Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2017. (IX.4.) önkormányzati rendelete
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2017. 09. 05- 2017. 09. 05Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 26/2017. (IX.4.) önkormányzati rendelete
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
2017-09-05-tól 2017-09-06-ig
BÉKÉS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
26/2017. (IX.04.)
ö n k o r m á n y z a t i r e n d e l e t e
a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Békés Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében és 35. § (1) bekezdés g) pontjában kapott felhatalmazása alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § Békés Város Önkormányzata Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Rendelet) az alábbi 10/B §-ával egészül ki:
„10/B § (1) Jelen rendelet alapján a közszolgáltatás igénybevételére köteles ingatlanhasználókról a Szolgáltató nyilvántartást vezet a közszolgáltatási díj beszedésével kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettség, valamint az ügyfélszolgálati feladatok ellátásához. A Szolgáltató jogosult a nyilvántartás vezetéséhez és kezeléséhez kapcsolódó kötelezettségét olyan alvállalkozójára átruházni, akit az adminisztrációs, ügyfélszolgálati, könyvviteli feladatokkal megbíz. Az átruházás nem érinti a Szolgáltató jogát arra, hogy bármely kapcsolódó nyilvántartásba betekintsen, a nyilvántartást feladataihoz kapcsolódóan használja.
(2) Az ingatlanhasználó a közszolgáltatási szerződés megkötéséhez szükséges, természetes azonosító adatok, valamint lakcím és - amennyiben az nem azonos a közszolgáltatás igénybevételének helyével - a számlázási címét köteles a Szolgáltató felhívására, valamint a személyes adatainak változását követően 8 napon belül bejelenteni.
(3) A Szolgáltató a személyes adat kezelése során köteles az információs önrendelkezési jogról és az információ szabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően eljárni.
(4) A (3) bekezdés alkalmazásában a Szolgáltató köteles megteremteni az adatkezelés személyi és tárgyi feltételeit, köteles gondoskodni az adatok biztonságáról és köteles meghatározni azokat az eljárási szabályokat, amelyek a adat- és titokvédelmi szabályok érvényre juttatásához szükségesek.
(5) Az ingatlanhasználók személyes adatainak kezelése a 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés (b) pontja alapján közérdeken alapuló cél érdekében valósul meg.
(6) Az adatszolgáltatás célja a közszolgáltatással összefüggően az ingatlanhasználó személyének megállapításához, a közszolgáltatási díj behajtásához szükséges és arra alkalmas adatbázis létrehozása és működtetése.
(7) A Szolgáltató az ingatlanhasználók személyes adatait - az adatok tárolása kivételével – a szerződéses viszony létrejöttétől annak megszűnéséig, díj hátralék esetén a tartozás fennállásáig kezelhetik. A jogviszony megszűnését követően a közszolgáltató a kezelt adatokat köteles megsemmisíteni.”
2. § E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
B é k é s, 2017. augusztus 31.
Izsó Gábor Tárnok Lászlóné
polgármester s.k. jegyző s.k.
A rendelet kihirdetésre került: 2017. szeptember 4. napján
Tárnok Lászlóné
jegyző s.k.