Dunaszekcső Önkormányzat Képviselő-testületének 2/2017. (II.28.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat 2017. évi költségvetéséről

Hatályos: 2017. 02. 28

Dunaszekcső Község Önkormányzatának képviselő-testülete a Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotási hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva, az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 23. § (1) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, Magyarország 2015. évi központi költségvetéséről  szóló 2014. évi C. törvény rendelkezései szerint a következőket rendeli el:

1. § A rendelet hatálya

A rendelet hatálya a képviselő-testületre, annak bizottságaira és az önkormányzat irányítása alá tartozó költségvetési szervekre:

a) Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal,

b) Dunaszekcsői Óvoda

 terjed ki.

2. § A költségvetés bevételei és kiadásai

(1)  A képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését:

394.237.136 Ft

Költségvetési bevétellel

394.237.136 Ft

Költségvetési kiadással

állapítja meg.


(2) A Képviselő-testület az előző évi 103.756.497 forint költségvetési maradvány igénybevételét a költségvetés egyensúlyának megtartásához hagyja jóvá.

3. § A költségvetés részletezése

A képviselő-testület az önkormányzat 2017. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:


(1)   A 2. § (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek forrásonkénti, a költségvetési kiadások jogcímenkénti megoszlását önkormányzati szinten, továbbá a finanszírozási bevételeket és kiadásokat, valamint a bevételek és kiadások előirányzat-csoportok, kiemelt előirányzatokat a rendelet 3. melléklete alapján határozza meg a képviselő-testület.

(2)   A működési és felhalmozási kiadások és bevételek előirányzatai mérlegszerű bemutatását önkormányzati szinten a 7. melléklet részletezi.

 (3)  A 2. § (1) bekezdésében megállapított bevételek és kiadások önkormányzati, továbbá költségvetési szervenkénti megoszlását, és az éves (engedélyezett) létszám előirányzatot költségvetési szervenként, feladatonként az 1. és 6. melléklet szerint határozza meg.

(4)       Az önkormányzat költségvetésében szereplő beruházások és felújítások kiadásainak beruházásonkénti részletezését a 8. melléklet szerint határozza meg.

(5)   Az önkormányzat által megállapított ellátottak pénzbeli juttatásait az 9. melléklet részletezi.

 (6)  Az önkormányzat által nyújtott támogatások, kölcsönök alakulását a 10. melléklet részletezi.

(7)   Az önkormányzat helyi adó és egyéb közhatalmi bevételeinek részletezését a 11. melléklet tartalmazza.

(8) Az önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettségeinek részletezését a 12. melléklet tartalmazza.

(9) Az önkormányzat 2017. évi működési és felhalmozási kiadás-bevétel előirányzatok részletezését a 3.1 és 3.2 melléklet tartalmazza.

(10) Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Közös Önkormányzati Hivatal 2017. évi költségvetését a 4. melléklet tartalmazza.

(11) Az önkormányzat irányítása alá tartozó Dunaszekcsői Óvoda 2017. évi költségvetését a 5. melléklet tartalmazza.

(12) Az önkormányzat összevont költségvetési mérleg kiemelt kiadási és bevételi jogcímek részletezését a 1. melléklet tartalmazza.

 (13) Az önkormányzat 2017. évi előirányzat - felhasználási ütemtervét a 13. melléklet tartalmazza.

 (14)    Az önkormányzati bevételek és kiadások kiemelt előirányzatainak 2017-2018-2019. évre szóló bemutatómérleget a 14. melléklet tartalmazza.

(15) A Dunaszekcső Községi Önkormányzat 2016. évi „Adósságkonszolidációban nem részesült önkormányzatok fejlesztéseinek támogatása” elnevezésű pályázatból a 2017. évben megvalósuló fejlesztések kimutatását a rendelet 15. melléklete tartalmazza.

4. § A költségvetés végrehajtásának szabályai

 (1)  Az önkormányzati szintű költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.

 (2)  Az önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.

 (3)  A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.

 (4)  Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.

 (5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a képviselő-testület gyakorolja.

5. § Az előirányzatok módosítása

(1)   Az önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.

(2)  A képviselő-testület a jóváhagyott kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát minden esetben fenntartja magának.

(3)   A költségvetési szerv a költségvetése kiemelt előirányzatai és a kiemelt előirányzaton belüli rovatok között átcsoportosítást hajthat végre.

(4) A képviselő-testület a (2) és (5) bekezdés szerinti előirányzat-módosítás, előirányzat-átcsoportosítás átvezetéseként - az első negyedév kivételével - negyedévenként, de legkésőbb az éves költségvetési beszámoló elkészítésének határidejéig, december 31-ei hatállyal módosítja a költségvetési rendeletét. Ha év közben az Országgyűlés a hozzájárulások, támogatások előirányzatait zárolja, azokat csökkenti, törli, az intézkedés kihirdetését követően haladéktalanul a képviselő-testület elé kell terjeszteni a költségvetési rendelet módosítását.

(5)   A költségvetési szerv alaptevékenysége körében szellemi tevékenység szerződéssel, számla ellenében történő igénybevételére szolgáló kiadási előirányzat csak a személyi juttatások terhére növelhető.

(6)   Amennyiben az önkormányzat év közben a költségvetési rendelet készítésekor nem ismert többletbevételhez jut, vagy bevételei a tervezettől elmaradnak, arról a polgármester a képviselő-testületet tájékoztatja.

 (7)  A képviselő-testület által jóváhagyott kiemelt előirányzatokat valamennyi költségvetési szerv köteles betartani. Az előirányzat túllépés fegyelmi felelősséget von maga után.

6. § A gazdálkodás szabályai

(1)   A költségvetési szervek rendeletben meghatározott bevételi és kiadási előirányzatai felett az intézmények vezetői előirányzat-felhasználási jogkörrel rendelkeznek.

 (2)  A költségvetési szervek az alapfeladatai ellátását szolgáló személyi juttatásokkal és az azokhoz kapcsolódó járulékok és egyéb közterhek előirányzataival minden esetben, egyéb előirányzatokkal a munkamegosztási megállapodásban foglaltaknak megfelelően rendelkezik.

(3)   Valamennyi költségvetési szerv vezetője köteles belső szabályzatban rögzíteni a működéshez, gazdálkodáshoz kapcsolódóan a gazdálkodás vitelét meghatározó szabályokat, a mindenkor érvényes központi szabályozás figyelembe vételével, illetve a szükséges módosításokat végrehajtani. A szabályozásbeli hiányosságért, a felelősség a mindenkori intézményvezetőt terheli.

(4)   Az önkormányzat valamint a költségvetési szervek az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában kötelesek naprakész nyilvántartást vezetni.

7. § A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése

(1)   Az önkormányzati költségvetési szervek ellenőrzése a belső kontrollrendszer keretében valósul meg, melynek létrehozásáért, működtetésért és továbbfejlesztéséért az önkormányzat esetében a jegyző, az intézmények esetében az intézményvezető felelős.

(2)   A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.

8. § Záró és vegyes rendelkezések

 (1)  Amennyiben a képviselő-testület a 2018. év kezdetéig az átmeneti gazdálkodásról rendeletet nem alkot, akkor a polgármester jogosult a költségvetést megillető bevételek és a kiadások időarányos teljesítésre az önkormányzat 2018. évi költségvetésének megállapításáig.

(2)   Ez a rendelet a kihirdetés napján lép hatályba, de rendelkezéseit 2017. január 1. napjától kell alkalmazni.


Dunaszekcső, 2017. február 27.


                        Faller János                                                    Köbli Kata

                        polgármester                                                      jegyző


Záradék:


Ezen rendelet 2017. február  28. napján kihirdetésre került.


Dunaszekcső, 2017. február 28.



                                                                                                  Köbli Kata

                                                                                                     jegyző

Mellékletek