Ivád Község Önkormányzat Képviselőtestületének 5/2017.(V.31.) önkormányzati rendelete

az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól

Hatályos: 2017. 06. 01- 2017. 08. 30

Ivád Község Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, illetve az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:


A rendelet hatálya

  1. §

A rendelet hatálya Ivád község közigazgatási területén megtartott házasságkötés, továbbá bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése során (a továbbiakban: anyakönyvi esemény), az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

Értelmező rendelkezések

  1. §

E rendelet alkalmazásában:

1. Hivatali helyiség: a Pétervásárai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) székhelyén Pétervására, Szent Márton út 3. szám alatt található épületben lévő díszterem.

2. Munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény: a Hivatal SZMSZ-ében meghatározott a hivatal dolgozókra irányadó munkarenden kívüli időben történő anyakönyvi esemény.

3. Alapszolgáltatás, amely díjmentes:

a) ünnepség céljára megfelelően berendezett helyiség biztosítása,

b) ünnepi beszéd.

4. Többletszolgáltatás, amely díjköteles:

a) hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény,

b) hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény,

c) a) és b) pontban együttesen foglalt anyakönyvi esemény.


Alapszolgáltatás

  1. §

Ivád Község Önkormányzat Képviselőtestülete (a továbbiakban: Képviselőtestület) az anyakönyvi esemény megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat a Hivatal anyakönyvvezetője (a továbbiakban: anyakönyvvezető) útján biztosítja.


Az anyakönyvi eseményen nyújtott többletszolgáltatás engedélyezése és annak díja

  1. §

(1) Hivatali helyiségen kívüli anyakönyvi esemény megtartása akkor engedélyezhető, ha az anyakönyvvezető a helyszínen meggyőződött arról, hogy a helyszínen az anyakönyvi esemény ünnepélyes és méltó körülmények között megtartható.

(2) A hivatali helyszínen kívüli anyakönyvi események lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(3) Az anyakönyvi eseményen nyújtott többletszolgáltatásért az 1. mellékletben meghatározott díjat kell fizetni.

(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) a hivatali helyiségben hivatali munkaidőben egyéb többletszolgáltatás nélkül lebonyolított anyakönyvi esemény;

b) rendkívüli körülmény – különösen a szolgáltatást igénybe vevők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota – esetén az egészségügyi- vagy szociális intézményben vagy a lakáson lebonyolított anyakönyvi esemény.

(5) A többletszolgáltatás díját az anyakönyvi esemény megrendezése előtt minimum 5 nappal korábban kell megfizetni Ivád Község Önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára.

(6) A hivatali helyiségen kívüli vagy hivatali munkaidőn kívüli anyakönyvi esemény engedélyezési eljárása kérelemre indul, amelyet a rendelet 2. mellékletében (hivatali helyiségen kívüli) vagy 3. mellékletében (hivatali munkaidőn kívüli) meghatározott formanyomtatványon az eljáró anyakönyvvezetőnél kell benyújtani. Az anyakönyvi eseményt – az anyakönyvvezető javaslatának figyelembe vételével - a jegyző engedélyezi.


Az anyakönyvvezető díjazása

  1. §

A hivatali munkaidőn kívül történő anyakönyvi esemény lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy bruttó 10.000,-Ft díjazás illeti meg, amelyet a munkáltató Hivatal fizeti ki az anyakönyvvezető számára.


Záró rendelkezések

  1. §

Ez a rendelet 2017. június 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett anyakönyvi eseményre kell alkalmazni.