Hernádvécse Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018.(III.14.) önkormányzati rendelete módosításáról

Hatályos: 2024. 10. 15- 2024. 10. 15

Hernádvécse Község Önkormányzata Képviselő-testületének 4/2024. (X. 14.) önkormányzati rendelete

az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018.(III.14.) önkormányzati rendelete módosításáról

2024.10.15.

Hernádvécse Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:

1. § Az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III. 14.) önkormányzati rendelet 21.  §-a helyébe a következő rendelkezés lép:

„21.  § (1) A képviselő-testület állandó bizottságaként

a) Ügyrendi Bizottságot hozta létre, mely bizottság 3 főből áll.

b) Szociális Bizottságot hozta létre, mely bizottság 3 főből áll.

c) Településüzemeltetési és környezet-egészségügyi Bizottságot hozta létre, mely bizottság 3 főből áll.

(2) A képviselő-testület állandó bizottságai tagjainak névsorát a rendelet 4. függeléke tartalmazza.

(3) Az Ügyrendi Bizottság feladatai:

a) részt vesz a vagyonnyilatkozat-tételi eljárások lefolytatásában,

b) javaslatot tesz a polgármester jutalmazására,

c) lebonyolítja a titkos szavazást,

d) figyelemmel kíséri a Szervezeti és Működési Szabályzat rendelkezéseinek hatályosulását, indokolt esetben intézkedést kezdeményez,

e) kivizsgálja az összeférhetetlenség, méltatlanság megállapítására irányuló kezdeményezéseket.

(4) A Szociális Bizottság feladatai:

a) átruházott hatáskörben dönt a rendkívüli települési támogatásokról,

b) figyelemmel kíséri az önkormányzat területén az egészségügyi és szociális ellátást, a szociális gondozás helyzetét,

c) vizsgálja a szociális intézmények működését, a működéshez szükséges feltételek alakulását.

(5) A Településüzemeltetési és környezet-egészségügyi Bizottság feladatai:

a) javaslatokat dolgoz ki a közmunka programok előkészítésére,

b) figyelemmel kíséri a települési környezet tisztaságával összefüggő feladatokat,

c) figyelemmel kíséri az önkormányzat területén a közegészségügyi és járványügyi helyzetet,

d) vizsgálja az egészségügyi intézmények működését, a működéshez szükséges feltételek alakulását,

e) javaslatot tesz az önkormányzati tulajdonú ingatlanok értékesítésére.”

2. § Hatályát veszti az önkormányzat Szervezeti és Működési Szabályzatáról szóló 2/2018. (III. 14.) önkormányzati rendelet 17.  § (4) és (5) bekezdése.

3. § Ez a rendelet 2024. október 15-én lép hatályba.