Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 40/2017. (XII.1.) önkormányzati rendelete
Békés Város Önkormányzata Képviselő-testületének 40/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelete a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
Hatályos: 2018. 01. 01- 2018. 06. 28Békés Város Önkormányzat Képviselő-testületének 40/2017. (XII.1.) önkormányzati rendelete
Békés Város Önkormányzata Képviselő-testületének 40/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelete a 2018. évi átmeneti gazdálkodásról
2018-01-01-tól 2018-06-29-ig
BÉKÉS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK
40/2017. (XII.01.)
ö n k o r m á n y z a t i r e n d e l e t e
A 2018. ÉVI ÁTMENETI GAZDÁLKODÁSRÓL
Békés Város Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 25. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, a Magyarország Alaptörvényének 32. cikk (1) bekezdés a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. § (1) A rendelet hatálya Békés Város Önkormányzatára, valamint Békés Város Önkormányzatának irányítása alá tartozó költségvetési szerveire terjed ki.
(2) Békés Város Képviselő-testülete felhatalmazza a polgármestert, valamint a költségvetési szervek vezetőit, hogy Békés Város Önkormányzatának (a továbbiakban: Önkormányzat), és a költségvetési szervek bevételeit a hatályos jogszabályi keretek között beszedje, és kiadásait – külön eljárás nélkül – az előző évi kiadási előirányzatokon belül folytatólagosan teljesítse.
2. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek, a saját hatáskörű önkormányzati működési feladatok, a működési támogatásban részesülő gazdasági társaság, az évente ismétlődő rendszeres és egyéb támogatások, pénzeszköz-átadások 2018. évi finanszírozása az átmeneti gazdálkodás időszakában az előző évi eredeti kiadási előirányzatok 80 %- án belül, időarányosan teljesülhet.
(2) A 2018. január 1-től esedékes bérintézkedések az önkormányzat, a polgármesteri hivatal és a költségvetési intézmények dolgozóit érintően az átmeneti gazdálkodás időszakában végrehajthatóak.
(3) Az eseti önkormányzati támogatás csak akkor folyósítható, ha a támogatásban részesülő a vele kötött megállapodásban rögzített – törvény által előírt – előző évről szóló számadási kötelezettségnek eleget tett, és nyilatkozik arról, hogy esedékessé vált és még meg nem fizetett köztartozása nincs.
3. § Az átmeneti gazdálkodás időszakában az önkormányzat 2017. évre tervezett beruházási, felújítási feladatainak 2018. évi kifizetései a 2017. évre jóváhagyott előirányzatok maradványain belül teljesíthetők a már megkötött szerződések pénzügyi áthúzódásainak megfelelően. A folyamatban lévő, több éves pénzügyi kihatással járó, pályázathoz kapcsolódó feladatok tárgyévi ütemére kifizetések a korábbi években vállalt kötelezettségnek megfelelően teljesíthetők.
4. § A 2018. évi költségvetési rendelet megalkotásáig új működtetési, beruházási, felújítási feladat nem indítható, azokra kötelezettség nem vállalható a hiba- és balesetveszély-elhárítási, valamint a Képviselő-testület által elhatározott feladatok kivételével.
5. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a központi szabályozással, forrásbővítő pályázatokkal összefüggő, illetve a Képviselő-testület által korábban elhatározott, pénzügyi kihatással járó intézkedéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megtegye.
6. § A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy a folyamatos városüzemeltetési és eredményes közbeszerzési szerződéseket a 2018. évi költségvetési rendelet megalkotása előtt megkösse.
7. § Az új költségvetési rendeletbe az átmeneti gazdálkodás időszakában teljesített kiadásokat és beszedett bevételeket be kell illeszteni.
8. § E rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a 2018. évi költségvetésről szóló rendelet hatályba lépéséig kell alkalmazni.
B é k é s, 2017. november 30.
Izsó Gábor sk. Tárnok Lászlóné sk.
polgármester jegyző
A rendelet kihirdetésre került: 2017. december 1. napján
Tárnok Lászlóné sk.
jegyző