Gyúró Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete

Gyúró Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2021. (XI.04.) önkormányzati rendelete a téli rezsicsökkentésre biztosított szociális tűzifa támogatás helyi szabályairól

Hatályos: 2021. 11. 05- 2022. 04. 14

Gyúró Község Önkormányzata Képviselő-testületének 14/2021. (XI. 4.) önkormányzati rendelete

a téli rezsicsökkentésre biztosított szociális tűzifa támogatás helyi szabályairól

2021.11.05.

Gyúró Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya kiterjed Gyúró Község közigazgatási területén állandó bejelentett lakcímmel vagy tartózkodási hellyel rendelkező személyre.

2. § A helyi önkormányzat szociális célú tüzelőanyag vásárlási költségéhez - előzetes igény bejelentés alapján - a központi költségvetés vissza nem térítendő támogatást biztosít, melyet az önkormányzat az erdőgazdálkodó által biztosított tüzelőanyag vásárlására fordít, a szociálisan rászoruló helyi lakosság természetbeni támogatása céljából.

3. § (1) Az önkormányzat a Belügyminisztérium döntése alapján a téli rezsicsökkentés kiterjesztése érdekében a települési önkormányzatok 2021. évi szociális célú tüzelőanyag vásárlásához kapcsolódó kiegészítő támogatás keretében 40 m3 kemény lombos tűzifa vásárlására támogatásban részesült, mely támogatás az erdőgazdálkodók által szabott ár részbeni fedezetéül szól.

(2) Az (1) bekezdés szerinti összeget az önkormányzat az önrész, valamint a szállítási költség áfával növelt összegével egészít ki.

4. § (1) Az önkormányzat elsősorban támogatásban részesíti

a) a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény szerinti aktív korúak ellátására, időskorúak járadékára, vagy – tekintet nélkül annak természetbeni vagy pénzbeli formában történő nyújtására – települési támogatásra (e támogatásban részesülők közül különösen a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viselésével kapcsolatos támogatásban részesülők) jogosult személyt,

b) a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelő családot.

(2) Az Önkormányzat képviselő-testülete szociális célú tűzifa támogatást nyújt, tűzifa formájában (természetben) annak a Gyúró Község közigazgatási területén lévő lakás tulajdonosának, bérlőjének vagy albérlőjének a kérelmére, lakásának téli fűtésével kapcsolatos kiadásai viseléséhez, ha lakása fával, fával is fűthető, és

a) kettő vagy több együtt élő személy esetében az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 250 %-át,

b) egyedül élő illetve gyermekét egyedül nevelő esetében a havi jövedelem nem haladja meg a mindenkori öregségi nyugdíj legkisebb összegének 350%--t

(3) Az azonos lakóingatlanban élő személyek közül csak egy kérelmező részére állapítható meg a támogatás.

(4) Az önkormányzat a szociális célú tűzifában részesülőtől ellenszolgáltatást nem kér.

(5) A támogatás megállapítása iránti eljárás az e rendelet 1. melléklete szerinti kérelemre indul.

(6) Nem jogosult szociális célú tűzifa támogatásra a kérelmező,

a) aki erdőgazdálkodó, erdőtulajdonos és az elmúlt két évben engedéllyel fakitermelést végzett,

b) aki olyan ingatlan vonatkozásában nyújtja be kérelmét, mely tűzifával nem fűthető.

(7) Az üresen álló, nem lakott ingatlanra, amelyben életvitelszerűen nem él senki, a támogatás nem kérhető.

5. § (1) A szociális ellátás iránti kérelmet az Váli Közös Önkormányzati Hivatal Gyúrói kirendeltségén, az e célra rendszeresített igénylőlapon lehet benyújtani legkésőbb 2021. november 30-ig. A kérelmező köteles a kérelemben feltüntetett igazolásokat, mellékleteket a kérelméhez csatolni.

(2) A szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a havi rendszerességgel járó – nem vállalkozásból származó, illetve őstermelői tevékenységből származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét, nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagát kell figyelembe venni.

(3) A jövedelmi viszonyok igazolására szolgáló dokumentumok különösen:

a) rendszeres pénzellátással rendelkező személyek esetében a pénzellátás folyósításának igazolószelvénye és megállapító határozata,

b) jövedelemmel rendelkező

ba) foglalkoztatottaknál a munkáltató által kiállított hivatalos kereseti igazolás,

bb) egyéni vállalkozók, gazdasági társaság esetében a tárgyévet megelőző év személyi jövedelemadójának mértékéről szóló adóhatósági igazolás,

bc) alkalmi munkát végzők esetében az alkalmi munkavállalói könyv másolata, ennek hiányában a tevékenységet végző által adott nyilatkozat,

c) munkanélküli személy esetén a munkaügyi központ igazolása arról, hogy álláskereső és elhelyezkedése érdekében együttműködik a Munkaügyi Központtal.

(4) Háztartásonként legfeljebb 5 m3tűzifa biztosítására kerüljön sor.

(5) A kérelmek elbírálásánál a Szociális Bizottság figyelembe veszi a kérelmező életvitelét és életkörülményeit is.

(6) A jogosultság és a kérelemben foglaltak valódiságának ellenőrzésére az eljárás során környezettanulmány végezhető.

(7) Az 4. § (1) bekezdésében foglaltaktól eltérően szociális célú tüzelőanyag támogatásban részesíthető kivételes méltányosságból az is, aki (természeti csapás, katasztrófa, baleset, hosszabb orvosi kezelés stb. miatt) rendkívüli élethelyzetbe került és segítség nélkül a létfenntartása veszélybe kerülne.

6. § (1) Az Önkormányzat a támogatást 2022. március 31-ig használhatja fel, és a felhasználásról 2022. április 15-ig a Magyar Államkincstár felé köteles elszámolni. A forrás felhasználását követően benyújtott kérelmeket – függetlenül attól, hogy azok a rendeletben foglalt feltételeknek megfelelnek – el kell utasítani.

(2) A rendelet a kihirdetést követő napon lép hatályba és 2022. április 15-én hatályát veszti.

7. § Ez a rendelet 2021. november 5-én lép hatályba.

1. melléklet

KÉRELEM SZOCIÁLIS CÉLÚ TŰZIFA IGÉNYLÉSHEZ
Személyi adatok
Név:
Születési név:................................................................................................................................
Születési hely, idő:........................................................................... TAJ:.....................................
Anyja neve:...................................................................................................................................
Lakóhely:......................................................................................................................................
Tartózkodási hely:.........................................................................................................................
Ha az ellátást igénylő nem cselekvőképes, a törvényes képviselő neve:.......................................
Az igénylővel egy lakóingatlanban élők száma: ...... fő

A

B

C

D

Név

Születési helye, ideje

Anyja neve

Kérelmezőhöz fűződő rokoni
kapcsolata


A jövedelmek típusai


A kérelmező
jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő házastárs (élettárs) jövedelme

A kérelmezővel közös háztartásban élő egyéb személy jövedelme


Összesen

1. Munkaviszonyból, munkavégzésre/foglalkoztatásra irányuló egyéb jogviszonyból származó jövedelem és táppénz

2. Társas és egyéni vállalkozásból, őstermelői, illetve szellemi és más önálló tevékenységből származó jövedelem

3. Nyugellátás, megváltozott munkaképességű személyek ellátásai (például rokkantsági ellátás, rehabilitációs ellátás), korhatár előtti ellátás, szolgálati járandóság, balettművészeti életjáradék, átmeneti bányászjáradék, időskorúak járadéka, a nyugdíjszerű rendszeres szociális ellátások emeléséről szóló jogszabály hatálya alá tartozó ellátás

4. A gyermek ellátásához és gondozásához kapcsolódó támogatások (különösen: GYED, GYES, GYET, családi pótlék, gyermektartásdíj, árvaellátás)

5. Önkormányzat, járási hivatal és munkaügyi szervek által folyósított rendszeres pénzbeli ellátások

6. Egyéb jövedelem (különösen: kapott tartás-, ösztöndíj, értékpapírból származó jövedelem, kis összegű kifizetések stb.)

7. Föld bérbeadásából származó jövedelem

8. A lakóingatlanban élők összes nettó jövedelme

Egy főre jutó havi családi nettó jövedelem (ügyintéző tölti ki!): .................................. Ft/hó.
Fatüzelésre alkalmas fűtőberendezéssel :
rendelkezem nem rendelkezem
A tűzifa támogatásra a rendelet szerint azért vagyok jogosult, mert:*
a) települési támogatásban részesülök lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez, a megállapító határozat száma:……………………………...
b) Halmozottan hátrányos/hátrányos helyzetű gyermeket nevelek, a megállapító határozat száma:………….............
Más hatóság által folyósított ellátásban részesülök, melynek megnevezése és száma:
c) aktív korúak ellátásában részesülök, a megállapító határozat száma:………………………………………..
d) időskorúak járadékában részesülök, a megállapító határozat száma:………………………………………………..
*(A megfelelő aláhúzandó és kitöltendő.)
Rendkívüli élethelyzet egyéb indoklása:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Alulírott kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok ahhoz, hogy a személyes adataimat és hozzátartozóim adatait a jogosultság megállapítása és teljesítése céljából kezeljék.
Gyúró, …………………………..
…… ………………………… …………………………………
kérelmező aláírása nagykorú hozzátartozók aláírása
Vagyonnyilatkozat

I. A kérelmező személyes adatai

Neve: ..................................................................................................................................................
Születési neve: ..................................................................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ..................................................................................................................................................
Lakóhely: ..................................................................................................................................................
Tartózkodási hely: ..................................................................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ..................................................................................................................................................

II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának, lakásfenntartási támogatás esetén a háztartás valamennyi tagjának vagyona.

A. Ingatlanok

1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ................. város/község ................... út/utca.................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ..........................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

Haszonélvezeti joggal terhelt: igen nem (a megfelelő aláhúzandó)

2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat): címe: ....................... város/község .................................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület-(épületrész-)tulajdon (vagy állandó használat): megnevezése (zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs stb.): ............................ címe: ...................................... város/község........................... út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat): megnevezése: .......................... címe: ........................................ város/község .............................. út/utca .................... hsz. alapterülete: ........... m2, tulajdoni hányad: ...................., a szerzés ideje: ................ év

Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft

III. Egyéb vagyontárgyak

Gépjármű: '
a) személygépkocsi: ......................................... típus .................. rendszám a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű: .............................. típus .................. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: .............................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
................................................
aláírás
Megjegyzés:
Ha a kérelmező vagy családtagja bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, akkor a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Amennyiben a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem a Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a jármű kora és állapota szerinti értékét kell feltüntetni.
TÁJÉKOZTATÓ:
A kérelemhez MELLÉKELNI kell:

5. A kérelmező és a vele együtt élő családtagok nettó jövedelméről szóló igazolást

a) a havi rendszerességgel járó- nem vállalkozásból, illetve őstermelői tevékenységből (továbbiakban együtt: vállalkozás) származó – jövedelem esetén a kérelem benyújtását megelőző hónap jövedelmét,

b) a nem havi rendszerességgel szerzett, illetve vállalkozásból származó jövedelem esetén a kérelem benyújtásának hónapját közvetlenül megelőző tizenkét hónap alatt szerzett jövedelem egyhavi átlagáról szóló igazolást, azzal, hogy azon hónapoknál, amelyek adóbevallással már lezárt időszakra esnek. A jövedelmet a bevallott éves jövedelemnek e hónapokkal arányos összegében kell beszámítani.

6. Társas és egyéni vállalkozás esetén a NAV által adott jövedelemigazoláshoz mellékelni kell a vállalkozó nyilatkozatát egy év nettó jövedelméről.

7. Munkanélküli esetén a Munkaügyi Központ igazolását arról, hogy regisztrált munkanélküli, és elhelyezkedése érdekében mióta működik együtt

8. Családi pótlék, GYES, GYET, ellátás esetén a munkáltató vagy MÁK igazolása

9. Nyugdíjas esetén a januárban a NYUFIG által megküldött igazolást a nyugdíj összegéről 6. Határozat másolatát az önkormányzattól vagy más hatósági szerv által folyósított ellátásról, annak összegéről.

Átvételi elismervény

……………………………………….….. (név) Gyúró, …………………………………. u.

……… sz. alatti lakos aláírásommal elismerem, hogy a mai napon Gyúró Község Önkormányzata Képviselő-testületének a téli rezsicsökkentésre biztosított szociális tűzifa támogatásról szóló 14/2021.(XI.04.) önkormányzati rendelete alapján részemre megállapított természetbeni juttatásként … m3 mennyiségű tűzifát átvettem.

Gyúró, …...............................

………………………………. …………………………………

átadó átvevő