Királyhegyes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
Királyhegyes Község Önkormányzatának az Önkormányzat vagyonáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól
Hatályos: 2025. 06. 26Királyhegyes Község Önkormányzata Képviselő-testületének 7/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelete
Királyhegyes Község Önkormányzatának az Önkormányzat vagyonáról, és a vagyongazdálkodás szabályairól
[1] A rendelet célja, hogy – az Alaptörvény és más kapcsolódó jogszabályok keretei között – megfelelően szabályozza Királyhegyes Község Önkormányzat tulajdonában lévő vagyon megőrzésének, védelmének, valamint a vagyonnal való felelős gazdálkodás követelményeit.
[2] Királyhegyes Község Önkormányzat Képviselő-testülete Magyarország Alaptörvénye 32. cikk (1) e) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva,
[3] a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 5. § (2) bekezdés b-c) pontjában, (4) bekezdésében, 6. § (5) bekezdésében, 11. § (16) bekezdésében, 13. § (1) bekezdésében, 18. § (1) bekezdésében, Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény 143. § (4) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján a következőket rendeli el:
A rendelet hatálya, értelmező rendelkezések
1. A rendelet hatálya
1. § (1) A rendelet hatálya kiterjed Királyhegyes Község Önkormányzata (továbbiakban: Önkormányzat) tulajdonában lévő, és tulajdonába kerülő
a) ingatlan és ingó vagyonra, valamint vagyoni értékű jogokra (továbbiakban: ingatlan és ingó vagyon),
b) tagsági jogot megtestesítő értékpapírokra, a kárpótlási jegyekre, közhasznú társaságban és gazdasági társaságban az Önkormányzatot megillető egyéb társasági részesedésekre (továbbiakban: portfólió vagyon),
c) a nemzetiségi önkormányzatok részére adott vagyonjuttatásra.
(2) Nem terjed ki a rendelet hatálya
a) az Önkormányzat költségvetési szerveinek - beleértve a Makói Közös Önkormányzati Hivatalt is – működési célú pénzeszköz átvételével kapcsolatos döntésre,
b) nemzetiségi önkormányzatok részére elkülönített költségvetésre.
(3) Az önkormányzat tulajdonában lévő lakások és nem lakás céljára szolgáló helyiségek bérbeadására és elidegenítésére.
2. Értelmező rendelkezések
2. § E rendelet alkalmazásában:
1. Erdő: a nyilvántartott művelési ágtól függetlenül, az a legalább 1500 m2 alapterületű, erdei fákkal és cserjékkel borított terület, amely legcélszerűbben erdőgazdálkodással hasznosítható, függetlenül attól, hogy a fásítás ténylegesen kialakításra került-e.
2. Helyi közforgalmú vasút: a közúti vasút (villamos), a közúttól elkülönített vasút, valamint a nem saját használatú, különleges pályával rendelkező, helyi forgalmat ellátó vasút.
3. Helyi közút: Királyhegyes Község Önkormányzata tulajdonában lévő gyalogos- és járműközlekedésre szolgáló közterület.
4. Helyi közút műtárgya: a híd, a hajóhíd, felüljáró, áteresz, alagút, aluljáró, támfal, bélésfal, az út víztelenítését szolgáló burkolt árok, csatorna, vagy más vízelvezető létesítmény.
5. Közművek: a lakossági és üzemi szükségleteket kielégítő, a víz, a gáz, a csatorna és a távfűtés vonalas létesítményei, berendezései, építményei. Így különösen a vízellátást szolgáló vízbázis, a víztorony, a magasvíztároló medence és tartozékai; a gerinc- és elosztó-vezetékrendszer tartozékaival együtt; az elválasztó és egyesített szennyvíz-csatornázási rendszerek, gyűjtő és főgyűjtőhálózatok a tartozékaival együtt; a szennyvíztisztító berendezések, a zárt, önálló csapadékvíz-hálózat, a hőközpontok, hőfogadó állomások berendezései, a távhővezeték és tartozékai, a gázvezetékek, a körzeti nyomásszabályozó rendszerek.
6. Nyomvonal jellegű távközlési építmény: a távíró, a távbeszélő, az adatátviteli, a távjelző, valamint a rádió és televízió műsorszóró hálózat létesítményei közötti vezetékes összeköttetés, valamint az ezekkel összefüggő - közbeiktatott - műtárgy, tartozék és helyhez kötött egyéb építmény, a közösségi rádió és televízió vevőantenna-rendszerekhez tartozó vezetékes összeköttetés.
7. Levéltári anyag: az önkormányzat tulajdonában lévő, a levéltári anyag védelméről szóló jogszabály szerint gazdasági, társadalmi, politikai, jogi, honvédelmi, tudományos, műszaki, művelődési vagy egyéb szempontból jelentős történeti értékű irat.
8. Muzeális emlék: a természet és a társadalom kiemelkedő tárgyú, írásos és egyéb emléke, amely a természet alakulásának és a társadalom fejlődésének pótolhatatlan, jellegzetes bizonyítéka.
9. Muzeális gyűjtemény: a muzeális emlékek védelme tekintetében a muzeális emlékeknek olyan, egy helyen őrzött és kezelt csoportja, amely valamely egységes szempont alapján folytatott gyűjtés útján jött létre.
10. Műemlék: a műemlék, a műemlék jellegű és városképi jelentőségű épület, építmény.
11. Park: a település belterületén önkormányzati tulajdonban lévő közhasználatú zöldterületek közül minden közterületnek minősülő közpark (park, játszótér), a pihenésre, szórakozásra, testedzésre is szolgáló véderdő, függetlenül attól, hogy a zöldterület ténylegesen kialakításra került-e.
12. Terek: az önkormányzat tulajdonában lévő terek, amelyeket használatuk rendjére vonatkozó jogszabályok keretei között bárki szabadon használhat, a gyalogosok és a járművek közlekedését szolgálja.
13. Vagyoni értékű jog: polgári jogi értelemben minden olyan jog, amely pénzben kifejezhető vagyoni értékkel bír és önálló forgalom tárgya lehet.
14. Vasúti pálya: a sínpálya, a hozzá tartozó jogszabályban vagy hatósági előírásban megállapított védő (biztonsági) földterülettel, valamint a magasvasút, a függőpálya és a sífelvonó esetében a hordozásukra és mozgásirányuk vezérlésére szolgáló tartószerkezet, kötél és sín, ideértve ezek tartozékait és az elhelyezésükre szolgáló földterületeket.
15. Vasúti pálya tartozékai: a vasúti alagút, a híd és az áteresz, a vasútnak a vasúttal és más közlekedési úttal való kereszteződése, a vasúti peron, rakodó, járműmozgató, mérlegelő és egyéb a személyszállítást és áruforgalmat kiszolgáló berendezés, a vasúti távközlő, jelző- és biztosítóberendezés, a vasúti villamos felső vezeték és az ehhez kapcsolt berendezés.
16. Védett természeti terület: a nemzeti park, a tájvédelmi körzet, a természetvédelmi terület és a természeti emlék.
17. Vizek: a folyóvizek (folyók, állandó és időszakos vízfolyások), a közcélú csatornák és a természetes tavak, és ezek medre.
18. Víziközműnek nem minősülő közcélú vízilétesítmény: az a létesítmény, ami a vízgazdálkodásról szóló 1995. évi LVII. törvényben meghatározott vízgazdálkodási célkitűzések érdekében, valamely vízgazdálkodásilag összefüggő területen lévő települések, vagy érdekeltek együttes szükségletét szolgálja.
19. A hasznosítás, bérbeadás joga magában foglalja a hasznosításra, bérletre irányuló szerződés megszüntetésének, felbontásának jogát is.
Az önkormányzati vagyon
3. Az önkormányzat vagyonának megoszlása
3. § (1) Az önkormányzat vagyona törzsvagyonból és üzleti vagyonból áll. Nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű nemzeti vagyon az önkormányzat forgalomképtelennek minősülő vagyonából nem kerül meghatározásra.
(2) Az önkormányzati vagyon külön részeként kezelt törzsvagyon tárgyait – általános jellegük szerint - a rendelet 1–2. mellékletei tartalmazzák. Az 1. melléklet a kizárólagos tulajdonában álló forgalomképtelen nemzeti vagyont, a 2. melléklet a korlátozottan forgalomképes nemzeti vagyont tartalmazza.
(3) Az önkormányzat ingatlan vagyonát az ingatlanvagyon kataszter tartalmazza, melyet a Makói Közös Önkormányzati Hivatal vezet az önkormányzatok tulajdonában lévő ingatlanvagyon nyilvántartási és adatszolgáltatási rendjéről szóló 147/1992. (XI.06.) Korm. rendelet előírásai szerint.
(4) A vagyonleltár és a vagyonkimutatás tartalmi adatait, részletes szabályait a rendelet 3. melléklete tartalmazza.
4. Az önkormányzat vagyonának hasznosítására vonatkozó szabályok
4. § (1) Az önkormányzati vagyon hasznosításának célja az önkormányzat kötelező és önként vállalt feladatainak hatékony és eredményes ellátása.
(2) A hasznosítás az önkormányzat kötelező feladatainak ellátását nem veszélyeztetheti.
(3) Ingó és ingatlan dolgokra tulajdonjogot a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben (a továbbiakban: Ptk.) meghatározott jogcímen és egyéb jogszabály alapján az önkormányzat szerezhetnek.
(4) A képviselő-testület az önkormányzati vagyon egyes vagyontárgyainak használatát az önkormányzati vagyonkezelő szerveknek nem engedi át.
5. Vagyontárgyak értékelése, minősítése
5. § (1) Az önkormányzati vagyon forgalomképesség szerinti besorolásának megváltoztatása a Képviselő-testület hatásköre.
(2) Az önkormányzat ingatlan vagyonát a mindenkor érvényes számviteli előírások alapján tartja nyilván, Királyhegyes Község Önkormányzata és a Makói Közös Önkormányzati Hivatal összevont Számviteli Politikájában meghatározott szabályok szerint.
(3) Az önkormányzati vagyon körébe tartozó vagyontárgy értékesítésére, és egyéb módon történő hasznosítására és megterhelésére irányuló döntést megelőzően az adott vagyontárgy forgalmi (piaci) értékét
a) ingatlan és ingó vagyon esetén hat hónapnál nem régebbi forgalmi értékbecslés alapján;
b) tagsági jogot megtestesítő értékpapír esetén, ha az
ba) a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett vagy forgalmazotti kategóriában szerepel, úgy a tőzsdén kialakult tőzsdei árfolyamon,
bb) a tőzsdén kívüli másodlagos értékpapírpiacon forgalmazott értékpapír, úgy az értékpapír-kereskedők által a sajtóban közzétett vételi középárfolyam alapján;
c) egyéb társasági részesedés esetén hat hónapnál nem régebbi üzleti értékelés alapján kell meghatározni.
(4) Amennyiben az adott vagyontárgy vonatkozásában rendelkezésre áll az értékesítésnél, vagy hasznosításnál - a (3) bekezdésben foglaltaknál - régebben készült forgalmi értékbecslés vagy üzleti értékelés, a döntést megelőzően ennek aktualizált változata is elfogadható.
6. Az önkormányzati vagyon ingyenes és kedvezményes megszerzése
6. § (1) Az önkormányzatot érintő ajándékozási jogügylet, közcélra történő felajánlás esetén elfogadó nyilatkozat tételére a képviselő-testület jogosult.
(2) Örökség, ajándék elfogadása esetén
a) a hagyaték, az ajándék terheit, valamint az ajándékozási, vagy a hagyatéki eljárás költségeit az önkormányzat költségvetéséből kell fedezni;
b) az ingatlan és ingó vagyon jövőbeni funkcióját már a hagyatéki eljárás alatt meg kell határozni, és az átvételt követően intézkedni kell annak besorolásáról, valamint nyilvántartásba vételéről.
(3) Örökségként, ajándékként nem fogadható el - az örökhagyó vagy az ajándékozó akaratát megkötéseit figyelembe véve - olyan ingatlan vagy ingatlanrész, melyben az önkormányzat számára használható vagy hasznosítható rész nincs.
7. § (1) Vagyonkezelői jog a helyi önkormányzati közfeladat átadásához kapcsolódva létesíthető.
(2) A vagyonkezelői jog gyakorlására vonatkozó vagyonkezelői szerződést írásba kell foglalni, megkötése a Képviselő-testület hatáskörébe tartozik.
(3) A vagyonkezelői jog a vagyonkezelési szerződés megkötésével keletkezik. A vagyonkezelési szerződés alapján az adott jog jogosultja az ingatlan tekintetében köteles gondoskodni az őt megillető vagyonkezelői jog ingatlan- nyilvántartásba történő bejegyeztetéséről. Ingatlanra vonatkozó vagyonkezelői jog az ingatlan-nyilvántartásba történő bejegyzéssel jön létre, a vagyonkezelőt azonban a vagyonkezelési szerződés megkötésének időpontjától kezdve megilletik a vagyonkezelő jogai és terhelik kötelezettségei.
(4) A vagyonkezelő – a vagyonkezelési szerződés keretei között – jogosult a vagyontárgy birtoklására, használatára, hasznai szedésére.
(5) A vagyonkezelő köteles:
a) viselni a vagyonhoz kapcsolódó közterheket, teljesíteni az államháztartás alrendszereivel szemben fennálló, a vagyonhoz kapcsolódó fizetési kötelezettségeket,
b) a vagyonnal összefüggésben teljesíteni a számvitelről szóló hatályos törvény szerinti könyvvezetési és beszámoló készítési kötelezettséget,
c) teljesíteni a vagyonnal kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettséget,
d) elszámolni a vagyonnal,
e) teljesíteni a vagyonkezelési szerződésben vállalt, vagy jogszabály alapján fennálló egyéb kötelezettségeket,
f) gondoskodni a vagyon értékének megőrzéséről, állagának megóvásáról, üzemképes állapotának fenntartásáról.
(6) A vagyonkezelő a vagyonkezelése alatt álló vagyonnal az általában elvárható gondossággal köteles gazdálkodni. Az e kötelezettsége megszegésével okozott kárért az önkormányzatnak a polgári jog általános szabályai szerint tartozik felelősséggel.
(7) A vagyonkezelői jog vagyonkezelési szerződéssel történő átruházása ingyenesen, versenyeztetés nélkül történik, kivéve, ha a képviselő-testület - az (9) bekezdésben foglaltak szerint - egyedi határozattal másként nem határoz.
(8) A vagyonkezelői jogot ingyenesen átengedni kizárólag az Nvt. 11. § (13) bekezdésében meghatározott esetben, az Nvt. 3. § (1) bekezdés 19. b) pontjában felsorolt személyeknek, mint vagyonkezelőknek lehet.
(9) A képviselő-testület egyedi határozatával dönthet a vagyonkezelői jog vagyonkezelési szerződéssel történő átruházásnak versenyeztetéséről, amely esetben a vagyonkezelői jogot ellenérték fejében, a rendelet 5. mellékletében foglaltak szerint szerezheti meg a (8) bekezdésben meghatározott személy, mint vagyonkezelő.
8. § (1) A vagyonkezelő az általa kezelt vagyonról olyan elkülönített nyilvántartást köteles vezetni, amely tételesen tartalmazza ezen eszközök könyv szerinti bruttó és nettó értékét, az elszámolt amortizáció összegét, az értékben bekövetkezett egyéb változásokat és az elszámolt költségeket.
(2) A vagyonkezelő a vagyonkezelési szerződésben meghatározott adattartalommal, évente a tárgyévet követő év február 15-éig, a szerződésben előírt módon és formában köteles adatot szolgáltatni az általa kezelt vagyon változásáról.
(3) A vagyonkezelő a vagyonkezelési szerződés tartama alatt haladéktalanul köteles tájékoztatni az önkormányzatot, ha
a) ellene csőd- vagy felszámolási eljárás indul,
b) végelszámolási eljárás kezdeményezésére, vagy a jogutód nélküli megszűntetésére irányuló bírósági vagy hatósági intézkedésre kerül sor,
c) köztartozása több mint 3 hónapja lejárttá vált.
(4) A vagyonkezelő az önkormányzat által elrendelt tulajdonosi ellenőrzést köteles tűrni.
(5) Az ellenőrzést végző személy jogosult:
a) a vagyonkezelés alatt álló vagyonba tartozó ingatlanba, annak helyiségeibe belépni,
b) az ellenőrzés tárgyához kapcsolódó iratokba és más dokumentumokba, elektronikus adathordozón tárolt adatokba – a külön jogszabályokban meghatározott adat- és titokvédelmi előírások betartásával – betekinteni, azokról másolatot, kivonatot, vagy tanúsítványt készíteni,
c) a vagyonkezelő vezetőjétől és bármely alkalmazottjától írásban vagy szóban felvilágosítást, információt kérni.
(6) Az ellenőrzést végző személy köteles:
a) a tulajdonos ellenőrzési tevékenységének megkezdéséről az ellenőrzött szervezet vezetőjét, az ellenőrzés megkezdése előtt legalább 5 munkanappal tájékoztatni,
b) megállapításait tényszerűen, a valóságnak megfelelően írásba foglalni, és azokat elegendő és megfelelő bizonyítékkal alátámasztani,
c) amennyiben a tulajdonosi ellenőrzés során büntető-, szabálysértési, kártérítési, vagy fegyelmi eljárás megindítására okot adó cselekmény, mulasztás vagy hiányosság gyanúja merül fel, haladéktalanul jelentést tenni az ellenőrzést elrendelőnek,
d) vizsgálati jelentést készíteni, a vizsgálati jelentést az ellenőrzött vagyonkezelő vezetőjének megküldeni.
(7) Az ellenőrzött vagyonkezelő jogosult:
a) az ellenőrzési cselekményeknél jelen lenni,
b) az ellenőrzés megállapításait megismerni, a jelentésre észrevételt tenni.
(8) Az ellenőrzött vagyonkezelő köteles:
a) az ellenőrzés végrehajtását elősegíteni, abban együttműködni,
b) az ellenőrzést végző részére szóban, vagy írásban a kért tájékoztatást, felvilágosítást, nyilatkozatot megadni, a dokumentációba a betekintést biztosítani,
c) az ellenőrzést végző kérésére a rendelkezésre bocsátott dokumentáció teljességéről nyilatkozni,
d) az ellenőrzés zavartalan elvégzéséhez szükséges egyéb feltételeket megteremteni,
e) az ellenőrzés megállapításait, javaslatai alapján tett intézkedéseiről az önkormányzatot tájékoztatni.
9. § (1) A vagyonkezelő a kezeléséből kivont vagyon önkormányzat részére való birtokba adására köteles, azt nem tagadhatja meg, feltételhez nem kötheti.
(2) A vagyonkezelői jog megszűnése nem veszélyeztetheti a kötelező önkormányzati feladat folyamatos ellátását.
7. Nemzetiségi önkormányzat részére adott vagyonjuttatás
10. § A helyi nemzetiségi önkormányzat számára biztosított ingyenes helyiséget a rendelet 4. melléklete tartalmazza.
8. Rendelkezés az egyes önkormányzati tulajdonú vagyontárgyakkal
11. § (1) A helyi önkormányzatot - a törvényben határozott eltérésekkel – megilletik mindazok a jogok, és terhelik mindazok a kötelezettségek, amelyek a tulajdonost megilletik és terhelik.
(2) Királyhegyes Község Önkormányzata tulajdonában lévő, és tulajdonába kerülő 1. § (1) bekezdésében meghatározott vagyon felett a képviselő-testület gyakorolja a tulajdonosi jogokat, kivéve, ha azok e rendelet szerint a polgármester, valamint a vagyonkezelő szervek hatáskörébe tartoznak.
(3) A tulajdonosi jogot gyakorló az önkormányzati vagyonnal e rendelet, más jogszabályok, valamint az erre vonatkozó szerződések keretei között önállóan gazdálkodik, köteles a rábízott vagyont megőrizni, a rendes gazdálkodás szabályai szerint kezelni és gyarapítani.
(4) A polgármester hatáskörébe tartozik:
a) az önkormányzat nevében történő olyan kötelezettségvállalás, melynek fedezete az éves költségvetésben biztosított;
b) eseti bérbeadás– néhány órára vagy legfeljebb egy-két napra szóló – szerződés alapján;
c) területbérleti szerződés megkötése, legfeljebb egy éves határozott időtartamra;
d) tulajdonosi hozzájárulás megadása az önkormányzat tulajdonában lévő ingatlan(oka)t érintő közmű (vízellátás, szennyvízelvezetés, gázellátás, távfűtés, villamos-energia ellátás és távközlés) bekötések és beruházások tervdokumentációjához és kivitelezéséhez;
e) az önkormányzat tulajdonában álló tárgyi eszközök, ingóságok hasznosítása, Királyhegyes Község Önkormányzatának Önköltségszámítási szabályzatában foglaltak szerint
12. § (1) Értékesítésre, vagy más módon történő hasznosításra kijelölt ingatlan a nyilvánosság bevonásával a versenyeztetési eljárás alkalmazásával értékesíthető, vagy hasznosítható. Az ilyen módon befolyó bevételek hasznosításáról a képviselő-testület dönt.
(2) Az önkormányzati vagyon hasznosításának versenyeztetési szabályaira vonatkozó szabályokat a rendelet 5. melléklete tartalmazza.
(3) Versenyeztetési eljárás nélkül az önkormányzati vagyon hasznosítására akkor kerülhet sor, ha az ajánlattevő ajánlatának elfogadása az ingatlan tulajdoni, használati viszonyainak rendezését szolgálja vagy közérdekű célok megvalósítása érdekében, vagy önkormányzati érdekből történik és a hasznosítandó vagyontárgy értéke a mindenkori költségvetési törvényben foglalt értékhatárnak megfelelő összeget nem haladja meg.
(4) A pályázatok főszabályként nyilvánosak.
(5) Nyilvános pályázat helyett csak akkor írható ki zártkörű pályázat, ha
a) a pályázat tárgyául szolgáló önkormányzati vagyon jellege, jelentősége, valamint annak leghatékonyabb hasznosításával kapcsolatos feladatok megoldása meghatározott ajánlattevők, befektetők, partnerek részvételét teszi szükségessé;
b) önkormányzati érdekek, különösen közszolgáltatások ellátása, vagy üzleti titok megóvása azt indokolttá teszi;
c) kiírásban foglaltak teljesítésére csak meghatározott ajánlattevők képesek.
9. A forgalomképtelen törzsvagyon feletti tulajdonosi jog gyakorlása
13. § (1) A forgalomképtelen vagyonnak tulajdonjogát nem érintő hasznosítása – amennyiben e rendelet szerint nem a vagyonkezelő szervek hatáskörébe tartozik – továbbá ilyen vagyon megszerzése a képviselő-testület feladatkörébe tartozik.
(2) A polgármester a forgalomképtelen vagyon hasznosítása során gondoskodik a vagyontárgyak hasznosítására irányuló megállapodások, szerződések megkötéséről, valamint a tulajdonost megillető jognyilatkozatok kiadásáról. A hatáskör gyakorlása különösen bérleti szerződések, használatra, használati jogra vonatkozó megállapodások és reklámjog biztosítására irányuló megállapodások, valamint a telekrendezési eljárás végrehajtását szolgáló megállapodások megkötését foglalja magában.
(3) Királyhegyes Község Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken, egyéb ingatlanokon, azok alatt vagy felett, vagy az ingatlanokban közcélú távközlési eszközök (közcélú távközlési szolgáltatás céljára szolgáló távközlő berendezés, vezeték, antenna) létesítésével, elhelyezésével, bővítésével és áthelyezésével összefüggésben az ingatlanok tulajdonjogának korlátozása miatti kártalanítással kapcsolatos, valamint a Ptk. 5:27. §- ban szabályozott tulajdonosi jogok gyakorlásával kapcsolatos kérdésekben a képviselő-testület dönt.
(4) Királyhegyes Község Önkormányzat tulajdonában lévő közterületeken, egyéb ingatlanokon, azok alatt vagy felett, vagy az ingatlanokban saját célú, külön célú, vagy zárt célú távközlési eszközök (távközlési szolgáltatás céljára szolgáló távközlő berendezés, vezeték, antenna) és az ezekkel összefüggő építmények létesítésével, elhelyezésével, bővítésével és áthelyezésével összefüggésben - amennyiben ahhoz elvi építési engedély, vagy építési engedély szükséges - a tulajdonosi hozzájárulás, valamint az ellenszolgáltatás kérdésében a képviselő-testület dönt.
(5) A forgalomképtelen vagyon elidegenítésére és megterhelésére kötött szerződés semmis.
10. A korlátozottan forgalomképes vagyon feletti tulajdonosi jog gyakorlása
14. § A korlátozottan forgalomképes vagyon
a) zálogjoggal nem terhelhető, kivéve, ha a pályázati úton történő támogatási pénzeszköz átutalásának feltétele a jelzálogjog bejegyzés, mely a támogatás mértékéig jegyezhető be;
b) vállalkozási célra csak a képviselő-testület eseti döntése alapján használható;
c) ingatlan használatának joga csak a képviselő testület eseti döntése alapján engedhető át;
d) a használat módjának, a működés jellegének megváltoztatásához a képviselő-testület hozzájárulása szükséges.
15. § A korlátozottan forgalomképes vagyontárgyak kizárólag akkor idegeníthetőek el, ha az adott vagyontárgy a funkció ellátásához, intézmény elhelyezéséhez szükségtelenné vált.
16. § (1) Királyhegyes Község Önkormányzata a feladatkörébe tartozó közszolgáltatások céljából
a) Kft.-ben üzletrészt, Rt.-ben részvényt szerezhet, vagy ilyen gazdasági társaságot alapíthat;
b) közhasznú társaságot alapíthat, vagy ilyenben üzletrészt szerezhet;
c) befektetésként értékpapírt vásárolhat;
d) betéti társaság kültagja lehet.
(2) A helyi önkormányzat vállalkozása a kötelező feladatainak ellátását nem veszélyeztetheti. Az önkormányzat olyan vállalkozásban vehet részt, amelyben felelőssége nem haladja meg vagyoni hozzájárulásának mértékét.
(3) Gazdasági társaságban az önkormányzatot a polgármester, akadályoztatása esetén az alpolgármester képviseli.
11. A forgalomképes ingatlan és ingó vagyon feletti tulajdonosi jogok gyakorlása
17. § (1) Valamennyi forgalomképes vagyon felett a képviselő-testület gyakorolja a tulajdonosi jogokat, kivéve, ha e rendelet szerint a polgármester hatáskörébe tartozik.
(2) Értékhatártól függetlenül a képviselő-testület hatásköre, az önkormányzat feladat- és hatáskörének változásával összefüggésben, a használat jogának más önkormányzat vagy állami szerv részére történő átadását, vagy ezen szervektől történő átvételét szolgáló megállapodás jóváhagyása, továbbá az önkormányzati vagyon zálogjoggal való megterhelése.
Díjfizetésre, követeléskezelésre vonatkozó szabályok
12. Díjfizetés
18. § (1) A képviselő-testület eseti döntését és a külön meghatározott eseteket kivéve az önkormányzatot megillető követelésről lemondani nem lehet.
(2) Ezen rendelet értelmében az önkormányzat követelés állományába tartozik – különösen a lakásbérleti díj, helyiségbérleti díj, továbbszámlázásra kerülő díjak, lakás- és helyiség használati díj, lakáscélú kamatmentes támogatás, közterület használati díj, Királyhegyes Község Önkormányzatával szemben vállalkozási vagy megbízási szerződés, megállapodás alapján felhalmozott tartozás.
(3) A vagyonrendelet III. részében részletezett követeléskezelésre vonatkozó rendelkezések nem vonatkoznak a Makói Közös Önkormányzati Hivatal Jegyzője hatáskörébe tartozó adózási eljárásra.
19. § (1) Díjfizetési kötelezettség: A fizetendő díjat a kötelezett a számlán, bérleti és egyéb szerződésekben, részletfizetési megállapodásokban feltüntetett határidőig köteles kiegyenlíteni.
(2) A kötelezett fizetési kötelezettségének eleget tehet:
a) házi pénztárba történő befizetéssel,
b) Királyhegyes Község Önkormányzata bankszámlájára történő átutalással, vagy azonnali beszedési megbízással,
c) készpénz átutalási megbízás felhasználásával.
(3) A jogszabályban, szerződésben, vagy számlán rögzített fizetési határidőt elmulasztó kötelezett utólagos befizetése hátralékcsökkentésnek minősül, mely után - eltérő megállapodás hiányában - a Ptk-ban rögzített mértékű késedelmi kamat kerül felszámításra.
(4) Ezen felül a kötelezettnek meg kell térítenie a behajtási eljárás során felmerülő minden költséget, így különösen:
a) a fizetési meghagyás és végrehajtási eljárás kezdeményezésének eljárási díját,
b) a végrehajtási költségelőleget,
c) az ingatlanügyi hatóság felé fizetendő igazgatási szolgáltatási díjat,
d) és a jogi eljárásokkal kapcsolatosan felmerülő ügyvédi munkadíj költségét.
20. § (1) A befizetéseket a következő sorrendben kell jóváírni:
a) legrégebben lejárt követelés,
b) azonos lejárat esetén a kötelezettre terhesebb,
c) egyenlő mértékben terhes tartozások közül a kevésbé biztosított követelés,
d) tárgyhavi követelés.
(2) Ha a kötelezett a számlatartozásokon kívül költséggel és kamattal is tartozik és a fizetett összeg az egész tartozás kiegyenlítésére nem elég, azt elsősorban a költségre, majd a kamatra, végül pedig a tőke követelésre szükséges lekönyvelni, a Ptk. rendelkezései szerint. A kötelezett fentiektől eltérő rendelkezését figyelmen kívül kell hagyni.
(3) A részletfizetési megállapodások alapján történő adósi teljesítéseket a megállapodásban foglaltaknak megfelelően, az ott részletezett sorrendben szükséges lekönyvelni.
21. § A behajtással járó költségek elengedésére nincs lehetőség.
22. § (1) Részletfizetési kérelem elbírálására Királyhegyes Község Önkormányzat Képviselő-testülete jogosult.
(2) A részletfizetési kérelemhez adósnak csatolnia szükséges vagyoni, jövedelmi viszonyokat igazoló dokumentumokat (jövedelemigazolás, gyógyszerszámlák, kórházi kezelést igazoló dokumentumok, pénzügyi mérleg, stb).
(3) Amennyiben adós nem indokolja kérelmét vagy a szükséges dokumentumokat nem csatolja, nem részesülhet részletfizetési kedvezményben, vagy fizetési haladékban.
(4) A megkötésre kerülő részletfizetési megállapodásban a fennálló tőkekövetelés után fizetendő késedelmi kamat összeg a megállapodás megkötésének napjáig kerül érvényesítésre.
(5) Abban az esetben, ha adós nem teljesíti a részletfizetési megállapodásban foglaltakat, két havi elmaradást követően a megállapodás visszavonására kerül sor, és érvényesítésre kerül a késedelembe esés napjától számítandó kamatkövetelés.
13. Fizetési felszólítás átvételét követően benyújtott részletfizetési kérelem esetén követendő eljárás
23. § (1) A megállapodás megkötésekor az adós vagyoni helyzetére figyelemmel, egyedi módon kerül megállapításra a fizetési feltétel.
(2) Részletfizetési megállapodásban 12 hónapnál hosszabb törlesztési időt csak anyagi-és szociális helyzetre tekintettel lehet engedélyezni, de ez esetben sem lehet a részletfizetés teljesítésére nyitva álló idő több 36 hónapnál.
(3) Nem lehet megállapodni 2.000,-Ft/hó összegnél alacsonyabb törlesztő részletben.
(4) Felmondott részletfizetési megállapodás esetén új igény bejelentésekor nem lehet ugyanazon számlák tekintetében új megállapodást kötni.
(5) A részletfizetési megállapodás felmondásának hatályon kívül helyezésére akkor kerülhet sor, ha adós teljesíti az elmaradt részleteket és a tárgyhavi díjakat.
(6) A részletfizetési megállapodás szerinti két havi részlet megfizetésének elmulasztása esetén a teljes tartozás egy összegben válik esedékessé, a behajtásra irányuló jogi eljárás tovább fog folytatódni.
14. Fizetési meghagyás kibocsátását követően igényelt részletfizetések elbírálása
24. § Abban az esetben van lehetőség megállapodás megkötésére, ha adós megfizeti a felmerült költségeket és kamatot. A részletfizetési megállapodás egyéb feltételei megegyeznek a fentiekben leírtakkal.
15. Végrehajtási eljárás megindítását követően igényelt részletfizetések elbírálása
25. § Abban az esetben van lehetőség megállapodás megkötésére, ha adós megfizeti a teljes költséget, ide értve a végrehajtói jutalékot is. A részletfizetési megállapodás egyéb feltételei megegyeznek a fentiekben leírtakkal.
16. Hátralékbehajtási eljárás
26. § A behajtási eljárásnak arra kell irányulnia, hogy Királyhegyes Község Önkormányzat követelése a lehető legrövidebb időn belül, pénzbefizetés formájában realizálódjon. Ennek érdekében az alábbi intézkedésekre van szükség:
a) Havonta esedékes díj esetében három havonta, időszakosan fizetendő díj után az esedékességi idő lejárta után az adós egyszeri felszólítása a pénztartozás teljesítésére, késedelmi kamat érvényesítéssel. A tőke követelés után járó kamatérvényesítés vonatkozásában is a Ptk. szerinti általános 5 éves elévülési idő az irányadó. A felszólító levelet a Makói Közös Önkormányzati Hivatal Királyhegyesi kirendeltségén lévő pénzügyi munkatárs küldi ki adós részére.
b) nem teljesítés esetén az ügy átadásra kerül fizetési meghagyás kibocsátása érdekében. Amennyiben ellentmondás folytán peres eljárássá alakul az ügy, a megbízott jogi képviselő képviseli Királyhegyes Község Önkormányzatát.
c) ha a jogerős fizetési meghagyás, vagy bírósági ítélet alapján nem rendeződik a hátralék - nem történik befizetés vagy részletfizetési megállapodás sem köttetik - végrehajtási eljárás megindítását kell kezdeményezni. Amennyiben adós cég ellen csőd, felszámolási eljárás indul, akkor az eljáró ügyintéző haladéktalanul köteles intézkedni a hitelezői igénybejelentés érdekében.
d) a jogi eljárások megindításához szükséges eljárási díjakat és költségeket Királyhegyes Község Önkormányzata előlegezi meg adós helyett, ezen összegek azonban behajtásra kerülnek a hátralékoson.
e) ha az eljárás során kiderül, hogy kötelezett ismeretlen helyen tartózkodik, lakcímkutatást kell lefolytatni az Országos Lakcímnyilvántartó által.
f) ha az eljárás során kiderül, hogy kötelezett elhunyt és örököse ismeretlen, akkor az illetékes közjegyzőt kell megkeresni az örökösök azonosítása érdekében.
27. § (1) Behajthatatlan követelésnek minősül:
a) az a termékértékesítés és szolgáltatás nyújtásából származó követelés:
aa) amelyre az adós ellen vezetett végrehajtás során nincs fedezet, vagy a talált fedezet a követelést csak részben fedezi,
ab) amelyet a hitelező a csődeljárás, felszámolási eljárás, önkormányzatok adósságrendezési eljárása során egyezségi megállapodás keretében elengedett,
ac) amelyre a felszámoló által adott írásbeli igazolás alapján nincs fedezet,
ad) melyre a felszámolás, az adósságrendezési eljárás befejezésekor a vagyonfelosztási javaslat szerinti értékben átvett eszköz nem nyújt fedezetet,
ae) melynél a végrehajtással kapcsolatos költségek nem állnak arányban a követelés várhatóan behajtható összegével,
af) melynél az adós nem lelhető fel, mert a megadott lakcímen nem található és felkutatása „igazoltan” nem jár eredménnyel,
ag) melyet bíróság előtt érvényesíteni nem lehet,
ah) mely a hatályos jogszabályok szerint elévült,
ai) melynek behajtása gazdaságtalan (tőke követelés értéke az 5.000,-Ft-ot nem éri el),
b) kisösszegű követelések.
(2) A behajthatatlanság tényét és mértékét a Makói Közös Önkormányzati Hivatal Királyhegyesi kirendeltségén dolgozó pénzügyi munkatárs feladata igazolni, javaslatot téve az összeg leírására. A behajthatatlansági adatlapot a Makói Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője jogosult aláírni.
(3) Leírtakon túlmenően az államháztartás számviteléről szóló 4/2013. (I.11.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdés 1. pontja további szabályokat határoz meg a behajthatatlan követelésekre az alábbiak szerint:
a) a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (a továbbiakban: Szt.) 3. § (4) bekezdés 10. pont a)-d), f) és g) alpontja szerinti követelés azzal az eltéréssel, hogy nem tekinthető behajthatatlannak a követelés, ha a végrehajtás közvetlenül nem vezetett eredményre és a végrehajtást szüneteltetik,
b) a központi költségvetésről szóló törvényben meghatározott kis összegű követelések tekintetében - az olyan követelés, amelynél a fizetési meghagyásos eljárással vagy a végrehajtással kapcsolatos ráfordítások nincsenek arányban a követelés várhatóan behajtható összegével, és
c) az olyan követelés, amelynél az adós nem lelhető fel, mert a megadott címen nem található és felkutatása igazoltan nem járt eredménnyel.
28. § Hatályát veszti az önkormányzat vagyonáról és a vagyongazdálkodás szabályairól szóló 3/2012. (II. 28.) önkormányzati rendelet.
29. § Ez a rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.
1. melléklet a 7/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
|
Hrsz |
Megnevezés |
Cím |
m2 |
|---|---|---|---|
|
22/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, BéKE U |
3553 |
|
45/ / |
Közterület |
6911 Királyhegyes, KIS U |
5981 |
|
66/ / |
Közterület |
6911 Királyhegyes, DóZSA GYÖRGY U |
5993 |
|
90/ / |
Közterület |
6911 Királyhegyes, KIS U |
9114 |
|
178/ 1/ |
Közterület (járda) |
6911 Királyhegyes, DóZSA GYÖRGY U |
767 |
|
178/ 3/ |
Közterület (járda) |
6911 Királyhegyes, DóZSA GYÖRGY U |
740 |
|
202/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, BéKE U |
3841 |
|
203/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, JóKAI U |
2895 |
|
205/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, JóKAI U |
2867 |
|
208/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, TEMETő ÚT |
190 |
|
269/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, PETőFI U |
2111 |
|
270/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KOSSUTH U |
9211 |
|
300/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, DóZSA GYÖRGY U |
917 |
|
306/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, BELTERÜLET |
216 |
|
347/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, ADY ENDRE U |
3924 |
|
382/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KOSSUTH U |
10053 |
|
383/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KOSSUTH U |
6386 |
|
392/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, BELTERÜLET |
593 |
|
413/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, JóKAI U |
7582 |
|
422/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, BELTERÜLET |
597 |
|
443/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KIS U |
6046 |
|
454/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, BELTERÜLET |
299 |
|
458/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, JóZSEF ATTILA U |
17857 |
|
459/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, JóKAI U |
10808 |
|
04/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
211 |
|
015/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1818 |
|
018/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3995 |
|
020/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4448 |
|
021/ 4/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2527 |
|
021/ 7/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
6160 |
|
021/ 9/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2017 |
|
021/ 11/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
9167 |
|
025/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1842 |
|
027/ 7/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
9676 |
|
027/ 18/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4212 |
|
028/ 4/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
11305 |
|
028/ 5/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5916 |
|
029/ 3/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3896 |
|
029/ 4/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1100 |
|
033/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
7178 |
|
036/ 23/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3998 |
|
036/ 25/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1197 |
|
042/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3654 |
|
045/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
795 |
|
046/ 4/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
11910 |
|
046/ 5/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1240 |
|
047/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1913 |
|
054/ 1/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2813 |
|
054/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3614 |
|
054/ 3/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
13575 |
|
054/ 4/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4630 |
|
055/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5399 |
|
061/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1575 |
|
063/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
222 |
|
064/ 4/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1442 |
|
066/ 4/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2325 |
|
066/ 8/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
363 |
|
070/ 3/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1470 |
|
075/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
892 |
|
076/ 3/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
21662 |
|
076/ 4/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5262 |
|
077/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1593 |
|
090/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
39510 |
|
094/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4945 |
|
096/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
17546 |
|
097/ 5/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4531 |
|
098/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
766 |
|
099/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4178 |
|
0107/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5280 |
|
0109/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
12873 |
|
0110/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1784 |
|
0111/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
633 |
|
0114/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1557 |
|
0115/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2232 |
|
0116/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1006 |
|
0117/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
12405 |
|
0119/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
12531 |
|
0120/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5499 |
|
0123/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2021 |
|
0130/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
23677 |
|
0137/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
590 |
|
0137/ 3/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, RóZSA U |
4082 |
|
0137/ 8/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
676 |
|
0137/ 15/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
277 |
|
0137/ 25/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1115 |
|
0137/ 31/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
975 |
|
0137/ 48/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1449 |
|
0137/ 67/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, SZéLSő SOR |
2341 |
|
0137/ 68/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1601 |
|
0137/ 69/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
7898 |
|
0137/ 70/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, VÖRÖSMARTY MIHáLY U |
5262 |
|
0137/ 71/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1457 |
|
0137/ 77/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, RáKóCZI U |
5057 |
|
0137/ 80/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1061 |
|
0137/ 86/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, DAMJANICH U |
3172 |
|
0137/ 93/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1629 |
|
0137/100/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, VÖRÖSMARTY MIHáLY U |
1813 |
|
0137/101/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2615 |
|
0138/ 3/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2521 |
|
0144/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1205 |
|
0148/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
5107 |
|
0169/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4266 |
|
0172/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1014 |
|
0176/ 2 / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
7265 |
|
0178/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
770 |
|
0178/ 20/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
7367 |
|
0180/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
7009 |
|
0188/ / |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
827 |
|
0190/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
32146 |
|
0194/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4108 |
|
0197/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4384 |
|
0200/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4167 |
|
0207/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
15879 |
|
0208/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3460 |
|
0216/ 1/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4204 |
|
0216/ 3/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
537 |
|
0218/ 1/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
661 |
|
0218/ 2/ |
Csatorna |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2795 |
|
0219/ 1/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
16514 |
|
0219/ 2/ |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
819 |
|
0221/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
468 |
|
0222/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2198 |
|
0226/ / |
Közút |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
6618 |
|
046/ 17/ |
Kivett út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1007 |
|
0145/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4773 |
|
0146/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
1716 |
|
0155/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
6697 |
|
0158/ 2/ |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3087 |
|
0162/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
187 |
|
0164/ / |
Sajáthasználatú Út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
8470 |
|
0174/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
3269 |
|
0175/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
4233 |
|
0179/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
8124 |
|
0205/ / |
Saját használatú út |
6911 Királyhegyes, KÜLTERÜLET |
2773 |
|
414 |
Gyermek játszótér földterület |
6911 KIRÁLYHEGYES, JÓKAI UTCA |
1996 |
|
87 |
Záportározó Csapadékelvezető rendszer |
6911 KIRÁLYHEGYES, JÓZSEF ATTILA UTCA 13. |
2155 |
2. melléklet a 7/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
|
Hrsz |
Megnevezés |
Cím |
m2 |
|---|---|---|---|
|
2/ 1/ |
Szolgálati ház |
6911 Királyhegyes, Jókai u. 27. |
1207 |
|
3/ / |
Kultúrház |
6911 Királyhegyes, Dózsa György u. 15/a. |
1314 |
|
40/ / |
Sportfoglalkoztató |
6911 Királyhegyes, Dózsa György u. 15/B. |
626 |
|
130/ / |
Általános iskola |
6911 Királyhegyes, Jókai u. 29, |
3165 |
|
175/ / |
Óvoda |
6911 Királyhegyes, Dózsa György u. 12/a. |
1583 |
|
180/ / |
Községháza |
6911 Királyhegyes, Jókai u. 38. |
2198 |
|
207/ / |
Temető |
6911 Királyhegyes, Béke u. |
10509 |
|
0137/ 34/ |
Szántó |
6911 Királyhegyes, Fő u. 14. |
1960 |
|
129/ 1/ |
Sportpálya iskolánál |
6911 Királyhegyes, Jókai u. |
0 |
|
132/ 1/ |
Faluközpont megújítás, fejlesztés |
6911 Királyhegyes, Jókai u. 38. |
0 |
4. melléklet a 7/2025. (VI. 25.) önkormányzati rendelethez
|
A |
B |
C |
D |
|---|---|---|---|
|
1. |
Cím |
Megjelölés |
Cél |
|
2. |
Királyhegyes, Jókai u. 38. |
Házasságkötő terem |
Irodai célokra, testületi ülés helyszíne |