Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének 23/2013.(X.3.) önkormányzati rendelete

A településkép védelméről

Hatályos: 2017. 12. 02- 2018. 05. 25

Szerkesztés...

Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testületének

23/2013. (X.03.) számú önkormányzati rendelete

a településkép védelméről


(Egységes szerkezetbe foglalva a 3/2016. (II.5.), a 15/2016. (IV.29.) és a 31/2017. (XII.01.)  önkormányzati rendelettel.)


Kiskunfélegyháza Város Önkormányzat Képviselő-testülete az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény (Étv.) 62. § (6) bekezdés 3. és 7. pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) a) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva - figyelemmel az Étv. 6/A. § (1) és (2) bekezdésében, a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. Rendeletben (továbbiakban településfejlesztési rendelet), továbbá az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építésügyi hatósági szolgáltatásról szóló 312/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletben (továbbiakban építéshatósági rendelet) foglaltakra – a következőket rendeli el:


I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK


1. Hatály és értelmező rendelkezések


1. § (1) [1] A rendelet hatálya kiterjed minden természetes és jogi személyre, jogi személyiség nélküli szervezetre, amely Kiskunfélegyháza Város közigazgatási területén településképi véleményezési, bejelentési, valamint kötelezési eljárás körébe tartozó tevékenységet folytat vagy mulasztást követ el, továbbá minden reklám- és reklámhordozó-elhelyezésre, amelyre a településkép védelméről szóló törvény reklámok közzétételével kapcsolatos rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló 104/2017. (IV. 28.) Korm. rendelet (továbbiakban: reklám-elhelyezési kormányrendelet) hatálya kiterjed.


(2)[2] A rendelet településképi véleményezési eljárásról szóló előírásai nem vonatkoznak az építésügyi és építésfelügyeleti hatósági eljárásokról és ellenőrzésekről, valamint az építéshatósági rendeletben meghatározott azon engedélyezési eljárásokra, amelyek esetében

a) az építészeti-műszaki tervdokumentációk előzetes minősítése a településrendezési és építészeti-műszaki tervtanácsokról szóló kormányrendelet szerint a központi, illetve a területi építészeti tervtanács hatáskörébe tartozik, illetve

b) az építtető összevont telepítési eljárást, ezen belül telepítési hatásvizsgálati szakaszt kezdeményezett.


(3)[3] Kizárólag a reklám-elhelyezési kormányrendelet és e rendelet előírásaiban meghatározott feltételeknek megfelelő reklámhordozón, továbbá méretben és technológiával tehető közzé reklám, helyezhető el reklámhordozó, illetve létesíthető és tartható fenn reklámhordozót tartó berendezés.


(4)[4] A (3) bekezdés szerinti szabályok alkalmazásában a reklám-elhelyezési kormányrendelet fogalommagyarázatait kell figyelembe venni."



2. A településképi eljárással illetve bejelentéssel érintett területek


2. §[5] (1) Településképi véleményezésre  vagy   bejelentésre kötelezett   a  közterületről látható

             építési tevékenység a következő helyszíneken: (1. mellékletben ábrázolva)

a) Kiskunfélegyháza településszerkezeti és városképi szempontból kiemelt jelentőségű útvonalai (5.sz. főút belterületi szakasz, Izsáki út, Mikszáth utca, Bercsényi utca, Majsai út, Halasi út, Szentesi út, Csongrádi út, Bajcsy-Zsilinszky utca, Liget utca, Alpári út) és közterei mentén lévő telkek.

b) Műemléki jelentőségű terület, műemléki környezet, helyi önkormányzati rendeletben műemléki védelemre javasolt, vagy helyi védett terület.

(2) Helyszíntől függetlenül településképi véleményezésre vagy bejelentésre kötelezett

a) a legalább 9,00 m-es építménymagasságú, vagy legalább 2 emelet magas új építmény, valamint az ilyen magasságot eredményező emeletráépítés, tetőtér-beépítés,

b) az 500 m2 bruttó szintterületet meghaladó földszintes, valamint 1500 m2 bruttó szintterületet meghaladó többszintes új építmény létrehozása vagy rendeltetésmódosítása,

c) helyi építészeti értékvédelem alatt álló építményt érintő építési tevékenység,

d) minden közterületi építmény (vendéglátó -, újságos stb. pavilon, utasváró fülke, köztéri terasz, hirdetőoszlop stb.) építési tevékenysége – kivéve a terepszint alatti közművek műtárgyai,

e) a köztéri műalkotások környezetalakítására vonatkozó építési tevékenység.

(3) Az (1)-(2) bekezdésben foglalt esetekben az építési engedélyhez kötött építési tevékenységre „Településképi véleményezési eljárást”, az építési engedélyhez nem kötött és az épített környezet alakításáról és védelméről szóló 1997. évi LXXVIII. törvény 33/A. § szerinti egyszerű bejelentéshez sem kötött építési tevékenységnek sem minősülő építési tevékenységre, valamint a rendeltetésmódosításra „Településképi bejelentési eljárást” kell lefolytatni a II. fejezetben részletezettek szerint.


II. FEJEZET

TELEPÜLÉSRENDEZÉSI SAJÁTOS JOGINTÉZMÉNYEK


1. Településképi véleményezési eljárás


3. § (1) A polgármester – amennyiben annak kormányrendeletben foglalt feltételei fennállnak – településképi véleményezési eljárást folytat le az építési engedélyezési eljárást megelőzően a (2) bekezdés, illetve a 2. § szerinti esetekben.

(2) A településképi véleményezési eljárás során – a (3) bekezdésben meghatározott kivétellel –ki kell kérni

a) az önkormányzati főépítész véleményét

aa) négylakásosnál nagyobb új lakóépület,

ab) 20 m2-nél nagyobb kereskedelmi, szolgáltató, vendéglátó épület,

ac) 800 m2-nél nagyobb ipari, gazdasági épület,

építése, elhelyezése esetén.

ad) meglévő épület bővítése, felújítása, átalakítása esetén, ha az közterületet érint, illetve közterületről látható.

(3) A településfejlesztési rendeletben foglaltakon túl, amennyiben a benyújtott tervdoku-mentáció munkarészei nem a 7. § szerinti véleményezéshez szükséges, tartalommal vagy részletezettséggel kerültek kidolgozásra, a polgármester véleményében engedélyezésre nem javasolja a tervezett építési tevékenységet.

(4) A (2) bekezdés szerint kikért (főépítészi) vélemény esetleges elmaradása nem akadályozza a településképi vélemény kiadását.

(5) A településképi vélemény iránti kérelem ismételten bármikor benyújtható.




2. Településképi bejelentési eljárás


4. § (1)[6] A polgármester a településfejlesztési rendelet 26/B.§ (1) bekezdés szerinti tevékenységek közül, a jelen rendelet 2. § szerinti ingatlanok esetében

a) a 6 rendeltetési egységet elérő épület esetében utólagos hőszigetelés, védett területen valamennyi épület, továbbá a helyi védett épület vonatkozásában homlokzati nyílászáró – áthidalóját nem érintő – cseréje, a homlokzatfelület színezése, a homlokzat felületképzésének megváltoztatása,

b) védett területen az épület közterületről látható homlokzatán lévő előtető, védőtető, kerti tető, ernyőszerkezet építése, meglévő felújítása, helyreállítása átalakítása, korszerűsítése, bővítése, megváltoztatása, ha ehhez az épület tartószerkezetét nem kell megváltoztatni, átalakítani, megbontani, kicserélni, megerősíteni vagy újjáépíteni, gépészeti, hírközlési berendezések telepítései,

c) épületben az önálló rendeltetési egységek számának növelése, ha a szükséges parkolók száma is növekszik,

d) védett területen kereskedelmi, vendéglátó rendeltetésű épület építése, bővítése, melynek mérete az építési tevékenységgel nem haladja meg a 20 m2 alapterületet,

e) védett területen lévő közterületről közvetlenül látható, nem emberi tartózkodásra szolgáló építmény építése, bővítése, melynek mérete az építési tevékenységgel nem haladja meg a nettó 50 m3 térfogatot, és a 3 m gerincmagasságot,

f)[7]

fa)[8],

fb)[9]

g)[10]

h) közterületen szobor, emlékmű, kereszt, emlékjel, emlékfal építése, elhelyezése, ha annak a talapzatával együtt mért magassága nem haladja meg a 6 m-t,

i) közterületen mindenféle építési tevékenység végzése, kivéve a föld alatti közmű műtárgyakat.

j) védett területen közterületről látható kerítés építése, meglévő felújítása, helyreállítása, átalakítása, korszerűsítése, bővítése, megváltoztatása esetén településképi bejelentési eljárást folytat le.

(1a)[11] A polgármester a településfejlesztési rendelet 26/B. § (1a) bekezdés szerint településképi bejelentési eljárást folytat le a reklámok és reklámhordozók elhelyezése tekintetében a reklám-elhelyezési kormányrendeletben szereplő általános elhelyezési követelmények érvényesítése érdekében.

(2) A településképi bejelentési eljárásra vonatkozóan a 3.§ (3) és (5) bekezdéseit megfelelően kell alkalmazni.

(3)[12] Amennyiben a polgármester a településképi bejelentés megtételét követő 15 napon belül nem nyilatkozik, úgy a bejelentésben foglaltakat tudomásul vettnek kell tekinteni.


5. § (1) A településképi bejelentési eljárásban kiállított igazolás, valamint a tudomásul vétel érvényességének ideje a bejelentés megtételét követő 2 év.

(2)[13] A településképi bejelentés elmulasztása miatt – ide nem értve a reklámok közzétételére, reklámhordozó és reklámhordozót tartó berendezések elhelyezésére vonatkozó szabályok be nem tartását – a mulasztóval, valamint a bejelentéssel érintett tevékenység megtiltása esetén a döntésben foglaltak megszegőjével szemben 50.000 forintig terjedő közigazgatási bírság szabható ki.


5/A. §[14]  A reklámok, reklámhordozók és cégérek elhelyezésének, alkalmazásának követelményei, feltételei és tilalma az országos előírásokkal megegyező, amelyek az alábbi kiegészítésekkel együtt érvényesítendők:

a) A polgármester jelentősnek minősített eseményről való tájékoztatás érdekében, a jelentősnek minősített esemény időtartamára, legfeljebb azonban valamennyi jelentős esemény esetén, együttesen naptári évente tizenkét hét időtartamra a vonatkozó jogszabályok szerint településképi bejelentési eljárásban eltérést engedélyezhet a reklám közzétevője számára.

b) A polgármester döntése nem pótolja, illetve helyettesíti a reklám közzétételéhez szükséges, jogszabályban előírt egyéb hatósági engedélyeket, melyeknek a beszerzése a reklám közzétevőjének feladata.

c) A reklám közzétevője az eltérést a településképi bejelentési eljárás lefolytatására irányuló írásbeli kérelmével kezdeményezheti.

d) A polgármester – településképi bejelentési eljárásban - az építési tevékenység időtartamára építési reklámháló kihelyezését engedélyezheti.

e) Egy épület azonos közterületre néző homlokzatán kizárólag egy építési reklámháló helyezhető el."


3. Vizsgálati szempontok


6. § (1) A településképi vélemény, illetve bejelentés vizsgálati szempontként kell figyelembe venni

a)[15] a telepítés (a környezetbe illeszkedés, a beépítés vagy  az építészeti jellegzetesség és látvány, a helyi jelleg védelme) településképbe való illesztése, a helyi építészeti érték védelmének érvényre juttatása, azokra gyakorolt hatása tekintetében

aa) a beépítés módjának a környezetbe illeszkedés követelményeivel való megfelelőségét,

ab) a kialakult vagy átalakuló környező beépítés adottságainak, rendeltetésszerű használatának és fejlesztési lehetőségeinek megfelelő figyelembe vételét,

ac) a tervezett építési tevékenységgel érintett ingatlannal érintkező telekhatáros ingatlan (a továbbiakban: szomszédos ingatlan) benapozása, a szomszédos ingatlanon lévő épületről történő kilátás, valamint azok megközelíthetősége korlátozásának mértékét,

ad) több építési ütemben megvalósuló új beépítés, vagy meglévő építmény bővítése esetén az előírásoknak és az illeszkedési követelményeknek megfelelő további fejlesztés, bővítés megvalósíthatóságának és a beépítés javasolt sorrendjének a rendezett településképpel kapcsolatos követelményekkel való megfelelőségét,

ae) a földszinti alaprajznak a tervezett rendeltetés és az azzal összefüggő használat sajátosságaiból eredő, szomszédos ingatlan rendeltetésszerű használatát korlátozó, vagy zavaró hatásának mértékét

af) az alaprajzi megoldásoknak az épület tömege és homlokzatai településképi szempontú megjelenésére gyakorolt - esetlegesen kedvezőtlen - hatásait,

ag) a létesítéshez szükséges vagy annak következtében fellépő gépjármű terhelésnek a közterületek használhatóságára, valamint a szomszédos épületek beépíthetőségére gyakorolt hatását,

ah) a telepítés eredményeként jelentkező környezeti változások - terepalakítás, csapadékvíz-elhelyezés, növénytelepítés - környezeti terhelését,

b)[16] a településrendezési  eszközöknek való megfelelés, a rálátás és kilátás követelményeinek való megfelelés tekintetében

ba) a helyi építési szabályzatban és szabályozási tervben foglalt kötelező előírásoknak való megfelelőséget,

bb) eltérő építészeti megoldás esetén a beépítésnek és a településképi megjelenésnek a szabályozási terv irányadó szabályozásával való egyenértékűségét, esetleges kedvezőbb hatásait,

c)[17] az épület homlokzatának és tetőzetének kialakítási módja tekintetében

ca) a homlokzat és az épülettömeg kialakításával kapcsolatos építészeti megoldásoknak, színezésnek a kialakult, valamint a településrendezési eszköz szerint átalakuló épített környezethez való illeszkedését,

cb) a homlokzat tagolásának, a nyílászárók kiosztásának az épület rendeltetésével és használatának sajátosságaival való összhangját,

cc) a rendeltetéssel összefüggő hirdető-berendezések elhelyezésére és kialakítására, a reklámozási tevékenység feltételeinek biztosítására vonatkozó megoldások megfelelőségét,

cd) az épületgépészeti és egyéb berendezései, tartozékai elhelyezésére vonatkozó megoldások városképi szempontból való megfelelőségét, kedvező hatásait,

ce) a tetőzet kialakításának és esetleges tetőfelépítményeinek a domináns környezet adottságaihoz való illeszkedését,

d)[18] a közterület mentén az épület kialakításának módja és feltételei tekintetében

da) a bejárati előlépcsőnek, az akadálymentesítést szolgáló építménynek, rámpának a kapcsolódó közterület használati módjához való illeszkedését,

db) a közterület fölé benyúló építményrész kapcsolódó közterület használati módjához való illeszkedését,

e)[19] az építmény takaratlanul  maradó és közterületről közvetlenül látható határfelületeinek kialakítási módja és feltételei  tekintetében

ea) a takaratlanul maradó határoló felületek esztétikai megjelenését, anyaghasználat környezetbe illeszkedésnek való megfelelőségét,

f)[20] a közterületen folytatott építési tevékenység végzése estén a közterület burkolatának, műtárgyainak, köztárgyainak, növényzetének, továbbá a díszvilágító és hirdető-berendezések kialakítása tekintetében

fa) a bejárati előlépcsőnek, az akadálymentesítést szolgáló építménynek, rámpának a közterület használatára, valamint a meglévő és a telepítendő fákra, fasorokra, közüzemi vezetékekre és berendezésekre gyakorolt hatását,

fb) a közterület fölé benyúló építményrésznek, szerkezetnek és berendezésnek a közterület használatára, valamint a meglévő és a telepítendő fákra, fasorokra, közüzemi vezetékekre és berendezésekre gyakorolt hatását,

fc) a közterület burkolatának, műtárgyainak, köztárgyainak, növényzetének, továbbá a díszvilágító és hirdető-berendezések kialakítását.


4. Dokumentáció tartalma és benyújtása


7. § (1) A véleményezési, bejelentési dokumentációt 2 példányban, a papír alapon A4 formátumban (illetve A4 formátumra hajtogatva) a Kiskunfélegyháza Polgármesteri Hivatal Projektmenedszment Csoporthoz kell benyújtani.

 (2) A véleményezési illetve bejelentési dokumentációt a településfejlesztési rendelet 22. § (3) és 23. § (2)-(3) bekezdéseiben foglalt tartalommal kell benyújtani. A tényállás tisztázása érdekében egyéb dokumentumok is bekérhetőek.

(3) Hiányos tartalom esetén a kérelem, bejelentés elutasításra kerül.


5. Településképi kötelezés


8. § (1)[21] A polgármester – a településkép védelméről  szóló 2016. évi LXXIV. törvény (továbbiakban: Tktv.) szerint  – településképi kötelezési eljárást folytat le, és az érintett ingatlan tulajdonosát az építmény, építményrész felújítására, átalakítására vagy elbontására kötelezi

a) a helyi építészeti értékvédelem érdekében, amennyiben

aa) az építmény, építményrész homlokzati elemeinek, színezésének védelme, egységes megjelenésének biztosítása, rendeltetésének megfelelő funkciójának megőrzése,

ab) az építési övezetre előírt minimális zöldterület biztosítása,

ac) a telkek és közterületek terület felhasználási szabályoknak megfelelő használata,

ad) az építkezés átmeneti állapotára tekintettel a terület adottságának megfelelő szintű bekerítése, rendben tartása miatt szükséges,

b) a településképet rontó reklám és annak elhelyezésére szolgáló hirdető-berendezés, valamint cégér megszüntetése érdekében, amennyiben az

ba) állapota nem megfelelő,

bb) megjelenése idejétmúlt vagy félrevezető,

bc) nem illeszkedik a megváltozott épített környezetéhez.

(2) Az (1) bekezdésben meghatározott esetekben elrendelt kötelezettségek megszegése és végre nem hajtása esetén e magatartás elkövetőjével szemben 50.000 forintig terjedő pénzbírság szabható ki.



III. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK



9. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.



Kiskunfélegyháza, 2013. szeptember 27.



------------------------------------

-----------------------------------

Kapus Krisztián

polgármester

Dr. Endre Szabolcs

jegyző



Kihirdetve: 2013. október 03.          

                                                                                             

-----------------------------------

Dr. Endre Szabolcs

jegyző







[1]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 1. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[2]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § a) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[3]

Megállapította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[4]

Megállapította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 2. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[5]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 3. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[6]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § b) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[7]

Hatályon kívül helyezte a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 7. §-a 2017.december 2. napjától.  Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[8]

Hatályon kívül helyezte a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 7. §-a 2017.december 2. napjától. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[9]

Hatályon kívül helyezte a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 7. §-a 2017.december 2. napjától. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[10]

Hatályon kívül helyezte a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 7. §-a 2017.december 2. napjától. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[11]

Megállapította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 4. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[12]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § c) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[13]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § d) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[14]

Megállapította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 5. §-a, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[15]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § e) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[16]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § f) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[17]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § g) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[18]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § h) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[19]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § i) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[20]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § j) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.

[21]

Módosította a 31/2017. (XII.01.) önkormányzati rendelet 6. § k) pontja, hatályba lép 2017.december 2. napján. Rendelkezéseit alkalmazni kell a hatályba lépéskor első fokon el nem bírált ügyekben is, amennyiben azok az építtető számára kedvezőbbek.