Szakácsi Község Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2017.(XII.15.) önkormányzati rendelete

A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS, KÖZTISZTASÁG ÉS AZ AVAR, VALAMINT A KERTI HULLADÉK NYÍLTTÉRI ÉGETÉSÉNEK HELYI SZABÁLYAIRÓL SZÓLÓ 16/2013.(XII.12.) ÖNKORMÁNYZATI RENDELET MÓDOSÍTÁSÁRÓL

Hatályos: 2018. 01. 01

Szakácsi Község Önkormányzatának Képviselő–testülete a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény 35. §-ában, 39. § (2) bekezdésében, valamint a 88. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CXXXIX. törvény 13. § (1) bekezdés 19. pontjában meghatározott feladatkörében eljárva következőket rendeli el:

1. §


A hulladékgazdálkodás, köztisztaság és az avar, valamint a kerti hulladékok nyílttéri égetésének helyi szabályairól szóló 16/2013. (XII.12.) önkormányzati rendelet (továbbiakban: Rendelet) 3. § -a helyébe a következő rendelkezés lép:

        

               „3. § (1) E rendelet alkalmazásában:

közterület: a tulajdonos személyétől, illetve a tulajdonformát függetlenül minden olyan közhasználatra szolgáló terület, amely mindenki számára korlátozás nélkül elérhető, vagy azonos feltételek mellett igénybe vehető, ideértve a közterületnek közútként szolgáló és a magánterületnek a forgalom elől el nem zárt részét is.

        

 (2) Egyéb fogalmak tekintetében a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV. törvény (továbbiakban: Ht.) 2. § (1) bekezdése, a hulladékgazdálkodási közszolgáltatás végzésének feltételeiről szóló 385/2014. (XII.31.) Korm. rend. 2. § (1) bekezdése és az egyes hulladékgazdálkodás létesítmények kialakításának és üzemletetésének szabályairól szóló 246/2014. (IX.29.) Korm. rend. 2. § (1) bekezdése az irányadó.”

2. §


A Rendelet 4. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


  „4.§ (1)  Szakácsi Község közigazgatási területén a hulladékgazdálkodási közszolgáltatást közszolgáltatási szerződés alapján kizárólagos joggal a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Hulladékgazdálkodási Közszolgáltató Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Közszolgáltató) látja el.


(2) A közszolgáltató alvállalkozók igénybevétele után biztosítja az (1) bekezdésben meghatározott hulladékgazdálkodási Közszolgáltatási tevékenység ellátását ahol az alvállalkozók a közszolgáltatás egészéhez viszonyítottan 100%-ban látják el a közszolgáltatást.”

  3. §


A Rendelet 5. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki:


 „(3)   A települési hulladék elhelyezéséről, ártalmatlanításáról, illetve hasznosításáról a Közszolgáltató köteles gondoskodni.”

4. §


A Rendelet 6. § (2) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:


 „(2) Az ingatlantulajdonos a háztartási hulladék gyűjtésére, illetve elszállítására a közszolgáltató által rendszeresített érvényes szabvány szerinti gyűjtőedények valamelyikét köteles igénybe venni és kizárólag azt használni.”

5. §


A Rendelet 6. § (8) bekezdése helyére a következő rendelkezés lép:


         „(8) A rendszeresített gyűjtőedényben elhelyezett hulladék súlya


                   a) 60 literes gyűjtőedény esetében legfeljebb 15 kg

                   b) 120 literes gyűjtőedény esetében legfeljebb 27 kg

                   c) 240 literes gyűjtőedény esetében 50 kg

                   d) 770 literes gyűjtőedény esetében 175 kg

                   e) 1100 literes gyűjtőedény esetében 250 kg.


        

  Az ingatlanhasználó az ingatlanán alkalmilag keletkezett települési hulladékot – negyedévenként 250 kg mennyiségben a Közszolgáltató által meghatározott létesítménybe, valamint az önkormányzat illetékességi területén lévő hulladékudvarba saját maga is elszállíthatja, és ott díjmentesen elhelyezheti lakcímkártya, valamint a közszolgáltatás megfizetését igazoló készpénz átutalási megbízási feladóvevény felmutatásával.”

6. §


A Rendelet 17. §-a helyébe a következő rendelkezés lép:


  „17. § (1) Az ingatlanokban felhalmozódó, a rendszeres gyűjtőjárat méreténél, mennyiségénél fogva nem elszállítható települési hulladék szervezett összegyűjtéséről és elszállításáról (lomtalanítás) közszolgáltató évente 2 alkalommal házhoz menő lomtalanítás keretében az ingatlanhasználóval egyeztetett módon és időpontban gondoskodik.


(2) A lomtalanításról a Közszolgáltató az ingatlanhasználó -  társasház és lakásszövetkezet esetében a törvényes képviseletre jogosult – igénybejelentése alapján gondoskodik.


(3) A lomtalanítási szolgáltatást az az ingatlanhasználó veheti igénybe, aki az esedékes közszolgáltatási díjfizetési kötelezettségének igazolható módon eleget tett.


(4) A lomtalanítási szolgáltatásra vonatkozó igénybejelentés közlését követően a Közszolgáltató az ingatlan használóval egyeztetett időpontban, de legfeljebb az igénybejelentést követő 30 napon belül köteles a lomtalanításról gondoskodni.


(5) Közszolgáltató legkésőbb a lomhulladék szállítását megelőző munkanapon köteles az igénybejelentővel a szállítás pontos időpontját közölni.


 (6) Az igénybejelentő köteles a Közszolgáltató által megjelölt szállítási időpontban vagy időtartamban a lomhulladék átadására készen állni, átvételére lehetőséget biztosítani azzal, hogy a lomhulladék közterületen nem helyezhető el.”

7. §


A Rendelet 20. §-a helyébe a következő rendelkezés lép.


  „20. §  (1) A használaton kívül álló ingatlanok tulajdonosai (használói) e tény bekövetkezésére vonatkozó bejelentés megtételét követő hónap első napjától mentesülnek a közszolgáltatási díj megfizetése alól, feltéve, ha az ingatlant valóban senki nem lakja és egyéb módon nincs hasznosítva.


(2) A szüneteltetést a tulajdonosnak (használónak) kell kérelmezni a közszolgáltatónál, melyhez csatolni kell a teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt büntető és anyagi felelőssége tudatában tett nyilatkozatot, mely szerint az ingatlan vonatkozásában a tulajdonos semmilyen közszolgáltatást nem vesz igénybe.


(3) Amennyiben a szüneteltetés ideje alatt települési hulladék kerül kihelyezésre úgy – az ingatlantulajdonos egyidejű értesítése mellett – a szüneteltetés megszűnik és a hulladék elszállításra kerül, de a továbbiakban rendszeresen számla kerül kibocsátásra.


(4) Amennyiben a szünetletetés feltételeiben változás következik be, a tulajdonos köteles azt a közszolgáltatónak haladéktalanul, de legkésőbb nyolc napon belül bejelenteni.


(5) A 65 év feletti egyedül élő ingatlantulajdonos részére kérelem alapján 50%-os mértékű díjkedvezményt kell megállapítani, amelyben a nettó havi jövedelem a mindenkori nyugdíjminimum 300%-át nem éri el.”


8. §


A Rendelet 21. § helyére a következő rendelkezés lép:


„21. § (1) A közszolgáltatás díját a Koordináló szerv által kiállított számla alapján


a) a természetes személy ingatlanhasználók negyedévente utólag,


b) a jogi személyek és jogi személyiséggel nem rendelkező egyéb szervezetek a megkötött közszolgáltatási szerződésben rögzítettek szerint fizetik meg.


(2) A lakóközösségek (társasházak, lakásszövetkezetek stb.) által közösen használt gyűjtőedények után a közszolgáltatás díja – a Koordináló szerv által kiállított számla ellenében – lakóegységek alapján fizetendő.


(3) Az ingatlan használó köteles a számlát a Koordináló szerv által kiállított számlán szereplő határidőre megfizetni.


(4) Díjhátralék keletkezése esetén a beszedésről a 2016. március 31. napjáig kiállított számlák vonatkozásában a számla kiállítója, a 2016. április 1. napjától kiállított számlák vonatkozásában a Koordináló szerv intézkedik.


(5) Az üdülőként nyilvántartott ingatlanok esetén – melyekről az Önkormányzat köteles adatot szolgáltatni Közszolgáltató részére – a fizetendő közszolgáltatási díj, az éves közszolgáltatási díj 50%-a.


(6) Az üdülőként nyilvántartott ingatlanok esetében a közszolgáltatás időtartama (használati szezon) minden év április 1. napjától szeptember 30. napjáig tart heti ürítési gyakoriság mellett.


(7) A közszolgáltatás igénybevételének módja az üdülőingatlanok esetében is gyűjtőedény vagy a Közszolgáltató által térítés ellenében rendelkezésre bocsátott hulladékgyűjtő zsák, melyek űrtartalma nem lehet kevesebb 120 l-nél.”

9. §


A Rendelet kiegészül a melléklet szerinti 3. melléklettel.


10. §


Hatályát veszti a Rendelet:

        

         a) 13. §-a

         b) 14. §-a

         c) 15. §-a

         d) 16. §-a

11. §


Ez a Rendelet 2018. január 1-jén lép hatályba.





Dr. Vártás József                                         Oláh Lajos

      jegyző                                                 polgármester


Kihirdetési záradék:

Szakácsi Község Önkormányzatának Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 8/2016. (VIII.25.) önkormányzati rendelet 37. § (1) bekezdése szerint az Edelényi Közös Önkormányzati Hivatal 3786 Szakácsi, Petőfi út 2. szám alatti ideiglenes kirendeltsége hirdetőtábláján történő kifüggesztéssel 2017. december 15. napján kihirdetésre került.





                                                                  Dr. Vártás József

                                                                          jegyző