Hangony Községi Önkormányzat Képviselő-testületének 14/2014. (XI. 27.) önkormányzati rendelete
a Hangony Községi Önkormányzat Képviselő-testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hatályos: 2021. 11. 17- 2022. 04. 14Hangony Községi Önkormányzat Képviselő - Testületének 14/2014 (XI.27.) önkormányzati rendelete
a Hangony Községi Önkormányzat Képviselő - Testülete Szervezeti és Működési Szabályzatáról
Hangony Községi Önkormányzat Képviselő - Testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés d) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
Általános rendelkezések
1. § (1) Az önkormányzat hivatalos megnevezése: Hangony Községi Önkormányzat (továbbiakban: önkormányzat)
(2) Az önkormányzat székhelye: 3626 Hangony, Rákóczi út 130.
(3) Az önkormányzati jogköröket gyakorló testület megnevezése: Hangony Községi Önkormányzata Képviselő-testülete
(4) Az önkormányzat weblapjának címe: www.hangony.hu
(5) Az önkormányzat működése Hangony község közigazgatási területére terjed ki
(6) Az önkormányzat bélyegzői:
a) Az önkormányzat kör alakú bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címere szerepel “Községi Önkormányzat Hangony” felirattal,
b) A polgármester kör alakú bélyegzőjén a Magyar Köztársaság hivatalos címere szerepel “HANGONY Község Polgármestere” felirattal
c) A téglalap alakú bélyegzőjén: KÖZSÉGI ÖNKORMÁNYZAT 3626 HANGONY, Rákóczi F. út 130. Tel: 48/448-001 Fax: 48/448-024
A képviselő-testület működése
A képviselő-testület
2. § A képviselő-testület választott tagjainak száma 7 fő (polgármesterrel együtt). A választott képviselő-testület tagjainak névsorát az 1. függelék tartalmazza.
A Képviselő-testület feladatai és hatásköre
3. § (1) A képviselő-testület Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011.évi CLXXXIX. törvényben (továbbiakban: Mötv.) megfogalmazott kötelező feladatain kívül saját bevételi forrása terhére, egyedi döntés alapján önként vállalt feladatokat is ellát.
(2) Az önkormányzat által ellátandó feladatok kormányzati funkciók szerinti felsorolását a 2. függelék tartalmazza.
(3) A képviselő-testület által átruházott hatásköröket az 1. melléklet tartalmazza.
(4) Az átruházott hatáskör gyakorlásáról a hatáskör címzettje köteles évente egy alkalommal a képviselő-testületnek beszámolni.
A képviselő jogállása
4. § (1) A települési képviselő köteles:
a) írásban vagy szóban a polgármesternek, illetve a bizottság elnökének bejelenteni, ha a képviselő-testület ülésén, illetve a bizottság ülésén részt venni nem tud, vagy egyéb megbízatása teljesítésében akadályoztatva van;
b) a képviselő-testület vagy bizottság megbízásából történő eljárásról a következő ülésen beszámolni.
(2) Ha a bizottság tagja a bizottság üléséről indokolatlanul, sorozatosan távol marad, úgy a bizottság javaslatára a képviselő-testület dönt a bizottsági tagság megszüntetéséről.
(3) A képviselő a képviselő-testület ülésén írásban kezdeményezheti rendelet megalkotását vagy határozat meghozatalát. Az írásban benyújtott kezdeményezést a képviselő-testület a soron következő ülésén köteles megtárgyalni.
(4) A képviselő köteles a napirendi pont tárgyalása kezdetén - közeli hozzátartozójára is kiterjedően – bejelenteni személyes érintettségét.
(5) A személyesen érintett képviselő – érintettségének jelzése mellett – bejelentheti, hogy az adott döntéshozatalban nem kíván részt venni.
(6) A személyes érintettség bejelentésére vonatkozókötelezettség elmulasztásának kivizsgálására – annak ismertté válását követően azonnal – a képviselő-testület ügyrendi vizsgálat lefolytatását rendeli el. A vizsgálat lefolytatása a képviselő-testület összeférhetetlenségi és ügyrendi ügyekben feladat és hatáskörrel rendelkező bizottsága hatáskörébe tartozik.
(7) A bizottság eljárása során biztosítja az érintett képviselő személyes meghallgatását, bizonyítékai előterjesztését.
(8) A bizottság eljárásának lefolytatása után a vizsgálat eredményét a képviselő-testület soron következő ülésén előterjeszti. A képviselő-testület külön határozattal dönt a személyesen érintett képviselő részvételével hozott határozat érvényben tartásáról.
(9) Amennyiben a képviselő személyes érintettségére vonatkozó bejelentési kötelezettségét elmulasztja, a Képviselő-testület bármely képviselő indítványára a mulasztó képviselőt figyelmeztetésben részesíti.
Felvilágosítás kérése
5. § (1) A képviselőnek joga van felvilágosítást kérni a képviselő-testület vagy szervei hatáskörébe tartozó önkormányzati ügyben.
(2) Az felvilágosítás kérés valamely probléma felvetése és kifejtése a képviselő-testület ülésén vagy ezzel kapcsolatos kérdés megfogalmazása a képviselő-testület bizottságának elnökéhez, a polgármesterhez, alpolgármesterhez és a jegyzőhöz.
(3) Felvilágosítást szóban és írásban lehet előterjeszteni a napirendek megtárgyalását követően.
(4) Ha az interpelláció benyújtására a képviselő-testület ülését megelőzően legalább 5 nappal kerül sor, úgy arra a soron következő ülésen érdemben válaszolni kell. Az ülés kezdetekor ad tájékoztatást a polgármester a képviselők által már benyújtott kérdésekről.
(5) A képviselő-testület hozzájárulhat ahhoz, hogy az interpellált személy indokolt esetben tizenöt napon belül írásban is válaszolhat. Az írásbeli választ minden képviselőnek meg kell küldeni. Elfogadásáról a következő ülésen kell dönteni.
(6) Az interpellációra adott válasz elfogadásáról az interpelláló nyilatkozata után a Képviselő-testület dönt.
(7) Ha a választ a képviselő-testület nem fogadja el, dönt a további teendőkről. Az interpelláció alapján részletesebb vizsgálatot rendelhet el.
(8) Az interpelláció kivizsgálásába az interpelláló képviselőt be kell vonni.
(9) Az interpellációról a jegyző nyilvántartást vezet.
A képviselő-testület munkaterve
6. § (1) A képviselő-testület üléseit munkaterv szerint tartja. A munkatervet az előre látható feladatok meghatározására éves időtartamra kell elkészíteni. A munkatervet a jegyző állítja össze, s azt a polgármester terjeszti a képviselő-testület elé.
(2) A munkaterv elkészítéséhez javaslatot tehet
a) a bizottság,
b) a jegyző,
c) a képviselő.
(3) A beérkezett javaslatokról a polgármester az előterjesztésben akkor is tájékoztatja a Képviselő-testületet, ha azokat a munkaterv tervezetének összeállítása során nem vették figyelembe.
(4) A munkatervbe fel kell venni a bizottság, illetve a megválasztott képviselők több mint negyede által javasolt előterjesztést.
(5) A munkatervnek tartalmazni kell
a) a hónap megjelölését,
b) a napirend tárgyát, előterjesztőjét,
c) a közmeghallgatás időpontját.
A képviselő-testület ülése és összehívásának rendje
7. § (1) A képviselő-testület évente 10 rendes ülést tart, míg szükség szerint rendkívüli ülés is összehívható a jelen rendeletben meghatározott feltételek szerint.
(2) Az ülések helye általában az Önkormányzat székhelye, de kihelyezett ülés esetében a meghívóban közölt hely.
(3) A képviselő-testület valamennyi típusú ülését a polgármester hívja össze. Az ülést a polgármesteri tisztség betöltetlensége, illetve a polgármester tartós akadályoztatása esetén az alpolgármester hívja össze. Az ülést a polgármesteri és alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetve a polgármester és az alpolgármester tartós akadályoztatása esetén a korelnök hívja össze.
(4) Az ülés összehívása írásbeli meghívó útján történik. A meghívót az ülés kitűzött időpontját megelőzően legalább 3 nappal korábban kell a képviselők részére megküldeni. Az írásbeli meghívót az ülés összehívására jogosult írja alá.
(5) Az írásbeli meghívónak tartalmaznia kell: - az ülés helyét és kezdésének időpontját, - a javasolt napirendi pontokat és az előterjesztők neveit.
(6) Az írásbeli meghívóhoz mellékelni kell a tárgyalni kívánt napirendi pontok előterjesztéseit, határozati javaslatait, illetve azon írásos anyagokat, amelyek a legeredményesebb döntés meghozatalához segítséget nyújtanak.
(7) Rendkívüli ülés összehívása történhet legalább az ülés napját megelőző napon szóbeli értesítés útján, vagy távbeszélőn keresztül is.
(8) Az ülés időpontjáról a község lakosságát a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: „Hivatal”) hirdetőtábláján, az ülés időpontját megelőző legalább 3 nappal korábban, rendkívüli ülés esetén az ülés összehívásának időpontjában kifüggesztett, az ülés időpontját, helyét és napirendjét tartalmazó meghívóval a jegyző értesíti. Több önkormányzat közös képviselő-testületi ülése esetén, amely a település közigazgatási határain kívül található (más településen), helyben a település hirdetőtábláin hirdetményben föl kell tüntetni az ülés helyét, idejét, napirendi pontjait.
(9) Az ülésre tanácskozási joggal meg kell hívni:
a) a Hivatal napirenddel érintett ügyintézőjét
b) a napirendi ponthoz kapcsolódóan felkért szakértőket,
c) akiket a polgármester, a képviselő-testület indokoltnak tart,
d) a napirend által érintett intézmények, szervezetek vezetőit.
(10) Határozatképtelenség esetén ugyanazon napirend megtárgyalására a képviselő-testület ülését 8 napon belüli időpontra újból össze kell hívni.
Az ülés vezetése
8. § (1) A polgármester akadályoztatása esetén az alpolgármester vezeti az ülést. A polgármesteri és az alpolgármesteri tisztség egyidejű betöltetlensége, illetőleg tartós akadályoztatásuk esetén a korelnök vezeti az ülést.
(2) Az elnök ülésvezetési feladatai, jogkörei:
a) az ülés megnyitása, berekesztése, szünet elrendelése;
b) határozatképesség megállapítása és annak folyamatos figyelemmel kísérése, az ülésről távolmaradó képviselők előzetes bejelentéséről a képviselő-testület tájékoztatása;
c) napirendi javaslat előterjesztése;
d) az ülés vezetése, a szó megadása bejelentkezési sorrendben, javaslat a szó megtagadására.
e) a szó megvonása
f) az ülés rendjének biztosítása
g) javaslattételi jog az ülés félbeszakítására;
h) a Szabályzat rendelkezéseinek betartása és betartatása;
i) szavaztatás;
j) a szavazás eredményének megállapítása.
(3) Az elnök rendre utasíthatja azt a felszólalót, aki eltért a tárgyalt témától, a tanácskozáshoz nem illő, másokat sértő kifejezést használ, az üléshez méltatlan magatartás tanúsít.
(4) Az elnök egyidejűleg megvonja a szót attól a felszólalótól, akit másodszor utasít rendre.
(5) Amennyiben a képviselő-testület ülésén olyan rendzavarás történik, amely lehetetlenné teszi a tanácskozás folytatását, az elnök javaslatot tehet az ülés meghatározott időre történő félbeszakítására.
A tanácskozás rendje
9. § (1) Az ülés napirendjéről vita nélkül a képviselő-testület határoz.
(2) A képviselő-testület olyan halaszthatatlan döntést igénylő előterjesztést is napirendre vehet, melyre tekintettel a képviselő-testület rendkívüli ülése is összehívható lenne. A napirendre vétel önálló napirendi pontként történik.
(3) A napirendi pont tárgyalása egy alkalommal elnapolható. A javaslat felől a képviselő-testület vita nélkül határoz.
(4) A hozzászólás a jelentkezések sorrendjében történik.
(5) A hallgatóság számára a hozzászólási jogot a polgármester biztosítja.
(6) Jogszabálysértő döntések, működés jelzésére a jegyzőnek szót kell adni, amennyiben ő bármely kérdésben törvényességi észrevételt kíván tenni. A hozzászólás joga ebben az esetben a jegyzőtől nem tagadható meg.
Előterjesztés
10. § (1) A képviselő-testület napirendi pontjának előterjesztője
a) polgármester
b) bizottság
c) képviselő
d) jegyző
A szavazás
11. § (1) Az ülés elnöke az előterjesztett javaslatokat külön-külön bocsátja szavazásra. A módosító javaslatról való szavazás megelőzi az előterjesztett javaslatról való szavazást. Ha az egymást kizáró javaslatok közül a képviselő-testület az egyik javaslatot elfogadja, a többiről nem kell szavazást elrendelni.
(2) A képviselő-testület a döntéseit kézfelemeléssel hozza.
(3)
(4) Minősített többség - a megválasztott képviselők több mint felének szavazata - szükséges a Mötv-ben megfogalmazottakon kívül:
a) fegyelmi eljárás megindítása
b) fegyelmi büntetés kiszabása
c) kitüntetés adományozása
esetén.
(5) A képviselő-testület titkos szavazással dönt mindazon esetekben, amikor jogszabály azt kötelező jelleggel előírja A képviselő-testület titkos szavazással dönthet amennyiben azt legalább 4 képviselő kezdeményezi.
(6) Titkos szavazás során a technikai eszközök biztosításáról a jegyző gondoskodik. A szavazás lebonyolítása az Ügyrendi Bizottság feladata. A bizottság elnöke a titkos szavazás eredményéről tájékoztatja a testületet.
(7) A titkos szavazásról külön jegyzőkönyv készül, amely tartalmazza:
a) a szavazás helyét, napját,
b) a képviselő-testület jelen lévő tagjainak nevét,
c) a szavazás során felmerült körülményeket.
(8) A titkos szavazásról készült jegyzőkönyvet csatolni kell a képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz.
(9) A polgármester, illetve a képviselők egynegyede indítványozhatja név szerinti szavazás tartását, amelyről a Képviselő-testület egyszerű szótöbbséggel dönt.
(10) Név szerinti szavazásnál a jegyző abc sorrendben felolvassa a Képviselő-testület tagjainak névsorát, akik nevük felolvasásakor „igen”, „nem”, „tartózkodom” kijelentéssel szavaznak.
(11) A névszerinti szavazásról készült listát a polgármester és a jegyző írja alá, és a Képviselő-testület üléséről készült jegyzőkönyvhöz kell csatolni.
A képviselő-testület döntései, azok közzététele
12. § (1) Az önkormányzati rendelet és az önkormányzati normatív határozatok kihirdetése a Hivatal hirdetőtáblájára történő kifüggesztéssel valósul meg.
(2) A képviselő-testület számozott határozat nélkül, de jegyzőkönyvi rögzítéssel dönt a polgármesteri tájékoztatóról, ügyrendi kérdésekről, továbbá képviselői kérdésekre adott válaszokról.
A képviselő-testület ülésének jegyzőkönyve
13. § (1) A képviselő-testületi ülésről készített jegyzőkönyvnek az Mötv 52. § (1) bekezdésében felsoroltakon kívül tartalmaznia kell a bejelentéseket, kérdéseket és az azokra adott válaszok lényegét.
(2) Képviselő-testületi jegyzőkönyvek füzetként való összetűzéssel kerülnek összefogásra.
A közmeghallgatás és lakossági fórum
14. § (1) Képviselő-testület közmeghallgatást tart a munkatervében meghatározott hónapban.
(2) A képviselő-testület falugyűlést tarthat, közérdekű kérdésben, jelentősebb a községet érintő döntések előkészítésére az állampolgárok és a társadalmi szervezetek közvetlen tájékoztatására, véleményének kikérése céljából.
(3) A közmeghallgatás és falugyűlés helyéről és időpontjáról a település lakosságát Hangony község hirdetőtábláin hirdetményben, más érdekelteket postai úton meghívóval legalább 8 nappal megelőzően tájékoztatni kell.
Az önkormányzat szervei, jogállása, feladatai
A polgármester, alpolgármester
15. § (1) A polgármester megbízatását főállásban látja el.
(2) A polgármester ügyfélfogadást tart minden hét szerdáján 09.00 órától - 16.00 óráig.
(3) Az önkormányzatot 2 fő alpolgármester képviseli.
a) 1 fő alpolgármester megválasztott képviselő,
b) 1 fő alpolgármester a települést képviselő külső személy, akit a képviselő - testület választ meg a polgármester javaslatára,
c) A polgármester szabadága kivételét a képviselő - testületnek a soron következő ülésen bejelenti. A polgármester szabadságát az alpolgármester követi figyelemmel.
16. § A képviselő-testület a polgármester helyettesítésére saját tagjai közül egy alpolgármestert választ, aki társadalmi megbízatásban látja el tisztségét, valamint egy fő társadalmi megbízatású külsős – nem a képviselő-testület tagjai közül választható – alpolgármestert választhat, aki a polgármester irányításával látja el feladatát.
Állandó bizottság
17. § A képviselő - testület állandó jelleggel működő bizottságként Ügyrendi és Pénzügyi Bizottságot és Településműködtetési- és Fejlesztési Bizottságot hoz létre.
(1) Az Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság feladatai és személyi összetétele:
a) a bizottság 5 fő tagból áll, melynek összetételét a 3. függelék tartalmazza.
b) feladata a képviselői vagyonnyilatkozatok kezelése,
c) feladata a titkos szavazás lebonyolítása,
d) feladata az összeférhetetlenséggel kapcsolatos feladatok ellátása,
e) feladata a méltánytalansággal kapcsolatos feladatok ellátása,
f) feladata az önkormányzat éves költségvetési tervezetének, pénzügyi beszámolóinak, valamint fejlesztési-, beruházási tervének előzetes pénzügyi elbírálása, véleményezése és a képviselő - testület elé terjesztése.
(2) Településműködtetési- és Fejlesztési Bizottság feladata és személyi összetétele:
a) a bizottság 5 fő tagból áll, melynek összetételét a 4. függelék tartalmazza.
b) feladata a település működésével kapcsolatos javaslatok előzetes elbírálása, véleményezése és a képviselő - testület elé terjesztése.
Ideiglenes bizottság
18. § (1) A képviselő-testület ideiglenes (ad hoc) bizottságot hozhat létre, melynek feladatát és létszámát esetenként határozza meg.
(2) Az ideiglenes bizottság a meghatározott feladat elvégzéséről szóló beszámoló elfogadásával, vagy a meghatározott idő elteltével szűnik meg.
A bizottság működésének alapvető szabályai
19. § (1) A bizottsági ülést a bizottság elnöke, akadályoztatása esetén a legidősebb bizottsági tag hívja össze és vezeti az ülést.
(2) A bizottság ülésére meghívott a polgármester.
(3) A bizottság működésére a képviselő-testületre vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A jegyző
20. § (1) A képviselő-testület hivatalát a jegyző vezeti.
(2) A jegyzőt akadályoztatása esetén a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal SZMSZ-ében megjelölt, a közszolgálati köztisztviselőkről szóló 2011. évi CXC. törvény 247. § (1) bekezdésében előírt szakképzettséggel rendelkező köztisztviselő helyettesíti.
A képviselő-testület hivatala
21. § (1) Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (továbbiakban: Möt.) 84. § (1) bekezdésben meghatározott feladatkört Hangony Község Önkormányzata, Domaháza Község Önkormányzata és Kissikátor Község Önkormányzata által kötött megállapodás alapján a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal (továbbiakban: Hivatal) látja el.
(2) A Hivatal belső szervezeti tagozódását, munkarendjét és ügyfélfogadási rendjét a képviselő-testület külön döntésében határozza meg.
Roma Nemzetiségi Önkormányzat és együttműködési feltételek
22. § (1) Az önkormányzat a nemzetiségi egyéni és közösségi jogok érvényesülése, a nemzetiséghez tartozók érdekeinek kifejezésre juttatása, különösen a hagyományok őrzése és gyarapítása, a nemzetiségek kulturális autonómiájának a települési nemzetiségi önkormányzatok által történő megvalósítása és megőrzése érdekében együttműködik a nemzetiségi önkormányzattal.
(2) A nemzetiségi önkormányzat a nemzetiségek jogairól szóló 2011. évi CLXXIX. törvényben (a továbbiakban: Njtv.) meghatározott kezdeményezést, javaslatot, tájékoztatás kérést a polgármesterhez nyújthatja be. A polgármester az Njtv-ben előírtak szerint köteles a kezdeményezés, javaslat tárgyában történő döntéshozatal, illetve tájékoztatás megadása iránt intézkedni. Amennyiben lehetséges, a képviselő-testület a kezdeményezés, javaslat, tájékoztatás kérés megadásáról a soron következő legközelebbi ülésén dönt.
(3) A nemzetiségi önkormányzat az Njtv-ben rögzített egyetértési és vélemény-nyilvánítási jogának gyakorlása során az egyetértés tárgyában hozott döntést, a kialakított és írásba foglalt véleményt a polgármesternek köteles megküldeni legkésőbb a képviselő-testület soron következő ülésének napján.
(4) Az önkormányzat és a nemzetiségi önkormányzat együttműködésének szabályait együttműködési megállapodásban rendezik.
(5) Az önkormányzat biztosítja a települési nemzetiségi önkormányzat részére az önkormányzati működéshez szükséges személyi feltételeket akként, hogy a nemzetiségi önkormányzatok működésével kapcsolatos végrehajtási feladatok ellátásáról a Hangonyi Közös Önkormányzati Hivatal kijelölt ügyintézői gondoskodnak.
(6) Az önkormányzat a települési nemzetiségi önkormányzat hatékony érdekérvényesítéséhez, törvényben meghatározott egyéni és közösségi jogainak gyakorlásához biztosítja a működésükhöz szükséges tárgyi feltételeket, munkavégzésükhöz külön irodát, a testületi és egyéb ülésekhez a tanácstermet, melyek részletes szabályait a (4) bekezdés szerinti együttműködési megállapodás tartalmazza.
Az önkormányzat gazdálkodása
23. § (1) A képviselő-testület gazdálkodását a hatályos jogszabályok figyelembevételével végzi.
(2) A képviselő-testület által fenntartott intézmény: Hangonyi Napköziotthonos Óvoda.
Társulások
24. § Az önkormányzat szükség szerint vesz részt hatósági igazgatási társulásokban, közösen tart fenn más önkormányzatokkal létesítményeket, intézményeket. Az igazgatási társulások, közös fenntartású intézmények működését a Képviselő-testületek külön megállapodásban rögzítik. Az SZMSZ 2. melléklete tartalmazza az önkormányzat által létrehozott társulásokat és a társulásokra átruházott hatásköröket.
Záró rendelkezések
25. § (1) A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
(2) Hatályát veszti a Képviselő-testület Szervezeti- és Működési Szabályzatról szóló 13/2008 (XII.30.) önkormányzati rendelet.
1. melléklet1
1. Munkáltatói jogok gyakorlása a közalkalmazotti munkaviszonyban, munkaviszonyban és egyéb foglalkoztatási jogviszonyban foglalkoztatott nem intézményi alkalmazottak felett.
2. A települési támogatásról és az egyéb szociális ellátásokról szóló 3/2019. (II.14.) önkormányzati rendelet szerinti támogatások megállapítása a rendelet 2. § (5) bekezdés alapján.
3. A közterület használatára vonatkozó engedély kiadásával kapcsolatos feladat- és hatáskörök.
4. A polgármester jogosult:
a) a közmunka programba nem tartozó 500.000,- Ft értékhatárt meg nem haladó vagyontárgy vásárlásának és beszerzések jóváhagyására,
b) megkötni a vagyontárgyakra vonatkozó bérleti szerződéseket,
c) megkötni a biztosítási szerződéseket,
d) elővásárlási jog gyakorlásához szükséges nyilatkozatok, valamint egyéb tulajdonosi nyilatkozatok megtétele,
e) a pályázati forrás felhasználásával megvalósítandó projektek 3.000.000.- Forint összeghatárt el nem érő elemeinek vonatkozásában az ajánlattételi felhívásra felkértek kiválasztására, valamint a beérkezett ajánlatok elbírálására, a nyertes ajánlattevő kiválasztására.
5.2 A településkép védelméről szóló 2016. évi LXXIV. törvény 8. §-ában foglalt településkép-érvényesítési eszközök alkalmazása.
1. függelék
2. függelék
I. Államháztartási szakágazat: 841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
II. Az önkormányzat alaptevékenységének kormányzati funkciók szerinti besorolása
Kormányzati funkció szám |
Megnevezés |
011130 |
Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége |
013320 |
Köztemető-fenntartás és működtetés |
013350 |
Az önkormányzati vagyonnal való gazdálkodással kapcsolatos feladatok |
013370 |
Informatikai fejlesztések, szolgáltatások |
041231 |
Rövid időtartamú közfoglalkoztatás |
041232 |
Start-munka program – Téli közfoglalkoztatás |
041233 |
Hosszabb időtartamú közfoglalkoztatás |
045160 |
Közutak, hidak, alagutak üzemeltetése, fenntartása |
051030 |
Nem veszélyes (települési) hulladék vegyes (ömlesztett) begyűjtése, szállítása, átrakása |
052020 |
Szennyvíz gyűjtése, tisztítása, elhelyezése |
063020 |
Víztermelés,- kezelés, - ellátás |
064010 |
Közvilágítás |
066010 |
Zöldterület-kezelés |
066020 |
Város-, községgazdálkodási egyéb szolgáltatások |
072111 |
Háziorvosi ellátás |
074031 |
Család és nővédelmi egészségügyi gondozás |
074032 |
Ifjúság-egészségügyi gondozás |
082042 |
Könyvtári állománygyarapítása, nyilvántartása |
082044 |
Könyvtári szolgáltatások |
082091 |
Közművelődés – közösségi és társadalmi részvétel fejlesztése |
091140 |
Óvodai nevelés, ellátás működtetési feladatai |
096010 |
Óvodai intézményi étkeztetés |
096015 |
Gyermekétkeztetés köznevelési intézményben |
096020 |
Iskolai intézményi étkeztetés |
096025 |
Munkahelyi étkeztetés köznevelési intézményben |
104037 |
Intézményen kívüli gyermekétkeztetés |
107051 |
Szociális étkeztetés |
3. függelék
2. melléklet
I. Ózd Kistérség Többcélú Társulása
1. Szociális szolgáltatások és ellátások:
a) Házi segítségnyújtás biztosítása (Szt. 63. §)
b) Családsegítés biztosítása (Szt. 64. §)
c) Szenvedélybetegek közösségi ellátásának biztosítása (Szt. 65/A. §)
d) Támogató szolgálat működtetése (Szt. 65/C. §)
e) Nappali ellátás biztosítása (Szt. 65/F. §)
f) Ápolást, gondozást nyújtása idősek otthonában (Szt. 68. § (1)-(2))
g) Átmeneti elhelyezés nyújtása éjjeli menedékhely hajléktalan személyek részére és átmenti szállás nyújtása hajléktalan személyek részére (Szt. 84. § (1)-(2))
2. Gyermekjóléti alapellátás:
a) Gyermekjóléti szolgáltatás biztosítása (Gyvt. 38. §, 39. §, 40. § (1)-(2), 40/A. §)
b) Bölcsődei ellátás biztosítása (Gyvt. 42. §)
3. Egészségügyi alapellátást célzó szolgáltatások keretében alapellátási – felnőtt és gyermek - ügyeleti szolgáltatások biztosítás és a hétvégi ügyelethez kapcsolódó diszpécser szolgálat működtetése.
4. Belső ellenőrzési feladatok ellátása
II. Sajó-Bódva Völgye és Környéke Hulladékkezelési Önkormányzat Társulás
4. függelék
Az 1. melléklet a Hangony Község Önkormányzat Képviselő-testületének 11/2021. (IX. 15.) önkormányzati rendelete 1. §-ával megállapított szöveg.
Az 1. melléklet 5. pontját a Hangony Község Önkormányzata Képviselő-testületének 16/2021. (XI. 16.) önkormányzati rendelete 1. §-a iktatta be.