúak eseti egészségügyi támogatása
be) gyermekek és felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló fiatal felnőttek tanévkezdési támogatása
bf) természetbeni élelmiszer támogatás
bg) egyéb rendkívüli települési támogatás
bh) szociális célú tűzifa támogatása
(3) Az e rendeletben meghatározott szociális hatásköröket a Tiszabercel Község Önkormányzat Képviselő-testületének a Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló önkormányzati rendelet alapján a képviselő-testület, a polgármester, jegyző és a Szociális és Egészségügyi Bizottság gyakorolja.
Eljárási rendelkezések
3. § (1) Az e rendeletben szabályozott támogatások és ellátások hivatalból és kérelemre is megállapíthatóak.
(2) A támogatások és ellátások hivatalból történő megállapítására akkor van lehetőség, ha a hatóság rendelkezik az ellátások, támogatások igénybevételének jogosultságának megállapíthatóságára vonatkozó adatokkal.
(3) Az e rendeletben szabályozott ellátások iránti kérelmet év közben folyamatosan, vagy e rendeletben szabályzott határidőig a települési támogatás konkrét típusának megfelelő formanyomtatványon kell benyújtani, melyhez csatolni kell az adott formanyomtatványon felsorolt mellékleteket. A rendeletben a kérelmek benyújtására vonatkozó határidő jogvesztő.
(4) A kérelmet - ha e rendelet vagy magasabb szintű jogszabály másként nem rendelkezik - postai úton a Tiszaberceli Közös Önkormányzati Hivatal postacímére (4474 Tiszabercel, Fő u. 40.), ügyfélfogadási időben a hivatalba személyesen, vagy elektronikusan (hivatali kapura történő megküldéssel) lehet benyújtani.
(5) Az önkormányzat a hatáskörébe tartozó ellátás felhasználásának ellenőrzése céljából a felhasználást igazoló dokumentumok bemutatására kötelezheti a jogosultat.
(6) A beadott kérelemben foglaltakat az elbíráló szerv a rendelkezésre álló nyilvántartások alapján jogosult ellenőrizni.
(7) A benyújtott igazolások, nyilatkozatok tartalmának ellenőrzése érdekében a Közös Önkormányzati Hivatal megkeresheti:
a) az állami adóhatóságot
b) az állampolgárok személyi adatait és lakcímét nyilvántartó szervet
c) az igazolást kiállító szervet
d) a munkáltatót.
(8) A Közös Önkormányzati Hivatal a döntés előkészítése során környezettanulmányt készíthet a kérelmező szociális helyzetének megállapítása érdekében. Amennyiben korábban, de legfeljebb 6 hónappal a kérelem beadását megelőzően már készült környezettanulmány, úgy a döntés során azt alapul lehet venni.
(9) Amennyiben az elvégzett környezettanulmány alapján a kérelmező életkörülményeire tekintettel a jövedelemnyilatkozatban foglaltakat az eljáró hatóság vitatja, felhívhatja a kérelmezőt az általa lakott lakás, illetve saját és vele közös háztartásban álló közeli hozzátartozója tulajdonában álló vagyon fenntartási költségeit igazoló dokumentumok benyújtására.
4. § (1) A kérelemhez csatolni kell a rendeletben meghatározott támogatási formák esetében a család vagy háztartása tagjainak jövedelméről szóló igazolásokat, illetve az adott támogatási formához e rendeletben meghatározott egyéb feltételekről szóló igazolásokat.
(2) A jövedelem igazolható:
a) munkabérből származó jövedelem és táppénz esetében a munkáltató által kiállított igazolással (ha az adott hónapban többletjuttatás is kifizetésre kerül, az elkülönítetten kell feltűntetni)
b) munka elvesztése nyomán kapott ellátás esetén az ellátást megállapító hatóság határozatával
c) nyugdíj, egyéb nyugdíjszerű ellátásokat a kifizető által kiállított nyugdíjközlő lap és a kérelem benyújtását megelőző hónap nyugdíjszelvénnyel vagy bankszámlakivonattal,
d) őstermelők esetén a bevételről vezetett dokumentum fénymásolatával, illetve a NAV által kiállított igazolással, továbbá támogatás esetén a támogatás összegéről szóló igazolással
e) vállalkozásból származó jövedelem esetén a lezárt adóévről az állami adóhatóság által kiadott igazolással, a le nem zárt időszakra vonatkozóan a könyvelői igazolással vagy a vállalkozó nyilatkozatával,
f) gyermektartásdíjat a felvett vagy megfizetett tartásdíj összegét igazoló postai szelvénnyel, bankszámlakivonattal vagy átvételi elismervénnyel, és a tartásdíjat megállapító jogerős bírói ítélettel, vagy a szülők között létrejött megállapodással és a kötelezett jövedelemigazolással, vagy nyilatkozattal,
g) Járási Hivatalok által folyósított rendszeres pénzellátás megállapításáról szóló határozat másolatával, illetve a kifizetést igazoló, a kérelem benyújtását megelőző postai szelvénnyel vagy bankszámlakivonattal
h) bérbeadásból származó jövedelem esetében a bérleti szerződéssel,
i) ösztöndíjról a közép- vagy felsőoktatási intézmény által kiállított igazolással, bankszámlakivonattal, vagy a kifizető igazolásával,
j) az a)–i) pontba nem tartozó jövedelem esetén a jövedelem típusának megfelelő igazolással
k) a 2. § (2) bb), bd), be), bf) pontban szereplő támogatások igénylése esetén a kérelmező nyilatkozatával.
5. § (1) A havi rendszerességgel nyújtott pénzbeli ellátásokat utólag, minden hónap ötödik napjáig kell folyósítani. A kifizetés a jogosult kérelme alapján bankszámlára vagy szolgáltatóhoz való közvetlen utalással történik.
(2) A kérelmezőt a havi rendszerességgel folyósított települési támogatások a kérelem benyújtása hónapjának első napjától illetik meg.
(3) A nem havi rendszerességgel nyújtott pénzbeli ellátás kifizetése, a szociálisan rászoruló kérelmére vagy hivatalból történik. A kifizetés módjáról a határozatban rendelkezni kell.
(4) A támogatás biztosítható a kérelmező által meghatározott célra természetbeni formában is.
(5) A havi rendszerességgel nyújtott támogatás bármely okból történő megszüntetése esetén a jogosultságot a határozathozatal hónapjának utolsó napjával meg kell szüntetni.
(6) A rendszeres ellátásra való jogosultságot meg kell szüntetni, ha
a) a jogosultsági feltételek nem állnak fenn,
b) a jogosultságot kizáró egyéb körülmény következett be,
c) a jogosult személy azt kéri,
d) a jogosult személy elhalálozott,
e) a jogosult személy elköltözött,
f) az e rendeletben meghatározott okból.
(7) Meg kell szüntetni a közüzemi támogatásra való jogosultságot az (6) bekezdés szerinti eseteken túl akkor is, ha a jogosult a támogatással érintett lakásból elköltözött.
(8) A képviselő-testület e rendeletben szabályozott ellátások mindegyik esetében jogosult arra, hogy azokat az önkormányzat mindenkori teherbíró képességének figyelembe vételével egyoldalúan módosítsa, megszüntesse, vagy azok folyósítását felfüggessze.
6. § (1) A települési támogatás iránti kérelem benyújtója, illetve az ellátás jogosultja a támogatásra való jogosultság egyéb feltételeként köteles az általa életvitelszerűen lakott ingatlan vonatkozásában a lakókörnyezet rendezettségét biztosítani az alábbiak szerint:
a) az ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartani
b) az ingatlanról a szemetet és a lomot elszállíttatni,
c) az ingatlan előtti járdát – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sávot tisztán tartani, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentesíteni,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartani és kaszálni,
e) ha az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árok van, akkor köteles rendszeresen takarítani, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrizni oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
(2) Az (1) bekezdésben foglalt feltételek teljesítésére a kérelmezőt, vagy a már megállapított rendszeres támogatás jogosultját megfelelő, de legalább 5 napos határidő kitűzésével – az elvégzendő tevékenységek konkrét megjelölésével – fel kell szólítani. Amennyiben a kérelmező, vagy jogosult a feltételeknek felszólítás ellenére sem tesz eleget, a kérelmet el kell utasítani, vagy a már megállapított támogatást meg kell szüntetni.
(3) A (2) bekezdésben meghatározott elutasító, illetve a kérelmezőnek felróható okból történő megszüntető döntés jogerőre emelkedésétől számított három hónapon belül - a rendkívüli települési támogatás kivételével - a kérelmező részére nem lehet újabb támogatást megállapítani.
(4) Az (1) bekezdésében meghatározott feltételek meglétét a támogatás elbírálását gyakorló szerv a jogosultság megállapítása előtt, illetve bejelentés vagy hivatalos tudomásra jutást követően a támogatás folyósításának időtartama alatt környezettanulmány keretében jogosult ellenőrizni.
(5) A lakókörnyezet rendezettségének vizsgálata során jegyzőkönyv és digitális fénykép készül.
(6) A települési támogatás iránti kérelemben a kérelmezőnek nyilatkoznia szükséges a lakókörnyezet rendezettségére vonatkozóan.
Rendszeresen nyújtott települési támogatások
7. §
Közüzemi díjtámogatás
Nem rendszeresen nyújtott települési támogatások
8. §
Kamatmentes szociális kölcsön
9. § Temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás
(1) Temetési költségekhez való hozzájárulásként települési támogatás állapítható meg annak a személynek, aki Tiszaberceli állandó lakcímmel rendelkező személy eltemettetéséről vagy korábban Tiszaberceli állandó lakcímmel rendelkező személy eltemettetéséről Tiszabercel településen gondoskodott, feltéve, hogy a kérelmező családjában az egy főre jutó havi jövedelem a teljes munkaidőben foglalkoztatott részére megállapított garantált bérminimum 300%-át, egyedül élő esetén pedig a 350%-át nem haladja meg.
(2) Egy elhunyt esetén csak egy eltemettetőnek állapítható meg temetési támogatás.
(3) A helyben szokásos legolcsóbb temetési költséget a Képviselő-testület 150.000, -Ft-ban határozza meg, melyhez 20 % mértékű, azaz 30.000 Ft összegű támogatást biztosít.
(4) A temetés költségeit a kérelmezőnek, a kérelmező nevére szóló számlával kell igazolnia.
(5) Nem állapítható meg temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás annak, aki az elhunyt személlyel tartási életjáradéki, vagy öröklési szerződésben kötelezettséget vállalt arra, hogy a meghalt személy ellátásáról, gyógykezeléséről és halála esetén eltemettetéséről gondoskodik.
(6) A képviselő-testület a kérelmek elbírálásának jogkörét a polgármesterre ruházza át. A kérelmeket a jegyzőhöz kell benyújtani, aki gondoskodik a kérelem döntésre való előkészítéséről.
(7) A támogatás iránti kérelmet a 3. melléklet szerinti formanyomtatványon kell benyújtani.
(8) A kérelemben a kérelmezőnek nyilatkoznia kell arra vonatkozóan, hogy a családjában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az (1) bekezdésben foglaltakat.
(9) A kérelemhez csatolni kell:
a) az eltemettetés költségeiről szóló, a kérelmező nevére szóló eredeti számlákat,
b) a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.
(10) Temetési költségekhez való hozzájárulásként megállapított települési támogatás nem állapítható meg annak a személynek, aki a hadigondozásról szóló 1994. évi XLV. törvény alapján temetési hozzájárulásban részesül.
10. §
Köztemetési támogatás
11. §
Időskorúak eseti egészségügyi támogatása
12. §
Gyermekek és felsőfokú oktatási intézmény nappali tagozatán tanuló fiatal felnőttek tanévkezdési támogatása
13. §
Természetbeni élelmiszer támogatás
14. §
Egyéb rendkívüli települési támogatás
15. §
Szociális célú tűzifa támogatás
Szociális ellátások
16. §
Társulás által fenntartott intézményben igénybe vehető étkeztetés
Átmeneti és záró rendelkezések
17. § Ez a rendelet 2021. augusztus 1-jén lép hatályba.
1. melléklet
I. Személyi adatok
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve:
Születési neve:
Anyja neve:
Születési helye, ideje:
Lakóhelye: Irányítószám település
utca/út/tér házszám épület/lépcsőház emelet, ajtó
Tartózkodási hely: Irányítószám: település
utca/út/tér házszám épület/lépcsőház emelet, ajtó
Társadalombiztosítási Azonosító Jele:
Telefonszám (nem kötelező megadni):
E-mai cím (nem kötelező megadni):
2. Kérelmezővel közös háztartásban élők száma: fő
3. Kérelmező háztartásában élők személyi adatai:
Név |
Születési helye, ideje |
Anyja neve |
TAJ szám |
4. Kijelentem, hogy a kérelem benyújtásának időpontjában a háztartásom táblázatban feltüntetett tagjai között van olyan személy:
- aki után vagy részére súlyos fogyatékosság vagy tartós betegség miatt magasabb összegű családi pótlékot folyósítanak; ha igen akkor e személyek száma fő
-aki fogyatékossági támogatásban; ha igen akkor e személyek száma: fő
- aki gyermekét egyedülállóként neveli; ha igen, akkor e személyek száma fő
II. Jövedelmi adatok:
A. |
B. |
C. |
||
A jövedelem típusa |
Kérelmező |
|
||
1. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási jogviszonyból származó ebből közfoglalkoztatásból származó |
||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, ill. szellemi és más önálló tevékenységből származó |
||||
3. Táppénz, gyermekgondozási támogatások |
||||
4.Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások |
||||
5. Önkormányzat és munkaügyi szervek által folyósított ellátások |
||||
6. Egyéb jövedelem |
||||
7. Összes jövedelem |
a) Nyilatkozat a kérelmezőre vonatkozóan:
b) Nyilatkozat a közös lakásban együtt élő személyekre vonatkozóan
III. Lakásviszonyok
c) Folyószámla száma, melyre a közüzemi díj támogatás összegét kérem utalni: …………………………………………………………………………………
d) A támogatást …………………………………………………….. közszolgáltatás céljára kérem utalni.
e) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
f) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
g) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
h) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
i) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
j) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
5. Munkaviszonyból és más foglalkoztatási viszonyból származó jövedelem: különösen a munkaviszonyban, közalkalmazotti, közszolgálati jogviszonyban, bírósági, ügyészségi, igazságügyi szolgálati jogviszonyban, honvédség, rendvédelmi szervek, a NAV, polgári nemzetbiztonsági szolgálatok hivatásos és szerződéses szolgálati jogviszonyában folytatott munkavégzésre irányuló tevékenységből, továbbá szövetkezet tagjaként folytatott - személyes közreműködést igénylő - tevékenységből származó jövedelem.
6. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem: itt kell feltüntetni a jogdíjat, továbbá a bérbeadó, a választott könyvvizsgáló tevékenységéből származó jövedelmet, a gazdasági társaság magánszemély tagja által külön szerződés szerint teljesített mellékszolgáltatást.
7. Táppénz, gyermekgondozási támogatások: táppénz, terhességi-gyermekágyi segély, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás, családi pótlék, gyermektartásdíj.
8. Nyugellátás és egyéb nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások: öregségi, özvegyi és szülői nyugdíj, árvaellátás, baleseti hozzátartozói nyugellátások; korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, a balettművészeti életjáradék, az átmeneti bányászjáradék, rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás, bányász dolgozók egészségkárosodási járadéka, rokkantsági járadék, rehabilitációs járadék, politikai rehabilitációs ellátások, házastársi pótlék, házastárs után járó jövedelempótlék, közszolgálati járadék.
9. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított ellátások: különösen az időskorúak járadéka, a rendszeres szociális segély, a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, az ápolási díj, a munkanélküli járadék, álláskeresési járadék, álláskeresési segély, képzési támogatásként folyósított keresetpótló juttatás.
10. Egyéb jövedelem: például az ösztöndíj, szakképzéssel összefüggő pénzbeli juttatások a felzárkózást elősegítő megélhetési támogatás, a nevelőszülői díj, szociális gondozói díj, végkielégítés és állampapírból származó jövedelem, ingatlan és ingó tárgyak értékesítéséből, vagyoni értékű jog átruházásából származó jövedelem, életjáradékból, föld és más ingatlan bérbeadásából származó jövedelem, illetve minden olyan jövedelem, amely az előző sorokban nem került feltüntetésre.
A jövedelemnyilatkozatban szereplő jövedelmekről a jövedelem típusának megfelelő iratot vagy annak másolatát a kérelemhez mellékelni szükséges.
Csatolandó dokumentumok:
Közüzemi közszolgáltatási szerződés fennálltának tényét igazoló megelőző havi közüzemi számla, vagy közszolgáltatási szerződés.
2. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................
Anyja neve: .......................................................................................................................................
Születés helye, ideje: .........................................................................................................................
Lakóhely: …....... irányítószám ........................................................................................... település
.............................................. utca/út/tér ....... házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó
Tartózkodási hely: ….......irányítószám .............................................................................. település
.............................................. utca/út/tér .......... házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó
(A lakóhely és a tartózkodási hely megadásakor a lakcímnyilvántartásba bejelentett lakóhelyet, tartózkodási helyet kell feltüntetni)
Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): …...................................
Állampolgársága: …..............................................................................
(Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, oltalmazott vagy menekült jogállású.)
Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................................
E-mail cím (nem kötelező megadni): ................................................................................................
2. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
3. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
|
|
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
|
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
3. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Név: ……………………………………………………………………………………….
Születési név: ……………………………………………………………………………..
Születési hely és idő:……………………………………. TAJ szám: ……………………
Anyja neve: ……………………………………………………………………………….
Állampolgársága: magyar vagy ………………………………………
Az igénylő bejelentett állandó lakóhelyének helyének címe:
Tiszabercel ………………………………………………………………
Az igénylő bejelentett tartózkodási helyének címe:
Tiszabercel ……………………………………….……………………..
2. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
3. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
g) az eltemettetés költségeiről szóló, a kérelmező nevére szóló eredeti számlákat,
h) a halotti anyakönyvi kivonat másolatát.
4. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................
Anyja neve: .......................................................................................................................................
Születés helye, ideje: .........................................................................................................................
Lakóhely: …....... irányítószám ........................................................................................... település
.............................................. utca/út/tér ....... házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó
Tartózkodási hely: ….......irányítószám .............................................................................. település
.............................................. utca/út/tér .......... házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó
(A lakóhely és a tartózkodási hely megadásakor a lakcímnyilvántartásba bejelentett lakóhelyet, tartózkodási helyet kell feltüntetni)
Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): …...................................
Állampolgársága: …..............................................................................
(Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, oltalmazott vagy menekült jogállású.)
Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................................
E-mail cím (nem kötelező megadni): ................................................................................................
2. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
3. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
|
|
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
|
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
3.1.
5. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................
Anyja neve: .......................................................................................................................................
Születés helye, ideje: .........................................................................................................................
Lakóhely: …....... irányítószám ........................................................................................... település
.............................................. utca/út/tér ....... házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó
Tartózkodási hely: ….......irányítószám .............................................................................. település
.............................................. utca/út/tér .......... házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó
(A lakóhely és a tartózkodási hely megadásakor a lakcímnyilvántartásba bejelentett lakóhelyet, tartózkodási helyet kell feltüntetni)
Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): …...................................
Állampolgársága: …..............................................................................
(Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, oltalmazott vagy menekült jogállású.)
Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................................
E-mail cím (nem kötelező megadni): ................................................................................................
2. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
3. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
6. melléklet
1. A kérelmező adatai:
Név: ________________________________ Születési név: ___________________________
Születi hely: _________________________ Születési idő: ___________________________
Anyja neve: ______________________________ TAJ száma: _________________________
Lakóhelye: __________________________________________________________________
Telefonszáma: _______________________________________
2. Oktatási intézmény és a támogatott tanuló adatai:
Az iskolakezdési támogatást saját jogon kérelmezem:
Oktatási intézmény neve |
Oktatási intézmény címe |
Tanuló neve, születési helye és ideje, anyja neve, TAJ száma |
Oktatási Intézmény neve, címe |
---|---|
3. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
4. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
7. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................
Anyja neve: .......................................................................................................................................
Születés helye, ideje: .........................................................................................................................
Lakóhely: …....... irányítószám ........................................................................................... település
.............................................. utca/út/tér ....... házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó
Tartózkodási hely: ….......irányítószám .............................................................................. település
.............................................. utca/út/tér .......... házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó
(A lakóhely és a tartózkodási hely megadásakor a lakcímnyilvántartásba bejelentett lakóhelyet, tartózkodási helyet kell feltüntetni)
Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): …...................................
Állampolgársága: …..............................................................................
(Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, oltalmazott vagy menekült jogállású.)
Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................................
E-mail cím (nem kötelező megadni): ................................................................................................
2. A kérelmezővel a kérelem benyújtásának időpontjában közös háztartásban élő közeli hozzátartozók száma: ........... fő
3. A kérelem benyújtásának időpontjában a kérelmezővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.
8. melléklet
1. A kérelmező személyre vonatkozó adatok:
Neve: .................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................
Anyja neve: .......................................................................................................................................
Születés helye, ideje: .........................................................................................................................
Lakóhely: …....... irányítószám ........................................................................................... település
.............................................. utca/út/tér ....... házszám .......... épület/lépcsőház ........... emelet, ajtó
Tartózkodási hely: ….......irányítószám .............................................................................. település
.............................................. utca/út/tér .......... házszám .......... épület/lépcsőház ........ emelet, ajtó
(A lakóhely és a tartózkodási hely megadásakor a lakcímnyilvántartásba bejelentett lakóhelyet, tartózkodási helyet kell feltüntetni)
Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ): …...................................
Állampolgársága: …..............................................................................
(Nem magyar állampolgár esetén fel kell tüntetni, ha a személy bevándorolt, letelepedett, oltalmazott vagy menekült jogállású.)
Telefonszám (nem kötelező megadni): ..............................................................................................
E-mail cím (nem kötelező megadni): ................................................................................................
2. A kérelmező családtagjainak száma a kérelem benyújtásának időpontjában: ........... fő
3. A családtagok adatai:
Neve és születési neve |
Születési hely, idő |
Anyja neve |
Állam- |
Társadalombiztosítási |
|
|
A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme |
A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme |
|
||
1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz |
||||||
2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem |
||||||
3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás |
||||||
4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás) |
||||||
5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások |
||||||
6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.) |
||||||
7. A család összes nettó jövedelme |
||||||
8. A család összes nettó jövedelmét csökkentő |
a) ingatlanhoz tartozó területet (udvar, kert) gyommentesen és tisztán tartom
b) az ingatlan szeméttől és a lomtól mentes,
c) az ingatlan előtti járda – annak hiányában az ingatlan mentén 1,5 méter sáv – tisztán tartott, szeméttől, gyomtól, télen hótól, síkosságtól folyamatosan mentes,
d) az ingatlannal érintkező közterületet és gyepes árkot az útpadkáig, de legfeljebb 5 méter szélességben tisztán tartom és kaszálom,
e) az ingatlan előtt nyílt belvízelvezető árkot rendszeresen takarítom, hogy a vízelfolyás akadálytalan legyen,
f) az ingatlanhoz tartozó kerítésének állagát megőrzöm oly módon, hogy azon keresztül háziállat elkószálni ne tudjon.