Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018. (II.22.) önkormányzati rendelete

Mór Városi Önkormányzat Képviselő-testületének 3/2018. (II.22.) önkormányzati rendelete Mór Városi Önkormányzat 2018. évi költségvetéséről

Hatályos: 2019. 05. 03

Mór Városi Önkormányzat képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet 27. § (1)-(2) bekezdésben biztosított véleményezési jogkörében eljáró Pénzügyi Bizottság, Településfejlesztési Bizottság, Oktatási, Kulturális és Sport Bizottság, Szociális és Egészségügyi Bizottság, az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek vezetői és a könyvvizsgáló véleményének kikérésével a következőket rendeli el:

I. Fejezet

A rendelet hatálya


1. § A rendelet hatálya az önkormányzatra, a Móri Polgármesteri Hivatalra és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre terjed ki.

II. Fejezet

A költségvetés bevételei és kiadásai


2. §[1]  (1) A Képviselő-testület az önkormányzat 2018. évi költségvetését a 2018. december 31-i állapotnak megfelelően

         a)          4.718.488     eFt                  Költségvetési bevétellel

         b)          7.282.299     eFt                  Költségvetési kiadással

         c)         -2.563.811     eFt                  Költségvetési egyenleggel

         állapítja meg.



(2) A költségvetési egyenlegből a 2018. december 31-i állapotnak megfelelően

      a) működési célú                                           -189.846      eFt

      b) felhalmozási célú                                               -2.110.063     eFt”


(3) Az (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat előirányzat-csoportok, azon belül kiemelt előirányzatok szerinti bontásban önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási célú műveletek bevételeit és kiadásait az 1. melléklet alapján határozza meg a képviselő-testület.


(4) Az önkormányzat, a Móri Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által irányított költségvetési szervek költségvetési bevételeit és költségvetési kiadásait költségvetési szervenként előirányzat-csoportok, azon belül kiemelt előirányzatok szerinti bontásban a 2-8. melléklet részletezi.


(5) A költségvetési bevételeket és költségvetési kiadásokat kötelező feladatok, önként vállalt feladatok, állami (államigazgatási) feladatok szerinti bontásban a 9. melléklet szerint hagyja jóvá a képviselő-testület.


(6) A képviselő-testület az önkormányzat által sajátos közszolgálati jogviszonyban - amely a főállású polgármester foglalkoztatási jogviszonya - foglalkoztatottak 2018. évben engedélyezett létszámát 1 főben határozza meg, ezzel együtt Mór Városi Önkormányzat, a Móri Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek 2018. évben engedélyezett létszámát összesen 219,5 főben állapítja meg a 12. melléklet szerint.


(7) A képviselő-testület engedélyezi a jogviszony megszűnést és a szülési szabadság igénybevételét megelőzően az új dolgozó betanulása idejére a párhuzamos foglalkoztatást a jóváhagyott személyi juttatás előirányzat terhére.

III. Fejezet

A költségvetés részletezése


3. §[2]​ (1) A 2.563.811 eFt költségvetési hiány belső finanszírozására szolgáló előző évek költségvetési maradványa          2.573.909 eFt a 2018. december 31-i állapotnak megfelelően.


(2) A költségvetési maradványból a 2018. december 31-i állapotnak megfelelően:

a) működési célú költségvetési maradvány                       189.846 eFt

b) felhalmozási célú költségvetési maradvány               2.384.063 eFt

4. §[3]  A képviselő-testület az önkormányzat általános tartalékát 4.319 eFt összegben, céltartalékát 116.094 eFt összegben a 10. mellékletben felsorolt célokra állapítja meg a 2018. december 31-i állapotnak megfelelően.”

5. § Az önkormányzat 2018. évi felhalmozási költségvetését és annak finanszírozását kiemelt előirányzatok, azon belül kormányzati funkció, feladat bontásban, elkülönítetten az európai uniós forrásból finanszírozott támogatással megvalósuló programok, projektek kiadásait, valamint az önkormányzat ilyen projekthez történő hozzájárulását a 11. melléklet részletezi.

6. § (1) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeit a 13. melléklet részletezi.


(2) Az önkormányzat saját bevételeinek részletezését az adósságot keletkeztető ügyletből származó tárgyévi fizetési kötelezettség megállapításához a 14. melléklet tartalmazza.

7. § (1) Az önkormányzat által államháztartáson belülre nyújtandó működési és felhalmozási támogatásokat a 15. melléklet tartalmazza.


(2) Az önkormányzat által államháztartáson kívülre nyújtandó működési és felhalmozási támogatásokat a 16. melléklet tartalmazza.

IV. Fejezet

A költségvetés végrehajtásával kapcsolatos hatáskörök


8. § A képviselő-testület hozzájárul az önkormányzat számlavezető pénzintézetével jelenleg fennálló, 372.000 eFt összegű, határozott idejű likvid hitelszerződés 2018. január 1-jétől 2018. december 31-ig történő igénybevételére az iparűzési adóbevétel teljesülésének ütemezésére, valamint az európai uniós támogatással megvalósuló projektek finanszírozási technikájára tekintettel, a fizetőképesség fenntartása érdekében, amelyre a képviselő-testület kötelezettséget vállal.

9. § (1) A képviselő-testület a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban: Mötv.) 41. § (4) bekezdése és 68.§ (4) bekezdése alapján a 4. § szerinti általános tartalék összegéből 2.000 eFt összeggel való rendelkezési jogot a polgármesterre (polgármesteri keret), 1.000 eFt összeggel való rendelkezési jogot a jegyzőre (jegyzői keret) átruházza.


(2) A képviselő-testület az általános tartalékon belül 2.000 eFt összegű alpolgármesteri keretet állapít meg. Az alpolgármesteri keret felhasználására irányuló kezdeményezést az alpolgármesterek nyújthatnak be a polgármesternél. A kezdeményezési jog a keret összegéből 1.000 eFt összeg tekintetében az általános helyettesítésre kijelölt alpolgármestert, 1.000 eFt összeg tekintetében pedig a másik alpolgármestert illeti meg. Az alpolgármesteri keret feletti rendelkezési jogot a képviselő-testület az Mötv. 41. § (4) bekezdése és 68.§ (4) bekezdése alapján a polgármesterre átruházza.

        

(3) A képviselő-testület a működési célú céltartalék összegéből 5.000 eFt összegű intézményi tartalékot különít el, amely az intézmények szakmai anyagbeszerzésére és nagy értékű szakmai eszközbeszerzésére fordítható. Ezen intézményi tartalék felhasználásával kapcsolatos hatáskörök gyakorlására a rendelet beszerzésekkel kapcsolatos rendelkezései irányadók.


(4) A képviselő-testület az Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2. melléklet BA:373 mezőjében foglalt sportszervezetek támogatására biztosított 34.000 eFt összegű egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre előirányzat felhasználása feletti rendelkezési jogot – az alapítványok támogatása kivételével – az Oktatási, Kulturális és Sport Bizottságra átruházza.


(5) A képviselő-testület az Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2. melléklet BG:373 mezőjében foglalt civil szervezetek programtámogatására biztosított 2.250 eFt összegű egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre előirányzat felhasználása feletti rendelkezési jogot – az alapítványok támogatása kivételével – a jegyzőre átruházza.


(6) A 2. melléklet G:61 mezőjében foglalt temető fenntartásra biztosított 8.800 eFt összegű, H:61 mezőjében foglalat intézmény karbantartásra biztosított 6.500 eFt összegű, AE:217 mezőjében foglalt közterület tisztántartási feladatokra biztosított 20.000 eFt összegű, AO: 295 mezőjében foglalt zöldterület kezelésre biztosított 22.300 eFt összegű , AZ:295 mezőjében foglalt jégpálya üzemeltetésre biztosított 7.400 eFt összegű egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre előirányzat kizárólag pénzügyi és jegyzői ellenjegyzés mellett folyósítható a gazdasági társaság részre.


(7) A 2. melléklet BC:373 mezőjében foglalt 81.427 eFt összegű Wekerle Sándor Szabadidőközpont és a Móri SE Sporttelep működtetésére biztosított egyéb működési célú támogatások államháztartáson kívülre előirányzat kizárólag pénzügyi és jegyzői ellenjegyzés mellett folyósítható a gazdasági társaságok részére.


(8) A képviselő-testület az Mötv. 41. § (4) bekezdésében foglaltak alapján a 2. melléklet H:66 mezőjében foglalt felújításra biztosított 93.571 eFt összegű előirányzatból az önkormányzati tulajdonú ingatlanok felújítására 950 eFt felhasználása feletti rendelkezési jogot a Pénzügyi Bizottságra átruházza.

10. § (1) A képviselő-testület az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.) 34. § (2) bekezdése alapján az önkormányzat bevételi és kiadási előirányzatai módosítására, valamint költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatai közötti átcsoportosításra a polgármestert - pénzügyi és jegyzői ellenjegyzés mellett - felhatalmazza.


(2) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv vezetője az Áht. 34. § (3) bekezdésében, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet 42. §-ában, 43. § (2)-(3) bekezdésében és 44. § (2) bekezdésében foglalt hatásköreit pénzügyi és jegyzői ellenjegyzéssel gyakorolhatja.

11. § A 9. § és a 10. § (1) bekezdése alapján átruházott hatáskörben hozott döntés a tárgyévet követő években többletkiadással nem járhat. Az átruházott hatáskörű jogkör a tárgyévet követő évre vonatkozó költségvetési rendelet hatályba lépéséig gyakorolható. Az átruházott hatáskör gyakorlására felhatalmazott szerv a döntésről a képviselő-testületet a következő ülésén tájékoztatja.

V. Fejezet

A 2018. évi költségvetés végrehajtásának szabályai


12. § (1) A képviselő-testület a költségvetési fedezetet igénylő, határozati szintű döntéseit kizárólag a forrás megjelölésével hozza meg és a forrást igénylő javaslatok kizárólag a Pénzügyi Bizottság véleményével terjeszthetők a képviselő-testület elé.


(2) A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat a gazdasági szervezettel rendelkező költségvetési szerv, valamint a munkamegosztási megállapodásban foglalt előirányzatok felett rendelkező gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv köteles betartani.


(3) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szervek pénzellátásáról finanszírozási szükségletüknek megfelelően a Móri Polgármesteri Hivatal köteles gondoskodni a költségvetési rendeletben jóváhagyott támogatás összegéig.

13. § (1) A képviselő-testület a fizetési fokozatot váltó közalkalmazottak és köztisztviselők vonatkozásában a garantált illetménytábla változásából eredő bérfejlesztést egyenként biztosítja a munkáltatói kereset-kiegészítés nominál értéken történő megőrzése mellett.


(2) A köztisztviselők és a polgármester részére megállapított cafetéria-juttatás éves keretösszege bruttó 200 eFt/fő, a közalkalmazottak részére megállapított cafetéria-juttatás éves keretösszege nettó 120 eFt/fő. A felhasználásra vonatkozó részletes szabályokat a költségvetési szerv szabályzata tartalmazza. A polgármester cafetéria-juttatásának felhasználására a köztisztviselőkre vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.


(3) Az egységes rovatrend K1102. Normatív jutalmak és a K1103. Céljuttatás, projektprémium rovatai költségvetési kiadási előirányzatai terhére a költségvetési évben együttesen az alábbiakban meghatározott összegig vállalható kötelezettség:


a) a köztisztviselők esetében a bruttó bér 2 havi összege mértékéig,

b) a közalkalmazottak esetén közalkalmazottanként 200 eFt, összegig, vezetők esetén 2 havi illetmény mértékéig, továbbá        a bázis év keresetbe tartozó juttatásainak 2 %-os mértékének megfelelő keresetkiegészítési alap mértékéig,

c) a polgármester esetén 2 havi illetménye mértékéig.

14. § (1) Az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szerv rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmény vezetője előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkezik.


(2) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.


(3) A Móri Polgármesteri Hivatal által a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv számára ellátott feladatok fedezetéül Mór Városi Önkormányzat nyilvántartásaiban elkülönített előirányzatok szolgálnak, amelyet a gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv érdekében használ fel.


(4) A gazdasági szervezettel nem rendelkező költségvetési szerv feladatai ellátásáról, munkafolyamatai megszervezéséről oly módon gondoskodik, hogy az biztosítsa Mór Városi Önkormányzat költségvetésében részére megállapított előirányzatok takarékos felhasználását.


(5) Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a szakmai működést meghatározó szabályokat, a mindenkor hatályos központi szabályozás figyelembe vételével, valamint a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.


(6) A Móri Polgármesteri Hivatal köteles naprakész nyilvántartást vezetni Mór Városi Önkormányzat, a Móri Polgármesteri Hivatal és az önkormányzat által fenntartott költségvetési szervek évközi előirányzat-módosításairól.

VI. Fejezet

Beszerzésekkel kapcsolatos rendelkezések


15. § (1) Az önkormányzat és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervek beszerzései tekintetében

a) az intézményi költségvetésben megtervezett valamennyi beszerzésnél ajánlatkérő az intézmény és nevében eljár az intézményvezető

b) a Móri Polgármesteri Hivatal költségvetésében megtervezett beszerzéseknél ajánlatkérő a Móri Polgármesteri Hivatal és nevében eljár a jegyző,

c) az önkormányzat költségvetésében megtervezett beszerzések esetében

ca) a nettó 2 mFt összegű értékhatárt el nem érő értékű beszerzéseknél ajánlatkérő az önkormányzat és nevében eljár a jegyző,

cb) a nettó 2 mFt összegű értékhatárt elérő, vagy azt meghaladó értékű beszerzéseknél ajánlatkérő az önkormányzat és nevében eljár nettó 15 mFt értékhatárig a Pénzügyi Bizottság, nettó 15 mFt értékhatár felett a képviselő-testület.


(2) A közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) hatálya alá nem tartozó beszerzéseknél az ajánlatkérő (nevében eljáró) által meghatározott tartalmú - legalább 3 ajánlattevő részére kiküldött - ajánlatkérés alapján, a Kbt. hatálya alá tartozó beszerzések esetén pedig a Kbt. szabályainak megfelelő eljárással történik a nyertes ajánlattevő kiválasztása.


(3) Az önkormányzati beszerzésekkel kapcsolatos operatív döntés-előkészítő feladatokat intézményi beszerzés esetén az intézményvezető által kijelölt, vagy felkért személy (szervezet), az önkormányzat és a Móri Polgármesteri Hivatal költségvetésében megtervezett beszerzések vonatkozásában a beszerzés tárgyától függően a feladatkörében érintett Iroda, a hivatal egészét érintő beszerzés esetében a Projekt Iroda végzi, szükség szerint a beszerzés tárgyában érintett másik szervezeti egység, vagy szakértő bevonásával.


(4) A (2) bekezdésnek a Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzésekre vonatkozó rendelkezését - a legalább 3 ajánlattevőtől való ajánlatkérés tekintetében - nem kell alkalmazni a nettó 1 mFt értékhatárt meg nem haladó értékű beszerzések esetében.


(5) Az (1) bekezdés c) pontjának alkalmazása szempontjából az önkormányzat költségvetésében megtervezett beszerzésnek minősül az is, ha a képviselő-testület határozatában a beszerzés fedezetének forrására a tárgyévet követő évi költségvetés terhére kötelezettséget vállal.


(6) A 2018. évet követően a 2019. évi költségvetési rendelet hatálybalépéséig terjedő időszakban az (1) bekezdés c) pontjában meghatározott hatáskörök gyakorolhatók azzal, hogy a nettó 15 mFt értékhatárt meg nem haladó értékű beszerzésekről hozott döntés a 2018. év költségvetési maradványához képest többletkiadással nem járhat.


(7) E §-ban meghatározott értékhatárok alkalmazásakor a Kbt. hatálya alá nem tartozó beszerzésekre vonatkozóan a határozatlan időre vagy több évre szólóan megkötött szerződések esetében az egy évi értéket kell figyelembe venni.


(8) Az (1) bekezdésben meghatározott hatáskörök vonatkoznak az (1) bekezdésben meghatározott ajánlatkérés alapján megkötött szerződés módosítására, megszüntetésére, felbontására, a felmondási és az elállási jog gyakorlására is.

VII. Fejezet

Záró rendelkezések


1. Hatályba léptető rendelkezések


16. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

2. Átmeneti rendelkezések


17. § A jóváhagyott előirányzatok 2018. január 1-jétől alkalmazhatók. Az átmeneti gazdálkodás adatai a költségvetési rendelet részét képezik.

[1]

A rendelet szövegét a 11/2019 (V.2.) önkormányzati rendelet 1.§-a módosította. Hatályos: 2019. 05.03-tól

[2]

A rendelet szövegét a .11/2019 (V.2.) önkormányzati rendelet 2.§-a módosította. Hatályos: 2019.05.03-tól

[3]

A rendelet szövegét a 11/2019.(V.2.) önkormányzati rendelet 3. §-a módosította. Hatályos: 2019.05.03.-tól

Mellékletek