Visnye község képviselő-testületének 13/2017(IX.14.) önkormányzati rendelete

Visnye Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2017. (IX.14.) önkormányzati rendelete Visnye Község Önkormányzat Szervezeti- és Működési szabályzatáról szóló 9/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet módosításáról

Hatályos: 2017. 10. 01- 2017. 10. 01

Visnye község képviselő-testületének 13/2017(IX.14.) önkormányzati rendelete

Visnye Község Önkormányzat Képviselő-testületének 13/2017. (IX.14.) önkormányzati rendelete Visnye Község Önkormányzat Szervezeti- és Működési szabályzatáról szóló 9/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet módosításáról1

2017.10.01.
Visnye Község Önkormányzat képviselő-testülete /továbbiakban: képviselő-testület/ a Magyarország helyi önkormányzatokról szóló 2011. évi CLXXXIX. a továbbiakban: /Mötv./ 53. S. (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1.}

Visnye Község Önkormányzat Szervezeti- és Működési szabályzatáról szóló 9/2014. (XI.26.) önkormányzati rendelet 2. számú mellékletének helyébe az 1. számú melléklet lép.
(1) Jelen önkormányzati rendelet 2017. október OI. napján lép hatályba.
Visnye, 2017. szeptember lh .

Dr. Barka Tamás jegyző

A rendelet kihirdetése Visnyén 2017. szeptember 14. napján megtörtént.
Visnye, 2017. szeptember 1k
Dr. Bar a Tamás jegyző

MIKEI KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

7512 Mike, Hunyadi u. 43.

SZERVEZETI És MŰKÖDÉSI SZABÁLYZAT

Jóváhagyó záradék:

Mike Község Önkormányzatának képviselő-testülete a 98/2017. (09.12.) határozatával,

Hedrehely Község Önkormányzatának képviselő-testülete a 75/2017. (09.12.) határozatával. Hencse Község Önkormányzatának képviselő-testülete a 78/2017. (09.13.) határozatával, Kőkút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 108/2017 (09.14,) határozatával,

Visnye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 79/2017. (09.14.) határozatával. jóváhagyta.

Mike, 2017. szeptember 15.

Dr. arka Tamás jegyző

1. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. A Szervezeti és Működési Szabályzat célja

A Szervezeti és Működési Szabályzat (továbbiakban: SZMSZ) célja. hogy rögzítse a Mikei Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: közös önkormányzati hivatal) adatait, ellátandó feladatait, szervezeti felépítését, a működés rendjét, a vezetők és alkalmazottak feladat-, hatásés jogköreit.

2. A közös hivatal működési rendjét meghatározó dokumentumok

A közös önkormányzati hivatal törvényes működését a hatályos jogszabályok, valamint a jogszabályokkal összhangban lévő alapdokumentumok és belső szabályzatok határozzák meg.
2.1. A KÖZÖS OnkorFfiážfYZüti Hivatal VOiiüf.kOZÓ ifiegáll.apodá$, A1üPÍtÓ
A közös önkormányzati hivatalt Mike Önkormányzatának képviselő-testülete a 7/2013.
(02.05.) határozatával, 1-Iedrehely Község Önkonnányzatának képviselő-testülete a 4/2013. (02.06.) határozatával, Hencse Község Önkormányzatának képviselő-testülete az 5/2013.
(02.05.) határozatával, Kőkút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 8/2013 (02.05.) határozatával, Visnye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 6/2013. (02.06.) határozatával, Alapító Okirattal alapította.
Az Alapító Okirat módosítása:
Mike Önkormányzatának képviselő-testülete a 22/2016. (03.17.) határozatával, Hedrehely
Község Önkormányzatának képviselő-testülete a 14/2016. (02.23.) határozatával, Hencse
Község Önkormányzatának képviselő-testülete az 20/2016. (02.24.) határozatával, Kőkút
Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 15/2016. (02.25) határozatával, Visnye Község Önkormányzatának Képviselő-testülete a 19/2016. (02.25.) határozatával módosította.
Az alapító okirat tartalmazza a közös önkormányzati hivatalra vonatkozó legföntosabb adatokat.
A közös önkonnányzati hivatal működésére vonatkozó legfontosabb szabályokat — az alapító okirat mellett — a közös önkormányzati hivatal létrehozására és fenntartására vonatkozó megállapodás tartalmazza.
2.2. Egyéb dokumentumok
A közös önkormányzati hivatal működését részletesen meghatározó dokumentum a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint a szakmai és gazdasági munka vitelét meghatározó és segítő belső szabályok, leírások.
A közös önkormányzati hivatal működését az SZMSZ mellett az alábbi belső szabályzatok szabályozzák:
I. Bizonylati rend
2. Eszközök és fonások értékelési szabályzata
3. Felesleges vagyontárgyak hasznosításának és selejtezésének szabályzata
4. Iratkezelési szabályzat
5. Közszolgálati adatvédelmi szabályzat
6. Közszolgálati szabályzat
7. Leltárkészítési és leltározási szabályzat
8. Házi pénztár szabályzat
9. Pénzkezelési szabályzat
IO. Számviteli politika
I I . Reprezentációs szabályzat
12. Gazdálkodási szabályzat
13. Cafeteria szabályzat
14. Kiküldetési szabályzat
15. Önköltség számítási szabályzat
16. Túzvédelmi szabályzat
17. Munkavédelmi szabályzat
18. Hivatásetikai szabályzat
3. A közös önkormányzati hivatal legfontosabb adatai
Megnevezése: Mikei Közös Önkormányzati Hivatal
Székhelye: 7512 Mike, Hunyadi u 43.
Tel./fax: +36 82 721 229
Üggfélfpgadási irodák:
Mike Község Önkormányzata 7512 Mike, 1-Iunyadi u 43.
Tel./fax: +36 82 721 229
Hedrehely Község Önkormányzata 7533 Hedrehely, Szabadság u. 76.
Hencse Község Önkormányzata
7532 Hencse, Kossuth L. u. 4]
Kőkút Község Önkormányzata
7531 Kőkút, Arany János u. 10.
Visnye Község Önkormányzata 7534 Visnye, Fő u. 20.
Alapítók neve:
. Mike Község Önkołmányzata 751 2 Mike, Hunyadi u 43.
2. Hedrehely Község Önkormányzata 7533 Hedrehely, Szabadság u. 76.
3. Hencse Község Önkormányzata 7532 Hencse, Kossuth L. u. 41.
4. Kőkút Község Önkormányzata 7531 Kőkút, Arany János u. 10.
5. Visnye Község Önkormányzata 7534 Visnye, Fő u. 20.
Alapítás időpontja: 2013. január l .
A számlát vezető bank neve, címe: OTP Bank Nyrt.
Bankszámlaszám: 11743002-15810269
Adószám: 15810269-1-14
A közös önkormányzati hivatal alaptevékenysége: helyi önkormányzatok igazgatási tevékenysége (TEÁOR: 84. I I . )
A közös önkormányzati hivatal működési területe: Mike, Hedrehely, Hencse, Kőkút és Visnye Községek közigazgatási területe.
A közös önkormányzati hivatal irányító szerve:
Mike Község Önkormányzatának Képviselő-testülete (székhely: 75 12 Mike, Hunyadi u. 43. )
Alapítói jogokkal felruházott irányító szervek neve, székhelye;
l. Mike Község Önkormányzata Képviselő-testülete 7512 Mike, Hunyadi u 43.
2. Hedrehely Község Önkormányzata Képviselő-testülete 7533 Hedrehely, Szabadság u. 76.
3. Hencse Község Önkormányzata Képviselő-testülete 7532 Hencse, Kossuth L. u. 41.
4. Kőkút Község Önkormányzata Képviselő-testülete 7531 Kőkút, Arany János u. 10.
5. Visnye Község Önkormányzata Képviselő-testülete 7534 Visnye, Fő u. 20.
Törvényességi ellenőrzést gyakorló szerv:
Somogy Megyei Kormányhivatal 7400 Kaposvár, Nagy Imre tér I .
4. Gazdálkodását ellenőrző szerv:
Állami Számvevőszék Somogy Megye
5. Gazdálkodás felügyeletét gyakorló szerv:
Magyar Allamkincstár Somogy Megyei Igazgatósága

4. A közös önkormányzati hivatal jogállása

A közös önkormányzati hivatal önálló jogi személy, vezetője a jegyző, akinek kinevezése az alapító önkormányzatok polgármestereinek a Mötv. 83.} b) pontban foglaltaknak megfelelö többségi
döntésével történik.
Gazdálkodás tormája: Teljes jogkörrel rendelkező, önállóan gazdálkodó költségvetési szerv.

5. A Szervezeti és Múködési Szabályzat hatálya

A közös önkormányzati hivatal számára jogszabályokban, képviselő-testületi döntésekben megfogalmazott feladat- és hatásköri, szervezeti és működési előírásokat a jelen SZMSZ-ben foglaltak figyelembevételével kell alkalmazni.
Az SZMSZ hatálya kiterjed:
— a jegyzőre, a közös önkormányzati hivatal dolgozóira (köztisztviselőkre és megbízási jogviszonyban foglalkoztatottakra egyaránt)
— a közös önkormányzati hivatalban müködő testületekre, szervekre, közösségekre,
— a közös önkormányzati hivatal szolgáltatásait igénybe vevőkre.

11. FEJEZET

A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL FELADATAI

l . A közös önkormányzati hivatal feladata és hatásköre

A közös önkormányzati hivatal számára meghatározott feladatoknak és hatásköröknek a közös önkormányzati hivatal szervezeti egységei, dolgozói közötti megosztásáról a jegyző rendelkezik,
A feladatok és hatáskörök megosztása nem lehet ellentétes a jogszabályok és az alapító, fenntartó által a közös önkormányzati hivatal vezetőire és dolgozóira kötelezően előírt feladatokkal és hatáskörökkel. A közös önkormányzati hivatalban folyó tevékenységet meghatározó legfontosabb jogszabályok:
Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011 . évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Möt.)
Az államháztartásról szóló 2011 évi CXCV.. törvény (továbbiakban: Áht.)
A közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011 évi CXCIX. törvény (továbbiakban: Kttv.)
A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi l. törvény (továbbiakban: Mt-)
A közalkalmazottak jogállásáról szóló 1992. évi XXXIII. törvény (továbbiakban: Kjt.) A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi
CXL. törvény (továbbiakban: Ket.)
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011.(XII.31.)
Korm.rendelet
Egyéb ágazati közigazgatási jogszabályok.

1.1. Á közös önkormányzati hivatal tevékenységei

Államhážtartási szakágazati besorolása: 841 105 Helyi önkormányzatok, valamint többcélú kistérségi társulások igazgatási tevékenysége
Kormányzati funkciók száma megnevezése
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
OI 1140 Országos és helyi nemzetiségi önkormányzatok igazgatási tevékenysége
0132 IO Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselő választásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
041231 Rövid időtartamú közfoglalkoztatás
041233 Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás
041236 Országos közfoglalkoztatási program

1.2. A közös önkormányzati hivatal.feladatmutatója

A közös önkormányzati hivatalhoz tartozó települések száma 5
A közös hivatalhoz tartozó községek együttes lakosságszáma — nłegközelítőleg 2200 .

111. FEJEZET

A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL SZERVEZETI FELÉPÍTÉSE
1. A közös önkormányzati hivatal belső szervezeti egységeinek fóbb feladatai
A közös önkormányzati hivatal külön szervezeti egységekkel nem rendelkezik, az ügyintézők egységes rendszerben látják el a munkaköri leírásban meghatározott feladataikat.
2. A közös önkormányzati hivatali munkakörök
A közös önkormányzati hivatalban foglalkoztatott dolgozók feladatait a személyre szabott munkaköri leírások tartalmazzák. A munkaköri leírásnak tartalmaznia kell a foglalkoztatott dolgozó jogállását, a szervezetben elfoglalt munkakörének megfëlelő feladatait, jogait, kötelezettségeit, felettesét, valamint a helyettesítést. A munkaköri leírások elkészítéséért és aktualizálásáért felelős:
jegyző esetében az egyéb munkáltatói jogokat gyakorló a mikei polgármester. a közös önkormányzati hivatal dolgozói tekintetében a jegyző.
3. A közös önkormányzati hivatal vezetése, a vezető feladatai
3.1. A jegyzőfeladatai
— gyakorolja a feladat- és hatáskörébe tartozó hatásköröket,
— vezeti a közös önkormányzati hivatalt, felelős a közös önkormányzati hivatal működéséért és gazdálkodásáért, gondoskodik a közös önkormányzati hivatal működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételekről,
— külső szervek előtt képviseli a közös önkományzati hivatalt,
— terezi, szerezi, irányítja és ellenőrzi a közös önkormányzati hivatal szakmai és gazdasági működésének valamennyi területét, a közös önkormányzati hivatal foglalkoztatottjai tekintetében gyakorolja a munkáltatói jogokat,
— ellátja a közös önkormányzati hivatal működését érintő jogszabályokban, önkormányzati rendeletekben és döntésekben a vezető részére előírt feladatokat, — megszervezi a közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzését,
— felelős a folyamatba épített előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés működéséért,
— elkészíti á közös önkormányzati hivatal SZMSZ-ét, szabályzatait, egyéb rendelkezéseket, kapcsolatot tart társintézményekkel, helyi, területi és országos szakmai szervezetekkel. intézményekkel,
támogatja a közös önkormányzati hivatal munkáját segítő testületek, szervezetek. közösségek tevékenységét,
— elvégzi, gondoskodik. elkészíti. kapcsolatot tart. nyilvántał-tja, szervezi a közös önkormányzati hivatal székhelye és a kirendeltségek közötti feladat- és munkałnegosztást, folyamatosan értékeli a szervezeti egységek és a közös önkormányzati hivatal tevékenységét, munkáját.
• 3.2. Az aljegyző, illetve az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén a jegyzőhel.rettes ft'.ladataihoz
a helyettes az aljegyzői tisztség betöltetlensége esetén a hivatalban a legmagasabb iskolai végzetlséggel ideértÄ,ł e az egyetemi vagy főiskola.i abszolutórium meglétét is — rendelkező köztisztviselő látja el, a jegyző taftós akadályoztatása és l.ávolléte esetén ellá!ja a jegyzői feladatokat.
elláLja a közös hivatallal kapcsolatos statisztikai és egyéb adatszolgáltatásokat.
— ellátja a jegyző által munkakörébe utalt feladatokat.
3.3. Ügyintézők
A közös önkormányzati hivatal feladat- és hatáskörébe tartozó tevékenységeket a jegyző irányításával 8 fő ügyintéző látja el. A közös önkormányzati hivatal dolgozói közül a jegyző valamennyi településen, 7 fő a székhelyen, 1 fő a településeken.
4. A közös önkormányzati hivatal munkáját segítő fórumok, szervek, közösségek
A közös önkormányzati hivatali munka vezetését segítőfórumok
— vezetői értekezlet,
— dolgozói munkaértekezlet,
— képviselő-testületi és bizottsági ülések.
Vezezói értekezleí.:
A jegyző szükség szerint vezetői értekezletet tart.
A vezetői értekezleten részt vehet:
— polgármester,
—jegyző,
—jegyző-helyettes,
— egyéb meghívottak.
A vezetői értekezlet célja:
— tájékozódás és megbeszélés a belső szervezeti egységek munkájáról.
a közös önkormányzati hivatal, valamint a belső szervezeti egységek aktuális és konkrét tennivalóinak áttekintése,
— munkaszervezési feladatok megbeszélése,
— szakmai képzések, információk átadása,
— jogszabályi változások ismertetése, megbeszélése.
Dolgozói munkaértekezleí:
A jegyző szükség szerint dolgozói munkaértekezletet tart. Az értekezleten a közös önkormányzati hivatal dolgozói vesznek részt.
A dolgozói munkaértekezlet célja:
a jegyző beszámol a közös önkományzati hivatal munkájáról, értékeli a közös önkormányzati hivatali feladatok teljesítését, a dolgozók munkakörülményeit,• a munkamorált. ismerteti a következő időszak feladatait,
— a dolgozók észrevételel&el, javaslatokkal élhetnek, kérdéseket tehetnek fel.
A közös önkormányzati hivatali munkát segítő testületek, szervek, közösségek
A közös önkormányzati hivatal vezetése együttműködik a közös önkormányzati hivatali dolgozók minden olyan törvényes szervezetével, amelynek célja a dolgozók érdekképviselete és érdekvédelme. A közös önkormányzati hivatal vezetése támogatja és segíti az érdekképviseleti szervezetek működését.
A jegyző a köztisztviselői jogviszonyból származó jogok és kötelezettségek gyakorlásának, illetve teljesítésének módjáról, az ezzel kapcsolatos eljárás rendjéről, az érdekvédelmi szervezetek támogatásának mértékéről, a működési feltételek biztosításáról a jogszabályok ide vonatkozó rendelkezése alapján megállapodást köthet.
A közös önkormányzati hivatal működését segítő testületek, szervek és közösségek üléseiről jegyzőkönyvet kell készíteni, melynek megőrzéséről a jegyző, illetve a jegyző-helyettese gondoskodik. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az ülés helyét. időpontját, a megjelentek nevét, a tárgyalt napirendi pontokat, a tanácskozás lényegét, a hozott döntéseket.
IV. Fejezet

A KÖZÖS ÖNKORMÁNYZATI HIVATAL

MŰKÖDÉSÉNEK FóBB SZABÁLYAI

1. A munkavégzéssel kapcsolatos szabályok

1.1. A köztisztviselői jogviszony, munkavégzésre irányuló egyéb jogviszony

A közös önkormányzati hivatalban köztisztviselői jogviszony keretében kerülnek foglalkoztatásra a dolgozók. A köztisztviselői jogviszonyra, annak létrejöttére, tartalmára, módosítására. megszűnésére a Kttv. rendelkezéseit kell alkalmazni.
A közös önkományzati hivatal a feladatainak ellátására megbízásos jogviszony keretében ktilső személyeket is foglalkoztathat.
A közös önkormányzati hivatal határozott időre, átmeneti időszakra megbízási szerződést köthet saját dolgozóival a munkakörön kívül eső feladat ellátására.
1.1.1. A köztisztviselői vagyonnyilatkozat
r
Az egyes vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. łörvény 3.Š (1 (2) bekezdése és 4.; a) pontja alapján vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettséggel járó lm unkakörök:
jegy
anyakönyvvezető
a bankszámla felett aláírási jogosultsággal rendelkező- vagy utalványozási, ellenjegyzési joggal rendelkező ügyintéző.
A vagyonnyilatkozat-tételi kötelezettség teljesítésére az egyes vagyonnyilatkozattételi kötelezettségekről szóló 2007. évi CLII. törvény rendelkezései szerint kell teljesíteni.
1.2. A dolgozók díjazása
A köztisztviselőket megillető juttatások alapvető szabályait a Kttv., a társult önkormányzatok képviselő-testületeinek a köztisztviselőket megillető juttatásokról szóló önkormányzati rendelete, valamint a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza.
1.2.1. Rendszeres személyi juttatások

A köztisztviselők rendszeres személyi juttatásként havonta - a Kttv. előírásai alapján megállapított - illetményre jogosultak. A munka díjazására vonatkozó megállapításokat (illetményelemeket) okiratban kell rögzíteni.
Az illetményt a tárgyhót követő hó 3. napjáig kell a köztisztviselő által meghatározott lakossági folyószámlára utalni.
1.2.2. Nem rendszeres személyi juttatások
1.2.2.1. Megbízási díj
Saját dolgozó részére megbízási szerződés alapján megbízási díj a munkakörébe taliozó, munkaköri leírása szerint számára előírható feladat ellátására nem fizethető. Ettől eltérő esetben, konkrét feladatra vonatkozóan, előzetesen kötött megbízási szerződés alapján, a megbízó által igazolt teljesítés után kerülhet sor megbízási díj kifizetésére. A szakmai alapfeladat keretében szellemi tevékenység végzésére irányuló szerződés, vagy számla ellenében történő igénybevételre vonatkozó szerződés külső személlyel vagy szervezettel csak jogszabályban vagy a felügyeleti szerv által szabályozott feladatok ellátására köthető.
Külső személlyel vagy szervezettel szellemi tevékenységre például az alábbi feladatok ellátására köthető szerződés:
— Statisztikai adatfelmérés,
— Szakértői tevékenység,
— Hatástanulmányok elkészítése,
— Tervek, tervdokumentációk elkészítése,
— Informatikai rendszergazda feladatok ellátására, — Ellenőrzések elvégzése.
l. 2.3. Egyéb juttatások
1.2.3.1. Cafeléria-jultalás
A közös önkormányzati hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők a Kttv. 151.}-a alapján egységes cafetéria-juttatásra jogosultak. A cafetéria-juttatás egy főre eső éves összegét — amely nnagánban foglalja a munkáltatót terhelő köz.terheket is a jegyző a Ktv. 151.} (3) bekezdése, valamint a közszolgálati tisztviselők részére adható juttatásokról rés egyes illetménypótlékokról szóló 249/2012. (VIII.31.) Korm. rendelet 9.: (2) bekezdése alapján figyelembe véve a Korm .rendelet 9.} (6) bekezdés rendelkezését — a közszolgálati szabályzatban határozza meg.
Az éves keretösszeg a Korm.rendelet 9.} (5) bekezdése értelmében a közszolgálati szabályzatban meghatározott cafetéria-juttatás igénybevételére használható fël. A választható juttatások a közös önkormányzati hivatal köztisztviselői tekintetében azonosak.
A cafetéria-juttatás igénybe vételének részletes szabályai a Közszolgálati Szabályzatban kerülnek meghatározásra.
1.2.3.2. Családtámogatási támogatás
Családalapítási támogatás adható annak a köztisztviselőnek. akinek az adott költségvetési évben gyermeke született.
A családalapítási támogatás részletes szabályait a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza.
1.2.3.3. Illetményelóleg
A köztisztviselő — kérelmére — illetményelőlegben részesíthető.
Az illetményelőleg nyújtásának részletes szabályait a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza.
1.2.3.4. Közlekedési költségtérítés
A közös hivatal dolgozói a munkába járás költségeinek térítésére jogosultak az alábbiak szerint:
— helyközi, távolsági járatokra szóló utazási bérlet árának a munkáltató nevére szóló számla ellenében történő megtérítése,
— a saját tulajdonú gépjárművel történő munkába járás havi költségtérítéseként a tényleges utazási költség megtérítésre kerül: költségtérítésként a havi utazási távolság (a munkahely és a lakóhely, vagy tartózkodási hely közötti közforgalmi úton mért oda-vissza távolság), a mindenkori NAV által közzétett üzemanyagár, valamint a gépjárműre érvényes, kormányrendeletben meghatározott fögyasztási norma alapján kiszámított költség kerül megtérítésre, nettó módon számított jövedelemként.
1.2.35. Mobil telefon használat
A közös önkormányzati hivatal dolgozói saját mobil telefon készülékhasználatával az önkormányzatokat megillető kedvezményes előfizetői díjcsomag használatára jogosultak. A telefonhasználat szolgáltatási díját továbbszámlázott szolgáltatásként a foglalkoztatott fizeti.
1.3. A munkavégzés, a munkaköri kötelezettségek, hivatali titok megőrzése
A munkavégzés teljesítése a jegyző által kijelölt munkahelyen, az érvényben lévő szabályok, valamint a kinevezési okmányban leírtak szerint történik. A dolgozó köteles a munkakörébe tartozó munkát képességei maximális kifëjtésével, az elvárható szakértelemłnel és pontossággal határidőre végezni, a hivatali titkot megtartani. A dolgozó illetéktelen személlyel nem közölhet olyan adatot, amely a munkaköre betöltésével összefüggésben jutott tudömására, és amelynek közlése a munkáltatóra, Vagy más személyre hátrányos következményekkel járna, illetve a személyes adatok védelme alá esik. Amennyiben jogszabályban elóírt adatszolgáltatási kötelezettség nem áll fenn, nem adható felvilágosítás azokban a kérdésekben, amelyek hivatali titoknak minősülnek, és amelyek nyilvánosságra kerülése a közös önkormányzati hivatal érdekét sértené.
A közös önkormányzati hivatalnál hivatali titoknak minősülnek különösen:
— az alkalmazottak személyes adatvédelmével, bérezésével. juttatásaival kapcsolatos adatok;
— az ügyfelek személyiségi jogaihoz fűződő adatok;
— az alkalmazottak egészségügyi állapotára vonatkozó adatok; a közös önkormányzati hivatali munka során használt felhasználó nevek. jelszavak, hozzáférések; az adatvédelmi törvényben meghatározott nem közérdekű adatok.
A hivatali titok megsértése fegyelmi vétségnek minősül. A közös önkormányzati hivatal valamennyi dolgozója köteles a tudomására jutott hivatali titkot mindaddig megőrizi, amíg annak közlésére az illetékes felettesétől engedélyt nem kap. A hivatali titok megőrzésének kötelezettsége a közös önkormányzati hivatalnál fennálló köztisztviselői jogviszony megszűnését követően is kötelező.
A dolgozó munkáját az arra vonatkozó szabályoknak és előírásoknak, a munkahelyi vezetője utasításainak, valamint a szakmai elvárásoknak és ctikai szabályoknak megfelelóen köteles végezni.
1.4. A munkaidő
A munkaidő beosztása az általános munkarend alapján:
Hétfőtől csütörtökig: 8: 00 órától 16: 30 óráig Pénteken: 8.00 órától 13.30 óráig tart.
A munkáltató egyes dolgozók tekintetében a munkakörére és egyéni igényeire figyelemmel — a munkaköri feladatok ellátásának sérülése nélkül - a fentiektől eltérő munkaidő beosztást is megállapíthat.
1.5. A közös önkormányzati hivatal ügyfélfogadása az alábbiak szerint
A közös önkormányzati hivatal dolgozói a hét valamennyi munkanapján tartanak ügyfélfogadást.
Hétfő: 8.00. - 12,00-ig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 8.00.-1 6.30.-ig
Csütörtök: 8.00 — 16.30-ig
Péntek: nincs ügyfélfogadás.
A munkaközi szünet (ebédidő) 12.00 órától 12.30 óráig tart, amikor az ügyfé]fbgadás szünetel.
1.6. Szabadság
Az éves rendes szabadság tervezett kivételéről a munkaáltatói jogkör gyakorlójával (jegyző esetében a székhely szerinti polgármester, a közös önkormányzati hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselők tekintetében a jegyzővel) "történő előzetes egyeztetés alapján éves szabadságolási tervet kell készíteni. A rendes szabadság, valamint a rendkívüli és fizetés nélküli szabadság engedélyezésére a közös önkormányzati hivatalnál foglalkoztatott valamennyi köztisztviselő tekintetében a jegyző, a jegyző tekintetében a székhely szerinti város polgármestere jogosult. Az alkalmazottak éves rendes szabadságának mértékét a Kttv.ben foglalt előírások alapján kell megállapítani. A dolgozókat megillető és kivett szabadságról nyilvántartást kell vezetni. A szabadsággal kapcsolatos nyilvántartásokat a Pénzügyi csoport vezeti. A szabadságolási tervvel, a szabadság kiadásával és nyilvántartásával kapcsolatos részletszabályokat a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza.
1.7. A helyettesítés rendje
A közös önkormányzati hivatalnál folyó munkát a dolgozók ideiglenes vagy tartós távolléte nem akadályozhatja.
A dolgozók távolléte esetére a helyettesítés rendszerének kidolgozása a jegyző feladata. A helyettesítéssel kapcsolatos, egyes dolgozókat érintő konkrét feladatok a munkaköri leírásokban kerülnek rögzítésre.
1.8. Munkakörök átadása
Valamennyi munkakör tekintetében személyi változás esetén (p]. közszolgálati jogviszony megszűnése, munkakör-változás, tartós távollét esetén) a dolgozó munkakörének átadásáról, illetve átvételéről jegyzőkönyvet kell felvenni. Amennyiben a dolgozó elmulasztja átadni a munkaköft, akkor valamennyi át nem adott feladattal kapcsolatosan teljes körú személyi felelősség terheli.
Az átadás-átvételi eljárást legkésőbb a munkakörzváltozást követő 15 napon belül be kell fejezni. A munkakör átadás-átvétellel kapcsolatos eljárás részletes szabályait a Közszolgálati Szabályzat tartalmazza.
1.9. Egyéb szabályok
Fénymásolás:
A közös önkormányzati hivatalban a szakmai munkával összefüggő anyagok fénymásolása térítésmentesen történhet.
Minden egyéb esetben a fénymásolásért a külön rendelkezésben meghatározott térítési díjat kell fizetni.
Dokumentumok kiadása:
A közös önkormányzati hivatali dokumentumok kiadása kizárólag a' jegyző engedélyével történhet.
1.10. Sa.ját gépkocsi használat
A saját tulajdonú gépjárművek használatának költségtérítése és elszámolása a mindenkor érvényes jogszabályok (pl. kormányrendelet, adótörvény) alapján történhet. Saját gépkocsit hivatali célra a jegyző előzetes engedélyével lehet igénybe venni.
2. Kártérítési kötelezettség, anyagi felelősség
A köztisztviselő a közszolgálati jogviszonyból eredő kötelezettségének vétkes megszegésével okozott káréit kártérítési felelősséggel tartozik. Szándékos károkozás esetén a köztisztviselő a teljes kárt köteles megtéríteni. A köztisztviselő vétségére tekintet nélkül a teljes kárt köteles megtéríteni a visszaszolgáltatási vagy elszámolási kötelezettséggel átvett olyan dolgokban. eszközökben bekövetkezett hiányt, amelyeket állandóan őrizetben tart, kizárólagosan használ vagy kezel, és azokat valamilyen bizonylat (pl. jegyzék vagy elismervény) alapján átvett. A pénztárost, raktárkészlet-kezelőket, egyéb pénzkezelőket az átvételt igazoló bizonylat nélkül is terheli felelősség az általa kezelt pénz vagy árukészlet tekintetében. (A leltárhiánnyal kapcsolatos szabályokat a Pénzkezelési Szabályzat)
A dolgozó a szokásos személyi használati tárgyakat meghaladó mértékü és értékú használati értékeket csak a jegyző engedélyével hozhat be a munkahelyére, illetve vihet ki onnan, melyért anyagi felelősséggel tartozik, A közös önkormányzati hivatal valałnennyi dolgozója felelős a berendezési és felszerelési tárgyak rendeltetésszerú használatáért, a gépek, eszközök, szakkönyvek, stb. megóvásáért. A dolgozó személyes használati tárgyaiban a munkavégzés folyamán, a jogviszonnyal összefüggésben a munkahelyen bekövetkezett kárért a közös önkormányzati hivatalt felelősség terheli. A közös önkormányzati hivatal kártérítési felelősségére a Kttv„ valamint a munka törvénykönyve vonatkozó szabályai irányadóak.
3. A közös önkormányzati hivatal belső és külső kapcsolattartásának rendje
3. l. A belső kapcsolattartás
A közös önkormányzati hivatal feladatainak hatékonyabb ellátása érdekében az ügyintézők egymással szoros munkakapcsolatot tartanak fenn. Az együttműködés során az ügyintézőknek minden olyan intézkedésnél, amely ügyintéző múködési körét érinti, az intézkedést megelőzően egyeztetési, illetve tájékoztatási kötelezettségük van. A belső kapcsolattartást szolgálják a különböző értekezletek, fórumok is.
3.2. A külsó' kapcsolattartás
Az eredményesebb működés elősegítése érdekében a közös önkormányzati hivatal a szakmai szervekkel, társintézményekkel, fölettes szervvel, közigazgatási szervekkel, gazdálkodó szervezetekkel, civil szervezetekkel együttmúködik, kapcsolatot tart fenn.
A közös önkormányzati hivatal igyekszik a szakmai szervezetekkel, társintézményekkel, hatóságokkal folyamatosan kapcsolatot tartani, szükség szerint egymás munkáját segíteni.
3.3. Nyilatkozat tömegtájékoztató szervek részére
A közérdekű adatok nyilvánosságának biztosítása érdekében a tömegtájékoztató eszközök (média) munkatársainak tevékenységét a közös önkormányzati hivatal dolgozóinak elő kell segíteniük. A televízió, a rádió, az írott sajtó képviselőinek adott mindennemű fëlvi]ágosítás nyilatkozatnak minősül.
A felvilágosítás-adás, nyilatkozattétel esetén be kell taflani a következő előírásokat:
A közös önkormányzati hivatalt érintő kérdésekben a tájékoztatásra, illetve nyilatkozat adására a jegyző, vagy az általa esetenként megbízott személy jogosult.
A nyilatkozatot adó a tömegtájékoztató eszközök munkatársainak udvarias, konkrét, szabatos válaszokat ad_jon. A közölt adatok szakszerűségéért és pontosságáért, a tények objektív ismertetéséért a nyilatkozatot adó felel.
A nyilatkozatok megtételekor minden esetben tekintettel kell lenni a hivatali titoktartásra vonatkozó rendelkezésekre, valamint a közös önkományzati hivatal jó hírnevére és érdekeire. — Nem adható nyilatkozat olyan üggyel- ténnyel és körülménnyel kapcsolatban, annelynek idő clőtti nyilvánosságra hozatala a közös önkormányzati hivatal tevékenységében zavart, anyagi. vagy erkölcsi kárt okozna, továbbá olyan kérdésekről. amelyeknél a döntés nem a nyilatkozattevő hatáskörébe tartozik.
A nyilatkozattevőnek joga van arra, hogy a vele készített riport anyagát a közlés előtt megismerje: így kérheti az újságírót, riportert, hogy az anyagnak azt a részét, amely 'az ő szavait, nyilatkozatát tartalmazza, közlés előtt vele egyeztesse.
4. A közös önkormányzati hivatal ügyiratkezelése
A közös önkormányzati hivatalban az ügyiratok kezelése egységes iratkezelési szabályzat alapján, egységes, tanúsítvánnyal rendelkező programnłal, külön-külön a közös önkormányzati hivatal székhelyén történik.
Az ügyiratkezelés irányításáért, megszervezéséért, szabályozásáért és ellenőrzéséért az jegyző felelős.
Az ügyiratkezelést az Iratkezelési Szabályzatban föglaltak alapján kell végezni.
5. A kiadmányozás rendje
A közös önkormányzati hivatalban a kiadmányozás rendjét a jegyző szabályozza. A közös önkormányzati hivatal iratait a jegyző jogosult kiadmányozni.
A jegyző tartós távolléte vagy akadályoztatása esetén a kiadmányozási jogot az jegyzőhelyettese gyakorolja. Az jegyző-helyettese az általa kiadmányozott iratokról az első lehetséges alkalommal köteles tájékoztatást adni a jegyző részére.
Önálló kiadmányozásra jogosult a jogszabály által ügyintézői hatáskörbe utalt feladat- és hatáskörök tekintetében az adott feladat- és hatáskört gyakorló ügyintéző, így például az anyakönyvvezető.
6. A bélyegzők használata, kezelése
A közös hivatal valamennyi kiadmányán valamennyi aláírásnál bélyegzőt kell használni.
A bélyegzővel ellátott, cégszerűen, illetve a kiadmányozás szabályai alapján aláírt iratok tartalma érvényes kötelezettségvállalást, jogszerzést, kötelezést, jogról való lemondást: stb. jelent.
A közös önkormányzati hivatalban a bélyegzők használatára minden köztisztviselő jogosult.
A közös önkormányzati hivatalban használt valamennyi bélyegzőről, annak lenyomatáról nyilvántartást kell vezetni. A nyilvántartásnak tartalmaznia kell, hogy a bélyegzőt ki és mikor vette saját használatába, melyet az átvevő személy a nyilvántartásban aláírásával igazol. A bélyegzők kezeléséért, beszerzéséért, kiadásáért, őrzéséért, cseréjéért és évenkénti egyszeri leltározásáért, a nyilvántartás vezetéséért a jegyző által a munkaköri leírásban meghatározott személy a felelős.
A bélyegzőt átvevők személyesen felelősek a bélyegzők nłegőrzéséért.
7. A közös önkormányzati hivatal gazdálkodásának rendje
A közös önkormányzati hivatal gazdálkodásával, ezen belül kiemelten a költségvetés tervezésével, végrehajtásával, a közös önkormányzati hivatal kezelésében lévő vagyon hasznosításával összefüggő feladatokat: hatásköröket a Pénztigyi Csoport a pénzügyi csoportvezető irányításával látja el.
A közös önkormányzati hivatal a gazdálkodás szabályozottságát, a jogszabályok érvényesülését belső szabályzatok határozzák nneg. A pénzügyi. gazdálkodási belső szabályzatok elkészítéséért, szükség szerinti módosításáért a pénztigyi csoportvezető a felelős. A közös önkormányzati hivatal az általános forgalmi adónak nem a] anya.
7.1. Bankszámla feletti rendelkezés
A banknál vezetett számla felett két aláírásra jogosult személy együttes aláírással jogosult rendelkezni. Rendelkezésre és aláírásra a jegyző, valamint a jegyző által kijelölt közös önkormányzati hivatalnál foglalkoztatott köztisztviselő jogosult. A rendelkezésre és aláírásra jogosult személyek nevét és aláírásukat a számlavezető pénzintézetnél be kell jelenteni. Az aláírási címpéldány másolati példányának őrzéséről a pénzügyi csoportvezető köteles gondoskodni. A közös önkormányzati hivatal részére a meghatározott feladatok végrehajtására az alábbi bankszámla szolgál:
OTP Bank Nyrt.
1 1743002-15810269 számú költségvetési bankszámla
7.2. Kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés, ellenjegyzés rendje
A kötelezettségvállalás, utalványozás, ellenjegyzés, érvényesítés rendjét a közös önkormányzati hivatal vonatkozásában a jegyző — erre vonatkozó külön belső szabályzatban határozza meg.
8. Belső ellenőrzés
A közös önkormányzati hivatal ellenőrzésére a Möt. és az Aht. belső ellenőrzésére vonatkozó szabályoknak kell érvényesülni, mely alapján elkülönül a folyamatba épített, előzetes és utóla.gos vezetői ellenőrzési tevékenység, és a belső ellenőrzési tevékenység.
8.1. A belső ellenőrzés működése
A közös önkormányzati hivatal belső ellenőrzését az alapító önkormányzatok, mint tagönkormányzatok által megbízott belső ellenőrzés látja el. A kapcsolattartásért, és az ellenőrzési terv végrehajtásáért a jegyző felel ős. A belső ellenőrzések éves ellenőrzési terv alapján történnek. A belső ellenőrzést a belső ellenőrzésre vonatkozó szabályzat alapján kell megszervezni és elvégezni.
8.2. A folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés
A jegyző a gazdálkodás folyamatára és sqjátosságaira való tekintettel köteles kialakítani, működtetni és fejleszteni a folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés rendszerét.
A folyamatba épített, előzetes és utólagos vezetői ellenőrzés a szervezeten belül a gazdálkodásért felelős szervezeti egység által folytatott első szintú pénzügyi irányítási és ellenőrzési rendszer.
A jegyző feladata olyan folyamatokat kialakítani és működtetni a szervezeten belül. amelyek biztosítják a rendelkezésre álló források szabályszerú, szabályozoll, gazdaságos, hatékony és eredményes felhasználását.
9. Közös önkormányzati hivatali óvó, védő előírások
A közös önkormányzati hivatal minden dolgozójának alapvető feladata, hogy az egészségük és testi épségük megőrzéséhez szükséges ismereteket átadja. baleset, vagy annak veszélye esetén a szükséges intézkedéseket megtegye.
Minden dolgozónak ismernie kell a munkavédelmi és tűzvédelmi szabályzatot, valamint a túz esetére előírt utasításokat és a menekülés útját, köteles a munka-, baleset-, és túzvédelmi oktatáson részt venni.
A közös önkormányzati hivatal biztosítást köthet tárgyi eszközeire, készleteire, illetőleg a közös önkormányzati hivatal által foglalkoztatott személyekre.
V. Fejezet

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Mikei Közös Önkormányzati Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata Mike Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Hedrehely Község Önkormányzatának Képviselőtestülete. Hencse Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Kőkút Község Önkormányzatának Képviselő-testülete, Visnye Község Önkormányzatának Képviselőtestületének jóváhagyásával lép hatályba, és visszavonásig érvényes.
A szervezeti és működési szabályzat szükséges módosításáról a jegyző, vagy az általa megbízott személy gondoskodik.
2017. szeptember 15.
Dr. Barka Tamás jegyző
1

A rendelet a 2010. évi CXXX. törvény 12/B. §-a alapján hatályát vesztette 2017. október 2. napjával.