Rigács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelete

a szociális célú tüzelőanyag támogatás igénylésének szabályairól

Hatályos: 2021. 10. 12- 2022. 03. 30

Rigács Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2021. (X. 11.) önkormányzati rendelete

a szociális célú tüzelőanyag támogatás igénylésének szabályairól

2021.10.12.

Rigács Község Önkormányzata Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország helyi Önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 8a. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § (1) Szociális célú tüzelőanyag támogatás természetbeni ellátásként adható annak a személynek vagy családnak, aki időszakosan bekövetkezett vagy tartósan fennálló létfenntartási problémákkal küzd és a lakásának fűtését fatüzelésre alkalmas berendezéssel biztosítja, feltéve, ha kérelmező

a) háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének 200 %-át, vagy

b) egyszemélyes háztartás esetén a havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 250 %-át.

(2) A kérelmek elbírálása során előnyt élveznek a

a) aktív korúak ellátásában részesülők,

b) időskorúak járadékában részesülők,

c) gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelők.

(3) Háztartásonként legfeljebb 5 m3 erdei tűzifa adható. A jogosult a szociális célú tüzelőanyag mennyiséget a 2. melléklet szerinti átvételi elismervényen veszi át.

(4) A közös háztartásban élők közül csak egy kérelmező jogosult a természetbeni juttatásra, függetlenül a lakásban élő személyek és a háztartások számától. Amennyiben egy ingatlanról több kérelem érkezik, az elbírálás a kérelem beérkezés sorrendjében történik.

(5) A szociális célú tüzelőanyag támogatásban részesülőtől ellenszolgáltatás nem kérhető.

(6) Amennyiben az önkormányzat a tüzelőanyag támogatási kérelemben leírt jogosultsági feltételek meglétét az elbírálás során vitatja, az önkormányzat az igényléssel érintett ingatlanban 3. melléklet alapján környezettanulmányt készít.

2. § (1) A szociális célú tüzelőanyag támogatásról Rigács Község Önkormányzata Képviselő-testülete jogosult dönteni.

(2) A támogatás iránti igényeket 2021. október 12. napjától – 2021. október 22. napjáig lehet benyújtani jelen rendelet 1. számú melléklete szerinti formanyomtatványon. A határidő elmulasztása jogvesztő.

3. § (1) A kérelem benyújtásával egyidejűleg a jogosultsági feltételek meglétét igazolni kell, a kérelemhez mellékelni kell a rendszeres jövedelem munkabér, nyugellátás, TB ellátás és egyéb jövedelem megállapítását, átutalását vagy kifizetését igazoló dokumentumot. A nem rendszeres jövedelemről, illetve a jövedelem hiányáról a kérelmezőnek nyilatkozatot kell tennie.

(2) A kérelemhez mellékelni kell a vagyonnyilatkozatot és a kérelem benyújtása előtt keletkezett rezsiköltségről szóló számlákat. (Villany, víz-szennyvíz, hulladékszállítás díjról szóló számla).

(3) A (2) bekezdésben benyújtott számlák összegével az egy főre jutó jövedelem csökkentésre kerül.

4. § (1) Ez a rendelet 2021. október 12. napján lép hatályba.

(2) Ez a rendelet 2022. március 31. napján veszti hatályát.

1. melléklet

1. melléklet 7/2021. (X.11.) számú önkormányzati rendelethez
Rigács Község Önkormányzata Képviselő-testülete Iktatószám: ………………………
Kérelem benyújtási határideje: 2021. év. október 22. nap
KÉRELEM
szociális célú tüzelőanyag igénylésére
Kérelmező neve (születési név): ………………………………………………………………………………….
Kérelmező lakóhelye: ………………………………………………………………………………………………
Kérelmező tartózkodási helye: ……………………………………………………………………………………
Kérelmező születési helye és ideje: …………………………………………………………………………….
Kérelmező anyja neve: ……………………………………………………………………………………………
Kérelmező Társadalombiztosítási Azonosító Jele: ……………………………………………………….
Kérelmező telefonszáma: …….……………………………………………
/1./ Szociális célú tüzelőanyag támogatás természetbeni ellátásként adható annak a személynek vagy családnak, aki időszakosan bekövetkezett vagy tartósan fennálló létfenntartási problémákkal küzd,
feltéve, ha kérelmező
a) háztartásában az egy főre jutó havi jövedelem nem haladja meg az öregségi nyugdíj mindenkori legkisebb összegének a 200%-át, vagy
b) egyszemélyes háztartás esetén a 250%-át és a lakásának fűtését fatüzelésre alkalmas berendezéssel biztosítja.
A családban az egy főre jutó jövedelem (benyújtott igazolások alapján.) …………………………………………….

Név

Szül hely, idő

Anyja neve

TAJ szám

Jövedelme

Kérelmező

házastárs/élettárs

gyermekei/ egyéb

/2./ A kérelem rövid indoklása (időszakosan bekövetkezett vagy tartósan fennálló létfenntartási problémák)
/3./ A kérelmek elbírálása során előnyt élveznek a
a) aktív korúak ellátásában részesülők,
b) időskorúak járadékában részesülők,
c) gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvényben szabályozott halmozottan hátrányos helyzetű gyermeket nevelők.
(Megfelelő rész aláhúzandó)
A /3./ pontban megjelölt ellátást megállapító határozat száma: …………………….
/4./A kérelem benyújtásával egyidejűleg a jogosultsági feltételek meglétét, továbbá a kérelem elbírálásánál figyelembe veendő körülményeket a kérelmezőnek hitelt érdemlően igazolni kell. Mellékelni kell a rendszeres jövedelem munkabér, nyugellátás, TB ellátás, illetve egyéb jövedelem megállapítását, átutalását vagy kifizetését igazoló dokumentumokat, vagy nyilatkozatot a nem rendszeres jövedelemről vagy a jövedelemhiányról, továbbá a vagyonnyilatkozatot és a kérelem benyújtása előtt keletkezett rezsiköltségről szóló számlákat.
/5./Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy lakásom fűtését fatüzelésre alkalmas berendezéssel biztosítom.
A Képviselő-testület a beadott rangsor alapján, a támogatás mértékéig dönti el az adható tüzelőanyag támogatás mértékét.
Rigács, 20…... év. ………………….hó …….nap
__________________________
kérelmező aláírása
(A kérelmet a Gógánfai Közös Önkormányzati Hivatal székhelyén és kirendeltségein, illetve a Települési Önkormányzatoknál lehet benyújtani.)

Vagyonnyilatkozat
I. A kérelmező személyes adatai
Neve: ............................................................................................................................
Születési neve: .............................................................................................................
Anyja neve: ..................................................................................................................
Születési hely, év, hó, nap: ..........................................................................................
Lakóhely: .....................................................................................................................
Tartózkodási hely: .......................................................................................................
Társadalombiztosítási Azonosító Jele: .......................................................................
II. A kérelmező és a vele együtt élő közeli hozzátartozójának vagyona
A. Ingatlanok
1. Lakástulajdon és lakótelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca .......... hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
2. Üdülőtulajdon és üdülőtelek-tulajdon (vagy állandó, illetve tartós használat):
- címe: ........................................ város/község ........................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
3. Egyéb, nem lakás céljára szolgáló épület- vagy épületrész-tulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése .................................... (pl. zártkerti építmény, műhely, üzlet, műterem, rendelő, garázs),
- címe: ........................................... város/község ......................... út/utca ............. hsz.,
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
4. Termőföldtulajdon (vagy állandó használat):
- megnevezése: ......................................................................................................................
- címe: ........................................... város/község ....................... út/utca ............ hsz., (pontos cím hiányában: ...................... helyrajzi szám),
- alapterülete: ........... m2,
- tulajdoni hányad: ...........................,
- a szerzés ideje: ................ év.
Becsült forgalmi érték:* .......................................... Ft
Az ingatlan-nyilvántartásba az ingatlanra vonatkozóan bejegyzett terhek, korlátolt dologi jogok, vagyoni értékű jogok vagy feljegyzett tények:
................................ (pl. haszonélvezet, jelzálogjog, elidegenítési és terhelési tilalom, használati jogok, szolgalom).
B. Egyéb vagyontárgyak
Gépjármű adatai:
a) személygépkocsi: ................................................................ típus .................. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ...............................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:
................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog). A gépjárművet mozgáskorlátozottságra tekintettel tartják fenn:
igen nem
(a megfelelő aláhúzandó).
b) tehergépjármű, autóbusz, motorkerékpár, vízi- vagy egyéb jármű:
................................................................................................. típus .................. rendszám
a szerzés ideje, valamint a gyártás éve: ..............................................................................
Becsült forgalmi érték:** .......................................... Ft
Gépjárműre bejegyzett terhek, gépjárművet terhelő vagyoni értékű jogok:
................................................................................. (pl. elidegenítési és terhelési tilalom, bejegyzett üzemben tartói jog).
III. Nyilatkozatok
1. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy
a) fizetési számlával nem rendelkezem vagy
b) az alábbi fizetési számlával rendelkezem (valamennyi megjelölendő):
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
2. Felelősségem tudatában kijelentem [a megfelelő aláhúzandó, és a b) pont szerinti esetben kitöltendő], hogy a velem együttélő közeli hozzátartozóm
a) fizetési számlával nem rendelkezik vagy
b) az alábbi fizetési számlával rendelkezik (valamennyi megjelölendő):
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
- Pénzforgalmi szolgáltató neve: ................................................................................................
fizetési számla száma: ..............................................................................................................
fizetési számlán kezelt összeg ..................................................................................................
3. Tudomásul veszem, hogy az ellátásra való jogosultság feltételeinek megállapítása érdekében a hatóság a fentiekben megjelölt pénzforgalmi szolgáltató felé megkereséssel élhet a fizetési számlán kezelt összeg tekintetében.
4. Kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. Hozzájárulok a nyilatkozatban szereplő adatoknak a szociális igazgatási eljárásban történő felhasználásához, kezeléséhez.
Kelt: .......... év .............................. hó ............ nap
................................................
aláírás
Megjegyzés:
A vagyoni helyzet vizsgálatakor nem kell figyelembe venni az életvitelszerűen lakott ingatlan eladása, valamint az életvitelszerűen lakott ingatlanon fennálló vagyoni értékű jog átruházása esetén az eladott ingatlan, illetve átruházott vagyoni értékű jog ellenértékeként a fizetési számlára befizetett összeget.
Ha a kérelmező vagy vele együtt elő közeli hozzátartozója bármely vagyontárgyból egynél többel rendelkezik, a vagyonnyilatkozat megfelelő pontját a vagyontárgyak számával egyezően kell kitölteni. Ha a vagyonnyilatkozatban feltüntetett vagyon nem Magyarország területén van, a forgalmi értéket a vagyon helye szerinti állam hivatalos pénznemében is fel kell tüntetni.
* Becsült forgalmi értékként az ingatlannak a településen szokásos forgalmi értékét kell feltüntetni.
** Becsült forgalmi értékként a gépjármű kora és állapota szerinti értéket kell feltüntetni.
ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
Az adatkezelő megnevezése:
GÓGÁNFAI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL
Székhelye: 8346 Gógánfa, Deák Ferenc utca 23.
Telefonszáma: 06/87 457-122
E-mail címe: titkarsag@goganfaikoh.hu
Adatvédelmi probléma vagy joggyakorlás kapcsán kihez fordulhat az érintett?
Adatvédelmi tisztviselő: aljegyző
Elérhetősége: 06/87 457-122
Szervezési és technikai intézkedések a kezelt adatok védelme érdekében:
Az adatkezelő a személyes adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.
Az adatkezelési műveleteit úgy tervezi meg és hajtja végre, hogy biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét.
A személyes adatok papíralapon, és elektronikusan tárolásra kerülhetnek, a releváns megoldás a tájékoztatókban kerül konkrétan meghatározásra. A személyes adatok tárolásának helye az adatkezelő jelen tájékoztatóban is megjelölt székhelye, mely épület riasztóval védett. Papír alapú tárolás esetén annak érdekében, hogy illetéktelen személyek ne férjenek hozzá az adataihoz az adatok zárható, vagyonvédelemmel ellátott helyiségben elhelyezett szekrényben kerülnek tárolásra. A helyiségbe történő belépés és ott tartózkodás az adatkezelő személyes felügyelete mellett történik. Elektronikus tárolás esetén annak érdekében, hogy illetéktelen személyek ne férjenek hozzá adataihoz, az adatkezelő biztosítja a személyes adatok megőrzését és akadályozza az illetéktelen hozzáférést, a számítógéphez történő hozzáférés jelszóval védett, a számítógép használata korlátozott, csak az arra jogosult használhatja. A „sétáló adatok” védelme érdekében az adatkezelő titkosított hordozható eszközt, és PIN kóddal védett mobiltelefonokat használ.
Adatkezelés tárgya: Szociális ellátások adatkezelése
1. Adatkezelés jogalapja: A GDPR 6. cikke (1) bekezdésének e) pontja alapján az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges a személyes adatok kezelése. A tagállami jogban a szociális igazgatásról és a szociális ellátásokról szóló 1993. évi III. törvényben és Rigács község képviselő-testületének a szociális célú tüzelőanyag támogatás igénylésének szabályozásáról szóló 7/2021. (X.11.) önkormányzati rendeletében jelenik meg.
2. Adatok származása: Az ellátást igénylőtől származik az adat. Az adatok származhatnak közhiteles nyilvántartásokból történő lekérdezés útján is.
3. Érintettek köre: Minden természetes személy, aki az adatkezelőhöz települési támogatás, rendkívüli települési támogatás, az elhunyt személy eltemettetésének költségeihez való hozzájárulás címén temetési segély, szülési segély, gyermekek beiskolázási segélye, természetbeni ellátásként köztemetés, tüzelőanyag biztosítása céljából szociális ellátás iránt kérelmet nyújt be.
4. Kezelt adatok kategóriái:
Az 1993. évi III. törvény 18. §-ában meghatározottak szerint:
a) a jogosult és az adott ellátás megállapítása során e törvény rendelkezései, illetve a települési önkormányzat rendelete alapján figyelembe vett más személyek
aa) természetes személyazonosító adatait,
ab) belföldi lakó- vagy tartózkodási helyét,
ac) Társadalombiztosítási Azonosító Jelét;
b) a jogosult állampolgárságát, illetve bevándorolt, letelepedett, menekült, oltalmazott vagy hontalan jogállását;
c) a jogosultsági feltételekre és az azokban bekövetkezett változásokra vonatkozó adatokat;
d) a szociális ellátás
da) megnevezését,
db) jogcímét,
dc) összegét,
dd) megállapítására, megváltoztatására, megszűnésére vagy megszüntetésére vonatkozó adatokat,
de) megszűnésének vagy megszüntetésének jogcímét;
e) a szociális ellátásra való jogosultsággal összefüggő érdemi döntés véglegessé válásának időpontját;
f) a szociális ellátás megállapítása során figyelembe vett, egy főre vagy egy fogyasztási egységre jutó jövedelem összegét;
g) a szabad mozgás és tartózkodás jogával rendelkező személy esetében a Magyarországon tartózkodás jogcímét, hozzátartozói jogcímen történő tartózkodás esetén a rokoni kapcsolatot;
h) az ellátás jogosulatlan és rosszhiszemű igénybevételét megállapító végleges döntés esetén az érintett ellátás megnevezését és az ellátás megtérítendő összegét;
i) a lakhatáshoz kapcsolódó rendszeres kiadások viseléséhez nyújtott települési támogatás természetbeni szociális ellátás formájában történő nyújtása esetén
j) a támogatott szolgáltatást szolgáltatási vagy közszolgáltatási szerződés alapján szerződőként igénybe vevő fogyasztónak és a fogyasztási helynek a szolgáltató általi azonosításához szükséges adatot,
k) a lakáscélú kölcsönszerződés adósának és adóstársának a kölcsönt nyújtó pénzintézet általi azonosításához szükséges adatot.
A kérelemben foglaltak igazolására becsatolt dokumentumokat, és az azokban foglalt személyes adatokat a jogosultság megállapításával, az ellátások biztosításával, fenntartásával és megszűntetésével összefüggésben kezeljük.
A szociális ellátásban részesülő személy a jogosultság feltételeit érintő lényeges tények, körülmények megváltozásáról 15 napon belül köteles értesíteni az ellátást megállapító szervet. (az 1993. évi III. törvény 9. §)
5. Adatkezelés célja: A személyes adatok kezelésének célja a szociális ellátásokra való jogosultság megállapítása, az ellátások biztosítása, fenntartása és megszüntetése.
6. Adatkezelés időtartama: Az adatkezelő az adatokat a jogviszony fennállása alatt kezeli, és a jogosultság megszűnésétől, számított 5 év elteltével – törölni kell az adott személyre vonatkozó adatokat a Szoc.tv. 23. § (1) bekezdésében foglaltak alapján.
Az ellátás folyósításával kapcsolatos számviteli bizonylatok kezelésének ideje a kiállítását követő 8. év december 31. napja, 2007. évi CXXVII. törvény 159. §-a, 169. §-a, 2000. évi C. törvény 166-169. §-ai.
7. Adatkezelés módja: Az adatkezelő az adatokat elektronikusan és papíralapon is kezeli.
8. Adattovábbítás, címzettek: Az adatok a kincstár által vezetett országos nyilvántartásban rögzítésre kerülnek. (Szoc.tv. 18/B. §)
Amennyiben az igénybevett szolgáltatást az adatkezelő szerződéses szolgáltatóval biztosítja, a név és cím adatok az együttműködési megállapodásban foglaltak szerint a szerződéses szolgáltató részére átadásra kerülnek. (15/1998. (IV.30.) NM rendelet 8. § (3) bekezdés)
A nyilvántartásban kezelt adatokat természetes személyazonosító adatok nélkül statisztikai célra felhasználhatjuk, illetőleg azokból statisztikai célra adatot szolgáltathatunk.
9. Harmadik országba történő adattovábbítás: Harmadik országba történő adattovábbítás nem történik.
10. Automatizált döntéshozatal, profilalkotás ténye: Automatizált döntéshozatal és profilalkotás nem történik.
11. Köteles-e megadni a személyes adatokat: Az adatokat köteles megadni, azonban ha nem adja meg, a szolgáltatás iránti kérelmet az adatkezelő elutasítja, továbbá jogosulatlanul igénybe vett ellátás megtérítése iránt is intézkedhet.
12. Adatkezelések tekintetében igénybe vett adatkezelő adatfeldolgozó: A kincstár által vezetett országos nyilvántartási és egyéb rendszerekhez, valamint a szolgáltatói nyilvántartás informatikai rendszeréhez kapcsolódó elektronikus adatfeldolgozást a Kormány által kijelölt szerv végzi, aki a szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi ellátásokkal kapcsolatos adatok gyűjtése, rendszerezése és közzététele, valamint a széles körű tájékoztatás érdekében – Szociális Ágazati Portál elnevezéssel – honlapot működtet, a rá vonatkozó jogi előírások szerint.
Milyen jogok illetik meg az érintettet a fenti adatkezelések kapcsán?
1. Hozzáférés: Az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelőnél érdeklődjön, és tőle visszajelzést kapjon arra vonatkozóan, hogy személyes adatainak kezelése folyamatban van-e, és ha ilyen adatkezelés folyamatban van, jogosult arra, hogy az alábbiakról tájékoztatást kapjon:
- az adatkezelés céljai;
- az érintett személyes adatok kategóriái;
- azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közölték vagy közölni fogják, ideértve különösen a harmadik országbeli címzetteket, illetve a nemzetközi szervezeteket;
- adott esetben a személyes adatok tárolásának tervezett időtartama, vagy ha ez nem lehetséges, ezen időtartam meghatározásának szempontjai;
- az érintett azon joga, hogy kérelmezheti az adatkezelőtől a rá vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen;
- a valamely felügyeleti hatósághoz címzett panasz benyújtásának joga;
- ha az adatokat nem az érintettől gyűjtötték, a forrásukra vonatkozó minden elérhető információ;
- a GDPR 22. cikk (1) és (4) bekezdésében említett automatizált döntéshozatal ténye, ideértve a profilalkotást is, valamint legalább ezekben az esetekben az alkalmazott logikára és arra vonatkozó érthető információk, hogy az ilyen adatkezelés milyen jelentőséggel bír, és az érintettre nézve milyen várható következményekkel jár.
Amennyiben az érintett saját személyes adatairól másolatot kér, az adatkezelő azt ingyenesen az érintett rendelkezésére bocsátja.
Ha az érintett elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat az Intézmény elektronikus formátumban bocsátja rendelkezésére, kivéve, ha azokat más formátumban kéri.
A másolat igénylésére vonatkozó jog nem érintheti hátrányosan mások jogait és szabadságait, így például mások személyes adata nem igényelhető, az iratokat vagy a szöveges fájlokat az adatkezelő az érintett személyes adatait ide nem értve anonimizálva bocsátja az érintett rendelkezésére, kivéve a telefonon történő bejelentésről készült hanganyag esetét, mert az teljes egészében kikérhető, továbbá, ha az érintett felhatalmazással rendelkezik az adatok megismerésére.
Mely adatkezelések esetén gyakorolható?
a) A hozzáféréshez való jog a tájékoztatáskérés tekintetében valamennyi adatkezelési cél tekintetében gyakorolható, az erre irányuló kérelmet minden esetben az adatvédelmi tisztviselőnek kell címezni. A kérelmet az adatkezelő elektronikus levélcímre lehet benyújtani. A kérelem benyújtásakor kérjük, hogy ügyeljen a pontos címzésre. A kérelemben kérjük feltüntetni, hogy az a hozzáférési jog, azon belül a tájékoztatáshoz való jog gyakorlására irányul.
b) A hozzáféréshez való jog a másolatkérés tekintetében valamennyi adatkezelési cél tekintetében gyakorolható. A kérelemben kérjük feltüntetni, hogy az a hozzáférési jog, azon belül a másolatkéréshez való jog gyakorlására irányul.
2. Helyesbítéshez való jog:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, továbbá jogosult arra, hogy kérje a hiányos személyes adatok – egyebek mellett kiegészítő nyilatkozat útján történő – kiegészítését. Az adatváltozást, amennyiben azok azonosító adatok, igazolni kell.
Kérjük, a személyes adataiban bekövetkezett változást mielőbb jelentse be, ezzel is megkönnyítve a jogszerű adatkezelést, valamint a jogainak érvényesülését.
3. Törléshez való jog: 
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, amennyiben a GDPR 17.cikk (1) bekezdésében felsorolt indokok valamelyike fennáll.
A személyes adatok törléséhez való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében a GDPR 17. cikke (3) bekezdésének:
- a) pontja alapján nem alkalmazandó, amennyiben a személyes adat megőrzése szükséges a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékoztatáshoz való jog gyakorlása céljából, így pl. közérdekből nyilvános személyes adat az adatkezelési idő alatt nem törölhető,
- b) pontja alapján a jogi kötelezettség teljesítéséhez vagy közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges adatkezelések tekintetében nem alkalmazandó,
- e) pontja alapján nem gyakorolható, amennyiben az adatkezelés jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez szükséges, pl. a szerződéses partnerek igényérvényesítéshez szükséges személyes adatai a szerződésből fakadó igények érvényesíthetőségének elévüléséig.
Mely adatkezelések tekintetében gyakorolható?
Az érintett hozzájárulásán alapuló adatkezelés esetén az alábbi indokok relevánsak:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték, pl. a telefonon történt bejelentés nyilvánvalóan téves volt
- az érintett visszavonta a hozzájárulását, és az adatkezelés más jogalap hiányában nem folytatható, pl. ha a bejelentést követően eseménykezelésre nem kerül sor. Más jogalapnak minősül az eseménykezelésen túl pl., amennyiben a jelzés szándékosan valótlan volt, és az adatkezelő ennek következtében feljelentést tesz
- a személyes adatok kezelése jogellenes
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
Az érintettel kötött szerződésen alapuló adatkezelések tekintetében az alábbi indokok relevánsak:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték
- a személyes adatok kezelése jogellenes
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
Az adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdekén alapuló adatkezelések tekintetében az alábbi indokok relevánsak:
- a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték
- a személyes adatok kezelése jogellenes
- az érintett a GDPR 21. cikk (1) bekezdése alapján tiltakozik az adatkezelés ellen, és nincs elsőbbséget élvező jogszerű ok az adatkezelésre,
- a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell.
4. Elfeledtetéshez való jog:
Ha az Intézmény a személyes adatot nyilvánosságra hozta, és az adatot a törléshez való jogra vonatkozó rendelkezések alapján azt törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével megteszi az ésszerűen elvárható lépéseket – ideértve technikai intézkedéseket – annak érdekében, hogy tájékoztassa az adatokat kezelő adatkezelőket, hogy az érintett kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
5. Adatkezelés korlátozása:
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak az érintett hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az érintett az alábbi esetekben jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést:
Az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a) vitatja a személyes adatok pontosságát; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát;
b) az adatkezelés jogellenes, és ellenzi az adatok törlését, ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
c) az adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de az érintett igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
d) az érintett tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
6. Adatkezelés elleni tiltakozás:
A tiltakozáshoz való jog gyakorlása esetén az adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az érintett érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Az érintett hozzájárulásán és a jogi kötelezettségen alapuló adatkezeléseknél a GDPR 21. cikk (1) bekezdésében foglaltak alapján nem gyakorolható.
A tiltakozáshoz való jog gyakorlására irányuló kérelmet minden esetben az adatvédelmi tisztviselőnek kell címezni. A kérelmet az adatkezelő elektronikus levélcímére lehet benyújtani. A kérelem benyújtásakor kérjük, hogy ügyeljen a pontos címzésre. A kérelemben kérjük feltüntetni, hogy az adatkezelés elleni tiltakozáshoz való jog gyakorlására irányul.
7. Adathordozhatósághoz való jog:
Az érintett jogosult az általa az adatkezelő rendelkezésére bocsátott adatait megkapni
- tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban
- jogosult más adatkezelőhöz továbbítani
- kérheti az adatok közvetlen továbbítását a másik adatkezelőhöz – ha ez
technikailag megvalósítható
- kivéve: közérdekű, vagy közhatalmú jog gyakorlása céljából végzett adatkezelés
Ez az érintetti jog akkor gyakorolható, ha automatizált módon történik az adatkezelés, és az adatkezelő az adatokat az érintett hozzájárulása vagy a szerződéses jogalap alapján kezeli.
Az adathordozhatósághoz való jog a tájékoztatóban szereplő adatok tekintetében nem gyakorolható, mert nem történik automatizált módon történő adatkezelés.
8. Felügyeleti hatósághoz fordulás - és bírósághoz fordulás joga
Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő adatvédelmi tisztviselője felé jelezheti.
Amennyiben a megkeresés nem vezetett eredményre, az érintett Infotv. 52. § alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál bejelentést tehet, továbbá az Infotv. 22. § szerint, valamint a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény Második Könyvének III. része alapján bírósághoz fordulhat.
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság elérhetősége:
Postacím: 1530 Budapest, Pf.: 5.
Telefon: +36 (1) 391-1400
Elektronikus postacím: ugyfelszolgalat@naih.hu
Honlap: www.naih.hu
Mennyi idő az 1-7. pontban foglalt kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
A kérelmek ügyintézési határideje 25 nap, a tiltakozási jog esetén 15 nap. A kérelem elbírálásának eredményéről az érintettet az adatkezelő tájékoztatja. Amennyiben a jogok gyakorlása során kétség merül fel az adatkezelőben, hogy a kérelem valóban az érintettől származik, saját jogszerű adatkezelése és az érintett védelme érdekében további információkat kérhet.
Az adatkezelő az érintettet, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
Az adatkezelő az adatok helyesbítése, törlése, az adatkezelés korlátozása esetén mindenkit tájékoztat, akihez az érintett adatait továbbította.
Amennyiben az nem történik meg, lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel, az adatkezelő ennek tényéről, és okáról az érintettet a kérelemre adott válaszában tájékoztatja.
a) Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során a Gyvt. 6-10. §-aiban megillető gyermeki jogainak gyakorlásában sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő gyermekjogi képviselője felé jelezheti.
Gyermekjogi képviselő: Bánházi Ágnes telefon: +3620/4899-621 email: agnes.banhazi@ijb.emmi.gov.hu
Mennyi idő a kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
Amennyiben a Gyermekjogi képviselő javaslattal él, úgy a gyermekjóléti intézmények vezetője tizenöt napon belül, a fenntartó harminc napon belül, illetve a képviselő-testület a következő testületi ülésén érdemben megtárgyalja a gyermekjogi képviselő észrevételeit, és az ezzel kapcsolatos állásfoglalásáról, intézkedéséről tájékoztatja őt.
b) Ha az érintett úgy érzi, hogy az adatkezelés során a Szoc.tv. 94/E. §-ában, a 94/F. §-ában megillető ellátotti jogainak gyakorlásában sérelem érte, annak tényét a helyzet rendezése érdekében az adatkezelő ellátottjogi képviselője felé jelezheti.
Ellátottjogi képviselő: Csetényi-Guba Mária telefon: +3620/4899-662 email: maria.csetenyi@ijb.emmi.gov.hu
Mennyi idő a kérelmek vizsgálata és megválaszolása?
Amennyiben az ellátottjogi képviselő javaslattal él, úgy a szociális intézmények vezetője tizenöt napon belül, a fenntartó harminc napon belül, illetve a képviselő-testület a következő testületi ülésén érdemben megtárgyalja az ellátottjogi képviselő észrevételeit, és az ezzel kapcsolatos állásfoglalásáról, intézkedéséről tájékoztatja őt.
Kelt, ……………….év, …………………………..hó,…………………..nap
PH ……………………………………..
aláírás/ügyintéző
Tudomásul veszem, hogy a megjelölt személyes adatok megadása a jogszabályban meghatározott jogok érvényesítéséhez szükségesek, anélkül a jogszabályban meghatározott jogok nem illethetnek meg, az ellátásban nem részesülhetek, a szociális hatáskört gyakorló szerv előtti eljárásban nem vehetek részt.
Az adatkezelési tájékoztató 1 (egy) példányát átvettem, tájékoztatásban részesültem.
Kelt, ………………év,……………………………….hó,………nap
………………………………………….
Tájékoztatásban részesült személy aláírása

2. melléklet

Átvételi elismervény
___________________________ Rigács, ____________________u. _____ szám alatti lakos aláírásommal elismerem, hogy a mai napon Ukk Község Önkormányzata Képviselő-testületének a szociális célú tüzelőanyag támogatás igénylésének szabályairól szóló 7/2021. (X.11.) önkormányzati rendelete alapján megállapított természetbeni juttatásként ____ erdei m3 mennyiségű tűzifát átvettem.
Rigács, 20…. év. ______________hó _____nap
______________________
aláírás

3. melléklet

KÖRNYEZETTANULMÁNY
Szociális célú tüzelőanyag elbírálásához
Készült: ___________________________ (hely) 20 ___ . ____________________ hó ____ napján.
Kérelmező neve: _____________________________ Leánykori neve:__________________________
Születési hely, idő/év,hó,nap: _______________________, _________év_________hó__________nap
Állandó lakóhelye: ______ ________________________, ___________________________________
Amennyiben van tartózkodási helye: ____________________________________________________
1. Lakásviszonyai: A lakásban milyen minőségben lakik?
tulajdonos, főbérlő, bérlő, társbérlő, albérlő, családtag, egyéb és pedig: ______________________
A lakás alapterülete: _____ m2; szobaszám: ____ db; komfortfokozata:______________________ .
2. Kérelmezővel együtt lakó családtagok adatai:
Név: Rokoni Szül.idő: Családi Foglalkozás: Havi jövedelem:
kapcsolat (év, hó, nap) állapot:
3. Külön háztartásban él-e: IGEN NEM
4. Kérelmező munkaképes-e? IGEN NEM
Csökkent munkaképességű? IGEN NEM
- állandóan /ideiglenesen _______________________________________________________ miatt.
5. A család vagyoni helyzete:
címe: tulajdonos neve: értéke / Ft
- Ház: _______________________________________________________________________________
- Telek/ Szántó: ______________________________________________________________________
- Nyaraló: __________________________________________________________________________
- Gépkocsi:
Tulajdonos neve: gk. típusa: rendszáma: évjárata: értéke / Ft
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
- Amennyiben van állatállomány:
……………………: ……. db; ……………………: ……. db; ……………………: ……. db;
……………………: ……. db; ……………………: ……. db; ……………………: ……. db;
6. A háztartásban a fűtést fatüzelésre alkalmas fűtőberendezés biztosítja:
igen nem, és pedig:…………………………………
A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló többször módosított 1993. évi III. tv. értelmében a szociális ellátásra való jogosultság elbírálásához a kérelmező kötelezhető arra, hogy családja vagyoni, jövedelmi viszonyairól nyilatkozzon.
Eltitkolás esetén a törvény megsértésével nyújtott szociális ellátást meg kell szüntetni, az ellátást jogosulatlanul és rosszhiszeműen igénybe vevőt pedig kötelezni kell a visszafizetésre.
A fentieket tudomásul vettem, a közölt adatok a valóságnak megfelelnek.
Dátum: 20... év ..................... hó ........ nap
______________________________
kérelmező aláírása
A környezettanulmányt végző észrevételei, véleménye:
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Dátum: 20... év ..................... hó ........ nap
Környezettanulmányt végezte: _______________________________