Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.30.) önkormányzati rendelete
Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.30.) önkormányzati rendelete a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
Hatályos: 2017. 01. 31- 2017. 01. 31Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.30.) önkormányzati rendelete
Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (I.30.) önkormányzati rendelete a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet módosításáról
2017-01-31-tól 2017-02-01-ig
BÉKÉS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
2/2017. (I. 30.)
ö n k o r m á n y z a t i r e n d e l e t e
A TELEPÜLÉSI SZILÁRD HULLADÉKKAL KAPCSOLATOS KÖZTISZTASÁGI KÖZSZOLGÁLTATÁS KÖTELEZŐ IGÉNYBEVÉTELÉRŐL
szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet
m ó d o s í t á s á r ó l
Békés Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 88. § (4) bekezdésében és 35. §-ában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében, valamint a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
- § Békés Város Önkormányzata Képviselő-testületének a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos köztisztasági közszolgáltatás kötelező igénybevételéről szóló 10/2014. (III. 28.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 2. § (2) bekezdése helyébe az alábbi rendelkezés lép:
„2. § (2) „Békés Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 36. § (1) bekezdésében foglaltak alapján a hulladékgazdálkodási feladatainak ellátása érdekében – több helyi önkormányzattal közösen – társulást hozott létre, Délkelet-Alföld Regionális Hulladékgazdálkodási Rendszer Létrehozását Célzó Önkormányzati Társulás (a továbbiakban: DAREH Önkormányzati Társulás) elnevezéssel. Az Önkormányzat Képviselő-testülete döntést hozott a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontja szerinti hulladékgazdálkodási kötelező önkormányzati feladat- és hatáskörnek – ide nem értve a rendeletalkotási kötelezettséget – a DAREH Önkormányzati Társulás részére történő átadásáról, amely döntése 2017. január 1. napján lépett hatályba. A DAREH Önkormányzati Társulás a közszolgáltatással kapcsolatos feladatokat az egyszemélyes tulajdonában álló nonprofit gazdasági társasággal, a DAREH BÁZIS Hulladékgazdálkodási Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársasággal (a továbbiakban: Közszolgáltató) kötött hulladékgazdálkodási közszolgáltatási szerződés útján – esetlegesen együttműködő partner vagy alvállalkozók bevonásával – látja el. ”
- § A Rendelet az alábbi 2/A§-sal egészül ki:
„2/A. § (1)„ A hulladék szállításának minimális gyakorisága:
- vegyes hulladék esetében
aa) az ab) és ac) pontokban foglaltak kivételével heti egyszeri alkalom,
ab) az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 10-12. §-a szerinti nagyvárosias és kisvárosias lakóterületen lévő lakóingatlanok esetében heti kétszeri alkalom,
ac) üdülőként nyilvántartott ingatlanok esetében április 1. napjától szeptember 30. napjáig hetente egyszeri alkalom,
- zöldhulladék esetében
ba) a bb) és bc) pontokban foglaltak kivételével évi tizenkilenc alkalom, amely során a szolgáltatást januárban két alkalommal, február- április 30-ig havi egy alkalom, május 1. napjától november 30. napjáig havonta legalább két alkalommal biztosítani kell,
bb) az országos településrendezési és építési követelményekről szóló 253/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet 10-12. §-a szerinti nagyvárosias és kisvárosias lakóterületen lévő lakóingatlanok esetében évi öt alkalom, amely során a szolgáltatást januárban két alkalommal, április 1. napjától november 30. napjáig összesen három alkalommal biztosítani kell,
bc) üdülőként nyilvántartott ingatlanok esetében április 1. napjától szeptember 30. napjáig legalább 10 alkalommal,
- elkülönítetten gyűjtött csomagolási hulladék (papírhulladék, valamint műanyag és fém csomagolási hulladék) esetében havi két alkalom;
- hulladékgyűjtő szigetekről az elkülönítetten gyűjtött papírhulladék, valamint üveg, műanyag és fém csomagolási hulladék kétheti egyszeri alkalom.
(2) Lomhulladék elszállítás keretében
a) a Közszolgáltató évente egyszer, előzetes időpont egyeztetés alapján köteles az ingatlanhasználók részére biztosítani a lomhulladék közvetlen átvételét.
b) a Közszolgáltató legalább évente egyszeri alkalommal köteles lomtalanítási akciót szervezni, és a lomhulladék elszállítását biztosítani. Közszolgáltató a lomtalanítási akció pontos idejéről a lakosságot szórólap kiküldésével és hirdetmény útján tájékoztatja.
c) a Közszolgáltató kizárólag a lakosságnál, a háztartásokban képződött, de a rendszeres hulladékszállításra használatos gyűjtőedényekben el nem helyezhető nagydarabos, lom hulladékot szállítja el
(3) Lomtalanítás keretében a Közszolgáltató nem szállítja el az alábbi hulladékfajtákat:
- vegyes hulladék;
- zöldhulladék;
- elkülönítetten gyűjtött papírhulladék, valamint műanyag, fém és üveg csomagolási hulladék;
- építési és bontási hulladék;
- gumiabroncs hulladék;
- gépjármű roncs, vagy termékként tovább nem használható jármű;
- az ipar, mezőgazdaság vagy szolgáltatási tevékenység során képződött hulladék;
(veszélyes hulladék
- veszélyes hulladék
- elektronikai hulladék. „
(4) A hulladékot az ingatlanhasználó a Közszolgáltató által előzetesen megjelölt időpontban helyezheti ki elszállítás céljából arra a helyre, amelyet a Közszolgáltató előzetesen megjelölt. Az elszállítandó hulladékot úgy kell elhelyezni a közterületen, hogy az a jármű és gyalogos forgalmat ne akadályozza, a zöldterületeket és a növényzetet ne károsítsa, ne járjon baleset vagy károkozás veszélyének előidézésével.”
3.§ (1) Hatályát veszti a Rendelet 3. § (3) bekezdése.
(2) Hatályát veszti a Rendelet 10/A §-a.
4.§ E rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba és az azt követő napon hatályát veszti.
B é k é s, 2017. január 18.
Izsó Gábor Tárnok Lászlóné
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2017. január 30. napján
Tárnok Lászlóné
jegyző