Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX.28.) önkormányzati rendelete

a települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatása keretében nyújtott szociális célú tűzifa juttatásról

Hatályos: 2021. 10. 01- 2022. 04. 29

Lábod Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (IX. 28.) önkormányzati rendelete

a települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatása keretében nyújtott szociális célú tűzifa juttatásról

Lábod Község Önkormányzatának Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvényének a helyi önkormányzatokról szóló 32. cikk. (1) bekezdés a) pontjában, a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény (továbbiakban: Szt.) 10. §. (1) bekezdésében, valamint Magyarország 2021. évi központi költségvetéséről szóló 2020. évi XC. tv. 3. melléklet 1.2.2.1 pont szerinti a települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó támogatása jogcímében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet célja, hogy a települési önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatás keretében nyújtott szociális célú tűzifa juttatással segítsen azokon a helyi háztartásokon, amelyek jövedelmi vagy egyéb okok miatt lakásuk fűtését nem, vagy csak nehézségekkel tudják biztosítani.

2. § (1) A rendelet személyi hatálya kiterjed Lábod Község közigazgatási területén lakóhellyel rendelkező azon személyekre, akiket az Szt. 3. §. (1) – (3) bekezdései határoznak meg.

(2) A rendelet tárgyi hatálya azon háztartásokra terjed ki, ahol fával fűtenek.

(3) A háztartás fogalmát az Szt. 4. §. (1) bekezdés f) pontja rögzíti.

3. § (1) A fűtési támogatást a képviselő-testület természetbeni átmeneti segélyként biztosítja azon háztartások részére, ahol

  • a) a családban az egy főre jutó jövedelem nem haladja meg a 90.000 forintot,
  • b) egyedülálló esetén pedig a 100.000 forintot.

(2) A támogatás megállapítása során – a jogosultsági feltételek megléte esetén – előnyben kell részesíteni az aktív korúak ellátásában, időskorúak járadékában, illetve települési támogatásban részesülőket, valamint a halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő családokat. A települési támogatásban részesülők közül előnyt élvez a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatásban részesülő kérelmező.

(3) A támogatás formája keménylombos tűzifa, mennyisége háztartásonként legfeljebb 3 m3, a vásárolt tűzifa beszerzési árának függvényében, összesen 391-404 m3 erejéig.

(4) A támogatás ugyanazon lakott ingatlanra csak egy jogosultnak állapítható meg, függetlenül az abban lévő háztartások számától.

(5) A támogatás megállapítását a képviselő-testület a Szociális Bizottságra ruházza át.

4. § (1) A tűzifa támogatási kérelmet a Lábodi Közös Önkormányzati Hivatalba lehet benyújtani az e célra rendszeresített formanyomtatványon ( 1. melléklet).

(2) A támogatás iránti igény 2021. október 4. napjától 2021. október 29. napjáig nyújtható be. A határidő jogvesztő.

5. § Az önkormányzat vállalja, hogy a szociális tűzifában részesülőktől ellenszolgáltatást nem kér.

6. § Ez a rendelet 2021. október 1-jén lép hatályba, és 2022. április 30-án hatályát veszti.

1. melléklet

Kérelem

szociális célú tűzifa támogatás megállapításához

Alulírott (név)...........................................................Születési név:..............................................

Szül.hely:..................................................................Szül.idő:......................................................Anyja neve:...................................................................................................................................

Társadalombiztosítási azonosító jel: ……………………………………………………………

Családi állapota: egyedülálló (hajadon, nőtlen)

Házastársával/élettársával él

Házastársától külön élő

Elvált

Özvegy

Lakcíme:.......................................................................................................................................

Tartózkodási hely:……………………………………………………………………………….

A kérelem benyújtásának időpontjában a települési támogatást kérővel közös háztartásban élő közeli hozzátartozók adatai:

Név

Születési hely,
idő

Anyja neve

Társadalombiztosítási Azonosító Jele (TAJ)

Kérelem indoka: .................................................................................................................................... ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

A jövedelmek típusai

A kérelmező jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb rokon jövedelme

Összesen

1.Munkaviszonyból, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból származó jövedelem

3. Ingatlan, ingó és vagyontárgyak értékesítéséből származó jövedelem

4. Nyugellátás, baleseti nyugellátás, egyéb nyugdíjszerű ellátások

5. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó ellátások (különösen GYED,GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

6. Munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. Egyéb (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

9. Összes bruttó jövedelem

10. Személyi jövedelemadó vagy előleg összege

11. Egészségbiztosítási és nyugdíjjárulék összege

12. Munkavállalói járulék összege

13. A család összes nettó jövedelme [9-(10+11+12)]

14. A család összes nettó jövedelmét csökkentő tényezők(tartásdíj összege)

15. AZ ÜGYINTÉZŐ TÖLTI KI!
Önkormányzat által folyósított rendszeres pénzbeli ellátás (a szociális igazgatásról
és a szociális ellátásokról szóló 1993.évi III.tv.4. §(1) bek. i) pontja)

Egy főre jutó havi jövedelem (ügyintéző tölti ki): ……………………..Ft/hó

A kérelemhez mellékelni kell a jövedelmi adatok valódiságát igazoló iratokat, melyek 30 napnál régebbiek nem lehetnek.


Egyéb nyilatkozatok:

Hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat (gyermekeim adatait) a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.

Nyilatkozom továbbá arról, hogy a kérelemben megjelölt fenti címen életvitelszerűen élek, és a lakás fűtéséről fával gondoskodom.

Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fent leírt adatok a valóságnak megfelelnek.

Lábod,………………………………………..

..........................................

kérelmező aláírása