Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2013. (II.25.) önkormányzati rendelete

Mór Városi Önkormányzat 2013. évi költségvetéséről

Hatályos: 2014. 05. 08

Mór Városi Önkormányzat képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 27. § (2) bekezdésében biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság és könyvvizsgáló véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya


1. § A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira, a Móri Polgármesteri Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.

II. Fejezet

A költségvetés bevételei és kiadásai

2. § (1) A Képviselő-testület a 2013. december 31-i állapotnak megfelelően az önkormányzat 2013. évi költségvetését

3.237.648 eFt

Költségvetési bevétellel

3.596.287 eFt

Költségvetési kiadással


- 358.639  eFt

Költségvetési egyenleggel

állapítja meg.



(2) A költségvetési egyenlegből a 2013. december 31-i állapotnak megfelelően

a) működési célú                                                                      302.128  eFt

b) felhalmozási célú                                                                - 660.767  eFt


(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat előirányzat-csoportok, azon belül kiemelt előirányzatok szerinti bontásban önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait az 1. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(4) Az önkormányzat, a Móri Polgármesteri Hivatal, és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait költségvetési szervenként előirányzat-csoportok, azon belül kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 2-4. melléklet részletezi.

(5) A költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban az 5. melléklet szerint hagyja jóvá a képviselő-testület.

(6) A képviselő-testület önkormányzat által közfoglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatottak létszám előirányzatát 2013. évre 70 főben, a Móri Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek 2013. évben engedélyezett létszámát összesen 245,75 főben a 6. melléklet szerint állapítja meg.

(7) A Képviselő-testület engedélyezi a jogviszony megszűnést és a szülési szabadság igénybevételét megelőzően az új dolgozó betanulása idejére a párhuzamos foglalkoztatást a R-ben jóváhagyott személyi juttatás előirányzat terhére.

III. Fejezet

A költségvetés részletezése

3. § A képviselő-testület az önkormányzat 2013. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:

(1) A 354.907 eFt költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek pénzmaradványa 270.043 eFt.


(2) A pénzmaradványból:

a) működési célú pénzmaradvány                                       140.356 eFt

b) felhalmozási célú pénzmaradvány                                 129.687 eFt

(3) A költségvetési hiány külső finanszírozására szolgáló finanszírozási műveletek bevételeinek és kiadásainak egyenlege 84.864 eFt.

(4) A költségvetési hiány külső finanszírozása


a)172.686 eFt tekintetében 10 éves futamidejű fejlesztési célú hitel igénybevételével a 206/2011. (VII.21.) Kt. határozatban foglaltak figyelembe vételével,

b)86.762 eFt tekintetében a Magyarország gazdasági stabilitásáról szóló 2011. évi CXCIV. törvény (a továbbiakban: Stabilitási tv.) 10. § (2) bekezdése alapján fejlesztési célú hitel igénybevételével

történik.

4. § (1) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a Magyarország 2013. évi központi költségvetéséről szóló 2012. évi CCIV. törvény (a továbbiakban: Költségvetési tv.) 72. § (1)-(2) bekezdésében foglalt adósságátvállalást figyelembe véve a 7. melléklet részletezi.

(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 8. melléklet tartalmazza.

5. § A képviselő-testület a 2013. december 31-i állapotnak megfelelően az önkormányzat általános tartalékát 490 eFt összegben, céltartalékát 190.800 eFt összegben a 9. mellékletben felsorolt célokra állapítja meg.

6. § Az önkormányzat 2013. évi felhalmozási költségvetését és annak finanszírozását kiemelt előirányzatok, azon belül szakfeladat, feladat bontásban, elkülönítetten az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projekthez történő hozzájárulását a 10. melléklet részletezi.

IV. Fejezet

A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos hatáskörök

7. § (1) A képviselő-testület a Stabilitási tv. 10. § (13) bekezdés értelmében hozzájárul az önkormányzat számlavezető pénzintézetével jelenleg fennálló, 377.212 eFt összegű, határozatlan idejű bankszámlahitel szerződés 2013. július 1-től likvid hitelszerződéssé történő módosítására az iparűzési adóbevétel teljesülésének ütemezésére tekintettel, a fizetőképesség fenntartása érdekében, és felhatalmazza a polgármestert a szerződésmódosítás aláírására 2013. december 31-i visszafizetéssel, amelyre a képviselő-testület kötelezettséget vállal.

(2) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert a „Sikeres Magyarországért” Önkormányzati Infrastruktúra Fejlesztési Hitelprogram keretében „Mór, fejlesztési célú hitelfelvétel” tárgyban, a 206/2011. (VII.21.) Kt. határozatban foglaltak szerint aláírt hitelszerződésben foglalt – igénybe nem vett 172.686 eFt összegű - fejlesztési célú hitel igénybevételére.

(3) A képviselő-testület felhatalmazza a polgármestert, hogy nyertes pályázat esetén az„Épületenergetikai fejlesztések megújuló energiaforrás hasznosítással kombinálva” című KEOP-2012-5.5.0/B kódszámú pályázat önerejének biztosítására fejlesztési hitel felvételét kezdeményezze.

(4) A képviselő-testület egyben kötelezettséget vállal arra, hogy az önkormányzat költségvetésében a felvett fejlesztési hitelek és a kötvény törlesztő részleteit és járulékait a Költségvetési tv. 72-76 §-ában szabályozottak figyelembevételével betervezi és jóváhagyja, továbbá a hitel és a kötvénytartozást legkésőbb a lejáratkor visszafizeti, illetve visszaváltja.

8. § (1) A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (3) bekezdése alapján az 5. § szerinti általános tartalék összegéből 2.000 eFt felett a rendelkezési jogot a polgármesterre, 1.000 eFt felett a rendelkezési jogot a jegyzőre átruházza.

(2) A képviselő-testület az Mötv. 59. § (3) bekezdésében foglaltak alapján az 5. § szerinti céltartalék összegéből az 1.417 eFt összegű Környezetvédelmi alap felhasználása feletti rendelkezési jogot a Településfejlesztési Bizottságra átruházza.

(3) A képviselő-testület az Mötv. 59. (3) bekezdésében foglaltak alapján a 2. melléklet BC:371. mezőjében foglalt sportszervezetek támogatására biztosított 28.000 eFt összegű működési célú pénzeszközátadás előirányzat felhasználása feletti rendelkezési jogot az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházza.

9. § (1) A képviselő-testület az Áht. 34. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai módosítására, valamint költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra a polgármestert felhatalmazza.

(2) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv bevételi és kiadási előirányzatait jegyzői engedéllyel megemelheti, a kiemelt előirányzatok között átcsoportosítást hajthat végre, azonban az nem irányulhat a személyi juttatások előirányzatának növelésére, kivéve, ha az irányító szerv azt engedélyezi az előirányzatok jóváhagyásakor még nem ismert jogszabályváltozás miatt.  A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

10. § A 8-9. § alapján átruházott hatáskörben hozott döntés a tárgyévet követő években többletkiadással nem járhat. Az átruházott hatáskörű jogkör a tárgyévet követő évre vonatkozó költségvetési rendelet hatályba lépéséig gyakorolható. A polgármester, a Településfejlesztési Bizottság, és az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésén tájékoztatja.

V. Fejezet

A 2013. évi költségvetés végrehajtásának szabályai

11. § (1) A képviselő-testület a költségvetési fedezetet igénylő, határozati szintű döntéseit kizárólag a forrás megjelölésével hozza meg és a forrást igénylő javaslatok kizárólag a Pénzügyi Bizottság véleményével terjeszthetők a képviselő-testület elé.

(2) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező önállóan működő költségvetési szerv köteles betartani.

(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervek pénzellátásáról finanszírozási szükségletüknek megfelelően a Móri Polgármesteri Hivatal köteles gondoskodni a költségvetési rendeletben jóváhagyott támogatás összegéig.

12. § (1) A képviselő-testület a fizetési fokozatot váltó közalkalmazottak vonatkozásában a garantált illetménytábla változásából eredő bérfejlesztést egyenként biztosítja a munkáltatói kereset-kiegészítés nominál értéken történő megőrzése mellett.

(2) Az önkormányzati költségvetési szerveknél jutalmazásra fordítható és kifizethető összeg nem haladhatja meg az eredeti rendszeres személyi juttatások előirányzatának 18%-át. Ennek fedezetére a jutalmazás címén betervezett összeg (közalkalmazottak esetén eredeti rendszeres személyi juttatások 1%-a, 1 havi vezetői illetmény, köztisztviselők esetén az 1 havi illetmény), továbbá a személyi juttatások év közi megtakarítása szolgál.

13. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmény vezetője előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik.

(2) Az önállóan működő költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3) Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv által a (önállóan működő és gazdálkodó, vagy önállóan működő) költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet az önállóan működő költségvetési szerv érdekében használ fel.

(4) Az önállóan működő költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.

(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, valamint a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(6) A Móri Polgármesteri Hivatal, valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról kötelesek naprakész nyilvántartást vezeti.

VI. Fejezet

Beszerzésekkel kapcsolatos rendelkezések 

14. § (1) Az önkormányzat és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek beszerzései tekintetében

a) az intézményi költségvetésben megtervezett valamennyi beszerzésnél ajánlatkérő az intézmény és nevében eljár az intézményvezető

b) a Móri Polgármesteri Hivatal költségvetésében megtervezett beszerzéseknél ajánlatkérő a Móri Polgármesteri Hivatal és nevében eljár a jegyző,

c) az önkormányzat költségvetésében megtervezett beszerzések esetében

ca) a nettó 2 mFt összegű értékhatárt el nem érő értékű beszerzéseknél ajánlatkérő az önkormányzat és nevében eljár a jegyző,

cb) a nettó 2 mFt összegű értékhatárt elérő, vagy azt meghaladó értékű beszerzéseknél ajánlatkérő az önkormányzat és nevében eljár nettó 15 mFt értékhatárig a Településfejlesztési Bizottság, nettó 15 mFt értékhatár felett a képviselő-testület. 

(2) A közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) hatálya alá nem tartozó beszerzéseknél az ajánlatkérő (nevében eljáró) által meghatározott tartalmú - legalább 3 ajánlattevő részére kiküldött - ajánlatkérés alapján, a Kbt. hatálya alá tartozó beszerzések esetén pedig a Kbt. szabályainak megfelelő eljárással történik a nyertes ajánlattevő kiválasztása. 

(3) Az önkormányzati beszerzésekkel kapcsolatos operatív döntés-előkészítő feladatokat intézményi beszerzés esetén az intézményvezető által kijelölt, vagy felkért személy (szervezet), az önkormányzat és a Móri Polgármesteri Hivatal költségvetésében megtervezett beszerzések vonatkozásában a beszerzés tárgyától függően a feladatkörében érintett Iroda, a hivatal egészét érintő beszerzés esetében a Városfejlesztési és -üzemeltetési Iroda végzi, szükség szerint a beszerzés tárgyában érintett másik szervezeti egység, vagy szakértő bevonásával. 

(4) A (2) bekezdésnek a Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzésekre vonatkozó rendelkezését - a legalább 3 ajánlattevőtől való ajánlatkérés tekintetében - nem kell alkalmazni a nettó 1 mFt értékhatárt meg nem haladó értékű beszerzések esetében.

(5) Az (1) bekezdés c) pontjának alkalmazása szempontjából az önkormányzat költségvetésében megtervezett beszerzésnek minősül az is, ha a képviselő-testület határozatában a beszerzés fedezetének forrására a tárgyévet követő évi költségvetés terhére kötelezettséget vállal.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések


1. Hatályba léptető rendelkezések


15. § Ez a rendelet 2013. február 28-án lép hatályba.

2. Átmeneti rendelkezések


16. § A jóváhagyott előirányzatok 2013. január 1-től alkalmazhatók. Az átmeneti gazdálkodás adatai a költségvetési rendelet részét képezik.

Mellékletek