Encs Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2003. (III.18.) önkormányzati rendelete

Encs Város Versenyszabályzatáról

Hatályos: 2003. 03. 18- 2018. 09. 17

Encs város Képviselő-testülete a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. tv. 24. §-ban, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. tv. 16. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a közbeszerzések hatálya alá nem tartozó közpénzek felhasználásának szabályozása céljából megalkotja Encs Város Versenyszabályzatát.

A rendelet hatálya


1. §

(1) A rendelet hatálya az önkormányzatra, kisebbségi önkormányzatra és az általuk alapított valamint fenntartásukban működő költségvetési szervekre terjed ki.

(2) Ezen rendelet hatálya nem terjed ki a közbeszerzésekről szóló 1995. évi XL. tv.-ben és a 8/2003.(II.14.) Kt. számú rendeletben meghatározásra került beszerzésekre.

Általános rendelkezések


2. §

(1) A rendelet hatálya alá tartozó beszerzéseket – összhangban a közbeszerzésről szóló törvénnyel és megalkotott rendeletünkkel - építési beruházásra, árubeszerzésre és szolgáltatásra osztjuk fel.

(2) Az eljárás során biztosítani kell a verseny tisztaságát, a verseny nyilvánosságát valamint a verseny során az esélyegyenlőséget.

Beszerzések értékhatárainak és kategóriáinak meghatározása


3. §

(1) Értékhatárok megállapítása:

a.) Építési beruházás:

- I.   kategória:   5.000.000 Ft alatti

- II.  kategória:   5.000.000 - 20.000.000 Ft között

- III. kategória: 20.000.000 Ft felett

b.) Árubeszerzés:

- I. kategória:     2.000.000 Ft alatti

- II. kategória:    2.000.000 - 10.000.000 Ft között

- III. kategória: 10.000.000 Ft felett

c.) Szolgáltatás

- I. kategória:     1.000.000 Ft alatt

- II. kategória:    1.000 eFt  - 5 MFt

- III. kategória:   5 MFt felett

(2) A beszerzés értékhatára alatt a beszerzés értékének nettó /Áfa nélküli/ árát értjük.

Beszerzések jellemzése


4. §

(1) I. kategóriába eső beszerzések esetében a döntést a polgármester valamint az intézmények és szervezetek vezetői hozzák. Építési beruházás esetében mindig a polgármester dönt.

A döntést végző személy a döntés meghozatalához a beszerzés tárgyában járatos szakembert felkérhet.

A költségvetési szerv a beszerzéseit a jóváhagyott illetve módosított előirányzata terhére valósítja meg.

(2) II. kategóriába eső beszerzések esetében a döntést a polgármester hozza a szakbizottság véleményezése alapján.

(3) III. kategóriába eső beszerzések esetében a döntést a képviselő-testület hozza meg a szakbizottság véleményezése alapján. A beszerzést a helyben szokásos módon /EVTV, Encsi Hírek, kifüggesztés/ meg kell hirdetni.

(4) A II. és III. kategóriában a döntés meghozatalához legalább 3 írásbeli ajánlatot kell beszerezni.

Ha nem érkezik be legalább 3 ajánlat, a döntést hozó a beérkezett ajánlat vagy ajánlatok alapján választ.

(5) Az II. és III. kategóriában lévő beszerzések előkészítését a polgármester által felkért bizottság végzi el. A bizottság minimum 3 tagú és a beszerzés tárgyában járatos szakemberekből kell állnia

(6) A döntést hozó köteles

a.) az ajánlattevőkről építési, szolgáltatási, banki referenciáik  alapján tájékozódni

b.) az ajánlatokat azonos tartalommal összehasonlítani, a legalacsonyabb ellenszolgáltatást tartalmazó, vagy az összességében előnyösebb ajánlatot választani.

Dokumentáció tartalma


5. §

(1) Az ajánlatkérőnek (II. és III. kategóriában legyen az beruházás, szolgáltatás vagy árubeszerzés) az ajánlat adásához szükséges dokumentációt kell készítenie.

(2)  A dokumentáció minimális tartalma:

- projekt leírás,

- engedélyezési terv (árazatlan költségvetés)

- szerződés feltételeinek meghatározása.

(3) A dokumentáció megvásárlási ára

-  II.  kategória esetén max. 20.000 Ft +ÁFA

- III. kategória esetén max. 40.000 Ft +ÁFA

(4) A dokumentáció árát a polgármester által létrehozott, bonyolítással megbízott bizottság határozza meg annak függvényében, hogy az előállítása milyen költségekkel bír.

Vegyes rendelkezések


6. §

(1) Az ajánlattevők részére egy alkalommal konzultációs jellegű helyszíni szemlét kell biztosítani.

(2) Az ajánlattevőnek az ajánlattételre /II. és III. kategóriában/ minimálisan 15 napot kell biztosítani, a meghirdetésre /III. kategóriában/ pedig minimálisan 20 napot.

(3) A kiírónak nyilatkozatot kell tenni a beszerzés anyagi fedezetének meglétéről vagy arról, hogy a teljesítés időpontjában az rendelkezésre fog állni.

(4) E rendelet kihirdetése napján lép hatályba.