Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete

a 2022. évi költségvetéséről

Hatályos: 2022. 02. 26- 2022. 06. 30

Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületének 2/2022. (II. 25.) önkormányzati rendelete

a 2022. évi költségvetéséről

2022.02.26.

Mezőtúr Város Önkormányzata az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében eljárva, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, figyelemmel a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 111. §-ban, a helyi önkormányzatok és szerveik, a köztársasági megbízottak, valamint egyes centrális alárendeltségű szervek feladat- és hatásköreiről szóló 1991. évi XX. törvény 138. § (1) bekezdés b) pontjában, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (2) bekezdésében található előírásokra az alábbi rendeletet alkotja:

1. A rendelet hatálya

1. § (1) E rendelet hatálya kiterjed Mezőtúr Város Önkormányzata Képviselő-testületére és szerveire (a továbbiakban: Önkormányzat), az önkormányzat által alapított és irányított költségvetési szervekre (továbbiakban: intézmények), továbbá mindazon magánszemélyekre, jogi személyekre, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetekre, amelyek a költségvetésben szereplő előirányzatokból részesülnek.

2. A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) A képviselő-testület az önkormányzat – beleértve költségvetési intézményeit – 2022. évi költségvetésének

BEVÉTELI FŐÖSSZEGÉT

4 556 302 548

KIADÁSI FŐÖSSZEGÉT

4 556 302 548

állapítja meg, melyből

Működési célú bevételek

2 530 238 845

Működési célú kiadások

2 634 118 644

Működési költségvetés egyenlege

- 103 879 799

Felhalmozási célú bevételek

160 655 327

Felhalmozási célú kiadások

1 836 938 950

Felhalmozás költségvetés egyenlege

- 1 676 283 623

Költségvetési bevételek összesen

2 690 894 172

Költségvetési kiadások összesen

4 471 057 594

Költségvetés egyenlege

- 1 780 163 422

Finanszírozási bevételek

1 865 408 376

- Előző évi működési célú maradvány

1 655 691 988

- Előző évi felhalmozási célú maradvány

- Államháztartáson belüli megelőlegezés

47 404 954

- Felhalmozási célú hitelfelvétel (forráshiány)

162 311 434

Finanszírozási kiadások

85 244 954

- Működési célú finanszírozási kiadás

47 404 954

- Felhalmozási célú finanszírozási kiadás

37 840 000

-

Finanszírozási bevételek és kiadások egyenlege

1 780 163 422

(2) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi költségvetési bevételeinek és költségvetési kiadásainak összevont mérlegét a rendelet 1. melléklete részletezi.
(3) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi költségvetésében a működési célú és felhalmozási célú bevételek és kiadások összevont mérlegét a rendelet 2.1. és a 2.2. mellékletek részletezik.
(4) A Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi állami támogatások jogcímeit és összegeit a rendelet 3. melléklete tartalmazza.

3. A költségvetés részletezése

3. § (1) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi és további évekre áthúzódó Beruházási és felújítási kiadások feladatonként a rendelet 4. melléklete részletezi.

(2) A Mezőtúr Város Önkormányzatának által 2022. évben nyújtott működési és felhalmozási támogatások államháztartáson kívülre rendelet 5. melléklete tartalmazza.

(3) Mezőtúr Város Önkormányzata és a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal által 2022. évben folyósított ellátottak pénzbeli juttatásait jogcímenként a rendelet 6. melléklete tartalmazza.

(4) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi működési költségvetési bevételeinek forrásösszetételét a rendelet 7. melléklete részletezi.

(5) A Mezőtúr Város Önkormányzatának Európai Uniós támogatással megvalósuló projektjei a rendelet 8. melléklete tartalmazza.

(6) Mezőtúr Város Önkormányzatának 2022. évi bevételi és kiadási előirányzatait a rendelet 9. melléklete, a bevételeket és kiadásokat feladatonként a rendelet 9.1 és 9.2. melléklete részletezi.

(7) Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal 2022. évi bevételi és kiadási előirányzatai a rendelet 10. melléklete, a bevételeket és kiadásokat feladatonként a rendelet 10.1. és 10.2 melléklet részletezi.

(8) Mezőtúri Móricz Zsigmond Könyvtár 2022. évi bevételi és kiadási előirányzatai a rendelet 11. melléklete, a bevételeket és kiadásokat feladatonként a rendelet 11.1. és 11.2. melléklete részletezi.

(9) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi előirányzat felhasználási tervét havi bontásban a rendelet 12. melléklete tartalmazza.

(10) A Mezőtúr Város Önkormányzata által 2022. évben adott közvetett támogatások a rendelet 13. melléklete részletezi.

(11) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi engedélyezett létszámkeretét a rendelet 14. melléklete tartalmazza.

(12) A Képviselő-testület az előre nem látható feladatok, az évközi többletigények, valamint elmaradó bevételek pótlására az Áht. 23. § (3) bekezdése alapján általános tartalékot, a várható feladatok évközi biztosítására céltartalékot képez.

(13) A Képviselő-testület az általános tartalék összegét 10 000 000 Ft-ban a céltartalék összegét 31 015 134 Ft-ban határozza meg. A Mezőtúr Város Önkormányzatának 2022. évi általános és céltartalék előirányzatát a rendelet 15. melléklete tartalmazza.

(14) Az általános és céltartalék felhasználását esetenkénti 3 millió Ft-ig a polgármester engedélyezi, melyről a Képviselő-testületet a költségvetési rendelet módosításakor tájékoztatja. Az 3 millió Ft feletti felhasználásra csak a Képviselő-testület döntését követően kerülhet sor.

(15) Mezőtúr Város Önkormányzata költségvetési évet követő három év tervezett előirányzatainak keretszámait a rendelet 16. melléklete tartalmazza.

(16) Mezőtúr Város Önkormányzata által megkötött többéves kihatással járó, adósságot keletkeztető ügyletek fizetési kötelezettségeinek bemutatása a lejáratig a 17. melléklet tartalmazza.

(17) Mezőtúr Város Önkormányzata saját bevételeinek részletezése az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a rendelet 18. melléklete részletezi.

(18) Mezőtúr Város Önkormányzata 2022. évi adósságot keletkeztető fejlesztési céljait a rendelet 19. melléklete részletezi.

(19) A Képviselő-testület az önkormányzat 2021. évi maradványát a 2022. évi költségvetés feladatai finanszírozásába bevonja, figyelemmel az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) erre vonatkozó előírásaira is.

(20) Az intézményi maradvány-elszámolás során az Önkormányzatot illeti meg

a) a végleges feladatelmaradás miatti összeg,

b) meghatározott célra rendelkezésre bocsátott – áthúzódó, pénzügyi teljesítés nélküli – összegek maradványa.

c) A Képviselő-testület a 2021. évi gazdálkodás intézményi maradványát, beleértve az intézményi alulfinanszírozást is – a gazdálkodási helyzetének ismeretében – az intézményétől elvonhatja.

4. § (1) A Képviselő-testület a 2022. évi költségvetés végrehajtásához szükség szerint engedélyezi a 45.000.000 Ft folyószámla-hitel igénybevételét, amely hitel igénybevétele a mindenkori pénzügyi szükségletek függvényében történhet.

(2) A hitellel történő finanszírozás csökkentése érdekében az évközben képződő működési többletbevételeket, továbbá az esetleges szabad maradványt a hiány csökkentésére kell fordítani.

(3) A Képviselő-testület a költségvetési egyensúly megőrzése, valamint a minimális hitelfelvétel érdekében az alábbi intézkedéseket rendeli el:

a) A Képviselő-testület felügyelete alá tartozó intézmények maradványának elszámolását a Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal gazdálkodási és adóügyi osztálya vizsgálja felül. A zárszámadási rendelet hatálybalépéséig a várható szabad maradvány terhére kötelezettség nem vállalható.

b) E rendelet mellékletében meghatározott kiadási előirányzatok nem léphetők túl, azokra többletkötelezettség nem vállalható.

c) Fedezet hiányában vállalt, pénzügyi ellenjegyzés nélküli kötelezettségvállalásból adódó kifizetés nem történhet.

d) A fejlesztési és felújítási feladatok csak a teljes források – támogatások, átvett pénzeszközök, fejlesztési bevételek – biztosítása esetén indíthatók.

4. A költségvetés végrehajtására vonatkozó szabályok

5. § (1) Az Áht. értelmében az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

(2) A Képviselő-testület az önkormányzat költségvetését, bevételi és kiadási előirányzatát, valamint az intézmények költségvetését – rendeletének módosításával – képviselő-testületi döntéssel megváltoztathatja.

(3) A Képviselő-testület a jóváhagyott bevételi és kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát átruházza a polgármesterre. Az előirányzatok polgármester általi átcsoportosítása nem lépheti túl a 2. § (1) bekezdésben meghatározott költségvetési főösszeget. kivéve, ha az Önkormányzat számára év közben meghatározott célra támogatásként, támogatásértékű bevételként vagy átvett pénzeszközként érkezett bevételek a bevételi és kiadási előirányzatokat azonos összeggel módosítják. Az ily módon biztosított források felhasználásáról, az intézmények saját hatáskörben végrehajtott előirányzat módosításainak jóváhagyásáról, valamint az átruházott hatáskörben hozott döntésekről, az emiatt szükségesség váló költségvetési rendelet módosításáról a Képviselő-testület szükség szerint, de legalább negyedévente dönt.

(4) A Képviselő-testület - az első negyedév leteltével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés – a helyi önkormányzatot érintő módon – a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a Képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

6. § (1) A Képviselő-testület a 2022. költségvetési évben az önkormányzati hivatalnál és az önkormányzati támogatású intézményben az engedélyezett létszámkeret túllépését megtiltja. A közszolgálati, közalkalmazotti és a költségvetési szerveknél, a jogviszony év közbeni megszűnése esetén az üres álláshely tölthető be.

(2) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságoknál a munkaviszony év közbeni megszűnése esetén az üres álláshely a polgármester jóváhagyásával a 2022. évi költségvetési keret figyelembevételével tölthető be. Új munkaviszony létesítésére kizárólag a polgármester írásos engedélyével kerülhet sor.

(3) A rehabilitációs járulékfizetési kötelezettség miatt a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvényben foglaltaknak megfelelően intézményenként olyan mértékben szükséges megváltozott munkaképességű személyeket foglalkoztatni, hogy az állam felé rehabilitációs járulékfizetési kötelezettség ne álljon elő. A rehabilitációs foglalkoztatás költségeit az önkormányzat az intézmények részére megtéríti, azzal hogy az intézményeknek törekedniük kell arra, hogy a foglalkoztatás minél nagyobb mértékben pályázati támogatásból valósuljon meg. Az önkormányzat a foglalkoztatás költségeit kizárólag abban az esetben téríti meg az intézmény részére, amennyiben az nem pályázati támogatásból valósul meg. Amennyiben az intézmény a jogszabályban előírt rehabilitációs foglalkoztatási kötelezettségét nem teljesíti, úgy a fizetendő rehabilitációs járulék mértéke csökkenti az intézménynek nyújtott önkormányzati támogatás mértékét. A Mezőtúri Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös önkormányzati hivatal) esetében Munka Törvénykönyve hatálya alá tartozó határozatlan időre szóló munkaszerződés keretében kerül megvalósításra a rehabilitált foglalkoztatás.

(4) Mezőtúr Város Önkormányzata a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvényben meghatározott kötelező, és a szabad kapacitás terhére önként vállalt, nem kötelező önkormányzati feladatokat részben önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságai révén látja el. A feladat ellátásához feltétlenül szükséges közvetett és közvetlen költségeket és az elvárható nyereséget figyelembe véve ezen gazdasági társaságok tevékenységéhez kompenzációt nyújt.

(5) Az önkormányzat pénzügyi felelősséget gazdasági társaságainak kötelezettségéért a társaságban lévő tulajdona mértékéig vállalhat.

(6) Az állampolgárok élet- és vagyonbiztonságát veszélyeztető elemi csapás, illetőleg következményeinek elhárítása érdekében a polgármester az önkormányzat költségvetése körében átmeneti intézkedést hozhat. Ebben a jogkörben eljárva a polgármester az előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, egyes kiadási előirányzatok teljesítését felfüggesztheti, költségvetési rendeletben nem szereplő kiadásokat teljesíthet. A megtett intézkedésekről a képviselő testület legközelebbi ülésén be kell számolnia.

(7) A Közös Önkormányzati Hivatal, mint gazdasági szervezettel rendelkező intézmény – a kijelölt intézményekkel kötött munkamegosztási megállapodásban foglaltakra is figyelemmel - köteles a gazdálkodás vitelét, valamint számviteli rendjét meghatározó szabályzataikat a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembevételével elkészíteni, és a szükséges módosításokat végrehajtani.

(8) A feladat elmaradásából származó - személyi és dologi - megtakarítások felhasználására csak a képviselő-testületi döntésének megfelelően kerülhet sor.

(9) Az e rendeletben meghatározott kiemelt előirányzatokat az intézmények kötelesek betartani, és betartatni. Az előirányzat túllépés megakadályozása az intézményvezetők kiemelt feladata és felelőssége. A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési intézmények a többletbevételük terhére kötelezettségvállalást nem kezdeményezhetnek. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

(10) A központi költségvetési kapcsolatokból származó bevételek (normatívák) biztonsága, megalapozottsága érdekében folyamatosan figyelemmel kell kísérni az intézményi feladatmutatókat, és szükség szerint intézkedni kell, az intézményi támogatások módosításáról.

7. § (1) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 151. §-ban foglaltak szerint Mezőtúr Város Önkormányzata biztosítja a Mezőtúri Városi Intézmény Csoda-vár Központi Óvodában ellátottak, valamint a közigazgatási területén az állami intézményfenntartó központ által fenntartott és működtetett nevelési-oktatási intézményekben tanulók számára – az érintett nevelési-oktatási intézmények által közölt adatok alapján - az étkeztetést.

(2) Mezőtúr Város Önkormányzata a gyermek és tanulók részére nyújtott élelmezési szolgáltatást a Mezőtúri Intézményellátó és Ingatlankezelő Közhasznú Nonprofit Kft útján biztosítja.

(3) A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény 21/C. §-ban meghatározottak részére Mezőtúr Város Önkormányzata – figyelemmel a 328/2011. (XII.29.) Korm. rendeletben foglaltakra – a Mezőtúri Intézményellátó és Ingatlankezelő Közhasznú Nonprofit Kft útján biztosítja a szünidei gyermekétkeztetést.

8. § (1) A testület által jóváhagyott önkormányzati tulajdonban lévő gazdasági társaságok részére megítélt kompenzáció mértéke feladat bővülés vagy feladat csökkenés indokkal a polgármester jóváhagyásával, a testület döntése által módosítható. Amennyiben a jóváhagyott kompenzáció 2022.12.31. forduló nappal nem kerül a közszolgáltatási szerződésben meghatározott kötelező önkormányzati feladatok ellátására felhasználására, úgy az adott gazdasági társaság köteles a fel nem használt kompenzációt az önkormányzat részére, mint túlfinanszírozást legkésőbb 2022.12.31. napjáig visszautalni.

(2) A Képviselő-testület által jóváhagyott önkormányzati intézmények részére megítélt irányítószervi támogatás mértéke feladat bővülés vagy feladat csökkenés indokkal a polgármester jóváhagyásával, a testület döntése által módosítható. Amennyiben a jóváhagyott támogatás 2022.12.31. forduló nappal nem kerül a felhasználására, úgy az adott intézmény köteles a fel nem használt támogatást az önkormányzat részére, mint túlfinanszírozást legkésőbb 2022.12.31. napjáig visszautalni.

(3) Az Képviselő-testület kijelenti, hogy a gazdasági szervezettel nem rendelkező intézménye és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok tekintetében a 2022. évi költségvetési rendeletben nem áll pénzügyileg módjában a cafeteria juttatást biztosítani.

(4) A közös önkormányzati hivatal által foglalkoztatottak részére a Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC. törvény 62. § (4) bekezdése értelmében a cafeteria mértéke nem haladhatja meg az évi nettó 400 000 Ft/főt. Az önkormányzat és a közös önkormányzati hivatal esetében ennek mértéke a mindenkori illetményalap 5,5627-szorosa, vagyis bruttó évi 215 000 Ft/fő/teljes munkaidő.

(5) A minden hónap 20. napján esedékes Magyar Államkincstár részére megküldendő pénzforgalmi jelentéshez a bevételek és kiadások alakulását követve az előirányzatok közötti átcsoportosítás valamint az előirányzatok módosítását az önkormányzat esetében a polgármester, a hivatal esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezetők kezdeményezik azzal, hogy a soron következő költségvetés módosítás alkalmával a szükségszerű, pénzforgalomhoz igazodó módosítások a rendeleten átvezetésre kerülnek.

5. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

9. § (1) Az Intézmények ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2) Az önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a független belső ellenőr útján gondoskodott. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

6. Átmeneti és vegyes rendelkezések

10. § (1) A Képviselő-testület – a 2021. évi XC törvény 62. § (1) bekezdés alapján – valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 132. §-a szerinti illetményalapot a 2022. évben 38 650 forintban állapítja meg.

(2) Minden év február 28. napjáig van lehetőség a közös önkormányzati hivatal munkavállalói részére a jegyzőnek, mint munkáltatónak az osztályvezetők javaslatát figyelembe véve a polgármester egyetértésével a köztisztviselők bérét eltéríteni, vagy személyi illetményt megállapítani a mindenkori teljesítményértékelést alapul véve, melynek mértékénél figyelemmel kell lenni a költségvetés biztosította keretekre.

(3) Minden a közös önkormányzati hivatalnál köztisztviselői vagy munkaszerződéssel rendelkező ügyintézői állományban dolgozó középfokú és felsőfokú végzettségű munkavállalót 2022. január 1-től december 31-ig 10%-os illetménykiegészítés illetheti meg. Ezen juttatás minden évben az adott költségvetési rendeletben szükséges szabályozni.

(4) A Képviselő-testület a nyilvántartott és több eredménytelen behajtási intézkedés után is fennálló követelések leírásának eseteit és engedélyezésének hatásköreit az alábbiak szerint határozza meg:

I. Az Áht. 97. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat és szervei követeléseiről lemondani csak az alábbi esetben lehet:

a) végelszámolási és felszámolási eljárás keretében,

b) jogutód nélküli megszűnés esetén,

c) intézmények átszervezése, összevonása esetén,

d) feladatátadáshoz kapcsolódóan.

II. A követelés leírását:

a) 2.000 eFt-ig a polgármester

b) 2.000 eFt felett a képviselő-testület engedélyezi.

(5) Az értékhatár értelmezésénél az éven túli követelések adósonként számítandók. Az értékhatár meghatározásánál az Áht. 97. § (3) bekezdésének alkalmazása során Magyarország 2022. évi központi költségvetéséről szóló 2021. évi XC törvény 72. § alapján a kis összegű követelés értékhatára 100.000 Ft .

(6) A Képviselő-testület által rendelet alapján elfogadott 2022. évi elemi költségvetést az Önkormányzat és Intézményeik vonatkozásában 2022. március 16-ig kell a Magyar Államkincstár részére benyújtani.

(7) Az év közbeni gazdasági változások önkormányzatra gyakorolt hatásának fedezetét az ebben a rendeletben elfogadott költségvetési előirányzatok terhére – esetenként megtakarításokkal – illetőleg a költségvetési tartalék terhére kell biztosítani.

(8) A polgármester saját hatáskörében rendeli el a köztemetést. A Képviselő-testület a polgármesterre ruházza az alábbi támogatásokat:

I. rendkívüli települési támogatás

II. természetbeni tüzelőtámogatás

III. temetési segély

IV. gyógyszertámogatás

V. lakhatási támogatás

VI. köztemetés

VII. önkormányzati kölcsön

(9) A Képviselő-testület bizottsági hatáskörben dönt az

I. első lakáshoz jutók támogatásáról és a

II. Bursa Hungarica és Arany János ösztöndíjpályázatról.

(10) A Képviselő-testület utasítja az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok vezetőit, valamint az önkormányzati fenntartású intézmények vezetőit, hogy az általa vezetett szervezet az előző hónapra vonatkozó pénzügyi, gazdasági helyzetéről - ezen belül is gazdasági társaság, intézmény telephelyeinek energiafogyasztásáról és más egyéb rezsiköltségéről - minden hónap 10. napjáig írásbeli jelentést nyújtson be a polgármesternek.

(11) Az Intézmények és az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok az általuk ellátott közfeladat hatékonyságát javító intézkedésekkel a gazdaságosság, takarékosság célszerűség követelményeinek érvényesítésével kötelesek elősegíteni a költségvetés pénzügyi egyensúlyának megőrzését.

(12) Az önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok az üzleti tervben foglaltak teljesüléséről a kiadásaik és bevételeik alakulásáról havonta információt kötelesek szolgáltatni a Polgármester részére.

(13) A Képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy 2022. január 1-jétől a 2022. évi költségvetési rendelet elfogadásáig a helyi bevételeket folytatólagosan szedje be és a kiadásokat időarányosan finanszírozza.

(14) A költségvetés előirányzatai között szereplő EU-s forrásból finanszírozott, még el nem bírált, vagy tartaléklistán szereplő fejlesztési feladatokra a támogatási szerződés megkötéséig az előkészítési feladatokon kívül kiadás nem teljesíthető.

(15) E rendeletben foglaltak végrehajtásáról a 2022. évi zárszámadásról szóló rendeletben kell számot adni.

7. Záró rendelkezések

11. § (1) Az Áht. 25. § (3) – (4) bekezdése szerinti előirányzat teljesítések e rendelet által meghatározott kiadási és bevételi előirányzatokba beépültek.

(2) E rendelet a kihirdetése napján követő napon lép hatályba, de rendelkezéseit 2022. január 1-jétől kell alkalmazni.