Ivád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017. (VIII.23.) önkormányzati rendelete

a díjköteles anyakönyvi szolgáltatásokról

Hatályos: 2017. 09. 01- 2023. 03. 31

Ivád Község Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2017. (VIII.23.) önkormányzati rendelete

a díjköteles anyakönyvi szolgáltatásokról

2017.09.01.

Ivád Község Önkormányzat Képviselőtestülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, illetve az anyakönyvi eljárásról szóló 2010. évi I. törvény 96. §-ában kapott felhatalmazás alapján, és az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

A rendelet hatálya

1. § A rendelet hatálya Ivád község közigazgatási területén megtartott házasságkötés, továbbá bejegyzett élettársi kapcsolat létesítése során (a továbbiakban: esküvő), az e rendeletben megjelölt szolgáltatásokat igénybe vevőkre terjed ki.

Értelmező rendelkezések

2. § E rendelet alkalmazásában:

1. Hivatali helyiség: a Pétervásárai Közös Önkormányzati Hivatal (a továbbiakban: Hivatal) székhelyén Pétervására, Szent Márton út 3. szám alatt található épületben lévő díszterem.

2. Munkaidőn kívüli esküvő: a Hivatal SZMSZ-ében meghatározott a hivatal dolgozókra irányadó munkarenden kívüli időben történő esküvő.

3. Alapszolgáltatás, amely díjmentes:

a) ünnepség céljára megfelelően berendezett helyiség biztosítása,

b) ünnepi beszéd.

4. Többletszolgáltatások, amely díjköteles:

a) hivatali helyiségen kívüli esküvő,

b) hivatali munkaidőn kívüli esküvő,

c) a) és b) pontban együttesen foglalt esküvő,

d) egyéb az esküvőhöz kapcsolódó szolgáltatások.

Alapszolgáltatás

3. § Ivád Község Önkormányzat Képviselőtestülete (a továbbiakban: Képviselőtestület) az esküvő megrendezésével kapcsolatos szolgáltatásokat a Hivatal anyakönyvvezetője (a továbbiakban: anyakönyvvezető) útján biztosítja.

Az esküvőn nyújtott többletszolgáltatás engedélyezése és annak díja

4. § (1) A hivatali helyiségen kívüli esküvők lebonyolításakor az anyakönyvi alapiratok biztonságos szállításáért és épségéért az anyakönyvvezető felel.

(2) A 2. § 4. pont a-c) pontjaiban meghatározott többletszolgáltatásért az 1. mellékletben meghatározott díjakat kell fizetni.

(3) A 2. § 4. pont d) pontjában meghatározott többletszolgáltatásokért a 2. mellékletben meghatározott díjakat kell fizetni.

(4) Mentes a díjfizetési kötelezettség alól:

a) a hivatali helyiségben hivatali munkaidőben egyéb többletszolgáltatás nélkül lebonyolított esküvő;

b) rendkívüli körülmény – különösen a szolgáltatást igénybe vevők valamelyikének közeli halállal fenyegető egészségi állapota – esetén az egészségügyi- vagy szociális intézményben vagy a lakáson lebonyolított esküvő.

(5) A többletszolgáltatás díját az esküvő megrendezése előtt minimum 5 nappal korábban kell megfizetni Ivád Község Önkormányzat költségvetési elszámolási számlájára.

(6) A 2. § 4. pontjában meghatározott esküvő engedélyezési eljárása kérelemre indul, amelyet a rendelet 3. mellékletében (hivatali helyiségen kívüli) vagy 4. mellékletében (hivatali munkaidőn kívüli) vagy 5. mellékletben (hivatali helyiségen kívüli és hivatali munkaidőn kívüli) meghatározott formanyomtatványon az eljáró anyakönyvvezetőnél kell benyújtani.

Az anyakönyvvezető díjazása

5. § A rendeletben meghatározott esküvők lebonyolításában közreműködő anyakönyvvezetőt választása szerint a közszolgálati tisztviselőkről szóló törvényben meghatározott szabadidő vagy bruttó 10.000,-Ft díjazás illeti meg, amelyet a munkáltató Hivatal fizeti ki az anyakönyvvezető számára.

Záró rendelkezések

6. § (1) Ez a rendelet 2017. szeptember 1-jén lép hatályba, rendelkezéseit a hatálybalépést követően bejelentett esküvőkre kell alkalmazni.

(2) A rendelet hatálybalépésével egyidejűleg hatályát veszti az anyakönyvi szolgáltatások helyi szabályairól szóló 5/2017. (V.31.) önkormányzati rendelet.