Csanádpalota Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (XII. 1.) önkormányzati rendelete

a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, valamint azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

Hatályos: 2021. 12. 03- 2022. 11. 10

Csanádpalota Város Önkormányzata Képviselő-testületének 10/2021. (XII. 1.) önkormányzati rendelete

a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, valamint azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról

2021.12.03.

Csanádpalota Önkormányzat Képviselő-testülete a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény 10. § (1) bekezdésében, 62. § (2) bekezdésében, 92. § (1) bekezdés a) pontjában, 115. § (3) bekezdésében, 132. § (4) bekezdés d) pontjában kapott felhatalmazás alapján, Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) a) pontjában, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdése 8. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról az alábbi rendeletet alkotja.

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya kiterjed a Csanádpalota Város Önkormányzatának fenntartásában működő személyes gondoskodást nyújtó szociális intézményekre, az intézmények ellátási területén ellátást igénylő, valamint az intézményekkel intézményi jogviszonyban álló személyekre.

A személyes gondoskodást nyújtó ellátások

2. § (1) A személyes gondoskodást nyújtó ellátások formái:

a) szociális alapszolgáltatások:

aa) étkeztetés,

ab) házi segítségnyújtás,

ac) családsegítés,

ad) nappali ellátás: nappali ellátást nyújtó klub,

b) szakosított ellátás:

átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény: „NAPLEMENTE” Idősek Gondozóháza.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott személyes gondoskodást nyújtó ellátásokat a Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat biztosítja.

3. § A 2. § (1) bekezdés aa) pontja szerinti étkeztetésre jogosult

a) kora alapján a 65. életévét betöltött személy,

b) egészségi állapota alapján

ba) az átmeneti vagy rendszeres szociális járadékos,

bb) a rokkantnyugdíjas,

bc) a rokkantsági járadékos,

bd) a kórházi gyógykezelésben részesült, a gyógykezelést követő maximum hat hónapon át.

Szociálpolitikai kerekasztal

4. § (1) Csanádpalota Város Önkormányzatának Képviselő-testülete szociálpolitikai kerekasztalt (a továbbiakban: kerekasztal) hoz létre.

(2) A kerekasztal feladata a szociális szolgáltatástervezési koncepcióban meghatározott feladatok megvalósulásának, végrehajtásának folyamatos figyelemmel kísérése.

(3) A kerekasztal véleményező, javaslattevő szerepet tölt be.

(4) A kerekasztal tagjai:

a) Csanádpalota Város polgármestere,

b) az Önkormányzat Képviselő-testülete Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottságának elnöke,

c) az Önkormányzat által fenntartott személyes gondoskodást nyújtó szociális intézmények, intézményegységek vezetői,

d) a háziorvosok,

e) a védőnők,

f) a tevékenységgel érintett civil szervezetek, alapítványok képviselője.

(5) A kerekasztal szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal ülésezik. Az ülések nyilvánosak.

(6) A kerekasztal üléseit a polgármester, vagy az általa megbízott személy vezeti. A kerekasztal tagjainak összehívásáról a polgármester gondoskodik.

Az ellátások igénybevételének módja

5. § (1) A 2. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások iránti kérelmet – a családsegítés kivételével - az intézmény vezetőjénél kell benyújtani, a 9/1999. (XI. 24.) SzCsM rendelet 1. melléklete szerinti formanyomtatványon.

(2) A 2. § (1) bekezdésében meghatározott ellátások iránti kérelemről az intézményvezető dönt. Döntéséről írásban értesíti az ellátást igénylőt, illetve törvényes képviselőjét.

(3) A soron kívüli elhelyezésre vonatkozó kérelmek esetében az igények kielégítésének sorrendjéről határozó bizottságban a fenntartó képviseletében a szociális intézmény érdekképviseleti fórumába megválasztott képviselő vesz részt.

(4) A 2. § (1) bekezdésében felsorolt személyes gondoskodást nyújtó ellátás – kivéve a családsegítést – igénybevételének időpontjában kötendő megállapodás-mintát az 1. melléklet, 2. melléklet, 3. melléklet és 4. melléklet tartalmazza. A megállapodás-minta tartalmától az intézmény vezetője a szerződő fél adatai, az elhelyezés helyének, időtartamának pontos meghatározása, a házirendben jóváhagyott szolgáltatási kör vonatkozásában térhet el.

Térítési díj

6. § (1) A 2. § (1) bekezdésében meghatározott ellátásokért – a családsegítés kivételével – térítési díjat kell fizetni.

(2) A családsegítés keretében az egyén és család számára nyújtott szolgáltatás térítésmentes.

(3) A képviselő-testület az intézményi térítési díjakat az 5. melléklet, 6. melléklet - 7. mellékletben foglaltak szerint állapítja meg.

(4) A személyi térítési díjat a személyes gondoskodási formáknál havonta utólag kell megfizetni az igénybe vett szolgáltatásokért.

(5) A személyi térítési díjak megállapításánál az egyes intézményi térítési díjak a Csanádpalota Városi Önkormányzat részére benyújtott kérelem alapján egyéni elbírálást követően méltánylást érdemlő rendkívüli indokolt esetben legfeljebb 1év időtartamra a Képviselő-testület a Szociális, Oktatási és Kulturális Bizottság javaslatára legfeljebb a térítési díj napi összege 80%-ának megfelelő összegre mérsékelheti.

Záró rendelkezések

7. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba, rendelkezéseit a folyamatban lévő, jogerősen még el nem bírált ügyekben is alkalmazni kell.

8. §1

9. § Ez a rendelet 2021. december 2-án lép hatályba.

1. melléklet

M E G Á L L A P O D Á S
amely létrejött egyrészről a Csanádpalota Városi Önkormányzat által fenntartott Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat (Csanádpalota, Sirály utca 1. szám), mint szociális alapszolgáltatást nyújtó intézmény (a továbbiakban: ellátást nyújtó intézmény), másrészről
a.) mint ellátást igénybevevő:
házassági családi és utóneve: _____________________________________________
születési családi és utóneve: ______________________________________________
lakcíme: ______________________________________________________________
telefonszáma:__________________________________________________________
anyja neve: ___________________________________________________________
születési helye: ________________________________________________________
születési ideje:_________________________________________________________
Gondnokság alatt áll-e? igen – nem
Amennyiben gondokság alatt áll: korlátozó – kizáró
Gondnok neve: _____________________________________________________________
Gondnok címe, elérhetősége:__________________________________________________
között, alulírott napon, az alábbi feltételek szerint:
A megállapodás tárgya
1.) Az ellátást nyújtó intézmény a Csanádpalota, Kálmány Lajos utca 9. szám alatti székhelyen étkeztetést biztosít.
2.) Az intézmény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti ellátást biztosítja, a vonatkozó jogszabályokban és a jelen megállapodásban szabályozott módon.
3.) Az intézmény az ellátást ………….. év ……………………… hó …… napjától kezdődően határozott időre: ………….. év ……………………… hó …….. napig vagy határozatlan időre biztosítja.
Szolgáltatások és fizetési kötelezettség
4.) A felek tájékoztatási kötelezettsége
4.1.) Az ellátás igénylésekor az intézmény tájékoztatta az ellátást igénybe vevőt
- az intézmény által biztosított ellátás tartamáról és feltételeiről,
- az intézmény által vezetett nyilvántartásokról,
- az intézmény által biztosított ellátás igényléséhez szükséges okiratokról, a személyes megjelenésre vonatkozó szabályokról és más, jogszabályban meghatározott feltételekről.
4.2.) A jogosult az ellátás igénylésekor köteles nyilatkozni:
- a tájékoztatásban foglaltak tudomásulvételéről, és annak tiszteletben tartásáról,
- arról, hogy a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben és a jogosult, továbbá a közeli hozzátartozója személyazonosító adataiban beállott változásokról haladéktalanul tájékoztatni fogja az intézmény vezetőjét,
- minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díj megállapításához szükséges,
- minden olyan dologról, ami az ellátás biztosítását, illetve megszűnését befolyásolhatja, vagy azt más okból fontosnak tartja.
(Nem kell a térítési díj megállapításához szükséges adatokat közölni akkor, ha az elhelyezést igénylő vagy más személy az elhelyezés iránti kérelemmel egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy szerződésben vállal kötelezettséget az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére.)
4.3.) Az intézmény vezetője köteles értesíteni, illetve tájékoztatni a jogosultat
a.) az ellátás biztosításában felmerült akadályoztatásról, az ellátás ideiglenes szüneteltetéséről,
b.) a díjfizetési hátralék következményeiről, valamint a behajtás érdekében kezdeményezett intézkedésről.
5.) Az intézmény a következő szolgáltatásokat nyújtja:
napi egyszeri meleg étel – ebéd – biztosítása munkanapokon /igény szerint hétvégén és ünnepnapon elvitellel a szolgáltatótól/.
A szolgáltatás igényelt formája:
- helyben fogyasztással - Nappali ellátást nyújtó Klubban (akadálymentes épület), az étel helyben történő elfogyasztására, az erre a célra kialakított étkező helyiségben van mód. Ezt tiszta, barátságos környezetben, megterített asztalnál történik. Az étkezéshez étkészlet és evőeszköz biztosított. A kézmosási lehetőség, és a nemenkénti elkülönített illemhely adott.
- ételelvitel saját erővel ( ételhordót az intézmény biztosít) Az ételt személyesen hétfőtől-péntekig 11.30-13.30 óra között, ill. igény szerint munkaszüneti napokon és ünnepnapokon is ezen időtartamban vehetik át.
- házhoz szállítással a ki szállítást a házi gondozónők végzik szolgálati kerékpárral.(az étel kiszállítására szolgáló ételhordók mosogatását a nappali ellátást nyújtó klub elkülönített mosogatásra alkalmas helyiségében végzik)
Az ebéd kiszolgálása az intézmény által az igénybevevő részére átadott étkezési jegyek ellenében az Önkormányzat által a felnőtt étkeztetésre kötött ellátási szerződés alapján a_________________________________________________________ által üzemeltetett _______________________________________ (_______________________, __________________________ utca ___. szám) történik, az üzemeltető által meghatározott időpontban.
6.) Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló …./2021. (... …..) Önkormányzati rendeletben foglaltak szerint az igénybe vett személyi gondoskodási szolgáltatásokért a személyi térítési díjat havonta utólag a tárgyhónapot követő hónap 5. napjáig kell megfizetni.
6.1.) Az ellátást igénybe vevő (kötelezett) az intézmény által biztosított étkeztetésért a családban az egy főre jutó havi jövedelem alapján havonta ……………………. Ft személyi térítési díjat köteles fizetni. A térítési díjat havonta - utólag, a tárgyhónap 5. napjáig kell megfizetni.
6.2.) A személyi térítési díj összege évente – a fenntartó által – két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg.
A térítési díj felülvizsgálata során megállapított új személy térítési díj megfizetésének időpontjáról a fenntartó rendelkezik, azzal a feltétellel, hogy az új térítési díj megfizetésére a jogosult nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra.
Az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg a térítési díj számításának alapjául szolgáló jövedelem 30%-át az étkeztetést igénybe vevő esetében.
6.3.) Abban a nem kívánt esetben, ha az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díj fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Amennyiben a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévente tájékoztatja a fenntartót. A fenntartó az intézményvezető tájékoztatása alapján intézkedik a térítési díj hátraléknak a behajtásáról az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, illetve az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szabályainak alkalmazásával.
Ha a jogosult a személyi térítési díj összegét vitatja vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, akkor e kérésével a fenntartóhoz fordulhat, aki dönt a személyi térítési díj összegéről.
7.) Az ellátás megszűnése
7.1.) Az ellátás megszűnik
ha az ellátás megszervezéséről az Önkormányzat nem gondoskodik,
a határozott idejű ellátás esetén a megjelölt időtartam lejártával,
a jogosultnak, illetve hozzátartozójának az ellátás megszüntetésére vonatkozó bejelentését követő – a szakmai programban meghatározott – idő elteltével,
a jogosult halálával,
akkor, ha az ellátás feltételei már nem állnak fenn, és végül
az ellátást biztosító megszüntetheti az ellátást akkor, ha a jogosult az ellátás igénybevételével kapcsolatos előírásokat súlyosan megsérti, és/vagy – rendszeresen – nem tesz eleget személyi térítési díj fizetési kötelezettségének.
7.2.) Az ellátás megszűnésekor a felek egymással elszámolnak, mely ügylet kiterjed:
a fizetendő személyi térítési díjakra, ezek esetleges hátralékaira,
minden olyan dologra, melyek – az ellátás megszüntetéséhez okszerűen kapcsolódnak.
Nem lehet bevonni az elszámolásba az ellátás megszűnéséhez kapcsolódó jogi és adminisztratív költségeket.
8.) Az intézmény kijelenti, hogy előre nem látható helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy a megállapodásból következő kötelezettségeit a lehető legjobban teljesítse.
9.) A megállapodásban foglalt az intézmény részéről fennálló kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos panasz kivizsgálása az intézmény vezetőjének feladata. Az intézményvezető a panaszt köteles 15 napon belül kivizsgálni és a panasztevőt értesíteni a vizsgálat eredményéről.
Amennyiben az intézményvezető határidőn belül nem intézkedik, vagy a panasztevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésre meghatározott idő lejárta után, illetve az intézkedés kézhezvételét követő nyolc napon belül az intézmény fenntartójához, illetve az ellátottjogi képviselőhöz lehet fordulni.
Ellátottjogi képviselő neve, elérhetősége:
Integrált Jogvédelmi Szolgálat
www.ijsz.hu
honlapján megadott területileg illetékes betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselő.
Csongrád megyei elérhetőség: Integrált Jogvédő Szolgálat Dél-Alföldi Regionális Iroda
6726 Szeged, Bal fasor 17-21.
tel:+36-20-4899-537
10.) Jelen megállapodás módosítására az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerülhet sor.
A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.
Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá az idősek ellátására vonatkozó mindenkori jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Jelen Megállapodás Csanádpalota Város Önkormányzat Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló …./2021. (….. ….) Önkormányzati rendeletének 1. melléklete szerinti tartalommal készült.
Jelen Megállapodás ……… (………………………) db, egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült.
Csanádpalota, 20………………………………………………….
________________________________ ____________________________
ellátást igénybe vevő tartásra kötelezett vagy azt
vállaló személy
___________________________________
ellátást biztosító intézmény
Tájékoztatás
Az 1993 évi III. törvény 96. § (1) bekezdése szerint az intézménybe való felvételkor az intézmény tájékoztatást ad a jogosult és hozzátartozója számára

a) az intézményben biztosított ellátás tartalmáról és feltételeiről;

b) az intézmény által vezetett nyilvántartásokról;

c) a bentlakásos intézményi elhelyezéskor a jogosult és hozzátartozói közötti kapcsolattartás, különösen a látogatás, a távozás és a visszatérés rendjéről;

d) panaszjoguk gyakorlásának módjáról;

e) az intézményi jogviszony megszűnésének eseteiről;

f) az intézmény házirendjéről, támogatott lakhatás esetén az együttélés szabályairól;

g) a fizetendő térítési díjról, teljesítési feltételeiről, továbbá a mulasztás következményeiről;

h) a jogosult jogait és érdekeit képviselő társadalmi szervezetekről.

(3) A jogosult és hozzátartozója az intézménybe való felvételkor köteles

a) nyilatkozni az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatásban foglaltak tudomásulvételéről, tiszteletben tartásáról;

b) adatokat szolgáltatni az intézményben e törvény alapján vezetett nyilvántartásokhoz;

c) nyilatkozni arról, hogy a szociális ellátásra való jogosultság feltételeit és a jogosult, továbbá a közeli hozzátartozója természetes személyazonosító adataiban beállott változásokat haladéktalanul közli az intézmény vezetőjével.

Panaszjog gyakorlásának módja
Az ellátást igénybe vevő és hozzátartozója érdekeinek megsértése miatt panaszt terjeszthet elő a szolgáltatást nyújtó szervezet képviselőjéhez. A panasz elbírálására jogosult 15 napon belül tájékoztatja a panaszt tevőt intézkedéséről. Ha a panaszt tevő az intézkedéssel nem ért egyet, vagy panaszára intézkedés nem történik abban az esetben a fenntartóhoz Csanádpalota Város Önkormányzatához fordulhat.
Csanádpalota, 20…………………………………….
_______________________________ ___________________________________
ellátást igénybe vevő tartásra kötelezett vagy azt
vállaló személy
__________________________________
ellátást biztosító intézmény "

2. melléklet

M E G Á L LA P O D Á S
mely létrejött egyrészről a Csanádpalota Város Önkormányzata által fenntartott Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat (Csanádpalota, Sirály u. 1. szám), mint szociális alapszolgáltatást nyújtó intézmény (a továbbiakban: ellátást nyújtó intézmény), másrészről
a.) mint ellátást igénybe vevő:
házassági családi és utóneve: ___________________________________________________________
születési családi és utóneve: ____________________________________________________________
lakcíme: ___________________________________________________________________________________
telefonszáma:_____________________________________________________________________________
anyja neve: _______________________________________________________________________________
születési helye: ___________________________________________________________________________
születési ideje:____________________________________________________________________________
Gondnokság alatt áll-e? igen – nem
Amennyiben gondokság alatt áll: korlátozó – kizáró
Gondnok neve: ____________________________________________________________________________________
Gondnok címe, elérhetősége:____________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________
között, alulírott napon, az alábbi feltételek szerint:

I. A megállapodás tárgya

1.) A szociális ellátást nyújtó intézmény fenntartója, Csanádpalota Város Önkormányzata a Csanádpalota, Sirály utca 1. szám alatti Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat keretében működteti a személyes gondoskodás körébe tartozó házi segítségnyújtás alapszolgáltatást.
2.) Az intézmény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti ellátást biztosítja, a vonatkozó jogszabályokban és a jelen megállapodásban szabályozott módon, az ellátott igényének és egészségi állapotának figyelembevételével.
3.) Az intézmény az ellátást ………….. év ……………………… hó …… napjától kezdődően határozott időre: ………….. év ……………………… hó …….. napig vagy határozatlan időre biztosítja.
4.)A gondozási szükséglet vizsgálat alapján Ön:
Szociális Segítésre * Személyi gondozásra* jogosult.
A szolgáltató a szolgáltatást munkanapokon, a gondozási szükségletnek megfelelően napi ……… óra időtartamban biztosítja.
( a megfelelő rész aláhúzandó)
II.) Szolgáltatások és fizetési kötelezettsége
4.) A felek tájékoztatási kötelezettsége
4.1.) Az ellátás igénylésekor az intézmény tájékoztatta az ellátást igénybe vevőt
- az ellátás tartamáról és feltételeiről,
- az intézmény által vezetett nyilvántartásokról,
- az ellátás igénybevételéhez szükséges okiratokról, és más, jogszabályban meghatározott feltételekről.
4.2.) A jogosult az ellátás igénylésekor köteles nyilatkozni:
- a tájékoztatásban foglaltak tudomásulvételéről, és annak tiszteletben tartásáról,
- arról, hogy a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben és a jogosult, továbbá a közeli hozzátartozója személyazonosító adataiban beállott változásokról haladéktalanul tájékoztatni fogja az intézmény vezetőjét,
- minden olyan dologról, ami az ellátás fenntartását, illetve megszűnését befolyásolhatja, vagy azt más okból fontosnak tartja.
4.3.) Az intézmény vezetője köteles értesíteni, illetve tájékoztatni a jogosultat az ellátás biztosításában felmerült akadályoztatásról, az ellátás ideiglenes szüneteltetéséről,
5.) Az ellátás keretében az intézmény a következő szolgáltatásokat nyújtja:
Házi segítségnyújtás keretében a szolgáltatást igénybe vevő személy saját lakókörnyezetében kell biztosítani az önálló életvitel fenntartása érdekében szükséges ellátást.
Feladatát az ellátást igénybe vevő meglévő képességeinek fenntartásával és felhasználásával látja el.
Szociális segítés keretében biztosítani kell:
A lakókörnyezeti higiénia megtartásában való közreműködés körében:
takarítás a lakás életvitelszerűen használt helyiségeiben (hálószobában, fürdőszobában, konyhában és illemhelyiségben)
mosás
vasalás
A háztartási tevékenységben való közreműködés körében:
bevásárlás (személyes szükséglet mértékében)
segítségnyújtás ételkészítésben és az étkezés előkészítésében
mosogatás
ruhajavítás
közkútról, fúrtkútról vízhordás
tüzelő behordása kályhához, egyedi fűtés beindítása (kivéve, ha ez a tevékenység egyéb szakmai kompetenciát igényel)
télen hó eltakarítás és síkosság-mentesítés a lakás bejárata előtt
kísérés
Segítségnyújtás veszélyhelyzet kialakulásának megelőzésében és a kialakult veszélyhelyzet elhárításában
Szükség esetén a bentlakásos szociális intézménybe történő beköltözés segítése
Személyi gondozás keretében biztosítani kell
Az ellátást igénybe vevővel segítő kapcsolat kialakítása és fenntartása körében:
Információnyújtás, tanácsadás és mentális támogatás
családdal, ismerősökkel való kapcsolattartás segítése
az egészség megőrzésére irányuló aktív szabadidős tevékenységben való közreműködés
ügyintézés az ellátott érdekeinek védelmében
Gondozási és ápolási feladatok körében:
mosdatás
fürdetés
öltöztetés
ágyazás, ágyneműcsere
inkontinens beteg ellátása, testfelület tisztítása, kezelése
haj, arcszőrzet ápolás
száj, fog és protézis ápolás
körömápolás, bőrápolás
folyadékpótlás, étkeztetés (segédeszköz nélkül)
mozgatás ágyban
decubitus megelőzés
felületi sebkezelés
sztómazsák cseréje
gyógyszerkiváltása
gyógyszer adagolása, gyógyszerelés monitorozása
vérnyomás és vércukor mérése
hely- és helyzetváltoztatás segítése lakáson belül és kívül
kényelmi és gyógyászati segédeszközök használatának betanítása, karbantartásában való segítségnyújtás
a háziorvos írásos rendelésén alapuló terápia követése
A lakásba történő biztonságos bejutást az ellátott, illetve a hozzátartozója biztosítja.
A szolgáltató a házi segítségnyújtás tartalmát, idejét Tevékenységnaplóban vezeti, amelyet az ellátott aláírásával igazol.
6.) Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj
Az ellátást a fenntartó térítésmentesen biztosítja.
7.) Az ellátás megszűnése
7.1.) Az ellátás megszűnik
az intézmény jogutód nélküli megszűnésével,
az ellátás határozott idejű igénybevétele esetén a megjelölt időtartam lejártával,
a jogosultnak, illetve hozzátartozójának a jogviszony megszüntetésére vonatkozó bejelentését követő – a szakmai programban, illetve a jogszabályokban meghatározott – idő elteltével,
a jogosult halálával,
akkor, ha az ellátásra való jogosultság feltételei már nem állnak fenn, és végül
az intézményt fenntartó megszüntetheti az ellátást akkor, ha a jogosult az ellátás igénybevételével kapcsolatos előírásokat súlyosan megsérti,
7.2.) Az ellátás igénybevételének megszűnésekor a felek egymással elszámolnak, mely ügylet kiterjed:
minden olyan dologra, melyek az ellátás megszüntetéséhez okszerűen kapcsolódnak.
Nem lehet bevonni az elszámolásba az ellátás megszűnéséhez kapcsolódó jogi és adminisztratív költségeket.
8.) Az ellátást igénybe vevő felhatalmazza az intézmény vezetőjét, illetve az általa megbízott személyt, hogy egészségi állapotának változásáról, betegségéről, kórházi kezeléséről az alább megnevezett hozzátartozóját/személyt értesítse:
Név: ________________________________________________________________________________________________
Lakcím: ____________________________________________________________________________________________
Telefon: _________________________________________________________________________________________
9.) Az intézmény kijelenti, hogy előre nem látható helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy a megállapodásból következő kötelezettségeit a lehető legjobban teljesítse.
10.) A Megállapodásban foglalt az intézmény részéről fennálló kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos panasz kivizsgálása az intézmény vezetőjének feladata. Az intézményvezető a panaszt köteles 15 napon belül kivizsgálni és a panasztevőt értesíteni a vizsgálat eredményéről.
Amennyiben az intézményvezető határidőn belül nem intézkedik, vagy a panasztevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésre meghatározott idő lejárta után, illetve az intézkedés kézhezvételét követő nyolc napon belül az intézmény fenntartójához, illetve az ellátottjogi képviselőhöz lehet fordulni.
Integrált Jogvédelmi Szolgálat
www.ijsz.hu
honlapján megadott területileg illetékes betegjogi, gyermekjogi és ellátottjogi képviselő.
Csongrád megyei elérhetőség: Integrált Jogvédő Szolgálat Dél-Alföldi Regionális Iroda
6726 Szeged, Bal fasor 17-21.
tel:+36-20-4899-537
10.) Jelen megállapodás módosítására az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerülhet sor.
A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.
Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá az idősek ellátására vonatkozó mindenkori jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Jelen Megállapodás Csanádpalota Város Önkormányzat Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló ……/2021. (…. …..) Önkormányzati rendelet 2. melléklete szerinti tartalommal készült.
Jelen Megállapodás ……… (………………………) db, egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült.
Kelt: Csanádpalota, 20………………………………………………….
________________________________ ___________________________________
ellátást igénybe vevő tartásra kötelezett vagy azt
vállaló személy
___________________________________
ellátást biztosító intézmény

3. melléklet

M E G Á L LA P O D Á S
amely létrejött egyrészről a Csanádpalota Városi Önkormányzat által fenntartott Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat ( Csanádpalota, Sirály utca 1.) keretében működő Nappali ellátást nyújtó Klub (Csanádpalota, Kálmány Lajos utca 9. szám), (a továbbiakban: ellátást nyújtó intézmény), másrészről
a.) mint ellátást igénybevevő:
házassági családi és utóneve: _____________________________________
születési családi és utóneve: ______________________________________
lakcíme: ______________________________________________________
telefonszáma:__________________________________________________
anyja neve: ___________________________________________________
születési helye: _______________________________________________
születési ideje:_________________________________________________
Gondnokság alatt áll-e? igen – nem
Amennyiben gondokság alatt áll: korlátozó – kizáró
Gondnok neve: ________________________________________________________
Gondnok címe, elérhetősége:______________________________________________
között, alulírott napon, az alábbi feltételek szerint:
I.) A megállapodás tárgya
1.) Az intézmény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvény szerinti nappali ellátást biztosítja, a vonatkozó jogszabályokban és a jelen megállapodásban szabályozott módon, az ellátott igényének és egészségi állapotának figyelembevételével.
2.) Az intézmény az ellátást ………….. év ……………………… hó …… napjától kezdődően határozott időre: ………….. év ……………………… hó …….. napig vagy határozatlan időre biztosítja.
II.) Szolgáltatások és fizetési kötelezettség
4.) A felek tájékoztatási kötelezettsége
4.1.) Az intézménybe való felvételkor az intézmény tájékoztatta az ellátást igénybe vevőt
és hozzátartozóját
- az intézményben biztosított ellátás tartamáról és feltételeiről,
- az intézmény által vezetett nyilvántartásokról,
- az ellátottjogi képviselő működéséről, a panaszjog gyakorlásának módjáról,
- az intézményi házirendről, melynek egy példánya az ellátást igénybe vevő számára átadásra került, egy példánya pedig az ellátást igénybe vevő által aláírva a megállapodás mellékletét képezi,
- az intézménybe való felvételhez szükséges okiratokról, a személyes megjelenésre vonatkozó szabályokról és más, jogszabályban meghatározott feltételekről.
4.2.) A jogosult és hozzátartozója az intézménybe való felvételkor köteles nyilatkozni:
- a tájékoztatásban foglaltak tudomásulvételéről, és annak tiszteletben tartásáról,
- arról, hogy a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben és a jogosult, továbbá a közeli hozzátartozója személyazonosító adataiban beállott változásokról haladéktalanul tájékoztatni fogja az intézmény vezetőjét,
- arról, hogy nem szenved közösségre veszélyes fertőző vagy pszichiátriai betegségben, és alkalmazkodik a közösségi életvitelhez,
- minden olyan dologról, ami az intézményi jogviszony létesítését, fenntartását, illetve megszűnését befolyásolhatja, vagy azt más okból fontosnak tartja.
4.3.) Az intézmény vezetője köteles értesíteni, illetve tájékoztatni a jogosultat az ellátás biztosításában felmerült akadályoztatásról, az ellátás ideiglenes szüneteltetéséről,
5.) Az intézmény a következő szolgáltatásokat nyújtja:
• nappali tartózkodás biztosítása,
• szükség szerint az alapvető higiéniai szükségletek kielégítését (tisztálkodás, a ruházat mosása) a házirendben meghatározott módon,
• az ellátást igénybe vevő mentális gondozása, egészségügyi ellátás heti egy alkalommal,
• hivatalos ügyek intézésének segítése,
• szabadidős programok, kirándulások szervezése,
• életvitelre vonatkozó tanácsadás, életvezetés segítése,
• önszerveződő csoportok támogatása, működésének, szervezésének segítése.
6.) Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj
A személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló …./2021. (………) Önkormányzati rendelet alapján az ellátást a fenntartó térítésmentesen biztosítja.
7.) Távollétre vonatkozó szabályozás
Betegség esetén (ha ez nem tartós, 30 napon belüli) ha az ellátást igénylő étkezést igényel az ebéd kiszállításáról a házi segítségnyújtás keretén belül gondoskodik az intézmény. 30 napos folyamatos távollét esetén a klubtagság szünetel.
8.) Érdekképviselet
A jogosult és hozzátartozója, valamint a jogosult jogait és érdekeit képviselő társadalmi szervezet a házirendben foglaltak szerint panasszal élhet az intézmény vezetőjénél vagy az ellátottjogi képviselőnél:
- az intézményi jogviszony megsértése, különösen személyiségi jogainak, kapcsolattartásának sérelme,
- az intézmény dolgozóinak szakmai, titoktartási és vagyonvédelmi kötelezettségei megszegése esetén, vagy
- az ellátás körülményeit érintő kifogások orvoslása érdekében.
9.) Az intézményi jogviszony megszűnése
9.1.) Az ellátásra jogosult intézményi jogviszonya megszűnik
a.) az intézmény jogutód nélküli megszűnésével, mely esetben az intézmény fenntartóját elhelyezési kötelezettség nem terheli,
b.) a határozott idejű ellátás esetén a megjelölt időtartam lejártával,
c.) a jogosultnak, illetve hozzátartozójának a jogviszony megszüntetésére vonatkozó bejelentését követő – a házirendben meghatározott – idő elteltével,
d.) a jogosult halálával,
e.) akkor, ha az intézményi elhelyezés feltételei már nem állnak fenn, és végül
f.) az intézményt fenntartó megszüntetheti az intézményi jogviszonyt akkor, ha a jogosult a házirendet súlyosan megsérti,
9.2.) Az intézményi jogviszony megszűnésekor a felek egymással elszámolnak, mely ügylet kiterjed:
- az intézmény tárgyi eszközeiben – szándékosan – okozott károkra, vagy elszámolási kötelezettséggel átvett eszközök hiányaira,
- minden olyan dologra, melyek – az intézmény humán jellegével összeegyeztethetően – az intézményi jogviszony megszüntetéséhez okszerűen kapcsolódik.
Nem lehet bevonni az elszámolásba az intézményi jogviszony megszűnéséhez kapcsolódó jogi és adminisztratív költségeket.
10.) Az ellátást igénybe vevő felhatalmazza az intézmény vezetőjét, illetve az általa megbízott személyt, hogy egészségi állapotának változásáról, betegségéről, kórházi kezeléséről az alább megnevezett hozzátartozóját/személyt értesítse:
Név: _________________________________________________________________
Lakcím: ______________________________________________________________
Telefon: ______________________________________________________________
11.) Az intézmény kijelenti, hogy előre nem látható helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy a megállapodásból következő kötelezettségeit a lehető legjobban teljesítse.
12.) A Megállapodásban foglalt, az intézmény részéről fennálló kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos panasz kivizsgálása az intézmény vezetőjének feladata. Az intézményvezető a panaszt köteles 15 napon belül kivizsgálni és a panasztevőt értesíteni a vizsgálat eredményéről.
Amennyiben az intézményvezető határidőn belül nem intézkedik, vagy a panasztevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésre meghatározott idő lejárta után, illetve az intézkedés kézhezvételét követő nyolc napon belül az intézmény fenntartójához, illetve az ellátottjogi képviselőhöz lehet fordulni.
Ellátottjogi képviselő neve, elérhetősége:
Integrált Jogvédelmi Szolgálat
www.ijb.hu
honlapján megadott területileg illetékes betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselő.
Csongrád megyei elérhetőség: Integrált Jogvédő Szolgálat Dél-Alföldi Regionális Iroda
6726 Szeged, Bal fasor 17-21.
tel:+36-20-4899-537
13.) Jelen megállapodás módosítására az intézményvezető és az ellátást igénybe vevő közös megegyezése alapján kerülhet sor.
A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.
Jelen megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá az idősek ellátására vonatkozó mindenkori jogszabályok rendelkezései az irányadók.
Jelen Megállapodás Csanádpalota Város Önkormányzat Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó szociális ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló …../2021. (….. ….) Önkormányzati rendeletének 3. melléklete szerinti tartalommal készült.

13.5. Jelen Megállapodást a Felek elolvasás és közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá.

Jelen Megállapodás ……… (………………………) db, egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült.

13.5. Jelen Megállapodást a Felek elolvasás és közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá.

Kelt: Csanádpalota, 20……………………………………………………….
_______________________________ __________________________
ellátást igénybe vevő tartásra kötelezett vagy azt
vállaló személy
___________________________________
ellátást biztosító intézmény

4. melléklet

M E G Á L L A P O D Á S
amely létrejött egyrészről a Csanádpalotai Szociális Intézmény és Gyermekjóléti Szolgálat ( Csanádpalota, Sirály u. 1. ) keretében működő „NAPLEMENTE” Idősek Gondozóháza (Csanádpalota, Délibáb utca 2. szám), mint átmeneti elhelyezést nyújtó intézmény (a továbbiakban: ellátást nyújtó intézmény), másrészről
a.) mint ellátást igénybe vevő:
házassági családi és utóneve: ___________________________________________________________
születési családi és utóneve: ____________________________________________________________
lakcíme: ___________________________________________________________________________________
telefonszáma:_____________________________________________________________________________
anyja neve: _______________________________________________________________________________
születési helye: ___________________________________________________________________________
születési ideje:____________________________________________________________________________
b.) tartásra kötelezett (vagy azt vállaló) személy:
házassági családi és utóneve: ___________________________________________________________
születési családi és utóneve: ____________________________________________________________
lakcíme: ___________________________________________________________________________________
telefonszáma:_____________________________________________________________________________
anyja neve: _______________________________________________________________________________
születési helye: ___________________________________________________________________________
születési ideje:____________________________________________________________________________
személy igazolvány száma: _____________________________________________________________
között, alulírott napon, az alábbi feltételek szerint:
A megállapodás tárgya
1.) A szociális ellátást nyújtó intézmény fenntartója, Csanádpalota Városi Önkormányzat Csanádpalota, Délibáb utca 2. szám alatt a személyes gondoskodás keretébe tartozó, szakosított ellátást: átmeneti elhelyezést nyújtó intézményt, „NAPLEMENTE” Idősek Gondozóházát működtet. Az intézmény a vonatkozó jogszabályokban és a jelen megállapodásban szabályozott módon, ideiglenes jelleggel, teljes körű ellátást biztosít.
2.) Az ellátást nyújtó intézmény az 1.) pontban megjelölt ingatlanban lévő, 2 – 3 - 4 ágyas, fűtéssel, világítással, funkciójának megfelelő alapbútorzattal ellátott – nem kizárólagos használatú – szobában helyezi el az ellátást igénybe vevőt, aki tudomásul veszi, hogy az ellátást nyújtó intézmény jogosult másik személyt is e szobában elhelyezni.
3.) Az ellátást nyújtó intézmény a szociális ellátást ………….. év …………………….. hó ………. napjától kezdődően, legfeljebb egy évi időtartamra szólóan biztosítja. Az ellátást az intézmény-egység vezető különös méltánylást érdemlő esetben az intézmény orvosa szakvélemények figyelembevételével egy alkalommal egy évvel meghosszabbíthatja.
II.) Szolgáltatások és fizetési kötelezettség
4.) A felek tájékoztatási kötelezettsége
4.1.) Az intézménybe való felvételkor az intézmény tájékoztatta az ellátást igénybe vevőt és hozzátartozóját
az intézményben biztosított ellátás tartamáról és feltételeiről,
az intézmény által vezetett nyilvántartásokról,
a jogosult és hozzátartozó közötti kapcsolattartás, különösen a látogatás, a távozás rendjéről, az érdekképviseleti fórum működéséről, panaszjoguk gyakorlásának módjáról,
az intézményi házirendről (mely tartalmazza az intézmény belső rendjét és az együttélés szabályait), és melynek egy példánya az ellátást igénybe vevő számára átadásra került, egy példánya pedig az ellátást igénybe vevő által aláírva a megállapodás mellékletét képezi,
az intézménybe való felvételhez, az intézményi jogviszony létesítéséhez szükséges okiratokról, személyes használati tárgyakról, hozzátartozói nyilatkozatokról, a személyes megjelenésre vonatkozó szabályokról és más, jogszabályban meghatározott feltételekről,
panaszjoguk gyakorlásának módjáról, valamint az érdekképviseleti fórumműködéséről, melynek szervezeti és működési szabályzata egy példánya jelen Megállapodás aláírásával egyidejűleg az ellátást igénybe vevő részére átadásra került.
4.2.) A jogosult és hozzátartozója az intézménybe való felvételkor köteles nyilatkozni:
a tájékoztatásban foglaltak tudomásulvételéről, és annak tiszteletben tartásáról,
arról, hogy a szociális ellátásra való jogosultság feltételeiben és a jogosult, továbbá a közeli hozzátartozója személyazonosító adataiban beállott változásokról haladéktalanul tájékoztatni fogja az intézmény vezetőjét,
minden olyan körülményről, amely a személyi térítési díj megállapításához szükséges,
arról, hogy nem szenved közösségre veszélyes fertőző vagy pszichiátriai betegségben, és alkalmazkodik a közösségi életvitelhez,
az eltemettetése módjáról, és annak költségviselőjéről,
az ellátást igénybe vevő – halála esetére – írásos végintézkedést tett-e vagy sem,
minden olyan dologról, ami az intézményi jogviszony létesítését, fenntartását, illetve megszűnését befolyásolhatja, vagy azt más okból fontosnak tartja.
(Nem kell a térítési díj megállapításához szükséges adatokat közölni akkor, ha az elhelyezést igénylő vagy más személy az elhelyezés iránti kérelemmel egyidejűleg nyilatkozik arról, hogy szerződésben vállal kötelezettséget az intézményi térítési díj teljes összegének megfizetésére.)
4.3.) A bentlakásos szociális intézmény vezetője köteles értesíteni, illetve tájékoztatni a jogosultat és az általa megjelölt hozzátartozóját
a.) a jogosult állapotáról, annak lényeges változásáról,
b.) az egészségügyi intézménybe való beutalásáról,
c.) az ellátás biztosításában felmerült akadályoztatásról, az ellátás ideiglenes szüneteltetéséről,
d.) az áthelyezés kezdeményezéséről, illetőleg kérelmezéséről,
e.) a díjfizetési hátralék következményeiről, valamint a behajtás érdekében kezdeményezett intézkedésről.
Az ellátást igénybe vevő által megjelölt hozzátartozó (amennyiben nem azonos jelen Megállapodásban megjelölt személlyel)
Név: ________________________________________________________________________________________________
Lakcím: ____________________________________________________________________________________________
Telefon: ___________________________________________________________________________________________
5.) Az intézmény a következő szolgáltatásokat nyújtja:
biztosítja a lakhatást, a folyamatos fűtést, világítást, melegvíz-ellátást,
napi háromszori étkeztetést – melyből egy alkalommal főtt ételt -, igény szerint
diétás étkezést biztosít,
szükség szerint biztosítja a textíliával való ellátást, a textíliák, a ruházat mosását,
javítását, a házirendben meghatározott módon,
gondoskodik az ellátást igénybe vevő mentális gondozásáról, egészségügyi ellátásáról, gyógyszereinek beszerzéséről,
egyeztetett módon gondoskodik a szabadidő kulturált eltöltéséről,
a bentlakásos intézmény gondoskodik az ellátást igénybe vevő értékeinek és vagyontárgyainak megőrzéséről, melynek módját, az abból kizárt tárgyak körét a házirendben szabályoztuk,
külön térítés ellenében alapfeladatot meghaladóan is szervez az intézmény programokat, szolgáltatásokat (pl. fodrászat),
az intézmény vezetője köteles gondoskodni a jogosult és hozzátartozói közötti személyes kapcsolattartás kulturált és zavartalan körülményeiről, az intézményben megfelelő helyiség biztosításával, illetve az intézményi dolgozók foglalkozásbeli titoktartási kötelezettségének érvényesítéséről és a jogosult személyiségi jogainak tiszteletben tartásáról.
6.) Az ellátásért fizetendő személyi térítési díj
6.1.) Az ellátást igénybe vevő (kötelezett) a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokért (a rendszeres havi jövedelme alapján), a tárgyhónapot követő hónap 20. napjáig személyi térítési díjat köteles fizetni. A személyi térítési díj az ellátást igénybevevő jövedelmének 60%-a.
6.2.) A személyi térítési díj összege évente – a fenntartó által – két alkalommal vizsgálható felül és változtatható meg.
A térítési díj felülvizsgálata során megállapított új személy térítési díj megfizetésének időpontjáról a fenntartó rendelkezik, azzal a feltétellel, hogy az új térítési díj megfizetésére a jogosult nem kötelezhető a felülvizsgálatot megelőző időszakra.
6.3.) A gondozott két hónapot meg nem haladó távolléte idejére a megállapított személyi térítési díj 20 %-át fizeti. A távolléti napok naptári éves szinten összesíthetők.
A gondozott a két hónapot meghaladó távolléte idejére
egészségügyi intézményben történő kezelésének tartamára a megállapított személyi térítési díj 40 %-át,
az előző pont alá nem tartozó esetben a személyi térítési díj 60 %-át fizeti.
6.4.) Abban a nem kívánt esetben, ha az ellátást igénybe vevő a személyi térítési díj fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az intézményvezető 15 napos határidő megjelölésével írásban felhívja a kötelezettet az elmaradt térítési díj megfizetésére. Ha a határidő eredménytelenül telt el, a díjhátralékot nyilvántartásba veszi, és erről negyedévente tájékoztatja a fenntartót. A fenntartó az intézményvezető tájékoztatása alapján intézkedik a térítési díj hátraléknak a behajtásáról az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény, illetve az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szabályainak alkalmazásával.
Ha a jogosult a személyi térítési díj összegét vitatja vagy annak csökkentését, illetve elengedését kéri, akkor e kérésével a fenntartóhoz fordulhat, aki dönt a személyi térítési díj összegéről.
6.5.) Az intézményi térítési díj összegét a fenntartó évente határozza meg. Erről az intézményvezetője tájékoztatást ad.
6.6.) Gyógyszerköltség, gyógyászati segédeszközköltség
Az intézményvezetője a személyi térítési díj megállapításával egyidejűleg értesíti az ellátást igénybe vevőt vagy törvényes képviselőjét az intézmény által viselt, illetve átvállalt gyógyszerköltség, valamint gyógyászati segédeszközköltség mértékéről.
A költségek viselésének megállapítása tekintetében tett intézményvezetői intézkedés ellen az ellátást igénybevevő/törvényes képviselője az értesítés kézhezvételétől számított 15 napon belül az intézmény fenntartójához fordulhat panasszal.
6.7.) Eseti térítési díj
Az intézmény által nyújtott olyan szolgáltatásokért, amelyek nem tartoznak az alapfeladatok körébe (pl.: fodrász, kozmetika, pedikűr); valamint az intézmény által szervezett szabadidős programokért (pl. kirándulás, színházlátogatás) eseti térítési díjat kell fizetni a szolgáltató árlistája vagy a szolgáltatás önköltsége figyelembe vételével. Az intézmény jelen Megállapodás megkötésének időpontjában az alábbi szolgáltatásokat nyújtja eseti térítési díj ellenében:
Szolgáltatás megnevezése: Fizetendő térítési díj:
Fodrász, pedikűr Kifüggesztett árlista alapján
A fent megnevezett szolgáltatásokért fizetendő eseti térítési díj összegének megváltoztatása nem minősül jelen Megállapodás módosításának, így arra a szolgáltatást nyújtó egyoldalúan is jogosult.
7.) Érdekképviselet
A jogosult és hozzátartozója, valamint a jogosult jogait és érdekeit képviselő társadalmi szervezet a házirendben foglaltak szerint panasszal élhet az intézmény vezetőjénél vagy az érdekképviseleti fórumnál
az intézményi jogviszony megsértése, különösen személyiségi jogainak, kapcsolattartásának sérelme,
az intézmény dolgozóinak szakmai, titoktartási és vagyonvédelmi kötelezettségei megszegése esetén, vagy
az ellátás körülményeit érintő kifogások orvoslása érdekében.
8.) Ellátott jogi képviselő:
Az intézményben ellátottjogi képviselő működik, aki az ellátást igénybe vevő részére nyújt segítséget jogai gyakorlásában. Az ellátottjogi képviselő feladatai – különösen – az alábbiak:

a) megkeresésre, illetve saját kezdeményezésre tájékoztatást nyújthat az ellátást igénybe vevőt érintő legfontosabb alapjogok tekintetében, az intézmény kötelezettségeiről és az ellátást igénybe vevőt érintő jogokról,

b) segíti az ellátást igénybe vevőt, törvényes képviselőjét az ellátással kapcsolatos kérdések, problémák megoldásában, szükség esetén segítséget nyújt az intézmény és az ellátást igénybe vevő között kialakult konfliktus megoldásában,

c) segít az ellátást igénybe vevőnek, törvényes képviselőjének panasza megfogalmazásában, kezdeményezheti annak kivizsgálását az intézmény vezetőjénél és fenntartójánál, segítséget nyújt a hatóságokhoz benyújtott kérelmek, beadványok megfogalmazásában,

d) a jogviszony keletkezése és megszűnése, továbbá az áthelyezés kivételével eljárhat az intézményi ellátással kapcsolatosan az intézmény vezetőjénél, fenntartójánál, illetve az arra illetékes hatóságnál, és ennek során – írásbeli meghatalmazás alapján – képviselheti az ellátást igénybe vevőt, törvényes képviselőjét.

Ellátottjogi képviselő neve, elérhetősége:
Integrált Jogvédelmi Szolgálat
www.ijsz.hu
honlapján megadott területileg illetékes betegjogi, ellátottjogi és gyermekjogi képviselő.
Csongrád megyei elérhetőség: Integrált Jogvédő Szolgálat Dél-Alföldi Regionális Iroda
6726 Szeged, Bal fasor 17-21.
tel:+36-20-4899-537
9.) Az intézményi jogviszony megszűnése
9.1.) Az ellátásra jogosult intézményi jogviszonya megszűnik
az intézmény jogutód nélküli megszűnésével, mely esetben az elhelyezésről a jegyző intézkedik,
a határozott idejű intézményi elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával,
a jogosultnak, illetve hozzátartozójának a jogviszony megszüntetésére vonatkozó bejelentését követő – a házirendben meghatározott – idő elteltével,
a jogosult halálával,
akkor, ha az intézményi elhelyezés feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultat másik intézménybe kell elhelyezni, illetve intézményi elhelyezése nem indokolt, és végül
az intézményt fenntartó megszüntetheti az intézményi jogviszonyt akkor, ha a jogosult a házirendet súlyosan megsérti, és/vagy – rendszeresen – nem tesz eleget személyi térítési díj fizetési kötelezettségének.
Az intézményi jogviszony megszűnése esetén az intézményvezetője értesíti a jogosultat, illetve törvényes képviselőjét a személyes használati tárgyak és a megőrzésre átvett értékek, vagyontárgyak elvitelének határidejéről, rendjéről és feltételeiről.
9.2.) Az intézményi jogviszony megszűnésekor a felek egymással elszámolnak, mely ügylet kiterjed:
a fizetendő személyi térítési díjakra, ezek esetleges hátralékaira,
az intézmény tárgyi eszközeiben – szándékosan – okozott károkra, vagy elszámolási kötelezettséggel átvett eszközök hiányaira,
minden olyan dologra, melyek – az intézmény humán jellegével összeegyeztethetően – az intézményi jogviszony megszüntetéséhez okszerűen kapcsolódik.
Nem lehet bevonni az elszámolásba az intézményi jogviszony megszűnéséhez kapcsolódó jogi és adminisztratív költségeket.
10.) A panasztétel lehetősége és kivizsgálási módja:
Az Érdekképviseleti Fórum megtárgyalja az intézményi ellátást igénybevevők panaszait – ide nem értve a jogviszony keletkezésével, megszüntetésével és az áthelyezéssel kapcsolatos panaszokat -, és intézkedést kezdeményez az intézményvezető felé.
Az intézményvezető kötelessége minden panasz kivizsgálása, és a szükséges intézkedés megtétele.
A Megállapodásban foglalt, az intézmény részéről fennálló kötelezettségek teljesítésével kapcsolatos panasz kivizsgálása az intézmény vezetőjének feladata. Az intézményvezető a panaszt köteles 15 napon belül kivizsgálni és a panasztevőt értesíteni a vizsgálat eredményéről.
Amennyiben az intézményvezető határidőn belül nem intézkedik, vagy a panasztevő nem ért egyet az intézkedéssel, az intézkedésre meghatározott idő lejárta után, illetve az intézkedés kézhezvételét követő nyolc napon belül az intézmény fenntartójához lehet fordulni.
11.) Az ellátást igénybevevő nyilatkozata halála esetére
Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy van/nincs írásos végintézkedése. Amennyiben van írásos végintézkedése, úgy annak fellelhetősége: ________________________________________ _____________________________________________________________________________________________________
Az ellátást igénybe vevő kijelenti, hogy eltemettetéséről _____________________________________ (név, lakcím) hozzátartozó fog gondoskodni.
A temetés helyét és módját illetően az ellátást igénybe vevő a következőket nyilatkozza:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

12. A megállapodás módosítása:

12.1. Jelen Megállapodás módosítására csak az intézményvezetője és az ellátást igénybe vevő/törvényes képviselője közös megegyezése alapján kerülhet sor.

12.2. A szociális intézmény kijelenti, hogy előre nem látható helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy a megállapodásból következő kötelezettségeit a lehető legjobban teljesítse.

12.3. A megállapodást aláíró felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.

13. Befejező rendelkezések

13.1. A Felek kijelentik, hogy a jelen Megállapodásban feltüntetett valamennyi adat a valóságnak megfelel.

13.2. A szociális intézmény kijelenti, hogy előre nem látható helyzetekben is minden elvárhatót megtesz, hogy a megállapodásból következő kötelezettségeit lehető legjobban teljesítse.

A megállapodást aláíró Felek kijelentik, hogy vitás kérdéseiket elsődlegesen tárgyalás útján kívánják rendezni.
13.3. Jelen Megállapodásban nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv, továbbá a szociális ellátásokra vonatkozó, mindenkori hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
13.4 Jelen Megállapodás Csanádpalota Város Önkormányzat Képviselő-testületének a személyes gondoskodást nyújtó ellátásokról, azok igénybevételéről és a fizetendő térítési díjakról szóló …/2021. (…. ….) Önkormányzati rendelete 4. melléklete szerinti tartalommal készült.
13.5. Jelen Megállapodás ……… (………………………) db, egymással szó szerint megegyező eredeti példányban készült.
13.6. Jelen Megállapodás a Felek elolvasás és közös értelmezést követően, mint akaratukkal mindenben megegyezőt, helybenhagyólag írták alá.
Kelt: Csanádpalota, 20___. ___________________________ hó ________. nap
________________________________ ___________________________________
ellátást igénybe vevő tartásra kötelezett vagy azt
vállaló személy
___________________________________
ellátást biztosító intézmény"

5. melléklet

AZ ÉTKEZTETÉS INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJA
Ebéd – saját elvitellel és helyben fogyasztással 905,- Ft/adag
Ebéd kiszállítással 1030,- Ft/adag
A fenti díjból a kiszállítás költsége: 125,- Ft/adag
Tervezett ellátási napok száma 2021. évben: 254 nap”

6. melléklet

A HÁZI SEGÍTSÉGNYÚJTÁS INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJA
Szt. 115. § (1) bekezdés alapján
Gondozási óradíj:
• személyi gondozás: 0,- Ft/óra
• szociális segítés: 0,- Ft/óra
Tervezett gondozási napok száma 2021. évben: 254 nap”

7. melléklet

SZEMÉLYES GONDOSKODÁS NYÚJTÓ SZOCIÁLIS INTÉZMÉNYEK
INTÉZMÉNYI TÉRÍTÉSI DÍJA

1. NAPPALI ELLÁTÁST NYÚJTÓ KLUB

Idősek Klubja – ott-tartózkodás 0,- Ft/nap
(Csanádpalota, Kálmány Lajos utca 9.)
Tervezett nyitvatartási napok száma 2021. évben: 254 nap

2. „NAPLEMENTE” IDŐSEK GONDOZÓHÁZA

A./ Élelmezési térítés:
(napi háromszori étkezés) 881,- Ft/nap
B./ Intézményi elhelyezés: 2.555,- Ft/nap
1.) Napi intézményi térítési díj összesen: 3.436,-Ft/nap
2.) Havi intézményi térítési díj 130.080,- Ft/hó
Tervezett nyitvatartási napok száma 2021. évben: 365 nap”
1

A 8. § a 2010. évi CXXX. törvény 12. § (2) bekezdése alapján hatályát vesztette.